Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Surkeat puhelimet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • No niin jatkoa edellisen sivun Lumia 900 tapaukselle. Puhelimessa siis heti uutena vikaa etukamerassa, huoltopisteitä ei montaa ole ja joutui viemään keskustaan "osaaviin käsiin".

    Vikakuvauksen tarkennuksen ja useiden kyselyiden jälkeen näytti netin kautta huoltostatus "noudettavissa", kaksi viikkoa joutunut odottamaan. Eipä tullut silti tekstaria lainkaan kuten luvattiin ja varmistussoiton jälkeen kiireellä keskustaan noutamaan laitetta. Tiskillä heräsi epäilys kun raportissa "ohjelmisto päivitetty", mitä helvettiä, eihän se sillä korjaannu. No piti tietysti kokeilla ennen kuin lähtee tyytyväisenä kotiin ja eihän se toiminut, täysin sama vika jota ei voi olla huomaamatta! Ei voinut muuta kuin jättää uudestaan valohoitoon, pitää varmaan laittaa isommat pyörät pyörimään että saa toisen laitteen.

    Tässä nyt taisi käydä juuri kuten pelkäsin, seuraavaksi odottaa jotain komponenttia muutaman viikon ja poika on koko kesän ilman uutta laitetta johon oli itse säästänyt useita kuukausia, jopa vuosia. En yhtään ihmettele kuinka ihmisten usko Nokiaan alkaa hiipua jos palvelu brändin ympärillä on tätä luokkaa. Vaatii aika hyvää itsehillintää ettei otsasuoni repeä.

    Comment


    • Itse vein lumia 800 huoltoon ja alle viikossa toimittivat uuden puhelimen.

      Comment


      • Erikoinen vika on ilmestynyt omaan puhelimeeni tai kaiketi on todennäköisesti operaattorivika. Kun puhelimeen soittaa menee se joskus suoraan vastaajaan . Soittaja ei kuule mitään muuta kuin " tämä on vastaaja". Minun puhelimeeni ei tule mitään ilmoitusta heti, mutta noin puolen tunnin kuluttua tulee soittopyyntö vastaajaan . Useita tunteja myöhemmin sitten tulee soittajan numero.

        Esim. eilen kaveri soitti Nokia Lumialla ja se meni neljä kertaa suoraan vastaajaan, oma puhelimeni oli varmasti päällä, koska olin saanut muita puheluja. Oma puhelimeni on "hieno" Doro 615 , joka tuntuisi toimivan loistavasti. Operaattorini on Sonera.

        Comment


        • Tuota vastaajaan suoraan menosta valittaa usean moni, niin sanoakseni ja operaattorista riippumatta, kuten myös puhelinmerkistä.

          Mikähän lie, mulla meni paripäivää, töissä päivän, naapuri valitteli etc.
          Ihme häikkiä ainakin 3g, miksei4g verkossa myös?

          Comment


            Itse kävin 10 vuotta sitten ilmoittamassa liittymien hallinoijalle duunissa, että vastaajapalvelu pois mun liittymästä, heti. Silloin oltiin ihan puhtaasti GSM ajassa, mutta rupesi vituttamaan, kun Surinan verkko puski päivittäin vähintään kerran vastaajailmoituksen, ja sitten sieltä tuli oma nauhoitettu viesti kun kuunteli, ei mitään muuta...

            Lisäksi muutenkin vihaan puhelinvastaajaa yli kaiken, jos en vastaa, niin en vastaa, kyllä se numero tarvittavilta ihmisiltä tallentuu.

            Comment


              Gedun kanssa samoilla linjoilla... Viimeks ollu vastaaja käytössä joskus ennen vuostuhannen vaihdetta.

              Comment


                No ei se i-puhelinkaan ollut maailman paras! Ei pysynyt verkossa ja nyt toista viikkoa korjaksessa. E7 paikkaa sen aikaa.

                Comment


                • Jussin ja Riston "innoittamana", eipä ole mullakaan enää (poistin) vastaajaa. Voisko se olla näin yksinkertaista?;))

                  Comment


                    Itse en tosiaan ole vastaajaa ottanut edes käyttöön vuostuhannen vaihteen jälkeen vaikka liittymä on vaihtunut kerran jos toisenkin. Kyllä numero jää näkyviin jos en vastaa. Ja jos ei jää, niin asia ei varmaankaan ole niin tärkeää, jos ei uudestaan soita.

                    Enkä kyllä ole kaivannut kertaakaan moista palvelua :)

                    Fonecta caller on myös oiva softa androidilla ;)

                    Comment


                      Mulla puolestaan on vastaaja käytössä. En nimittäin soittele takaisin tuntemattomiin numeroihin vaan ainoastaan selkeisiin soittopyyntöihin jotka on jätetty sinne vastaajaan.

                      Soneran poissaolotiedote sen sijaan on yksi parhaista keksinnöistä. Vielä kun saisi loman päätteeksi tai viikoittain raportin niistä numeroista, mistä on koitettu tavoitella.

                      Comment


                        Itse en tosiaan ole vastaajaa ottanut edes käyttöön vuostuhannen vaihteen jälkeen vaikka liittymä on vaihtunut kerran jos toisenkin. Kyllä numero jää näkyviin jos en vastaa. Ja jos ei jää, niin asia ei varmaankaan ole niin tärkeää, jos ei uudestaan soita.
                        Samoin täällä. En ole vastaajaa käyttänyt enää vuosiin. Tai siis on se mulla nykyisessäkin liittymässä, mutta en käytä sitä. Soitan takaisin, jos en ole päässyt vastamaan tai jos soittajalla on salainen numero, niin soittaa sitten uudestaan/lähettää tekstiviestin, jos haluaa tavoitella.

                        Comment


                          Toi korjaaminen noissa juuri rassaakin. Desire HD lähti huoltoon kolme viikkoa sitten ja on edelleen sillä tiellä. Odottaa varaosaa (kaiutin) ja eka huoltoreissu oli taas se valohoitoreissu. Sama juttu Motorolan tabletin kanssa. Mennessä vielä erikseen sanoin tehneeni monta factory resettiä sekoilujen takia, mutta mitäs ne siitä huollossa. Nollasivat asetukset kerran ja palauttivat ehjänä. Sitten vein taas parin päivän päästä uudestaan ja pyysin samalla asentamaan firmiksen uusiksi. No eipä menny firmis sisään ja nyt kone odottelee uutta emolevyä. Hitto kun edes kuuntelisivat, miksi se kone tuodaan huoltoon. Turusta ton tabletin saa vielä itse kiikuttaa Saloon huollettavaksi, kun kukaan ei korjaa noita turussa ja lähin SFC-huolto on tosiaan Salossa.

                          Comment


                          • Vaihdoin puolentoista vuoden ikäiseen iPhoneen akun, kun varausta riitti peruskäytössä enää 2-3 päiväksi totutun 5 päivän sijaan. Piti ostaa kallis (2€) pentalobe-ruuvimeisseli kotelon kahden ruuvin avaamiseen ja akkukin maksoi yli kympin. Siinä meni sitten vartti nettitilaukseen, vartti postista noutoon ja kymmenisen minuuttia itse vaihtoon. Yhteensä siis melkein tunnin homma, kun näiden pitäisi olla täysin huoltovapaita laitteita ja akutkin muka kestäisivät vuosikausia. Varmaan kestävät, jos kestämistä on se, että akkua pitää lopulta ladata joka päivä.

                            Comment


                            • Mun mielestä 2-3 päivän akkukesto on nykyajan älypuhelimelle hyvä suoritus. Omaa Lumia 800:a saa ladata joka yö jos sillä päivän mittaan tekee jotain mihin se on tarkoitettu(=meilit, netti, musiikkia, pelejä, videoita). Viikonloppusin menee about 36h samalla latauksella jos ei juuri mitään tee.

                              Comment


                                Olitteko muuten tietoisia että iPhonessa on 12kk takuu? Käytännössä kaikilla muilla valmistajilla on puhelimissa 24kk takuu mutta eipä ole Applella. Sen firman politiikka on kyllä jotain ihan muuta mutta isolla on varaa olla niin kuin huvittaa. Vuosi ja 9kk vanha kytky-iPhone 4 lähti huoltoon eikä SCF enää huolla kun on takuu ummessa. Käsittelymaksun kyllä lähettävät ja puhelimen pitelemättömänä takaisin. Tämä nyt ei ole varsinaisesti SCF huollon vika, heillähän on ohjeistus joka on tehtaalta tullut. Soneran päästä sitten hoitui tämäkin asia ja puhelin korjataan operaattorin laskuun takuun ulkopuolisena huoltona.

                                Comment


                                • Eihän kukaan pidä omenaa vuotta kauempaa taskussa, kun vuoden välein tulee uusi malli joka on PAKKO SAADA. =) Kai tuosta lyhyestä takuuajastakin joku omenanpurija saa väännettyä edun ko. yritykselle.

                                  Itse odottelen, että tuleeko WP8-luureista Nokialta näppäimistöversioita vai tuleeko vain kosketusnäyttöpuhelimia (tai perinteisellä näppiksellä).

                                  Comment


                                    PS3 on sama 1 vuoden takuu, mutta eu:n mukaan tuollaisessa laitteessa kuuluu olla 2 vuoden takuu, joten ovat huollossa tuon takia joutuneet huoltamaan yli vuoden ikäisiä laitteita. Uskoisin että sama pätee Omena kulttiin :)

                                    Comment


                                      http://aani.nokia.fi/2012/09/05/noki...-new-yorkissa/ Liekö surkea vai ei, mutta hyvin kiinnostava.

                                      Comment


                                        On joo mielenkiintoinen tuo 920. Melkeinpä rohkea veto tuo "vain" 8.7 Mpix kamera, suuri yleisö kun on tottunut vetämään yhtäläisyysmerkit pikselimäärän ja kameran laadun välille (kauppiaitten myötävaikutuksella). Siinä on markkinointiväelle töitä ;) -Omasta mielestäni tuo on fiksua, pikseleistähän se kännykameroiden laatu on vähiten ollut kiinni viimeisten muutaman vuoden aikana.

                                        Comment


                                          Kannattaa päivittää E7:aan se uusin softaversio. Omasta puhelimesta tuntuu nyt jumittelut kadonneen.
                                          Eli Bellen kun asensi kaikki pelas kun unelma. Sitten tuli MS Apps 2.0, jonka asennus laittoi sähköposti appsit jumittelemaan. Tämä uusin Belle päivitys tuntuu korjanneen nuo. Samalla kyllä taisi asentua toi MS Apps 2.0, kun se puhelimen päivitysvalikosta katosi samalla.

                                          E7:ssa on sen verran typeriä mokia, mitä softalla ei korjata, joten siksi se on "surkea" puhelin vaikka toimiikin ihan ok.

                                          Comment


                                            E7:ska on toiminut kuin junan vessa, paitti että on paljon putoamisherkempi samasta taskusta kuin E71:nen. Mutta nyt ei laturit pelaa, eli mulla on kaksi nokian omaa seinälaturia ja kummallakaan ei lataa. Läppäristä usbilla lataa ja lumian laturilla sekä nokian autolaturilla. Mutta ei puhelimen mukana tulleella seinälaturilla ei samanlaisella toisella. Mikäs näissä mättää? Puhelin kyllä tunnistaa laturin ja tulee teksti että poista laturi seinästä kun nyppää johdon irti puhelimesta.

                                            Comment


                                              Jaa-a, onko noissa laturien liittimissä jotain eroa? E7 USB portissa on ilmeisesti ollut jotain heikkoutta

                                              Comment


                                                Minuutti sitten juuri luovutin asiakkaalle taas yhden E7:n johon vaihdettu latausliitin. Ei tosin selitä tuota vikaa jos osalla latureista lataa mutta kaikilla ei. Voipi olla softapuolen vikakin, nykypuhelimissahan on äly joka valvoo että latausvirtaa on riittävän paljon. Jos luuri luulee laturin olevan liian pienitehoinen niin elektroni ei silloin ui.

                                                Comment


                                                  Mitäs tuo latausliittimen vaihto kustantaa ja kauan menee ? Mullakin tuo temppuilee kuluessaan, kun puhelin on paljon laturissa autossa ja joka yö kotona.

                                                  Comment


                                                    Itsellä meni takuuseen, joten hinnasta en osaa sanoa. Tampereella taisi n. neljä työpäivää olla jono molemmilla kerroilla kun se uusittiin.

                                                    Comment


                                                      Mullakin on vahdettu E7 usbi. Latasi vain ja ainoastaan kaverin autolaturilla eikä millään muulla mitä kokeilin. Meni takuuseen.

                                                      Muistakaa full bäkupit ennen huoltoa, nollaavat koko romun lähes poikkeuksetta!

                                                      Comment


                                                        Lähinnä kiinnostaa tekeekö korjausfirmat tuon itse vai lähettääkö jonnekin ?

                                                        Aivan sama vaikka maksaisinkin homman, kunhan ei takuuhuolto mestaan puhelinta lähetetä lusimaan viikoiksi.

                                                        Comment


                                                        • Onko se luurin nollaus joku yleinen periaate, tahallinen kiusa vai vaatiiko HW:n testaus sen? Juniorilta vaihdettiin näyttö aikanaan pariin otteeseen ja molemmilla kerroilla luuri nollattu. Ei luulisi äkkiä näytön vaihdon ehjään samanlaiseen vaativan ohjelmiston uudelleenasennusta yms. säätöä.

                                                          Comment


                                                            Alkuperäinen kirjoittaja vayne
                                                            Lähinnä kiinnostaa tekeekö korjausfirmat tuon itse vai lähettääkö jonnekin ?
                                                            Pahoittelut, tuo unohtui lisätä, että omastani liitin vaihdettiin paikallishuoltona Digimanilla. Ainakin ko. lafkassa kysyttiin puhelinta luovuttaessa, että saako softata, ja kun vastasin ei, niin tiedot oli tallessa. Toki joka kerta otin vainoharhaisena backupit varuilta.

                                                            Comment


                                                            • Mulla myös n9 noksussa lataus häikkää ja tuntuu olevan sekä usbissa että softassa vikaa. Viimeviikolla soitin paikalliseen huoltoon ja kysyin ennakoivasti minkälainen homma korjata, niin väittivät ettei ole valmistajalta lupaa koskea usbiin muilla kuin keskushuollolla. Eli eivät ala ainakaan tuossa puljussa tekemään asialle mitään. Lähtee reissuun ja jokusen viikon kuulemma kestää.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X