Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mistä halvimmalla minikaivinkone vuokralle Turun seudulla?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Samaa mieltä jasson kanssa, pitäis siihen saveen melkein viistää ne kaadot jos haluaisi sen salaojan keräävän sitä vettä pihalta. Se taas tarkoittaisi melkein koko pihan nurtsin uusimista mikä tässä ei kai ollut tarkoitus?

Comment

Juu, tuota, Littoisissahan on kyllä kaivureita vaikka kuinka paljon mutta tuollaiset oikein minikaivurit on aika harvinaisia, sellaisia en usko olevan. Melkein naapurissa on tuo Kaarinan piha ja rekennus -firmakin joka kävi mulla kaivamassa kun laitettiin 50m kuusiaitaa mutta kun silläkin on midikaivuri (~3tn) eikä minikaivuri (<1,5tn) :)

Heti kun koneen koko nousee hiukankin niin nurtsi on kurapeltoa, puhumattakaan että sinne toisi traktorin tai muun vehkeen joka ei kulje teloilla.

Sitä en yhtään epäile etteikö ammattimies kaivasi tämän nopeammin mutta ei tässä niin kiire ole, aivan sama meneekö 3tunnissa vai kuluuko koko lauantaipäivä siihen :)

Isompi asia on tietty se että urakoitsija tulee halvemmaksikin kuin saa sen kotitalousvähennyksen mutta ei se ero onneksi sentään kauhean iso ole.

On kai juu iso todennäköisyys että salaojaputkesta ei ole mitään hyötyä vrt. umpiputki mutta ei ainakaan ole haittaakaan muuta kuin että tulee hiukan kalliimmaksi (20€ sorakuorma omalla kärryllä ja 20€ suodatinkangas) ja enemmän työtä kun saven joutuu kuskaamaan pois.

Comment

Tässä nyt taisi olla se huvi ja harrastus se pääjuttu ja ojankaivuu vain virike :) Ymmärrettävät syyt.

Noin muuten kyllä minusta ehdottomasti järkevintä on kaivaa lapiolla nurmi tarkasti paloiksi sivuun, sitten kapea ura ja umpiputki sinne. Sitten savet takaisin ja nurtsi päälle. Ei jää jälkiä eikä painukaan paljoa, jos savea ei myllää ylöskaivettaessa, vaan nostelee paloina. Ylijääneet pari lapiollista voi levitellä sinne purkuojan reunaan.

Comment

Melko viisaita sanoja jasso päästelee. Näin tulisi itse tehtyä.
          Varsinkin kun lasketaan tarkasti niitä euroja ja toisekseen vaikka olisikin massia, niin löytyy sitä parempiakin rahareikiä.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti
            Tässä nyt taisi olla se huvi ja harrastus se pääjuttu ja ojankaivuu vain virike :) Ymmärrettävät syyt.

Noin muuten kyllä minusta ehdottomasti järkevintä on kaivaa lapiolla nurmi tarkasti paloiksi sivuun, sitten kapea ura ja umpiputki sinne. Sitten savet takaisin ja nurtsi päälle. Ei jää jälkiä eikä painukaan paljoa, jos savea ei myllää ylöskaivettaessa, vaan nostelee paloina. Ylijääneet pari lapiollista voi levitellä sinne purkuojan reunaan.
            Hupinäkökulmakin otettu huomioon juu :)
            Mutta edelleen niin luulenpa että kaikki "käsinkaivajat" ei oikein ymmärrä mistä on kyse. Olen itse paljon kaivanut käsin mm. kyseisellä pihalla joten tiedän aika tarkkaan mitä on vastassa.

Ongelmahan on edelleen se syvyys, kapean uran kaivaminen käsin >1m syvyyteen ei ole mikään kevyt juttu, sinnehän uppoaa lapio sitten melkein kahvaa myöten uraan. Saapi sitten polvillaan nurmikolla olla ja yrittää kaivaa.
            Ja savi tulee paloina ylös 30cm syvyyteen asti, sen jälkeen ei pysy enään kasassa vaan on ihan märkää mössöä.

Pinta kannattaa kyllä varmasti ottaa lapiolla pois jotta sen saa ehjänä ja saa siististi takaisin, mutta sen jälkeen koneella ja kapealla salaojakauhalla loput.

Comment

Ok, no sitten konehommia.

Comment

Aika läheltä liippaa jos vertaa tätä mun työtä ja mihin hommaan haettiin konetta. Mulla meni noin 3-4h tähän n.18m matkaan kaivaa ja asentaa putket ja lopuksi täyttö ja tasaus. Porasin tosin vielä tohon kaapeli kaivoon 80mm reijän timantti poralla että sain putken kaivoon sisälle siististi.

Nopeamminkin pystyis kaivaa mutta tossa meni viisi sähkökaapeli putkea ihan vieressa ja yhdessä niistä oli koko talon päävirta syöttö 21kV. Näitä joutu vähän varoo. :)

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=MJzFZ0U-6iU[/ame]

Comment

Selvästi näkee videosta että on ensikertalainen puikoissa ;)

Comment

Odottelinkin jo "näitä" kommentteja. :)

No, ei mulla ole paljon tunteja vielä takana. Pari konetta ollut ja molemmissa alle tuhat tuntia mittarissa.

Comment

Jos koneen tarvetta on vielä, niin kysäiseppä tuolta... 0400-729846/Jarkko
                      Kone on täällä varsinais-suomessa ja vuokrataan kuljettajalla tai ilman.
                      Kuljetus työkohteeseenkin varmaan onnistuu tarvittaessa.

PS. Ei ole minun koneeni vaan työkaverin.

Comment

Working...
                      X