En löytänyt pikahaulla sopivaa ketjua, joten aloitan uuden. - Moderaattorit osannevat ohjata jatkot tarvittaessa oikeaan paikkaan...
Mutta asiaan: Useimmat meistä tunnustavat jopa julkisesti nauttivansa hyvästä ruoasta ja juomasta. Ainakin itse tulen nyt kaapista ulos ja kerron tämän asian julkisesti.
Näin ketjun avaukseksi haluan jakaa muiden samanhenkisten kanssa tämäniltaisen reseptini: "Currykanaa bataattiranskalaisilla":
Currykana sinänsä on helpompaa valmistettavaa, kuin esimerkiksi typ44:n etujarrupalojen vaihto. Itse tein ruoan tänään seuraavasti:
1) Nostin marinoimattomat kanan rintafileet jääkaapista lämpenemään noin 1/2h ennen paistamista
2) Samalla laitoin uunin esilämpiämään 300C
3) Avasin pullon hyvää punaviiniä kokin lämmittämiseksi
4) Kaadoin 2:n hengen annoksen bataattiranskalaisia kattilaan ja huljautin päälle hieman öljyä
5) Pöyräytin ranskalaiset öljyssä ja ja kaadoin leivinpaperilla vuoratulle pellille
6) Rimpsautin hiukan suolaa bataattiranskalaisten päälle ennen uunitusta
7) Nostin hyvän paistinpannun liedelle ja väänsin levyn maksimiteholle
8) Nostin kanafileet pannulle ja heitin perään tilkan öljyä uskon vahvistukseksi
9) Nostin rankalaiset uuniin
10) Paistelin kananpalasia tovin, kunnes pinta alkoi ruskistumaan
11) Käänsin kanafileet ja ripottelin suolaa, chiliä ja curryä paistetulle pinnalle
12) Paistelin fileiden toisenkin puolen ja maustoin samoin kuin edellisessä kohdassa
13) Huljautin pannulle 2dl kermaa ja aloin keittämään sitä kasaan fileiden ja mausteiden kanssa
14) Sekoitin välillä ranskalaisia ja hämmentelin kanasoosia
15) Otin välihuikan kokinlämmitysainetta (Faustino VII)
16) Kääntelin kanafileitä silloin tällöin varmistaakseni tasaisen kypsymisen
17) Nostin kanapannun liedeltä ja ranskalaiset uunista
18) Tarkastin soosin maun ja bataattiranskalaisten suolan
19) Katoin pöydän nätiksi
20) Kutsuin rouvan ruokailemaan
21) Nautin hyvästä ruoasta, juomasta ja ennenkaikkea seurasta
Loppukaneettina: Bataattiranskalaiset olivat minulle uusi kokemus kotikeittiössä. - Tästä lähtien suosittelen ko. vaihtoehtoa esimerkiksi pippuripihvin tai muun vastaavan (hieman makeutta kestävän) ruoan lisäkkeenä.
Mutta asiaan: Useimmat meistä tunnustavat jopa julkisesti nauttivansa hyvästä ruoasta ja juomasta. Ainakin itse tulen nyt kaapista ulos ja kerron tämän asian julkisesti.
Näin ketjun avaukseksi haluan jakaa muiden samanhenkisten kanssa tämäniltaisen reseptini: "Currykanaa bataattiranskalaisilla":
Currykana sinänsä on helpompaa valmistettavaa, kuin esimerkiksi typ44:n etujarrupalojen vaihto. Itse tein ruoan tänään seuraavasti:
1) Nostin marinoimattomat kanan rintafileet jääkaapista lämpenemään noin 1/2h ennen paistamista
2) Samalla laitoin uunin esilämpiämään 300C
3) Avasin pullon hyvää punaviiniä kokin lämmittämiseksi
4) Kaadoin 2:n hengen annoksen bataattiranskalaisia kattilaan ja huljautin päälle hieman öljyä
5) Pöyräytin ranskalaiset öljyssä ja ja kaadoin leivinpaperilla vuoratulle pellille
6) Rimpsautin hiukan suolaa bataattiranskalaisten päälle ennen uunitusta
7) Nostin hyvän paistinpannun liedelle ja väänsin levyn maksimiteholle
8) Nostin kanafileet pannulle ja heitin perään tilkan öljyä uskon vahvistukseksi
9) Nostin rankalaiset uuniin
10) Paistelin kananpalasia tovin, kunnes pinta alkoi ruskistumaan
11) Käänsin kanafileet ja ripottelin suolaa, chiliä ja curryä paistetulle pinnalle
12) Paistelin fileiden toisenkin puolen ja maustoin samoin kuin edellisessä kohdassa
13) Huljautin pannulle 2dl kermaa ja aloin keittämään sitä kasaan fileiden ja mausteiden kanssa
14) Sekoitin välillä ranskalaisia ja hämmentelin kanasoosia
15) Otin välihuikan kokinlämmitysainetta (Faustino VII)
16) Kääntelin kanafileitä silloin tällöin varmistaakseni tasaisen kypsymisen
17) Nostin kanapannun liedeltä ja ranskalaiset uunista
18) Tarkastin soosin maun ja bataattiranskalaisten suolan
19) Katoin pöydän nätiksi
20) Kutsuin rouvan ruokailemaan
21) Nautin hyvästä ruoasta, juomasta ja ennenkaikkea seurasta
Loppukaneettina: Bataattiranskalaiset olivat minulle uusi kokemus kotikeittiössä. - Tästä lähtien suosittelen ko. vaihtoehtoa esimerkiksi pippuripihvin tai muun vastaavan (hieman makeutta kestävän) ruoan lisäkkeenä.
Comment