Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pienoismalliharrastajia?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pienoismalliharrastajia?

    Kyselen tässä, että onko muita, jotka harrastavat pienoismalleja? Itse olen harrastanut niitä hieman vajaa 30 vuotta. Ennen tuli tehtyä lentokoneita (niitä oli viitisenkymmentä huoneen katossa), mutta nykyään on erilaisia sotakoneita työn alla. Tällä hetkellä on Bismarck (1/350), joka on ollut kesken hieman yli 10 vuotta, kun piti perustaa perhe ja opiskella ja vaikka mitä hapatusta. Ostin ennakkoluulottomasti Dora 1/72 odottamaan kokoamistaan, mutta se on vielä paketissa.

  • #2
    Nuorena noita tuli rakenneltua, lähinnä 1:24 autoja mutta se sitten jäi teini-iässä. Hommasin sitten pitkästä aikaa Revellin VW T3 Westfalia Jokerin (kun ei 1:1 mittakaavassa tunnu löytyvän) ja aloin väsäämään. Tässä välillä kuluneen reilun 20v. aikana on tullut katseltua autoja päältä ja alta sen verran että oli käsitys miltä minkäkin osan pitää näyttää. Samaten luonnollisesti suhtautuu kriittisemmin omaan työn laatuun. Kaikki sujui ihan asiallisesti, kunnes korin ruiskumaalauksessa tuli silikonin aiheuttamia "häränsilmiä" sinne tänne. Into lässähti ja kun pöytä piti putsata jotain muuta työtä varten niin sinnehän se pakettiin sullottiin takaisin keskentekoisena. Saa nähdä edistyykö milloinkaan...

    Comment


    • #3
      Jokusen auton olen itsekin kasannut, en kyllä aivan vähään aikaan. Audeja ei vielä ole sattunut eteen, joten jos joltain löytyisi esim. Urkki tai joku muu koottavana 1:24 kokosena, voisin olla kiinnostunut ostamaan. Siis kokoamattoman.

      Comment


      • #4
        Kaapissa odottaa Revellin R8 sarja ja valmistajaa en muista, mutta 3 Star Trek pienoismallia myös odottaa kasaamista. Isoja (about 50cm taisi olla koko) Enterprise aluksia ja DS9 Defiant. Enemmän noita scifi malleja nykyään kiinnostaisi tehdä, jos aikaa olisi.

        Comment

        Working...
        X