Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VHS:ien digitointi? Siirtäminen tietokoneelle?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    VHS:ien digitointi? Siirtäminen tietokoneelle?

    Onko porukka tehnyt tuota kotona? Vai onko tuo edes mahdollista pienellä budjetilla? Mitä laitteita/piuhoja/ohjelmia tarvitsee? Avoanopin kans tässä meinaa tinka olla, kun joku oli sanonu että onnistuu varmasti kotona, eikä tarvi mitään investointeja.
    Hänellä on 20 vuotta vanha VHS-nauhuri ja kannettava tietokone. Omasta mielestä tarvitsisi kuitenkin sellaisen VHS-nauhurin jonka saa tietokoneeseen kytkettyä ja jonku ohjelman sitten koneelle.
    Olenko ollenkaan oikeilla jäljillä?

    #2
    Mä oon joskus digitoinu VHS:n niin, että kytkin videot antennipiuhalla tietokoneen (analogiseen) TV-korttiin, laitoin nauhan pyörimään ja tallensin videon koneelle Windows Movie Makerin kanssa. Kuvanlaatu ei ollut aivan FullHD-tasoa, mutta sai siitä selvää silti.

    Comment


    • #3
      Itse tuli sijoitettua reilu 30 euroa tällaiseen laitteeseen ja ohjelmaan -> klick
      Ihan asiansa ajanut, jotta vanhat kotivideot saatu parempaan säilöön vhs:ltä

      Comment


      • #4
        Halvimmillaan vois onnistua jollain tämmösellä:
        http://www.dealextreme.com/p/easycap...e-adapter-5707

        Vaatii tietty nuo RCA-liitännät nauhurista. Tai sitten jonkun SCART-to-RCA -konvertterin, jos nauhurissa on SCART-liitäntä, muttei RCA:ita.

        Comment


        • #5
          Itse hommasin pari kolme vuotta sitten tällaisen (tais olla v2.0).
          klik

          Perushommineen erittäin helppo käyttää ja ajoi asiansa. Itseltä ei tarvinnut löytyä kuin VHS laite ja tietokone USB liittimellä.

          DVD:llekin taisi saada suoraan, mutta itse pyöräytin Pinnacle studion kautta, jotta sain DVD:lle valikon.

          Comment


          • #6
            Tuttava tekee noita digitointeja kunnon laitteilla.. kannattaa hyödyntää, jos tärkeämpää materiaalia. Digitoitu todennäköisesti parempilaatuinen alkuperäiseen nähden Esan käsittelyn jälkeen.

            http://www.eselec.fi/digitointi/

            Comment


              #7
              Ei mulla itse ole tarkoitus nuita digitoida? Avoanoppi vihdoin usko että sen on parempi kääntyä ammattilaisen puoleen kuin alkaa itse minun avustuksella tekemään tuota digitointia. Olisi allekirjoittaneella saattanut hermojen meneminen olla lähellä. Esimerkkinä vaikka yksi puhelu: Minulla on jotain vikaa tässä koneessa. Tulee tuommoninen java auto upcider vilkkumaan tuohon näyttöön ja sitten mozarella firefox kysyy päivityksistä:) Ja sitten hätä kun tulee roskapostia että nyt on joku saanu pankkitunnukset yms ja tekee rikoksia hänen nimiinsä. Että niin.
              Mutta case closed ainakin minun puolesta.

              Comment


                #8
                Mulla on entisen työn peruina ammattitason (Canopus) vermeet muunnokseen ja digitointiin, jos määrä ei ole kovin suuri niin voimme keskustella asiasta, aikaa siihen palaa paljon joten ihan ilmaiseksi en viitsi ryhtyä, mut jos jollain on tarvetta niin hoidetaan homma ihan kohtuuhintaan. Nauhurina on Sonyn hifivideo ja siitä muunnos Canopasilla DV-signaaliksi ja Premierellä tai muulla softalla DVD:ksi. Jos tarvetta ota yhteyttä privana. Noi halpismuuntimet tekee kyllä järkyttävää jälkeä, en suosittele.

                Comment

                Working...
                X