Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä navi kannattaa ostaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tähän liittyen, saako tuohon audin vakio naviin kameratolpat jotenkin lisättyä? Itse en ainakaan muuta ole keksinyt, kuin kopsata navi DVD puuceelle ja lisätä vaikka tomtom POIt ja polttaa takaisin DVD:lle. En tosin tiedä, että skulaako edes...

    BTW: Olisko jollain audin skandi dvd:tä? YV:tä heti jos löytyy!
    Viimeksi muokannut Jone; 12.10.2007, 19:13.

    Comment


      Olen vaihtamassa TomTom Onea Navmanin S50:een. Onko mielipiteitä/kokemuksia? T-tomiin olen oikein tyytyväinen (vain viime kesänä kävi Amsterdamissa korjaamolla, kun virtanappi ei toiminut). Syy vaihtoon on kaksitahoinen: sisareni eksyy koko ajan (T1 joululahjaksi hänelle) ja huomasin Navmanneissa olevan ajopäiväkirjan, mikä sopisi tällaiselle 50tkm/v autoilevalle yrittäjlle. Tom Tomin kalliimmissa malleissa ei tuota ajopäiväkirjaa näyttäisi olevan. Enkä tiedä onko muissakaan. Parasta haetaan, hintaluokasta 200-400 euroa, mitään kuvienkatselu-, mp3-, jne hömpötyksiä en tarvitse, se puoli on kunnossa. Liikennekameratiedot ok.:-)

      Comment


        Tähän liittyen, saako tuohon audin vakio naviin kameratolpat jotenkin lisättyä? Itse en ainakaan muuta ole keksinyt, kuin kopsata navi DVD puuceelle ja lisätä vaikka tomtom POIt ja polttaa takaisin DVD:lle. En tosin tiedä, että skulaako edes...

        BTW: Olisko jollain audin skandi dvd:tä? YV:tä heti jos löytyy!
        Tuolla jenkkien navifooruilla ovat yrittäneet hakkeroida navin karttadataa, että sais lisättyä POI:ta, mutta ei ilmeisesti ole vielä mahdollista. Kyseessä siis RNS-E malli.

        Comment


        • TomTom one!

          Siin on minun mielestäni kaikki tarvittava ja hinta/laatu suhde kohdillaan.

          Comment


            http://www.nokia.fi/A4622152

            Tuommoinen itellä toimii opastimena. Ihan pätevä laite, koska käy muuhunkin ku navigointiin. GPS on sisäinen ja karttoja valmiiksi laitteessa. Lataamalla mahtuu koko eurooppa ja vähän ylikin.

            Comment


            • tom tom 720 testien ylivoimainen voittaja

              Comment


              • tom tom 720 testien ylivoimainen voittaja
                Mikä testi ja mitä muita malleja mukana?

                Comment


                • Mikrobitissä oli tuo testi. En muista kaikkia mukana olleita malleja, mutta mieleen painui niistä älyttömin, eli porsche design. Selvästi kalliimpi kuin muut (800e), mutta ei parempi. Muotoilu maksaa. Testin laitteet olivat aika tasaväkisiä.

                  Comment


                  • Tervehdys,

                    Tätä ketjua lukiessa tulee mieleen, että onko porukka miettinyt kiinteän Navin asennusta? Minusta se imukuppi viritys on ihan hirveän näköinen ja maksaakin lähes saman kuin ebaysta ostettu oikea navi plussa?

                    Kiitos Kallel:n, minulla oli ilo tutustua pioneerin avic naviin audissa ja sen jälkeen ei kyllä tule mieleenkään leikkiä noilla känny/pda naveilla.

                    Comment


                    • Kyllä tuota tomtomia suosittelen, itse ollut hyvin tyytyväinen!

                      Comment


                        Olen ollut varmaan poikkeuksellisen kiltti koska Joulupukki toi nuvigaattorin (Garmin Nüvi 250W) ja ihan pyytämättä. Asiaan liittyen olen leikkinyt erilaisilla POI:lla ja golfaukseen liittyen etsin netistä Suomen golfkenttien POI tietoja. Kovin olivat puutteellisia joten aloinkin tekemään itse POI -tiedostoa Suomen golfkentistä.

                        Joten, jos tällä foorumilla on himo- tai muuten vaan golffareita, niin yv:llä yhteystietoja niin saa CSV-tiedoston joka käsittääkseni uppoaa useimpiin naveihin. Toki en vastaa siitä, että paikannus osuu metrilleen kohdilleen, koska paikkatiedot ovat otettu Google Map:sta sekä Eniron karttapalvelusta. Lisäksi sekuntteja olen joutunut pyöristämään lähimpään täyteen sekunttilukuun.
                        Viimeksi muokannut jannekk; 2.1.2008, 15:07. Perustelu: korjailtu kirjoitusvirheitä

                        Comment


                          Janne, oletko käynyt täältä katsomassa:
                          http://www.gps-waypoints.net/gps/ind...hteita#results

                          Comment


                            Onkos kukaan vielä testannut Verkkokauppa.com:in lanseeraamaa HakkapeliittaGPS:ää? Ei ainakaan hinnalla pilattu tuntuisi olevan.

                            VK.com search Hakkapeliitta

                            Epävirallinen sivusto

                            HakkapeliittaGPS 4.3" Skandinavia - GPS-navigaattori - myös aidosti korottomalla osamaksulla.

                            Ohut ja erittäin helppokäyttöinen navigaattori! Kulkee näppärästi myös mukana. 4.3":n kosketusnäytöllä ja Pohjoismaiden tiekartoilla varustettuna se ohjaa sinut aina perille - helposti ja luotettavasti. Sisällä tasokas Smart2Go -ohjelmisto, jossa mukana nyt ensimmäistä kertaa myös tarkat kortteli- ja rakennuskartat. Helppo myös muokata omaan käyttöön, asenna vaikkapa TaskuLoisto maasto- ja merikartat laitteeseen!

                            Ominaisuudet:
                            GPS-piiri: SiRFstarIII
                            Sisäinen muisti: 64MB
                            Prosessori: Samsung 400MHz
                            Skandinavian (Nordic) TeleAtlas-kartat, 2007.7 versio
                            Näyttö: 4.3" TFT laajakuvakosketusnäyttö (480 x 272 pikseliä, 65k väriä, 300cd/m2, kontrasti 400:1)
                            Akku: Sisäinen Li-Ion akku 1700mAh (jopa 4h käyttöaika)
                            Käyttölämpötila: -10 °C / +55 °C
                            USB- ja virtaliitäntä
                            Koko 120x90x22mm.
                            Arat-autoteline yhteensopiva.

                            Ohjelmisto:
                            Tasokas ja monipuolinen NOKIA Gate5 Smart2Go v4.1.13976, 14-09-2007 ohjelmisto
                            Upeat 2D/3D -kuvatilat
                            Uusin kartta (TeleAtlas Skandinavia v4.1 with buildings)
                            Kartta helppo päivittää ostamalla muistikorttipäivitys.
                            Nopeusnäyttö sekä saapumisaika ruudulla.
                            Tarkat Helsingin kortteli- ja rakennuskuvat ensimmäistä kertaa!
                            Suosituimmat paikkapisteet valmiina mukana, mm. kaupat, ravintolat, alkot jne.
                            Mahdollisuus lisätä omia paikkapisteitä.
                            Tasku Loisto -yhteensopiva (demoversio ilmainen)

                            Myyntipakkauksessa:
                            Hakkapeliitta GPS -laite
                            SD-muistikortti (sisältää pohjoismaiden kartat)
                            Autoteline imukupilla
                            Autolaturi
                            USB-kaapeli
                            Suomenkielinen käyttöohje

                            Hakkapeliitta GPS on standardi avoin Windows CE 5.0-laite, jota pääset myös itse muokkaamaan kytkemällä laitteen tietokoneeseen USB-kaapelilla. Voit vaikkapa itse korvata .WAV-ääniopastetiedostot omilla (kts. linkit). Suoraan käyttöjärjestelmään pääsee painamalla virtakytkintä, äänenvoimakkuus ylöspäin nappia sekä reset-painiketta.

                            Hakkapeliitta GPS-navigaattorilla 14 päivän tyytyväisyystakuu. Jollet ole laitteeseen tyytyväinen, palauta laite täydellisenä meille!

                            166,90eur
                            Itse kyllä taidan tuon Tomtom 720 T:llä tai ilman käydä noukkimassa.

                            Comment


                            • Itsellä ei juurikaan ole kepseistä kokemusta, mutta nyt on tullut käytettyä Beckerin tekelettä (myös mm. Mersun OEM-stereoiden valmistaja).

                              Tähän mennessä ei ole ollut mitään valittamista, mitä nyt Helsingin keskustassa ei ymmärrä missä ei kannata ajaa ruuhka-aikaan. Muuten ihan fiksu peli, kohtuuhintainen ja sisältää yli 30 maan kartat sekä mukaan tuli myös Pixmaniasta tilatessa kameratolpat sisältävä levy.

                              Comment


                                Janne, oletko käynyt täältä katsomassa:
                                http://www.gps-waypoints.net/gps/ind...hteita#results
                                Sami,
                                Olen toki, mutta kun Waypointin Golf POI:sta puuttuu puolet Suomen Golfliiton jäsenseurojen kentistä. Senpä vuoksi päätinkin auttaa itse itseäni ja ehkäpä muitakin asiasta kiinnostuneita...

                                Comment


                                  mutta nyt on tullut käytettyä Beckerin tekelettä
                                  Huomasin tossa semmosen ominaisuuden, että opastus tulee oudossa järjestyksessä eli:

                                  "käänny oikealle (tässä vaihessa rupean katselemaan ympärille, että mistä h*lvetistä mun pitäs kääntyä) ........ 500 metrin päästä"

                                  Kun taas esim. TomTom neuvoo "500 metrin päästä käänny oikealle"

                                  Aiheutti pientä stressiä tuo Beckeri kun piti vuokra autolla sompailla Itävallassa ekaa kertaa. Laite oli siis myös vuokralla, joten en ollut käyttänyt laitetta ennen.

                                  Comment


                                    Jaahas, ei tartte ostaa navia. Sain tuon vanhan TomTomin lahjaksi, sillä pärjää vielä.

                                    Millasen gps-navin taas ostaisi mettäkäyttöön?

                                    Comment


                                    • Millasen gps-navin taas ostaisi mettäkäyttöön?
                                      Tarviiko mettässä navia mihinkään? Okei,suunnistajana tottunut että useimmiten on kartta mukana, mutta ei kai naviin mitään peruskarttaa saa ladattua?
                                      Jos saa, niin sittenhän se on metsästykseen,sienimettälle yms epätarkkaan liikkumiseen erinomainen,muuten sillä ei taida kovin paljoa tehdä...

                                      Comment


                                        Lähinnä jälkeä ja hakua koiran kanssa kun harrastetaan niin välillä olis kiva tietää mihin on eksynyt :)

                                        Toimii toi tomtom tuossa myös kun vain aina auton merkkaa kodiksi tms.
                                        Olis vain mukavampi jos saisi parempia karttoja noihin.
                                        Viimeksi muokannut Puuhapete; 3.1.2008, 13:38. Perustelu: Halua koiran kanssa, joo ei. Paremmin hakua. :)

                                        Comment


                                          Ainakin Garmiheihin ja Magellaniin saa topo-kartat. Osassa Garminin käsilaitteita myös pinta-alan mittaus, hyödyllinen ominaisuus maanviljelijälle tai metsänomistajalle.

                                          Comment


                                            Pitääpä tutkia. Jäljestämisessä jälki voi olla kilsoja, joten siinä voi jo eksyä tällänen urbaani maalainen.

                                            Halpojahan ne ei ole ja jos niihin sais kytkettyä tuon gps-pannan jotenkin niin vielä paree.

                                            Comment


                                              Koiran kanssa se on sitten joku seuraavista: www.ultrapoint.fi www.tracker.fi tai www.pointer.fi noissa nyt pikkueroja on, mutta kaikki vaikuttavat toimivan. Karttojen hinta vaihtelee, ultrapointissa taisi olla ilmaisia ja noissa muissa sitten joku maksu (taisi olla 30?/1000 ruutua tms.). Pantoja myydään aika hyvällä kartellihinnoittelulla, mutta jossain messuilta voi saada tarjouksenkin. Puhelin pitää kaikissa olla s60 softalla ja lisäksi sitten gps mokkula (tätä ei kannata ostaa yleensä pannan kanssa). N95 ja Navigator eivät tue noissa sitä kohde -> kompassi toimintoa, mutta puhelimilla joissa ulkoinen gps-palikka tuokin toimii. Itse nyt syksyllä tuli ihmeteltyä omaa Benefonin/Pointerin koira kapulaa (vm 2005), appiukon Trackeria ja kaverin Ultrapointtia metsässä ja kaikki toimivat hyvin. Meidän porukalla ei ollut kenelläkään tuota Pointerin uutta.

                                              Comment


                                              • Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                                                Huomasin tossa semmosen ominaisuuden, että opastus tulee oudossa järjestyksessä eli:

                                                "käänny oikealle (tässä vaihessa rupean katselemaan ympärille, että mistä h*lvetistä mun pitäs kääntyä) ........ 500 metrin päästä"

                                                Kun taas esim. TomTom neuvoo "500 metrin päästä käänny oikealle"

                                                Aiheutti pientä stressiä tuo Beckeri kun piti vuokra autolla sompailla Itävallassa ekaa kertaa. Laite oli siis myös vuokralla, joten en ollut käyttänyt laitetta ennen.
                                                Ei tuossa omassa Beckerissä ainakaan tuota ongelmaa ole, toimii juurikin niin että kertoo metrimäärän ensin.

                                                Comment


                                                  Liekkö ollut eri softaversio tai sit johtu siitä että kieli oli englanniks.

                                                  Comment


                                                  • Tuohon hakkapeliitta gps:ään (verkkokaupan halpa navi) saa muuten TomTomin asennettua, koska se on suht. normi wintoosa vehje. Hinta on halpa, ruutu on kookas, GPS on oikeaa sorttia, joten en tiedä oikeastaan parempaa.. (ainakin siis speksien valossa)

                                                    Comment


                                                    • Olisi kiva saada käyttäjäkokemuksia Pioneerin AVIC-X sarjan laitteiden naveista ja kartoista (joku aiemmin jo kehaisi tällaisen ostaneensa, joko olisi kokemuksia?).
                                                      Olen miettinyt tuollaista "viihdekeskusta" vanhan tehdassoittimen tilalle.
                                                      Näkisin, että jos autossa on ~7" näyttö ja dvd, niin pitää siinä navikin olla, mutta onko ne pioneerin kartat mistään kotoisin täällä suomessa?
                                                      (kannattaako maksaa 500? enemmän, että saa pioneerin, jossa navi, kun muut vastaavat 1din näytölliset dvd värkit[siis ilman navia] maksavat puolet vähemmän).
                                                      Pioneerin avic-x1 ja x3 tarjoavat aika paljon toimintoja 1din aukkoon, ja toimintoja voi myöhemmin lisätä jos tarpeet kasvavat.
                                                      Pioneeriin saa myös karttapäivityksiä iipeistä aika edukkaasti (~20?).

                                                      Mitenköhän tuommoisen saa toimimaan vanhan bosen kanssa?adaptereilla?
                                                      (samapa tuo toisaalta, ei se niin erinomainen ole se bose, etteikö sitä subia ja boxia voisi päivittää pinskun kamoilla 2000-luvulle)

                                                      Mitään ikkunaan liimattavia irtomokkuloita en halua/tarvitse/harkitse, joskus niitä käyttäneenä, hatutti se jatkuva varkaiden pelko, mokkulaa ei voinut jättää ikkunalle missään, ettei takas tullessa ole sivuikkuna kuskin penkillä ja navi ½matkassa pietariin.

                                                      Comment


                                                      • Alkuperäinen kirjoittaja paju Näytä viesti
                                                        Tuohon hakkapeliitta gps:ään (verkkokaupan halpa navi) saa muuten TomTomin asennettua, koska se on suht. normi wintoosa vehje. Hinta on halpa, ruutu on kookas, GPS on oikeaa sorttia, joten en tiedä oikeastaan parempaa.. (ainakin siis speksien valossa)
                                                        ...ja parin päivän kokemuksella olen positiivisesti yllättyny tuosta HakkapeliittaGPS:stä (muutenki ku hintansa 166,90 euroa puolesta)! Tosi nopea reitinkorjaus ja uuelleen ohjaus, jos et menekhän ehottamaansa reittiä. Eikä huutele turhaan että "käänny takaisin käänny takaisin" niinku jossaki naveissa on teheny...joskin ne olhet ilmeisesti vanhempia malleja jotka noin tekevät...?

                                                        Positiivisten kokemusten syynä voi tietysti olla myös se, että hirviän paljon en löytäny eri foorumeilta keskusteluja ko. laitteesta, ja ne pari mitä löyty, olivat tyylhin "...olen kuullu että ihan paska, kyllä tomtom on paras...".

                                                        No, minulla oli lähtökohtana se, että on kuulokeliitäntä (käytän moottoripyöräillessa ääniohjauksena tarvittaessa) ja hinta alle 200 euroa...siinä mielessä natsas kohilhen ja nyt parin päivän kokemuksella olen ihan positiivisesti yllättyny...ja tuossahan on poikkeuksellisesti 14vrk:n tyytyväisyystakuu eli saa toimittaa takasin Verkkokauppa.comiin ellei ole tyytyväinen =o)

                                                        Comment


                                                        • Naviromppu sisäänrakennettuun?

                                                          Saksantuonnissa alkuperäinen Blaupunkt (?) navigaattori. Kyselin suomen karttaromppua Audicenteristä, hinta 180 ?. Onko kenelläkään tietoa löytyykö halvemmalla jostain?

                                                          Comment


                                                          • Alkuperäinen kirjoittaja toimeve Näytä viesti
                                                            ...ja parin päivän kokemuksella olen positiivisesti yllättyny tuosta HakkapeliittaGPS:stä (muutenki ku hintansa 166,90 euroa puolesta)! Tosi nopea reitinkorjaus ja uuelleen ohjaus, jos et menekhän ehottamaansa reittiä. Eikä huutele turhaan että "käänny takaisin käänny takaisin" niinku jossaki naveissa on teheny...joskin ne olhet ilmeisesti vanhempia malleja jotka noin tekevät...?

                                                            Positiivisten kokemusten syynä voi tietysti olla myös se, että hirviän paljon en löytäny eri foorumeilta keskusteluja ko. laitteesta, ja ne pari mitä löyty, olivat tyylhin "...olen kuullu että ihan paska, kyllä tomtom on paras...".

                                                            No, minulla oli lähtökohtana se, että on kuulokeliitäntä (käytän moottoripyöräillessa ääniohjauksena tarvittaessa) ja hinta alle 200 euroa...siinä mielessä natsas kohilhen ja nyt parin päivän kokemuksella olen ihan positiivisesti yllättyny...ja tuossahan on poikkeuksellisesti 14vrk:n tyytyväisyystakuu eli saa toimittaa takasin Verkkokauppa.comiin ellei ole tyytyväinen =o)
                                                            Onhan http://www.hakkapeliittagps.com/ tuttu? Tuolla neuvotaan kaikeinlaista kivaa ko laitteeseen liittyen.

                                                            Comment


                                                            • Alkuperäinen kirjoittaja Launiainen Näytä viesti
                                                              Saksantuonnissa alkuperäinen Blaupunkt (?) navigaattori. Kyselin suomen karttaromppua Audicenteristä, hinta 180 ?. Onko kenelläkään tietoa löytyykö halvemmalla jostain?
                                                              the pirate bay:sta saattaisi löytyä, ainakin bmw:n kartta romppuja löytyy.....

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X