Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Surkeat puhelimet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lumiaan tuleva uusin softapäivitys tekee ison hyppäyksen tuossa akkukestossa, joten se kannattaa asennella kun puhelin sitä seuraavan kerran tarjoaa, sen versionumero loppuu .12070.

    Lisää kikkoja:

    http://mrwpf.wordpress.com/windows-p...tyj-kysymyksi/

    http://www.microsoft.com/windowsphon...7/default.aspx

    Kiisto: minen näistä mitään tiedä, mutta olen töissä Nokialla, en kylläkään tee mitään puhelimiin suoraan liittyvää.

    Comment


      Alkuperäinen kirjoittaja hopsis
      Onko minkä ikäinen luuri Oliverilla? Ekat N8:t alkaa olemaan akunvaihtoiässä muutenkin
      Akku vaihtoon vai? Kuinkas vanha toi mun on, kohta kaks vuotta. Mites siitä akku vaihdetaan omin voimin kun missään ei näy mitään sopivan kokoista luukkua? Tai ruuveja.

      Olen kyllä ollut tuohon omaani ihan tyytyväinen, joten jos se alkaa tarjota jotain Belle-päivitystä (ja mistäs sen tunnistaa?), niin pitääkö skipata?

      Comment


        Vaihtuu ihan T4- ja T5-kokoisilla torx-meisseleillä. Ihan stanuakku siellä on. Eikä se Hannun luurikaan ihan kahta vuotta ole, hyvä kun vuoden vanha.

        Latausten määrästähän se on kiinni. Tuommoinen nykypuhelimen akku kestää about 500 latauskertaa give-or-take 100. Sen jälkeen alkaa aika nopeastikin heikkenemään. Jos joka toinen päivä lataa niin eihän se ole kuin hädin tuskin sen kaksi vuotta.

        Comment


        • Itse juuri käyttelin Lumia 800 neljä päivää ilman latausta.

          Aika paljonhan noissa on eroja mitä on kavereiden kanssa tullu juteltua.

          Itsellä on datayhteys, wlan yms. pois päältä.

          Jos synkkaan meilit tai tulee multimediaviesti, laitan yhteyden siksi aikaa päälle. Toi käy kätevästi connectivity shortcuts aplikaatiolla (lataa marketplacesta).

          Aina olen muutenkin edellisten puhelimien kanssa pyrkinyt esim. wlania käyttämään manuaalisesti.

          Valitsen sen ennemmin kuin akun jatkuvan lataamisen.

          Comment


          • Minulla on Lumia ollut parisen viikkoa ja oma havainto on, että akkukesto lisääntyy itsekseen uusien latausten myötä. Alussa luokkaa 14-15 tuntia, nyt yli 30 tuntia/lataus. Ylimääräiset taustasovellukset poissa, wlan käytössä koko ajan. Peruskäyttöä, kotona mulla aika vaihteleva 3g signaalin voimakkuus ja se syö akkua kyllä, jos päällä. Tuo yhteyden laatu voi olla aika merkittävä akkua syövä tekijä myös... mutta uutta päivitystä odotellessa.

            Comment


            • Nyt alkaa hermostuttaa reilu vuoden vanha HTC Desire HD. On kulunut jotenkin tuo micro usb-liitäntä siten, ettei orggislaturin piuha/datakaapeli enää pysy kunnolla kiinni puhelimessa. Ponnahtaa siis väljyyttään ihan itsestään irti. Käytännössä kapulan saa ladata joka yö muutenkin, joten aina on illalla tiedossa tappelua tämän kanssa, ettei aamulla ole puhelin virraton, josta seuraa tietty pommiin nukkuminen, koska herätyskello ei toimi enää akun tyhjennyttyä =/

              Comment


              • että akkukesto lisääntyy itsekseen uusien latausten myötä
                Sama kumma ilmiö havaittu myös täälläpäin, olen hyvinkin tyytyväinen.

                Comment


                  Lumian akkukesto voisi kieltämättä olla parempi. Kuten tuolla aikaisemminkin jo vinkattiin, kandee katsoo että puhelimessa on viimeisin softa (...12070), se tosiaan parantaa edelliseen versioon aika hyvin. Ja kyllähän kaikki sen arvaa ettei noi softaversiot lopu tähän ja kyllä akkukesto on yksi tärkeimmistä kehitettävistä asioista. Nimimerkillä testailen Lumian proto-softia muun työn ohessa.

                  Mutta eipä ne kuulkaas muutkaan älypuhelimet mitään energiapihejä ole. Iso kosketusnäyttö ja paljon dataliikennettä joko taustalla tai aktiivisesti käytössä yksinkertaisesti kuluttaa akkua. Samalla kun laitteessa ei ole tilaa kauhean isolle akulle. Et voi verrata näitä vanhaan 6110 minkä työmiesakku kesti kohtuullisessa käytössä viikon.

                  Comment


                  • Nythän Lumia 800:een on tulossa uusi päivitys v. 12070 ihan näinä päivinä ja siinä yksi parannuksen kohde on nimenomaan akkukesto. Maailmalla se on jo useassa maassa ollut jaossa ja Suomessakin jotkut on sen jo ladanneet. Akkukesto paranee tuossa merkittävästi.

                    Kannattaa tutkia, onko taustalla toimivia sovelluksia päällä, ne syö akkukestoa huomattavasti, esim. whatsapp-sovellus on tosi virtasyöppö.

                    Onhan tuossa vielä paljon parannettavia ominaisuuksi mm. wi-fi hotspot puuttuu, mutta tulossa lienee sekin. Samoin tuo Zune on kyllä yksi kököimmistä sovelluksista, joka on tullut vastaan. Tosi hajanainen ja sekava sovellus... mutta kokonaisuutena puhelin mielestäni yllättävänkin hyvä kunhan sen logiikan oppii.

                    Comment


                    • Pitkäänhän tuo e7 kesti, melkein kolme kuukautta.. Eilen alkoi akku tyhjenemään normaalia nopeammin ja sammui, pimeni kokonaan ja ei käynnisty enää. Huoltoon vein niin sanoivat että tietyssä valmistuserässä on viallisia akkuja, ja jos akun vaihto ei riitä niin pitää emolevy vaihtaa. Mikähän järki se akku on laittaa puhelimen sisälle että pitää koko puhelin purkaa jotta akun voi vaihtaa? Muuten ei ole ollut mitään valittamista, kaikki pelannut hyvin.

                      Comment


                        Yksi sisäänrakennetun akun idea on että se on puhelimeen integroitu osa joka kuuluu (ainakin Suomessa) valmistajan 24kk takuun piiriin. Ilman työkaluja irrotettavaa akkua taas koske tarvikkeiden 6kk takuu, myös uuden puhelimen mukana tullutta akkua.

                        E7 akun vaihdossa menee vajaa 5 minuuttia jos osaa käyttää ruuvimeisseliä ja jos sen nyt kerran joutuu takuuajan jälkeen vanhuuttaan vaihtamaan. Okei, onhan se enemmän kuin se perinteinen 10 sekuntia mutta ei siinä nyt mistään tuntitöistä silti puhuta. Tästä on noussut ihan turha myrsky vesilasissa, varmaan sen takia että perinteisesti ihmiset on ehdollistettu irrottamaan akku aina kun jotain ongelmaa tulee. Nykyään sama uskomus on sitten lujassa vaikka kaikissa sisäänrakennetulla akulla olevissa puhelimissa on mahdollista tehdä akun irrotusta vastaava reset ihan niillä mekaanisilla nappuloilla vaikka kosketusnäyttö ei toimisikaan. Myös iPhonessa, ai niin mutta sehän ei jumi koskaan, miksiköhän siihen on moinen ominaisuus sitten rakennettu...?

                        Comment


                          Tuli hankittua väliaikaispuhelimeksi Nokian E5-00, kun HTC lähti huoltoon kaiuttimen rätinän ja huonohkon signaalin takia. Jälkimmäinen saattaa tietty olla ominaisuuskin. Nokialaisen näppäimien ja näytön pienuus vähän hämmentää, mutta muuten ihan toimiva laite hintaisekseen.

                          Backuppasin HTC:n puhelinluettelon yhteen vCard (.vcf) -filuun, ja tuo pitäisi saada tuotua Nokiaan. Onko kellään ideaa miten temppu onnistuu?

                          Comment


                          • Itse tilasin Nokian N9, huomenna pitäisi olla haettavissa postista. E7 siirtyy kihlatulle.
                            Ei toi symbian vaan ollu mun juttu. Saa nähdä saako meegosta enemmän irti. Luultavasti jää viimeiseksi nokiaksi tuo N9. Elleivät sitten tuota jotain puhelinta ilman windows käyttistä.

                            Eniten tuossa N9 nyt häiritsee itteä se fyysisen näppäimistön puuttuminen. Lisää palautetta kunhan saan tuotteen ja kerkeän hiukan tutustumaan.

                            Comment


                            • Elleivät sitten tuota jotain puhelinta ilman windows käyttistä.
                              Ei se WP nyt noin kamala ole.

                              Comment


                                Alkuperäinen kirjoittaja niksu Näytä viesti
                                Ei se WP nyt noin kamala ole.
                                On se. Suljettu ympäristö näytti olevan eli softat asennetaan vain oman marketin kautta ja M$ hyväksyy softat ennen niiden pääsyä markettiin. Käyttäjälle varmasti edullista ja toimivaa. Hiljaiselta näytti ainakin oman kokeilun aikaan Trackerin ja Ultrapointin osalta...
                                Viimeksi muokannut jf; 20.3.2012, 09:07. Perustelu: hoonosoomi

                                Comment


                                • Alkuperäinen kirjoittaja jf Näytä viesti
                                  On se. Suljettu ympäristö näytti olevan eli softat asennetaan vain oman marketin kautta ja M$ hyväksyy softat ennen niiden pääsyä markettiin.
                                  Juurikin näin. Itse tykkään ainakin liikkua vapaammassa ympäristössä. Sitä parempi mitä avoimempi käyttis, saa suhteellisen vapaasti säätää. Ohjelmistojakin löytyy tosiaan tusina enemmän. Pienellä soveltamisella pitäisi myös toisten käyttöjärjestelmien sovellusten toimia (näin ainakin maemossa). Ei ehkä täysin vakaasti, mutta kuitenkin.

                                  Toki jos ei ole kiinnostunu ko. asioista ja haluaa kaiken valmiina, on Lumia varmasti tälläisille ihmisille oiva ratkaisu? Toisaalta tulee siinäkin varmasti ongelmia erilaisissa tilanteissa rajoitusten suhteen.

                                  Esimerkkinä vaikka äitini joka olisi yksinkertaisesti halunnut vain vanhan soittoäänensä uuteen puhelimeen, biisi joka on aikanaan ripattu siis cd-levyltä mp3 muotoon. Kas kummaa lumiahan(800) tätä ei hyväksynyt koska tuo kappale oli aivan liian pitkä, kaikkiaan reilu 2minuuttia. Tavallinen tallaaja kun ei osaa siis tuollaista kappaletta pätkäistä, lumian vaatiman 30s mittaiseksi. Itse en olisi osannut odottaa edes MS tuollaista rajoitusta.

                                  En kuitenkaan väitä etteikö suurin osa tuota biisin leikkausta nykypäivänä osaisi tehdä. Enkä tosiaan lumiaa hauku. Se ei vain vastaa tarpeitani.

                                  Esimerkkikin oli ensikosketus lumiaan, itse en ole kyseistä puhelinta juurikaan gigantin hyllyä enempää tutkaillut. MS tuntien tiedän vain noiden rajoitusten olevan korkealla tasolla, samoin on myös applen puhelimet.

                                  Comment


                                    Erikoinen trendi nähtävissä. Pikkuhiljaa jo rauhoittunut iPhone 4S kysyntä ja myyntiluvut on ainakin meidän tiskillä lähtenyt selkeään nousuun Lumia-puhelinten julkistuksen jälkeen. Jos ihminen on odottanut Lumiaa joka uutena ei sitten ollutkaan se vapahtaja jota odotettiin niin helppohan se on ottaa se olemassaoleva ja riskitön toisen brändin tuote. Koekaniinit sitten erikseen jotka haluavat ekana saada sen uutuuden, että pääsee foorumeille nillittämään kun softa ei toimi.

                                    Mutta mikäs siinä, en minä lahjahevosta suuhun katso vaikka kyljessä lukisi Nokia :) Jos ei muuta niin ainakin kaupan saranat heiluu. Henkilökohtaisella tasolla yksikään WP tai iPhone ei ole herättänyt minkäänlaista omistushalua. Kunhan joskus maltan N8 luopua niin vakavasti harkinnassa tulee olemaan joku Android leirin laite.

                                    Comment


                                      Nokia tietäjät. C7 päätti sitten lopettaa viime yön aikana tiedonsiirron muissa kuin 3.5G tilassa. Puhelut rullaa kuten ennenkin ja samalla simillä toisessa puhelimessa datasiirtyy kaikissa tiloissa, joten ei operaattori kohtaista. Belle ollut jo pitempään käytössä. Ainoa vaihtoehto lienee huolto? Johan tämä nyt muutaman kuukauden kestikin...

                                      Comment


                                        Ota luurista kaikki kama (kuvat, videot + ovi-suite-backup) talteen koneelle ja tee vielä varmistukseksi backup muistikortille. Sen jälkeen numeronäppäilytilassa *#7370# eli tehdasasetukset+massamuistin tyhjäys, tämän jälkeen palauta asetukset muistikortilta. Tämä noin niinkuin ensikokeiluna.

                                        Comment


                                          Alkuperäinen kirjoittaja rissaspena Näytä viesti
                                          Ota luurista kaikki kama (kuvat, videot + ovi-suite-backup) talteen koneelle ja tee vielä varmistukseksi backup muistikortille. Sen jälkeen numeronäppäilytilassa *#7370# eli tehdasasetukset+massamuistin tyhjäys, tämän jälkeen palauta asetukset muistikortilta. Tämä noin niinkuin ensikokeiluna.
                                          No ehkä ihan ensikokeiluna kannattaa kuitenkin ottaa akku irti minuutiksi. Seuraavaksi mä pudottaisin siihen uusimman Bellen uudestaan Ovi Suiten kautta koska tämä ei koske omiin tiedostoihin. Sitten vasta tehdasasetusten palautus. Ja vihonviimeisenä huoltoon, missä laite flashataan ihan juurta jaksaen ja silloin kannattaa olla backupit valmiina.....

                                          Comment


                                            Sitä parempi mitä avoimempi käyttis, saa suhteellisen vapaasti säätää.
                                            Tämäkö määrittelee mikä on parempi käyttis?

                                            Onneksi on olemassa puhelimia sellasilla käyttiksillä, että virittäjätkin saa jotain tekemistä.
                                            Itse tykkään käyttää puhelinta, en tuunailla sitä joka välissä. Mulle siis riittää jopa Belle.

                                            Mielipide asioita, mutta minun mielestä WP7.5 taas on mitä mainioin käyttis

                                            Comment


                                              Alkuperäinen kirjoittaja miiahone
                                              No ehkä ihan ensikokeiluna kannattaa kuitenkin ottaa akku irti minuutiksi.
                                              Ok, oletus on kyllä kaikkien munausten äiti, mutta silti uskalsin olettaa että tämä sentään oli koitettu. Tosiaan, eipä tullut mieleen että voihan sitä koittaa asentaa Bellen uudestaan, mutta silti ekana kokeilisin tehdasasetusten palautusta ennen uudelleen flashaysta.

                                              Comment


                                              • Muoks^^ Näin on. Itsellä oli tuossa vajaa pari vuotta Desire Z käytössä, puolisen vuotta siitä rootattuna. Erinomainen vehje(custom rom:lla), eikä vähiten fyysisen näppiksen takia.
                                                Nyt kokeilussa on Lumia 800:n, ja alussa kyllä yksinkertaistettu käyttis kyllä vähän otti kupoliin Androidin jälkeen.

                                                Nyt 3 viikon käytön jälkeen alan jo pitää tästä kaikessa yksinkertaisuudessaan. Laitoin vielä tuon epävirallisen uuden firmiksen sisään, ja akkukesto tuplaantui.

                                                Onhan tässä silti jotain raivostuttavia seikkoja kuten volumen säätö: Säätää kaikkea ääntä, jos videon ääntä säädät pienemmälle niin myös soittoääni ei kuulu puhelun tullessa.

                                                - Selain. Nopea, käytettävyys aassista.
                                                - Puhelinta et pysty lataamaan virrat sammuksissa, vaan menee päälle laturiin laitettaessa.

                                                On kai niitä pari muutakin pikkujuttua, ei vaan nyt tule mieleen. Oikein hyvä puhelin pienistä softapohjaisista puutteista huolimatta, toivottavasti tulevat pätsit korjaavat.

                                                Comment


                                                  Alkuperäinen kirjoittaja miiahone Näytä viesti
                                                  Seuraavaksi mä pudottaisin siihen uusimman Bellen uudestaan Ovi Suiten kautta koska tämä ei koske omiin tiedostoihin.
                                                  Tämä toimi. Tuo "hard reset" taas ei toiminut. Sitä kokeilin ensimmäiseksi. Eihän tämän pitänyt olla vielä mikkisoftan tuote, joka pitää virhetilanteessa aina asentaa uudestaan...
                                                  Kiitoksia avusta!

                                                  Comment


                                                  • Kuinka ihmeessä tähän Nokian n9 pitää musiikit laittaa ettei tuo musakirjasto mene ihan vituralleen?

                                                    Ei oikein pääse perille tuon sielunelämästä, kun vaikka kuinka on idtagit kunnossa niin osa musiikeista hyppää aakkosellisesti tekijän nimen mukaan ja osa levyn nimen mukaan...eli siis kaikki saman esittäjän levyt ei löydykkään siitä saman aakkosen alta...turhauttavaa...

                                                    Comment


                                                      Onko kukaan keksinyt miten lumiasta saa katkaistua internet yhteyden? Saattaa tulla suht iso lasku jos puhelin päivittää sähköpostin ja muut palvelut parin viikon ajan ulkomailla :D Kotimaassahan tuo ei haittaa kun on kiinteä netti.

                                                      Comment


                                                      • nko kukaan keksinyt miten lumiasta saa katkaistua internet yhteyden?
                                                        Lumia katkaisee yhteyden kun palaat sovelluksesta aloitusvalikkoon. Se ei jää taustalle pyörimään, samoin kuin ei muutkaan sovellukset. "Asetukset"-valikosta toinen välilehti ja sieltä kohdassa "taustatehtävät" näet kaikki taustalla toimivat ohjelmat ja voit ne sieltä blokata halutessasi. Tuo Lumian logiikka on siis erilainen kuin aiemmissa Symbian-puhelimissa, joissa sovelluksia jäi helposti taustalle pyörimään. Itse ihmettelin kanssa, miten musiikin saa kokonaan sammutettua kun ei ole kuin pause-kytkin soittimessa, mutta se sama logiikka pätee siihenkin.

                                                        Comment


                                                        • Tai sitten laitat wlanin ja datayhteyden poikki, niin voit olla satavarma asiasta.

                                                          Käy kätevästi connectivity shortcutsilla, josta olen tässä ketjussa jo pariin kertaan maininnu.
                                                          Ite olen ottanu connectivity shortcutista wlanin, datayhteyden ja airplane moden vielä erikseen aloitusnäyttöön, niin siinä ne on kukin kätevästi saatavilla.

                                                          Comment


                                                            Kiitokset, nyt löysin tuon datayhteyden, WLAN mulla ei oo ollutkaan päällä. Tosiaan kun mulla puhelin päivittää sähköpostin ja sosiaaliset mediat väh 30min välein, tuppaa tuota dataakin päivän aikana siirtyä.

                                                            Comment


                                                              Oma e7 lähti rikkinäisen lasin kera huoltoon, katotaan mitä tulee, vai tuleeko mitään.
                                                              Myös tuota akkuhommaa tiedustelin eräältä turkulaiselta puhelinhuoltajalta. lyhyesti vastaus oli seuraava "asiakkaassa vika, ei tarvetta tollaseen kun puhelimessa on resetti toiminto"

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X