Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hyviä metalliporanteriä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Ei ole noista kierteytyksistäkään kokemusta, joten kysästään vielä se, että jos on vaikka se 8mm reikä porattu ja siihen halutaan kierteet tehdä, tuleeko kierretapin olla 7,5mm? 8mm kierretappi liian tiukka, mitenkä?

    Comment


      #32
      M8 pultti on päältä 8mm eli kierteen pohjalta vähemmän. Käytännössä leikkaavalle tapille nousun verran pienempi reikä eli M8x1,25 -> 8-1,25 = 6,8mm reikä.

      Jonin juttua kyllä vastustan kun tuli itsekin ensin hommattua kiinakaupasta paskasarja ja sitten taas kokemuksen kautta ymmärsi ostaa kunnollisen. Hommasin PEDO-merkkisen (heh heh) tappisarjan työkalukaupasta. Sarjassa on aloitustapit erikseen. Itse asiassa siinä on kolmen tapin sarjat. Toistaiseksi ei ole jättänyt toivomisen varaa.

      Tiheälle jengalle olen sitten hommannut tarpeen mukaan yksittäin tappeja. Niitä on nyt sitten kertynyt kaikenlaisia ja esim niitä Dormereita. Ohan ne ihan huippulaatua.

      Kaveri hommasi kaikki perustapit konetappeina ja kyllähän ne puree ihan pöljästi. Tuo lohkeamisvaara vain on todellakin olemassa. Taisin yhden sellaisen joskus lainata ja joutua ostamaan uuden, kun sähelsin...

      Itse otsikkoon sen verran että taidan kliksutella itselleni tuollaisen "Anle-salkun". Siinähän niitä tulee samalla kaksikin jos Olmi tahtoo ja kympin verran tulee rahtietua.
      Jos tahdot peesata jenkatapeissa niin Laakerikeskus myi tuon pedon.
      Viimeksi muokannut porkkis; 27.8.2012, 09:44. Perustelu: typo

      Comment


      • #33
        Nojoo tottahan se on että halvalla ei saa hyvää, mutta jos vääntää yhden tai kaksi kierrereikää vuodessa uskaltaisin väittää että pärjää halvoillakin. Kenties?
        Ja tuleepahan tutuksi se varjopuoli miten hakata / kaivaa se hajonnut tappi sieltä reiästä pois , ei kovin mukavaa loppujenlopuksi. Tuli huomattua töissä vasta viime viikolla taas itsekkin miltä se tuntuu. Viimeinen kappale , reiät porattu, muoto ajettu ja M5 tappi katkeaa viimeiseen reikään. Ei mihinkään -> Päädyin suosiolla sahaamaan uuden aihioin ja aloittamaan alusta.

        Comment


        • #34
          Ostin kokeiluun tuon Ruko hss setin ja Crc-leikkuuöljyä. Täytyy koeajaa välineet jossain vaiheessa kunhan kerkiää.

          Comment


            #35
            "Kiina"-poranteriä ja tappejakin on monensorttisia. Itse olen tilannut täältä: http://www.ctctools.biz/servlet/StoreFront

            niin poranteriä, kierretappeja kuin jyrsintappejakin ja hintaansa nähden ovat huippulaatuisia. Poranterissä on sellainen "S"-mallinen kärki, joten leikkaa todella tehokkaasti ja terä vaeltaa vähemmän aloituksessa.

            Comment


            • #36
              Perinteisesti työntömitan eli tönärin takaa löytyy taulukko noille kierretapeille tarvittavan alkureiän koosta.

              Comment


                #37
                Täältä löytyy ihan kivasti:

                http://www.putkikierre.fi/Default.aspx

                Etusivu » Kierretapit- ja pakat » käsikierretapit

                Comment

                Working...
                X