Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Makuuhuoneen vaatekaappien sisuskalut

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Makuuhuoneen vaatekaappien sisuskalut

    Nukuttiin viime yönä ensimmäistä kertaa uudessa asunnossamme ja askelmerkit ovat aivan hakusessa :D

    Kämpässä on kaikki mullinmallin, mutta jos aloittaisi vaikka sillä että kalsarit, sukat ja T-paidat saisi makkarissa järjestykseen.

    Kaapit ovat perinteistäkin perinteisemmät sisäleveydeltään ~57cm ja syvyys ~56,5cm. Hyllyjä kaapissa on ~30cm välein.
    Em. tavarat eivät sovi oikein huonostikaan noihin mittasuhteisiin ja jos niitä latoo kahteen riviin, niin takarivin tavarat unohtuu helposti, kun ovat poissa silmistä.

    Onkos hyväksi (tai ainakin paremmaksi) havaittuja kokemuksia jostain kaapin sisuskalujen ratkaisuista ?
    Olen valmis tekemään kaikenmaailman modifikaatioita, mitä näiden ratkaisujen kiinnittämiseen tulee, kunhan lopputulos on järkevä.

    Kiitos vastauksista jo etukäteen.

    #2
    Kiskoilla (ihan vaan u:n muotoiset ilman mitään pyöriä tms) olevat lankakorit on meillä toiminut hyvin. Matalemmat kalsareille ja sukille, korkeammat paidoilla ja housuille. Korin saa tarvittaessa helposti mukaan jos vaikka kuivausrummusta suoraan lajittelee.
    Meillä Elfan systeemit, muitakin löytyy

    Comment


    • #3
      Ulos vedettävät korit tai sitten kauden mukainen lajittelu niiltä osin kuin se onnistuu.

      Comment


      • #4
        Komppaan Benkkua, itsellä toimii juuri noin ja tosiaan saa sen korin sieltä tarvittaessa mukaan. Toiseksi omasta mielestä ei ole huono ominaisuus ollenkaan, että tollasessa lankakorissa ne vaatekappaleet pääsee hengittämään huomattavasti paremmin, mitä perinteisessä levyhylly säilönnässä. Tahtoo mennä ne takimmaiset aika äkkiä tunkkaisen hajuiseksi levyä vasten seisoessa, jos ei hetkeen käytetä.

        Comment


          #5
          Lankakorit on hanurista koska tavarat (=vaatteet) ei pysy niissä ja ne on muutenkin hanurista. Itse olen joskus aikoinaan teettänyt kaapiston makuuhuoneeseen ja sinne tuli kumpaankin puoleen 6x n. 15 cm. korkeita laatikoita eli vajaaseen metrin korkeuteen saakka. Siitä ylöspäin sitten hyllyjä. Nyt tekisin niin, että laatikoita olisi koko kaapiston leveydeltä ja laatikostojen yläpuolella olisi tanko henkareille. Jos korkeus riittäisi niin sitten siellä olisi ylhäällä koko kaapiston levyinen hylly. Liukuovet tottakai.
          Viimeksi muokannut TeroPee; 29.4.2013, 12:46.

          Comment


          • #6
            Öö.. mitkä tavarat? Eikös niissä vaatteita pitäny säilyttää? Ja miten ne ei pysy? Aika holo kori tai kääpiö ukko jos t-paidat tai kalsarit menee läpi!? Mikäs muu niissä on hanurista? :D

            Ei mitenkään purnaus mielellä, pitäköön kukin vaatteitaan ihan niinkun parhaalta tuntuu, mutta itse en nyt saanut tuosta ensimmäisestä lauseesta oikein mitään irti..? Jäi kiinnostamaan kuitenkin. :)

            Laitanpa vielä yhden - ei ehkä ihan olennaisimpia asioita - mutta kuitenkin puolustuksen lankakoreille. Niistä nimittäin näkee aina jostain kantilta jokaisen vaatteet mitä sinne on pakattu. Pohjimmaisista ja myös takimmaisista esim. t-paidoista pystyy aika hyvin tunnistamaan mikä vaatekappale kyseessä, jos vaikkapa jotain tiettyä etsii, joka ei ole ollut ihan hiljattain käytössä. Ei tarvii myllätä koko pinkkaa auki kurkkiakseen mitä alimmaisena on.

            Ps: kuka voi vielä väittää, etteikö muka ole monipuolinen foorumi, kun täällä isot miehet väittelee jopa vaatteiden säilytyksestäkin. :)

            Comment


              #7
              Sori, oli vähän kiireessä kirjoitettu. Mutta siis lankakoreissa kyllä tavarat pysyy ihan hyvin jos korin "silmäkoko" on riittävän pieni. Itse en kuitenkaan pidä lankakoreista koska niistä on vähän hankala ottaa sitä "toiseksi alimmaista" paitaa ilman että se alimmainen menee ruttuun. Vähän vaikea selittää mutta jos on kokenut tämän niin tietää mitä tarkoitan. Umpilaatikosto on myös esteettisesti tyylikkäämpi, ainakin omasta mielestä. Lankakorit on aina epäsiistin näköiset (ellei niissä ole yhtenäisiä etulevyjä ja niissä harvoin on) ja se vähän häiritsee minua.

              Kun laatiko hyötysyvyys on 10 - 15 sentin välillä niin pinoista ei tule kovin korkeita. Näin ollen myöskään pinoja ei tarvitse myllätä kun jotain etsii.

              Ja kyllä, tämä ON monipuolinen foorumi. :)

              Comment


              • #8
                Jos haluaa säilyttää vaatteita siisteissä viikatuissa pinoissa, niin pitkät hyllylevyt ovat ehdottomia siinä hommassa. Voi tehdä sopivan levyisiä pinoja, joita mahtuu ongelmitta koko kaapin leveydeltä. Nuo normaalikaapit (leveys 60cm) on hankalia, kun miesten kokoisia vaatteita niihin ei mahdu kahta rinnan (paitsi armeijatyyliin pinkaten), joko pinot ovat kapeita tai sitten yksi leveä ja hukkatilaa reunassa.

                Meillä on ylhäällä kausivaatteille ja viikattaville vaatteille leveää hyllytilaa, henkaritangon vieressä sukkakorit yms. ja alahyllyllä ja lattialla tilaa kengille ja kasseille yms. Liukuovet pitäisi vielä nikkaroida.

                Comment


                • #9
                  Tuo esteettisyys seikka on tietysti joo, jos sitä nyt sattuu suuremmin arvostamaan tai kaapin rakenne on muuten sellainen, että tuo järjestelmä näkyy sieltä helatiden. Ei tullut edes ajateltua tuolta kantilta. Mua ei taas sinänsä lankakorien ulkonäkö juurikaan merkkaa, koska ne ovat maitolasi pintaisten ovien takana piilossa. Sillon kun sieltä jonkun rätin ottaa niin näyttäkööt miltä tahansa, kunhan on vaan käytännössä toimiva ratkaisu.

                  Tajusin ehkä pointin tuossa "ruttuun menemis" hommassa, mutta en ole kyllä itse kokenut sitä suureksi ongelmaksi. Tai joo, kyllä se tapahtuu juurikin noin, jos sen asian niin tekee. Mutta mulla on siihen oma tekniikka jolla välttyy sekä paidan että naaman rutuilta. En taida nyt kuitenkaan alkaa kertomaan tarkemmin kuinka lähes heteromaisella kahden sormen otteella leijutetaan t-paita höyhenen kevyesti ulos korista. Menee ehkä jo hieman off topic saivarteluksi aiheesta. Pitäs kai yrittää nyt pysyä ihan tuossa teknisellä linjalla säilytysratkaisuihin liittyen.

                  Comment


                    #10
                    Heh, hyvää keskustelua. Paidathan saa helposti viikattua teknisen apuvälineen avulla. En tosin itse omaa tuollaista.

                    Comment


                      #11
                      Minä jo luulin, että Teron tekninen apuväline oli tämä:

                      [ame]http://www.youtube.com/watch?v=-df-Qq829fg[/ame]

                      Comment


                      • #12
                        tuota on tullu treenattua. Kohtuu hankalaa kun on niin eri levyisiä T-paitoja.

                        Comment


                        • #13
                          Kiitos hyvistä vastauksista.

                          "Hintatietoisena" otin Bauhaussista testiin muutaman Lundbergs-merkkisen korin ja niihin liukukiskoja. Korit maksavat ~puolet elfalaisista.

                          Yhden korin käytin paikoillaan ja otin pois...kyllä se ääni kun metalli laahaa metallia vasten, se ei ole premiumia!
                          Onko Elfalaisissa sama meininki?
                          Vai jäikö minulta nyt ostamatta jotkut muoviliu'ut niiden metallisten sisälle?!

                          Ei sen korin miltään mersulta tarvitse tuntua, mutta peltihelinää ei kyllä viitsisi kuunnella kalsareita onkiessa :)

                          Comment


                          • #14
                            Noniin Lundbergsit palautuivat kolisemaan Bauhaussiin.

                            Tilalle tuli Elfat ja ne ovat ratkaisevasti paremman tuntuiset. Ei nuokaan mersufiilistä tarjoa, mutta kelpaavat.

                            Nyt olen tyytyväinen kun on kalsarit&t-paidat kaapissa järkevästi ja voi siirtyä tunailemaan muita jutskia.

                            Comment


                            • #15
                              Muovikiskoista ei lähde metallinen ääni;)

                              Comment

                              Working...
                              X