Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kunnollista kauluspaitaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kunnollista kauluspaitaa

    Kauluspaita, tuo kaikkia työtätekeviä aika ajoin kohtaava kirous, vainoaa aina uudestaan.

    Halvat markettipaidat olen hylännyt jo ihan suosiolla kun pään kiinnitystukivarsi on verillä jo kahden päivän jälkeen.

    -Stockmannin 1862 sarjaa pystyy pari päivää pitämään ilman laastaria (hintaluokka alle satanen)
    -Eton Classic (samasta "halpa"kaupasta) näyttäisi toimivan jopa useita päiviä (hintaluokka 150 eur).

    -Onko veljillä muita hyviä vinkkejä, vai onko vain niin ettei halvalla saa hyvää ?
    -Tietysti, jos paita on hyvä ja sitä voi pitää paljon, niin eihän sen päiväkustannus kovin suureksi nouse (vrt auton km-kustannus....)

    #2
    Itse olen vuosia käyttänyt saksalaisvalmistajan Casa Moda'n kauluspaitoja. Ihan halpoja ne eivät ole, mutta olen tykännyt kyllä niistä paljon. Parransänkihän toki noistakin kauluksen hieroo ajanmyötä puhki, mutta sehän on vain omaa laiskuutta, jos ei jaksa partaa joka aamu ajaa.

    Comment


      #3
      Itsellä on nyt kokeilussa Tailorworkin kauluspaita. On ollut vasta kaksi kertaa päällä joten kestävyydestä en osaa sanoa vielä mitään. Tekninen laatu on ollut hyvä ja itse arvostan myös sitä, että toista samanlaista paitaa ei ehkä tule vastaan.

      Ja laadusta sen verran että luottoparturi kommentoi perjantaina positiiviseen sävyyn ko. paitaa eli hyvän paidan näköjään erottaa.

      Comment


      • #4
        Itsellä tuo Stockmannin paita on ajanut asiansa parhaiten tähän astisista testatuista, ei ole kaula verillä eikä punoita. Toki ostan paidan pyöristäen kauluksen koon mielummin ylöspäin kuin alaspäin, niin ei ole koko kaula kosketuksissa kaulukseen, mutta ei silti liian suurikaan ole. Hyviä suosituksia otetaan täälläkin päin vastaan, niin saa kokeilla sopivat ja hankkia niitä kaappiin ja laittaa vanhat kierrätykseen. Pesuaineillakin muuten voi olla oma vaikutuksensa ihoärsytyksen suhteen, varsinkin jos samaan aikaan tulee hankausta kemiallisen rasituksen ohella.

        Kaapissa olisi odottelemassa 10 paria miesten keskihintaisia mustia sukkia, pitäisi tehdä niistä muutaman kuukauden käyttötesti, jotta tietäisi mitä sukkia ostaa jatkossa. Tulin siihen tulokseen, että kaikista helpoin on ostaa riittävä määrä samanlaisia sukkia kaappiin ja vaihtaa koko kasa kerralla uusiin, niin ei tule parittomien sukkien ongelmia. Tästä varmaan infoa lisää jossakin vaiheessa.

        Comment


          #5
          Omaankin työasuun kuuluu kauluspaita, ja viimeaikoina suosinut Petrifun ja lahtelaisena Jousipaitaa. Jousipaitaa ilmeisesti tehdään jo jonkin verran Suomen ulkopuolella (?) mutta on hyvin leikattu ja luotettavasti ommeltu. Plussaa tulee siitä, että pari kertaa vuodessa on Lahdessa ns. tehtaan myynti ja paidat saa noin 40 euron hintaan/kpl. Miinuksena Jousipaidoissa, että joistakin tummista kankaista vaalenee hihansuut nopeasti ja paidasta tulee epäsiistinä käyttökelvoton vaikka muuten olisi paljon kilometrejä.

          Petrifunilla on paljon kankaita jotka on mukava pitää päällä ja tosi helppo silittää. Arvostan tuota ominaisuutta suuresti, koska haluan silittää paitani itse.

          Comment


            #6
            Alkuperäinen kirjoittaja maspe Näytä viesti
            Tulin siihen tulokseen, että kaikista helpoin on ostaa riittävä määrä samanlaisia sukkia kaappiin ja vaihtaa koko kasa kerralla uusiin, niin ei tule parittomien sukkien ongelmia.
            Sama! :D

            Comment


            • #7
              Kai Jukuri pesee ne paitansa ennen ensimmäistä käyttökertaa? Tuli vaan mieleen, että jos uusi paita aiheuttaa iho-oireita, niin paidassa on silloin jokin aine, joka ärsyttää ihoa.

              Itse pesen kaikki vaatteet ennen ensimmäistä käyttökertaa juuri sen vuoksi, että vaatteisiin jääneet väri- tai muut kankaan käsittelyssä käytetyt aineet saa pois ennen kuin kaula tai muu kroppa on kirkuvan punainen tai näppylöillä.

              Petrifunia, 7Camicie:ta, Jousipaitaa ja Sandia käytössä tällä hetkellä. Uusintaan menee pari-kolme paitaa vuodessa.

              Comment


                #8
                Joo, en ole pessyt. Tai siis Waimo pesee.....

                Petrifunin paidatkin on tuntuneet aika kovilta. Joku yhteys vaan tuntuu olevan tuolla paidan hinnalla ja pidettävyydellä.

                Renttukauluspaidat on sitten erikseen, mutta joskus on noita krakapäiviä ja nekin yleensä kasaantuu peräkkäin. Mutta tuo Eton nyt tuntuu olevan ainoa, joka lähtee kaapista mukaan tarpeen vaatiessa.

                (T-paidoissahan Fruit of Loomin paksut T-paidat tuntuukin olevan suurin piirtein ikuisia)

                Comment


                • #9
                  Jos t-paidoista puhutaan, niin Bilteman paidat olen todennut yllättävän hyviksi hintaansa nähden. Paksua kestävää puuvillaa ja kaulus sekä muukin leikkaus on toimiva. Värilliset paidat eivät myöskään haalistu eikä päästä väriä.

                  Comment


                  • #10
                    Entisenä kuopiolaisena tuli ennen suosittua Petrifunin paitoja, joita sai halvalla tehtaanmyymälästä. No, sitä ei ole enää ja paitojen teko taisi muuttua ulkomaille jo aiemmin.

                    Stockmannin outlet-myymälästä löysin sopivassa koossa sellaisia kuin Stenströms paitoja ja ostin useamman kerralla. Vaikuttaa huolella tehdyiltä ja sisältää laadusta kertovia yksityiskohtia mm. vahvikkeet hihansuissa & kauluksessa. Nämä kyllä joutuu silittämään, jos siistiksi haluaa.

                    Comment


                      #11
                      Hyvää ei saa halvalla, pätee erityisen hyvin kauluspaitoihin. En nyt osaa suositella mitään erityistä merkkiä/mallia, kun jokaisen tarpeet on kovin yksilöllisiä.

                      Minun on esim. erittäin vaikea löytyy juuri sopivan kokoisia paitoja. Ongelma on se, että olen sellainen paksuniska, että muuten vartalolle sopivat paidat eivät mene kauluksesta kiinni, ei edes lähellä. Jos hankkii kauluksen suhteen sopivan kokoisia slim fit paitoja, niin kaulus on ok ja paita istuu kohtuu hyvin ylävartalolla, mutta hihat on usein liian pitkät ja paida muutenkin hieman pitkä, mutta se ei sinänsä haittaa, jos pitää paidan helmaa housuissa.

                      On käynyt mielessä jopa paitojen teettäminen, kun tuollaiset huonosti päällä istuvat paidat on suhteellisen törkeän näköisiä (imho). Tahtoo vain olla aika arvokasta lystiä.

                      Paitojen helppohoitoisuuteen vaikuttaa paidan materiaali ennen kaikkea. Luonnon silkki on ylivertainen mukavuuden kannalta, mutta sellaisen silittäminen on yhtä painajaista. Mitä enempi keinokuituja, niin paidan hoito helpottuu huomattavasti, mutta mukavuus hieman kärsii. Puuvilla/polyester -sekoitukset on aika usein hyvä kompromissi paidan hoidon/mukavuuden kannalta. Paitojen itsesiliävyydelle en paljoa anna arvoa, eikös jokainen silitä paitansa pesun jälkeen?

                      Niin tai näin, kauluspaita on yksi tyylikkään pukeutumisen kulmakivistä.

                      Comment


                        #12
                        Ei tuo Tailorworkin mittatilauspaita ole kuin 70 euron investointi joten hinnasta tuo homma ei jää kiinni. Ensimmäisellä tilauskerralla tarvitsee jonkun avuksi ottamaan mittoja mutta sen jälkeen paitojen tilaaminen onnistuu muutamalla klikkausella suoraan verkosta, suorastaan pelottavan helposti. :) Kun ensimmäisen kerran saa päälleen hyvän ja hyvin istuvan paidan, ei niitä huonoja enää halua laittaa päälleen.

                        Comment


                        • #13
                          Tuleeko nuo Tailorworkin mittapaidat oikeasti mittojen mukaan tehtynä vai arpooko tietokone suunnilleen sopivimman mallin, jonka mukaan paita tulee? Eli saako hankalan mallinen ihminen oikeasti sopivan paidan?

                          Comment


                            #14
                            Oma kokemus on se, että mitat oli just eikä melkein sen mukaan, mitä olin sinne nettisivujen kautta lähettänyt.

                            Comment


                              #15
                              Ok, no eipä ole pahan hintainen, kun 70€ selviää. Tuota pitääkin kokeilla. Kiitos vinkistä.

                              Joskus vain kyselin eräältä räätäliltä mittatilauspaitoja, niin silloin puhuttiin muistaakseni 150-200€ hinnoista.

                              Comment


                              • #16
                                Tailorworks menee minullakin testiin heti, kun seuraavan kerran uudelle paidalle tulee tarvetta. Kiitos Tero!

                                Comment


                                • #17
                                  Tammiston Stockmanin outletista kannattaa mennä katsomaan kauluspaitoja. Löytyy usein Jousimiehen, Hillfigerin, jopa Calvin Klainin paitoja. Varsinkin nyt kun kevät tulee niin pitkähihaiset kauluspaidat lähtee Outletteihin.

                                  Comment


                                    #18
                                    Muutama asia jäi epäselväksi noista tailorworkin paidoista. En päässyt tilausvaiheen loppuun saakka, kun ei ollut omia mittoja nyt syöttää tilaukseen.

                                    Onko paidan lopullinen hinta se mikä ensimmäisen vaiheen "Choose fabric" vaiheessa näkyy vai vaikuttaako paidan customointi lopulliseen hintaan?

                                    Rahti/alv/tulli tulee sitten vielä paidan hinnan päälle, eikös nuo tule Kiinasta. Paljonko se tekee yhden paidan kohdalla?

                                    Enivei, vaikuttaa aivan huippupalvelulta. Tälläistä minä olen pitkään etsinyt.

                                    Comment


                                      #19
                                      Itse ostin paidan Grouponin voucherilla ja paidan loppuhinnaksi jäi 77,34 € + rahti 5,47 €. Voucher kattoi paidan hinnan kokonaan joten "oikeaa maksettavaa" jäi vain tuo rahti. Sen vuoksi paita tuli suoraan lähimpään postiin eikä se kiertänyt tullin kautta.

                                      Paidan kangas mulla oli Midnight Blue Micro Stripe ja muistaakseni esim. valkoiset kaulus + hihansuut sekä tuplanappikaulus ei tehnyt ekstraa.

                                      Lähetyspaikaksi oli merkitty muistaakseni HongKong.

                                      Comment


                                        #20
                                        Kunnollista kauluspaitaa

                                        Stenströmin paidoille myös ääni täältä. Itsekin ostin noita kesällä 3kpl kun oli Stokkalla alennusmyynnit. Eton on toinen merkki jota tulee käytettyä.
                                        Tuon Tailorworksin lisäksihän on useampiakin noita nettipaitakauppoja jonne annetaan mitat jne. Työkaveri tilaa kaikki paitansa täältä:
                                        http://www.tailorstore.fi/en
                                        Itsekin tuolta tarkoitus tilata mutta en ole vielä saanut aikaiseksi. Tuolla paidan kuva päivittyy sitä mukaa kun siihen valitsee yksityiskohtia, värejä jne. ja näkee samantien miltä paita tulee näyttämään. Kustomointimahdollisuudet on todella laajat lähtien nappien väreistä, taskun muodoista, napinreikien ja napin ompeluksien väreistä jne. Tuolla pystyy kyllä raknetamaan sellaisen paidan ettei tule heti samannäköistä vastaan jos vähän erikoisempaa haluaa.

                                        Edit: muutenkin nykyään on vaikea ostaa valmispaitaa kun mitoituksia/leikkauksia on monenlaisia, eli kun on normaalin lisäksi slim ja jotain niiden väliltä jne. Ennen riitti kun otti sopivan kauluskoon. Nyt on kyllä aina varmuuden vuoksi sovitettava. Kaikilla paitavalmistajilla tietenkin oma nimensä normaalileikkaukselle, slim fitille jne. Itse olen koittanut löytää sellaisia normaalileikkausta hiukan kapeampia mutta ei ihan täysin slim fittiä, ne kun ei yleensä mene päälle.
                                        Viimeksi muokannut buzz; 21.3.2013, 08:28.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mikään ei ole kauheamman näköistä, kuin herrasmies joka on ostanut paidan pelkän kauluksen perusteella ja se paita roikkuu pussina vyötäisillä.

                                          Tätä näkee oikeasti todella paljon ja tekis mieli kysyä näiltä miehiltä, että mitä liikkuu päässä. Äijä on muuten hyvässä kunnossa ja siistit vaatteet mutta paita on jotain A mitoitusta, vaikka pitäis olla vähintään B, mielellään slim fit.

                                          Comment


                                            #22
                                            Mulla on nykyään melkein kaikki kauluspaidat mittatyötä kun olen vähän hankalan kokoinen. Katsoin juuri ja www.u-tailor.com/fi hinnaston mukaan 6 paitaa kategoria 3 kankaasta maksoi 495€. Kangasvaihtoehtoja on pilvin pimein. Kyseinen herra vierailee useamman kerran vuodessa Suomessa ja mitat otetaan paikan päällä, toimitusaika yleensä muutamia viikkoja. Mulla on kymmenkunta paitaa ja kolme pukua tuolta hankittuna. Suosittelen.

                                            Comment


                                              #23
                                              Mikään ei ole kauheamman näköistä, kuin herrasmies joka on ostanut paidan pelkän kauluksen perusteella ja se paita roikkuu pussina vyötäisillä.
                                              Täysin samaa mieltä.

                                              Tätä näkee oikeasti todella paljon ja tekis mieli kysyä näiltä miehiltä, että mitä liikkuu päässä. Äijä on muuten hyvässä kunnossa ja siistit vaatteet mutta paita on jotain A mitoitusta, vaikka pitäis olla vähintään B, mielellään slim fit.
                                              Tarjonta lienee suurin syyllinen tähän. Normimitoitettua paitaa löytyy pilvin pimein suhteessa siihen mikä on tarjonta esim. slim fiteissä. Sekin on harmi, jos haluaa vähänkin erikoisempaa kuosia olevan paidan, niin sellaista ei varmasti ole tarjolla slim fittinä.

                                              Comment


                                                #24
                                                Joo, tarjonta on suppeahkoa noissa paidoissa, jos vähänkään poikkeaa keskimääräisestä vartalotyypistä. Painoindeksin mukaan olen itse ylipainoinen, mutta jos paidan ostaa jonain muuna kuin slim fittinä, niin saa teltan. Kerran olin paitakaupoilla ihan tavan Dressmannissa, niin olikohan sillä kertaa peräti yksi kappale päälleni sopivia slim-fit mallin kauluspaitoja tarjolla ko. liikkeessä. Niitä tavallisen mitoituksen paitoja ei voinut edes harkita, sen verran huonosti ne meikäläisen vartalolle istuivat.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  No, eipä tuo paidan roikkuminen ainoa ongelma ole jos "kauluksen perusteella" ostaa. Ainakin itsellä on kädet hieman "normivartaloa" lyhemmät, joten esim. takkien hihat pitää aina lyhentää jos kaupasta ostaa. Ja kun jokainen ihminen on enemmän tai vähemmän normimitoista poikkeava, niin istuvuus vaihtelee kohtuuhyvän ja surkean välillä aina.

                                                  Itse olenkin vähitellen siirtynyt pääosin mittapaitoihin ja pukuihin. On se vaan niin hemmetin paljon mukavampaa. Suomessa toki räätälin puku maksaa vähintäänkin munaiset ja paidatkin ovat hirveän hintaisia. Ulkomailla/ulkomailta sitten hintataso on köyhälle mukavampi, kunhan vaan ei laatu pahemmin kärsi.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    On se vaan hienoa kun saa työnantajalta oman univormun...
                                                    Ei tarvitse noita paitajuttuja töissä miettiä.
                                                    Vapaa-ajalla sitten noita ei-kraka-mallisia kauluspaitoja...

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Äänet Jousipaidalle ja Petrifunille.
                                                      Sopii tähän keski-ikäiseen suomalaismiehen vartaloon ja kestää 60 C pesut sekä kuivausrummun.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Grouponilla oli näköjään päivän diilinä tällainen: http://www.groupon.fi/deals/koko-suo...smark/19206083

                                                        Kokeilen itsekin tuota.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Pisti myös silmään tuo Grouponin tarjous. Pitänee minunkin kokeilla. Jännittää vain millaisia kankaita on tarjolla. Nuo linkkaamani U-Tailorin kankaat on tosi hyvälaatuisia. Koon puolesta odotan myös mielenkiinnolla, mulla kun pitäisi olla suunnilleen 56 vyötärö, 58 hartiat ja 60 hihat. Kaulus siihen sitten sopivaksi.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Tailors markista tuli tilattua ja 2,5 viikkoa meni tilauksesta.
                                                            Vaikuttaa ihan laadukkaalta ja hyvin istuu.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X