Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ubuntu 11.04 ja DNA:n Ovation MC545 tikku... Ei toimi...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ubuntu 11.04 ja DNA:n Ovation MC545 tikku... Ei toimi...

    Noniin... Koneessa on siis Ubuntu 11.04 ja nettitikkuna pitäisi olla tuo Ovation MC545, mutta ei pelaa. Kone ei tunnista tikkua ollenkaan, jolloin edes pin-koodia ei pääse syöttämään. Kellään mitään konsteja moiseen?

  • #2
    onko usb-modeswitch ja usb-modeswitch-data asennettu?

    Monet tikut vaativat nämä oheiskilkkeet asennetuksi. Tuleeko dmesgillä näkyviin jotain kun tikun nakkaa kiinni?

    Comment


    • #3
      Tuo modeswitchit on asennettu näköjään molemmat... Ubuntun versio on siis 11.10...

      Comment


        #4
        Tällästen asioiden takia mä kyllästyin eri Linux distroihin. Jos joku ei toimi plug and play niin saat pahimmassa tapauksessa asentaa uudemman kernelin ja 10 muuta pakettia.
        *nix mies henkeen ja vereen, mutta vanhemmiten ei enään jaksa, kun töissä ei enään palvelimien kanssa säädä.

        Oletko varma, että se tikku pelaa? Kyllä sen tikun mun mielestä pitäs näkyä linukalle tunnistamattomana edes.
        Entä olet varmaan eri USB portteihin kokeillu, ja koneessa on USB Legacy yms supportit päällä?

        Comment


          #5
          Toi uus ubuntu on ihan a*aalista. Mä tappelin audio passthrough ongelmien kanssa oikein urakalla juuri muutama päivä sitten. Ne on varmaan kuvitelleet tekevänsä tuosta helppokjäyttöisen, muitta edellisiin distroihin verrattuna tää uus käyttöliittymä on paljon hankalampi. Synapticista lähtien joutuu asenteleen kaiken itse.

          Comment


            #6
            Pekkaperuskäyttäjälle, kuten minulle, Ubuntu on ihan jees. Wintoosaa ei ole ikävä. Sitten itse asiaan. Minulla on Saunalahden mobiililaajakaista ja Huawein tikku. Tökkäsin tikun USB-liittimeen ja sitten menin seuraavan protokollan mukaan: Järjestelmä -> Asetukset -> Verkkoyhteydet -> Mobiililaajakaista -> Lisää ja siitä sitten eteenpäin opastuksen mukaan. Heti alkoi pelaamaan ilman kikkailuja.

            Comment


              #7
              Itse jouduin palaamaan vanhaan Ubuntun 10.10:een kun en saanut tuossa 11.10:ssä mokkuloita toimimaan. Kaiken piti olla ohjelmien ja asetusten puolesta ok, mutta ihan samalla tavalla kuin Heikilläkin ei vain tunnistanut mokkulaa.

              Comment

              Working...
              X