Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AMP puristustökaluja

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AMP puristustökaluja

    Olisi tarvetta puristella MQS liittimiin kontakteja . Osaako joku neuvoa järkihintaisen kanavan AMPin pihtien hankkimiselle. Ei tunnu olevan tarjolla ebayssä sopivaa pihtirunkoa saati puristusleukaa.

  • #2
    Tampereen Sähköpalvelu, www.tsp.fi, luulisi tuolta saavan.

    Comment


    • #3
      Ite oon ihan perus karvalakkimallin pihdeillä puristanut. Eli tuon kuvan alin malli. Tulee edullisemmaksi kuin AMPin omat pihdit ja voi käyttää muuhunkin. Tosin hitaampi käyttää kuin oikea pihti. Noita löytyy ainakin etralta ja würthiltä.
      Vasta isommissa hommissa itse jaksan kaivaa asiaankuuluvan pihdin esille. Tämä tosin johtuu siitä, ettei tuossa pakissa riitä tila jokaiselle työkalulle, eikä jaksa kantaa mukana työkalua, mitä käyttää kerran kuussa jos sillonkaan, kun pakki painaa jo nytkin aivan sikana.

      Comment


      • #4
        http://fi.farnell.com/te-connectivit...out/dp/3902160

        kuinka paljon tulee tehtyä liitoksia, tuolta ainaki löyty jonkinnäköinen.

        Comment


          #5
          Mä ostin Triopak oy:stä amp-superseal liittimille sopivat crimppauspihdit 30e hintaan. Ne ei oo ihan parhaat mahdolliset, mutta aja asiansa. En tiedä millaisia nuo tän topicin liittimet ovat, mutta ainakin noita autoissa ja mopoissa olevia supersealien pinnejä noilla on hyvin rutistellut. Täällähän noita on:
          http://www.partco.fi/luettelot/sivut/166.pdf

          Mä en kyllä millään perus biltemapihdeillä noita lukitsis. On pikkasen laadukkaampi liitos kun karvat on oikeasti hyvin rutistettu liittimen runkoon ja koko komeus vielä lukittu muovikuoresta paikoilleen.

          Comment


          • #6
            Kannattaa sitten istua tukevasti alas kun käyt kyselemässä niitä AMPin alkuperäisiä pihtejä TSP:stä.

            Itse ostin Vaasan Elektroniikka keskuksesta "junior timer" pihdit. Eihän ne ihan sopivat ole mutta riittävän. Niitä saa ostaa kuitenkin se 15kpl että ollaan AMPin pihtien hinnoissa.

            http://www.vekoy.com/index.php?cPath...sort=2a&page=1

            En vaan käsitä miksi pihdit ovat niin kalliit ettei kenelläkään ole "varaa" ostaa niitä. Sitten liittimiä puristellaan perus abikopihdeillä ja tuomitaan hyvät liittimet ihan paskoiksi kun liittimet ei pysy kiinni.

            Comment


            • #7
              Ampin pihtien hintaluokka on tiedossa... Superseal liittimiin löytyy ebaysta pihtiä "kohtuulliseen" hintaan. Suositushinta TYCO:lta tolle leualle on jo muistaakseni jotain 300 dollarin luokkaa.

              Superseal leuka ei käy noihin MQS sarjan pinnien puristamiseen. Superseal puristus on jonkunverran isompi. Oikea leuka tuntuu olevan noille liittimille harvinainen kapistus, ei farnell tunne edes numeroa.

              Supersealin puristaa kyllä tavallisilla eristämättömille abikoille tarkoitetulla pihdillä, tosin silikonieriste menee muodottomaksi. Edit: Niin, siis oikein tehtynä toi SWS (single wire seal) puristetaan niin että silikoni tiiviste tulee eristepuristuksen alle, Normi eristämättömissä pihdeissä eristepuristus on F mallinen, kun taas SWS puristuksissa O mallinen.

              Tähän voisi todeta mainoksen mukaan, että "ei tässä ole mitään järkeä". Muutama webaston plugi pitäisi rakennella. Hintaa tulee plugeille, tosin toi liitin malli on käytössä hyvin monessa muussakin paikassa autossa. Ja duunista peräsin paha tapa käyttää oikeita työkaluja puristuksiin. Lentokoneissa ei väärin tehty puristus kestä kauaa...

              Comment


              • #8
                Ei yhtään huonompi tapa tehdä oikeilla työkaluilla. Pointtini oli vaan se, että karvalakkimallilla saa puristettua pinnin juuri niin tiukalle kuin itse haluaa vaikka aikaa menee enemmän. Mielestäni paljon parempi vaihtoehto kuin, että puristetaan aivan väärillä pihdeillä. Esim. molexin pihdeillä ampin pinnejä. Jos ei aio tehdä montaa puristusta putkeen niin se muutama minutti enemmän aikaa ei tunnu missään.

                Kyllähän varsinkin jos joutuu isomman johtosarjan tekemään niin oikeat pihdit nopeuttaa työtä ja saa varmempaa jälkeä.

                Eikä ne liittimet trukeissakaan kovinkan helpolla pääse, kun koko värkki on jousittamaton ja renkaat pääsääntöisesti huonossa kunnossa. Tähän mennessä en ole joutunut yhtäkään liitosta uusimaan.

                Comment

                Working...
                X