Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Varaosia vanhaan Husqvarna Rider 850-12, käyntihäiriötä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Varaosia vanhaan Husqvarna Rider 850-12, käyntihäiriötä

    Huonosti löytyi netistä mitään. Tarvetta olis kohokammiolle ja äänenvaimentimelle. Tietääkö kukaan mistä vois kysellä?
    Viimeksi muokannut horch; 25.5.2015, 21:25.

  • #2
    http://www.ereplacementparts.com/hus...96_118051.html

    Lie tuosta mitään apua?

    Comment


      #3
      Katoin tuota samaa mutta en löytäny kaasaria ollenkaan.

      Comment


      • #4
        Etsi moottorin tiedoilla.

        Comment


          #5
          Tuo on kaiketi B&S moottorilla? Osia saa täältä.

          Comment


            #6
            Joo, B&S on. Rupes osia löytymään ku googlaili moottorin tiedoilla.

            Comment


              #7
              Nyt on osat saatu ja vaihdettu ja lähtikin ihan hyvin käyntiin mutta ei käy kuin lähes täydellä kaasulla ja silloinkin näkee kuinka kaasua liikuttava tanko liikkuu edestakaisin koko aika. Kaasun kun laittaa hitaimmaille niin sammuu heti. Ilmeisesti tässä on jotenki vastukseen reagoiva kaasu. Mistähän tuota vikaa nyt pitäisi ruveta katteleen kun näistä vehkeistä ei juuri oo kokemusta? Käsin kun ottaa siitä tangosta kiinni niin saa pitelemällä kyllä käymään nätisti hiljaa mutta kun päästää irti niin seilaus alkaa tai sitten sammuu.

              Comment


              • #8
                Se käy oireiden perusteella laihalla.

                Comment


                  #9
                  Nyt sain vähän vahingossa käymään todella siististi tyhjäkäyntiä. Seosruuvia pyörittelin ja rupes todella tasasesti käymään tyhjäkäyntiä mutta kaasua ei nyt huoli yhtään. Sammuu heti booauksen ja aivastuksen saattelemana. Suuremmilla kierroksilla ei saa millään käymään hyvin vaikka ruuvia kuinka pyörittelee. Sitä en ymmärrä että mitä tuolla kaasulla säädetään ku sehän ei suoraan ole yhteydessä kaasuläppään. Osaisko joku kertoa? Ja miksei seos rikastu kun annan kaasua sillon kun kone käy nätisti tyhjäkäyntiä?

                  Comment


                  • #10
                    Kun olet hillunut sen kohokammion kupin kanssa, niin oletko tarkistanut kohon säädön?

                    Comment


                      #11
                      En nyt sitä ole mitenkää varsinaisesti tarkistanut. Tulvi ei ja bensaa sieltä tulee ihan kiitettävästi ku sen ottaa auki. Enkä ole mitenkää kohoa väännellyt, ainakaan vielä.

                      Comment


                        #12
                        Putsasitko koko kaasarin ?

                        Comment


                        • #13
                          Kaverilla oli vastaavaa ongelmaa rally merkkisessä koneessa kierrokset seilali, vika korjaantui vasta kun osti uuden kaasarin sen jälkeen on toiminu hyvin.

                          Comment


                            #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja Sleepy2 Näytä viesti
                            Putsasitko koko kaasarin ?
                            Kädessä ei ole ollut mutta suutin on putsattu kun aluksi ei edes luvannut. Käteen tuo pitää nyt ottaa kun en saanut äsken kylmää konetta käymään viittä sekuntia pidempään. Bensaa ei tunnu saavan tarpeeksi. Tällänen olis saatavissa, kannattaako vaihtaa?

                            Mitä muuten säädetään tuolla messingin värisellä ruuvilla joka on tuossa kiiltävässä mutterissa kiinni kuvassa? Tuo mutterihan pitää kohokammiota kiinni ja neulankärki menee siis pääsuuttimeen.
                            Viimeksi muokannut horch; 26.5.2015, 08:50.

                            Comment


                            • #15
                              Sillä säädetään seos. Kerroit säätäneesi seosruuvia. Mitä ruuvia olet kääntänyt?

                              Anna niiden kuormantunnistinjousien olla. Ota kaasutin käteen ja putsaa se ensin. Sitten säädät kohon korkeuden ja laitat kaasuttimen kasaan. Avaat puolitoista kierrosta seosruuvia ja siitä lähdet hakemaan säätöjä kohdilleen. Kun koho on irti, niin tarkista että se on tyhjä.

                              Tuo korjaussarja on mielestäni tarpeeton, jos vanhoissa osissa ei ole mitään varsinaista vikaa.

                              Voisit vähän avata tarinaa, että onko kone aina ollut rikki, vai onko tämä vasta alkanut temppuilemaan.

                              Comment


                                #16
                                Kaikki kaasarin kanavat ja suuttimet on hyvä käydä rautalangan ja paineilman kanssa läpi. Sopivan ohuen langan saa esim. teräsharjasta.

                                Comment


                                  #17
                                  Kerroit säätäneesi seosruuvia. Mitä ruuvia olet kääntänyt?
                                  Tuolta numero 94:ää.

                                  Leikkuri on hommattu viime lauantaina ja sillon myyjä sen ajoi peräkärryn viereen. Nythän oli käynyt niin että isä vähä tietämättömänä oli mennyt kiristämään pohjaan tuon varsinaisen seosruuvin ku kohokammio vuoti ja luuli että ruuvi on tyhjäystä varten ja vuotaa löysyyttänsä :) Vuoto johtui puhki ruostuneesta kammiosta. Avasin sitä pari kierrosta ja sain koneen käymään täysillä kierroksilla. Tosin aluksi kävi aivan liian rikkaalla. Pyörittelin sitä kiinnipäin niin kauan että rupesi käymään tasaisesti. Sen jälkeen säädin tyhjäkäynnin tasaiseksi tuosta aiemmin mainittemasta ruuvista.

                                  Onkos latauspuolella normaalia että irtonaisesta latausjohdosta (siis ilman kuormaa) mitattuna lataa tyhjäkäynnillä 5V ja täydellä kaasulla 13.3V? Johto kiinni täydellä kaasulla 12.2V. Tuntuu vähän pieneltä. Mutta mitäs tuolle edes voisi tehdä? Eikö tuo latauspiiri kumminki ole hyvin yksinkertainen?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Siis tuliko käyntiongelma kuntoon?

                                    Comment


                                      #19
                                      Joo, nyt pelaa aivan täysin. Isä oli jo lauantaina kiristänyt tuon seosruuvin pohjaan ku oli saanut leikkurin kotona talliin eikä leikkuria sitte yritettykkään käynnistää ennen eilistä kun ei ollut uutta kohokammiota ennen sitä. Eli kaikki johtui vain tuosta seosruuvin (tietämättömästä) kiristämisestä.
                                      Viimeksi muokannut horch; 27.5.2015, 00:08.

                                      Comment


                                        #20
                                        Tuokin on tavallaan putsauskikka, jos ei halua heti ryhtyä koko kaasarin putsaukseen. Seosruuvin kärki aukaisee kanavan kiinni käydessään.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X