Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Missä 60W juotoskolvissa hyvä hinta/laatusuhde?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    0603 pintaliitosledejä olen juottanut myös useampia tuolla Stamoksen juotosasemalla, laittamalla pienimmän mahdollisen kärjen siihen tavalliseen kolviin. Suurennuslasin läpi joutuu kyllä työskentelemään mutta onnistuu siis tuollaisetkin hommat sillä.
    Mikään kätevä matkamalli toi asema ei mun mielestä ole mutta harrastajan pöytäkoneena oikein pätevä.
    En tiedä saako kärkiä mistään muualta mutta niitähän voi samalla tilata yhden ylimääräisen setin. Mulla on kyllä kestänyt vielä hyvin noi alkuperäisetkin.
    Muistan kun tohon mun ihan ekaan Bilteman kolviin sai vaihtaa melko pian hankinnan jälkeen kärjen mutta se onkin sitten kestänyt ihan eritavalla käyttöä. Kyllä niissä eroja on.
    Viimeksi muokannut D`Artagnan; 27.6.2020, 16:48.

    Comment


    • #32
      Mulla on Yihua 898d juotosasema sini-keltaisella kolvilla ja kuumailmapuhaltimella. Näyttää olevan melko tarkalleen samaa tuotantoa kuin aiemmin mainitut stamokset. Ongelmitta on toiminut ja muutenkin olen laitteeseen täysin tyytyväinen.

      Kärkiähän näihin löytyy ebaysta vaikka minkä muotoisia ja kokoisia. Taitaa sopia ihan aidot Hakkon kärjetkin, jos muistini pelaa.

      Kuumailmapuhaltimelle on ollut käyttöä smd- ja kutistesukka-hommien lisäksi tablettien ja kännyköiden näyttöjen vaihdossa, sopii loistavasti liimausten pehmentämiseen.

      Comment


      • #33
        https://www.youtube.com/watch?v=ao39bPEyok4
        Mulla on TS100 jota käytän 24v läppärin muuntajalla, varulta tupakansytkäjohto jos joutuu kenttähommiin joskus.
        puuilon kaasu juotin ja joku puhallin löytyy myös.

        Comment


          #34
          Itellä ollu käytössä joku 80-luvulta oleva 30w kolvi jonka päivitin Wellerin kärjellä, pistotulppaa on joutunu veistämään et menee maadoitettuun rasiaan :D, mutta erittäin hyvin pelittää edelleen, nopeasti lämpenee jne.

          Järeämpiä juotoksia varten hommasin Biltemasta 100W kolvin, muuten vaikuttaa ihan ok:lta, teho piisaa paksummalle johdolle ja järeämmille liittimille, mutta kärki on ihan susi, hapettuu ihan silmissä. Muistan ekan kerran ku otti käyttöön niin saman tien alko hapettumaan. Ja sit kun hapettuu sitä joutuu hiomaan ja sit hapettuu vielä nopeammin. Pitäis tuohonki Wellerin kärki päivittää, mutta kun sitä kerran vuodessa tarvii niin sen kans on pärjänny.

          Comment

          Working...
          X