Eilinen EGR:n puhdistus ja jalkatilavalojen asennus meni kerrankin juuri niin kuin piti. Ennakkoon tehty valojen johtosarjakin oli sopivan pituinen kun kerrankin tuli mitattua :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Iloiset asiat.
Collapse
X
-
-
Iloinen: Eilen kun Turkissa mentiin bussilla hotellilta lentokentälle tuli semmonen ihana syysmyrsky, että tielläki oli useissa kohdissa lähemmäs metri vettä. Loistava sää lähteä :P
Vahingoniloinen: Samaisessa kelissä näin kun Audi Q7 kahlasi nätisti potin yli niin, että pohja hieman kastui ja perässä tuli joku pieni Ooppelinkottero, joka hyyty keskelle sitä lätäkköä :DD Harmi ku ei ehditty jäädä kattomaan ku kuski ui pois.
Comment
-
PHeikki
-
Vaihdoin talvirenkaat (205/55 R16) alle ja nyt auto tuntuu kulkevan niin kevyesti kesäkumeilla (225/40 R18) rengastettuun verrattuna, että oikein ihmetyttää mikä järki noissa 18" (ja suuremmissa) renkaissa oikein on?
Tuntuu siltä, kuin konepellin alla laukkaavaan hevoslaumaan olisi tullut usemapi kymmenen päätä lisää :) Erityisesti paikoiltaan tai hitaasta vauhdista kiihdytettäessä suorituskyvyn parannus on niin selkeä, että persdyno sen selvästi rekisteröi.
Oikeastaan ainoat asiat, jotka on talvirenkaissa huonommat, ovat rengasmelu (nastarenkaat) ja ohjauksen tarkkuus kuivalla asvaltilla. Suorituskyvyssä ja polttoainetaloudessa selvä etu talvirenkaille. Pitääkin miettiä, josko ensi kesänä laittaisin 16" suvikumit autoon.
Comment
-
Tästähän on ennenkin puhuttu muttei kukaan oikein halua ottaa asiaa tosissaan, ulkonäkö tuntuu menevän kiihtyvyyden ja muiden ominaisuuksien edelle. Varsinkin pienitehoisissa luulisi olevan aika puuduttavaa laittaa lisää pyöritettävää massaa alle, sama juttu katuautojen jarrulevyjen liioittelussa. Ilmiö tuntuu vain kiihtyvän, viime aikoina näkynyt aika huvittavia tapauksia liikenteessä kun normaalikorkeudella oleva auto näyttää karikatyyriltä liian isoilla pyörillä. Itse kyllä laitan alle aina niin isot kuin mahdollista, varsinkin ex 200tq näytti 10" leveillä vanteilla ja 265 renkailla ihan eri autolta mutta mitään järkeähän siinä ei ole.oikein ihmetyttää mikä järki noissa 18" (ja suuremmissa) renkaissa oikein on?
Comment
-
Työpaikan uuden toimipisteen parkkihalli osoittautui aikas herkulliseksi löydöksi. Lämmin, hyvin valaistu talli jossa vesi ja sähkö saannissa. Viikonloppuisin tyhjillään ja matkaa kotoa 0,8km. Eipä tarvi enää pakkasessa tehdä asennuksia.
Miinuksena, pakoputki ottaa ajoluiskan taitteeseen kiinni ja yläkerrassa olevan pankin hälyttimet todennäköisesti laukeaa joka kerta kun tuon pakoputkiviritteisen pommikoneen räjäyttää siellä betonihallissa käyntiin :)
Comment
-
Pohdin hieman samaa :) Varmaankin litralla laski kulutus kun vaihto 18":ta kesäkumeista 15":n talviversioihin. Vetojakin tuntuu olevan paremmin. Ulkonäköä tuo kolme tuumaa muutti sitten myös.. huomattavasti huonompaan.Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viestiVaihdoin talvirenkaat (205/55 R16) alle ja nyt auto tuntuu kulkevan niin kevyesti kesäkumeilla (225/40 R18) rengastettuun verrattuna, että oikein ihmetyttää mikä järki noissa 18" (ja suuremmissa) renkaissa oikein on?
Tuntuu siltä, kuin konepellin alla laukkaavaan hevoslaumaan olisi tullut usemapi kymmenen päätä lisää :) Erityisesti paikoiltaan tai hitaasta vauhdista kiihdytettäessä suorituskyvyn parannus on niin selkeä, että persdyno sen selvästi rekisteröi.
Oikeastaan ainoat asiat, jotka on talvirenkaissa huonommat, ovat rengasmelu (nastarenkaat) ja ohjauksen tarkkuus kuivalla asvaltilla. Suorituskyvyssä ja polttoainetaloudessa selvä etu talvirenkaille. Pitääkin miettiä, josko ensi kesänä laittaisin 16" suvikumit autoon.
Comment
-
Hehe, samaa on kans ollu mietinnän alla, sit kun noi pienemmän rinkulat kun on vielä kukkaroystävällisempiäkin :) , mutta on ne vain karun näköset tuola auton alla...
Comment
-
*pling* kuului, kun hermot pamahti, mutta tuli sentään se stanan protolaite toimivaksi, ei sitä tarvinnukkaan vääntää kuin 3 ylimääräistä päivää nippuun... (normi kasaaminen varmaan 30minsaa), mutta ny on suht voittaja fiilis :)
Comment
-
Allekirjoitan täysin. Ja jos sillä renkaan leveydellä halutaan esim. radalla jotain lisää, niin aika harva meistäkään pystyy vakiorengasta viemään limitissä, saati sitten jotain 225+ -kumia. Fiilistely alkaa ulvomisesta ;-D Toki ulkonäköasiat erikseen, kyllä omaankin (puu)silmään se leveä tuo omat plussansa.luulisi olevan aika puuduttavaa laittaa lisää pyöritettävää massaa alle
Comment
-
Tällänen riisikeppi tarvii kuormaliinat avuksi et pysyy günther penkissä paikoillaan niin että saa 225/40R18 renkaan edes vinkumaan mutkas ;)
Katurenkailla on vaan paha tapa olla aika jyrkkärajaisia tuon limitin kanssa verrattuna ihan oikeaan ratarenkaaseen joka oikeastaan vaatii luistoa et toimii ;)
Comment
-
On sen verran tullut kyselyjä tuosta coupen osista, että nyt vahvasti näyttää siltä että aletaan purkamaan :D
Ensimmäisen 5 minuutin aikana tuli jo 3 kysymystä, olin ilmeisesti oikeassa että ovat haluttua tavaraa osina :)
Jos sen quattron sais seuraavaan autoon jo talveksi... ;P
Comment
-
Polvi oikeassa klapissa on pikkusen vihotellut viime aikoina, mm. herätellyt aamuisin hyvinkin taajaan. Nyt kuitenkin neljä viimeistä aamua antanut nukkua ja kävellä suht ok, ja tänään keilatessakin kesti melkeen tunnin enne viestimistään. Tuen ostoon ja eiköhän se siitä sutjaannu, kosketusarka on vielä selkeesti.
Comment
-
Perä-, laatikko- ja koneöljyt vaihdettu! Ja joka osoitteeseen meni 0.5 litraa enemmän, kuin mitä tuli ulos :D
Comment

Comment