Tällainen kapistus eksyi nurkkiin talvisäilytykseen / korjattavaksi.
Moottori näkyy olevan joku 110cc Honda-kopio.
Ongelma on seuraava: Ajovalopolttimot palaa rikki muutamassa minuutissa. tästä syystä hommattiin uusi jännitteensäätäjä sekä polttimot. Sama homma uusi kuitenkin heti ekalla pidemmällä ajolenkillä. Pienemmillä kierroksilla pysyvät normikirkkaina, mutta korkeammalle kierrätettäessä kirkastuvat selvästi, kunnes hehkulangat palavat poikki. Sekä polttimot että jännitteensäätäjä ovat mallia 12V. Yritin jännitteensäätäjän lähtöä mitata yleismittarilla, mutta ainakaan ilman muuta kuormaa en saanut siitä ulos mitään järkevää lukemaa.
Sokerina pohjalla vielä sellainen juttu, että tuo sammui kerran ajossa ja kone ns kuoli eli ei startannut enää. Syyksi paljastui magneetossa sytkäpuolan löystynyt pultti, jonka pään magneeton vauhtipyörä oli leikannut irti. Tuo ruuvin pää sitten pyöri magneetossa aiheuttaen damagea sekä sytkä- että valopuolalle katkaisten kummastakin piuhat. Sain nämä kuitenkin kolvattua kiinni ja meno jatkui taas, mutta valot eivät tuossa ole koskaan toimineet lähipiirin omistussuhteiden aikana ja kuntoon ne pitäisi saada.
Nyt otetaankin vastaan hyviä veikkauksia =) Voisiko tuo magneeton valokäämi olla paskana? Itse arvelisin sitä syyksi, koska uusikin jännitteensäätäjä pukkaa ylijännitettä vasta pienen ajelun jälkeen. Eli viallinen käämi (antaa liikaa jännitettä) --> rikkoo jännitteen säätimen (antaa ylijännitettä) --> rikkoo polttimot? Itsellä ei näistä vehkeistä ole sen kummempaa kokemusta, joten kommentteja otetaan mielellään vastaan! =) Akkukin tässä vehkeessä on ollut ja johtosarjastakin taitaa joku mustalaatikko puuttua, kiitos siitä edellisille omistajille.
Moottori näkyy olevan joku 110cc Honda-kopio.
Ongelma on seuraava: Ajovalopolttimot palaa rikki muutamassa minuutissa. tästä syystä hommattiin uusi jännitteensäätäjä sekä polttimot. Sama homma uusi kuitenkin heti ekalla pidemmällä ajolenkillä. Pienemmillä kierroksilla pysyvät normikirkkaina, mutta korkeammalle kierrätettäessä kirkastuvat selvästi, kunnes hehkulangat palavat poikki. Sekä polttimot että jännitteensäätäjä ovat mallia 12V. Yritin jännitteensäätäjän lähtöä mitata yleismittarilla, mutta ainakaan ilman muuta kuormaa en saanut siitä ulos mitään järkevää lukemaa.
Sokerina pohjalla vielä sellainen juttu, että tuo sammui kerran ajossa ja kone ns kuoli eli ei startannut enää. Syyksi paljastui magneetossa sytkäpuolan löystynyt pultti, jonka pään magneeton vauhtipyörä oli leikannut irti. Tuo ruuvin pää sitten pyöri magneetossa aiheuttaen damagea sekä sytkä- että valopuolalle katkaisten kummastakin piuhat. Sain nämä kuitenkin kolvattua kiinni ja meno jatkui taas, mutta valot eivät tuossa ole koskaan toimineet lähipiirin omistussuhteiden aikana ja kuntoon ne pitäisi saada.
Nyt otetaankin vastaan hyviä veikkauksia =) Voisiko tuo magneeton valokäämi olla paskana? Itse arvelisin sitä syyksi, koska uusikin jännitteensäätäjä pukkaa ylijännitettä vasta pienen ajelun jälkeen. Eli viallinen käämi (antaa liikaa jännitettä) --> rikkoo jännitteen säätimen (antaa ylijännitettä) --> rikkoo polttimot? Itsellä ei näistä vehkeistä ole sen kummempaa kokemusta, joten kommentteja otetaan mielellään vastaan! =) Akkukin tässä vehkeessä on ollut ja johtosarjastakin taitaa joku mustalaatikko puuttua, kiitos siitä edellisille omistajille.
Comment