Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikä kännykkä + liittymä olisi hyvä?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Mikä kännykkä + liittymä olisi hyvä?

Moi,

Noin 10 vuotta minulla on ollut työsuhdekännykkä, joten eipä ole tullut seurailtua tätä puhelinliittymien "kehitystä".. nykyään taidetaan elää jotain "paketti" vaihetta, x-määrä sitä ja tämä kuukaudessa maksaa sen ja sen verran...ja sen ylimenevä sen ja sen verran..

Työsuhdekännykkä jää osaltani pois ja pitää hommata oma luuri ja joku järkevä liittymä..

Nykypäivän kännyillä kun pääsee helpolla sähköpostit jne katsomaan niin joku dataliittymä pitää olla ainakin.

DNA:lla on iPhone 4 tarjous jossa dataliittymä ja joku puhepaketti noin 40e kuussa, onkohan tuollainen iPhone mistään kotoisin, viimeiset 15 vuotta olen käyttänyt Nokian kännyköitä.

Itse olen heivannut kaikki muut paketit pois, dataliittymän pidin. Toukokuussa oli näköjään 50 tekstaria ja 5 puhelua tullut tehtyä. Vastaanotettuja sitten moninkertaisesti. Dataa liikkuu sitten kännykän tai tuplasimmi-mobiilikaistan kautta vaihdellen 80MB:stä ylöspäin gigatolkulla kuukaudessa, riippuu ihan siitä olenko kotona/toimistolla wlanin päässä vai pitääkö päästä läppärillä nettiin muualtakin.

Dataliittymänä on saunalahden nopsa multisim-palvelulla. Kännykkäkäytössä se hitain mahdollinenkin riittää sähköpostiin yms ihan hyvin. Jos haluaa katsoa vaikka youtubea reissun päällä niin sitten pari pykälää lisää vauhtia on hyvä idea.

Comment

Tuo on kyllä melko monisäikeinen kysymys...
      Paljonko tarvii puhua ja lähettää viestejä?

Itse otin Saunalahdelta kytkynä HTC Desiren "tuplapaketti" -liittymällä.
      Riittää suunnilleen omiin tarpeisiini tuon liittymän tarjonta, ja puhelin on mielestäni ihan älyttömän hyvä :) Tuohon lisäksi toki datapaketti (4,9e/kk) niin yhteys on koko ajan auki.
      Sähköpostit tulee heti perille (sekä oma että työ).

Comment

Ei ole puhelinliittymän kanssa itsellä valinnan vaikeutta, kun ainoastaan Soneran verkossa on kunnollinen kuuluvuus työpaikalla. Saunalahtea käytin kuukauden ja aina päivän päätteeksi kun tarkisti asetuksista niin näytti, että ~50% ajasta ilman signaalia.

Telefinland puhelimessa ja 3g läppärissä sitten Saunalahden täysnopea/rajaton mobiililaajakaista. (Mikä sitten ikinä hienolta nimeltään onkaan. 5,90€/kk ja hintaan kuuluu ZTE Blade jonka annoin isukille)
        Toki ettei liian yksinkertaiseksi mene niin puhelin on DNA:n kytky, liittymä kaapissa pölyttymässä. (Sulo Vilén jne. ;)

Muutoin datakäytössä Elisa pätkii Soneran milloin tahansa, ainoastaan työpaikalla on päinvastoin. (Soneran vahvistimet hallissa)

Puhelimissa Nokia on ollut boikotissa kolme vuotta, enkä näe mitään syytä sellaista hankkia (10 vuotta käytin pelkkiä nokialaisia). Androidiin olen nyt tykästynyt.

Comment

Working...
        X