Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Sähköavusteinen polkupyörä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Sähköavusteinen polkupyörä

    Mahtaakohan arvon raadilla olla hyviä vinkkejä otsikon mukaisista härveleistä? Tuommoista oon emännälle harkinnut, kun noita muutaman kilometrin työmatkojaan ajelee...
    Toiveena vähintään edessä levyjarru (kun on turvallisempi kostealla kelillä), takana kelpaa perinteinenkin V-malli.
    Akku saisi olla 18ah ja vähintään Li-Ion, vaiko peräti LFP-mallinen? Jälkimmäinen kestäisi ainakin useampia latauksia mutta onko tekniikkansa puolesta kuitenkaan oikea valinta...
    Vaihteitakin saisi olla, mitä enemmän sitä parempi :) Sen sijaan joustokeulaa kaupunkioloihin karsastan... Mitä muuta pitää ottaa huomioon tuollaista hankittaessa? Kaikki vinkit & mahdolliset kokemukset on tervetulleita. :)

  • #2
    Jos kyse on muutaman kilsan työmatkasta niin ostaisin mieluummin kevytkulkuisen hybridin sinne naiselle - voi OIKEASTI päästä kiinni pyöräilyn nautintoon.

    Mutta tää oli vaan mun mielipide.

    Comment


    • #3
      Helkamat ovat laatupelejä. Itellakin käyttää.

      Comment


      • #4
        Samaa mieltä kuin Toni. Jos rouvasi on terve niin hankkikaa oikea polkupyörä.
        :)

        Comment


        • #5
          Täältäkin propsit oikealle pyörälle jos on polvet yms. kunnossa että voi oikealla pyörällä ajella! Itellä ollu 2 vuotta tämmönen Helkama S3000 miesten malli, ei mitään ongelmia vielä ole ollu! (jos takalaakerin kiristystä ei lasketa? se korjaantu kyllä ilmaisen huollon yhteydessä)

          Comment


          • #6
            Yksi +50 v. frouva työpaikaltani osui samaan aikaan paikalliseen pyöräkauppaan kun oltiin tuolle paremmalle puoliskolle laitetta myös kattomassa, hän oli kiinnostunut sähköavusteisesta, sattumoisin liikkeessä oli yksi musta Merida-naistenpyörä (hybridi jossa osat kuin 1 500 e maasturissa) ylivuotisena 700 egeen (oli varmasti kaupan hinta/laatusuhteeltaan paras pyörä), oma rouva ei tätä mustaa ottanut ei sitten millään ja suosittelin sitä tälle kollegalle JOS haluaa nauttia ajostaan, oli sitten ajankanssa kokeillut sähköä ja tätä alepyörää vuorotellen ja seuraavalla viikolla hän kiitti vinkkiäni ja oli sitten tuon hybridin uusi omistaja, t: n.70 tkm ajanut + 40 tkm juossut

            Comment


              #7
              ääni skootterille.

              Comment


              • #8
                Mieluiten oikea pyörä + sähköapu. Itse ainakin harkitsen vakavasti sähköavun laittamista nykyiseen ihan hyvään maastopyörääni. Esim. tuolta kun keräilee $700 paketin, niin on varmasti parempi lopputulos kuin samalla rahalla hankittu kokonainen pyörä. Olettaen tietysti että mieluisa pyörä on jo olemassa. Ja pyörää vaihtaessa voi tuon sähköavun siirtää uuteen.

                Comment


                • #9
                  Tuo edellinen oli oikeastaan varsin hyvä kompromissi, pääsee halvemmalla ja saa oman makuun olevan pyörän ( sillä ne sähköavusteiset taitaa olla varsinaisia mammanpyöriä?).

                  Comment


                  • #10
                    Nyt tänä aamuna tuo rempseä rouva-ihminen oli polkassut tuon 25 kilsan työmatkansa n. tuntiin, oli NIIN tyytyväinen pyöräänsä että.

                    Comment


                      #11
                      Pyöräily on vallan mukavaa paitsi sateessa, vastatuulessa ja ylämäissä.

                      Comment


                        #12
                        Pyöräily on vallan mukavaa paitsi sateessa, vastatuulessa ja ylämäissä.
                        Tästä syystä olen vakavasti harkinnut Pappa-Tunturia tai muuta vastaavaa, on vaan jäänyt toistaiseksi ajatus-asteelle tuo hankinta...

                        Comment


                          #13
                          Vastatuuli ja ylämäkikin hoituu kun tinkii etenemisnopeudesta. Riittävän pientä vaihdetta vain silmään ja meditoi nauttivansa tilanteesta. Ongelmaksi homma äityy jos on jokin ulkopuolinen kiire.

                          Comment


                          • #14
                            ^Ilman sähköapua nuo käytännössä hoituvat autolla. Hyvä jos kerran kesässä jaksaa (viitsii) polkea töihin ja takaisin 27 km per sivu. Sähköavulla voisi mennä useamminkin, eikä tarvisi katsella tuuliennusteita tai käydä suihkussa mennen tullen.

                            Comment


                              #15
                              Harmittaa kun ei työmatkapyöräilyä harrastanu aikasemmin.
                              Nyt se on mahdotonta.

                              Olisi pysyny paremmassa kunnossa. Ongelma vain oli, ettei firmalla ollu suihkua sosiaalitiloissa tai siis on, mutta se suihku on naisten vessassa.

                              Comment


                              • #16
                                No ni, nyt se Helkama sitten on hommattu. Päinvastaisista kommenteista huolimatta päädyin sähköavusteiseen, vaikka muitakin mielipiteitä saatiin.
                                Emäntä on ihan täysin terveen kirjoissa, sen sijaan se hänen aiempi fillarinsa ei... Eli vaikka ehdotettiin vanhaan pyörään sähkökitin laittamista niin pitää nyt mainita että vanha mankeli on niin armottoman (ja arvottoman) oloinen että siihen sähkökitin laittaminen olisi ollut suoranaista tuhlaamista. Sinänsä tuo Pertin vinkki kyllä itseäni rupesi kiinnostamaan... :)
                                Skobat oli sit täysin out-of-order, polkupyörää nimenomaan haettiin...
                                Ja Petrin kommentti
                                Pyöräily on vallan mukavaa paitsi sateessa, vastatuulessa ja ylämäissä
                                on NIIN totta! Juurikin tuon takia sitä sähköavustusta haettiin: Emännällä on töistä lähtiessään ensin hieman kevyempi ylämäki jonka jälkeen edessä on vielä toinen vastaava mutta se pahempi; vähintään toista kilometriä pituutta omaava hienirrottaja. Paikalliset tietänee Kärpäsenmäen... ;) Joten oletan (ja tiedän) että työpäivän jälkeen väsyneenä ei enää olla tuossa vaiheessa kaikkein virkeimmillään, saattaapi tulla painokelvotonta tekstiä mieleen enemmänkin noiden ylämäkien kanssa. Muutenkin polkupyöräily lienee mukavampaa pienen avustuksen kanssa, kun ei kuitenkaan ihan "pohojanmaalla" asuta...
                                Koitin muuten itsekkin tuota sähköavusteista, on se vaan vinkee vempele! Leppoisasti yhdellä kädellä ajelin mainitun reilun kilometrin mittaisen hienirrottajan ylös, tuntui oikein kummalta kun ei edes malliksi päässyt puuskuttamaan... :)

                                Eli omasta puolesta "case closed", kiitos ja kumarrus kaikille vinkkiä antaneille. Toki keskustelua jatketaan kellä mielenkiintoa ja kysyttävää riittää.

                                Comment


                                • #17
                                  Onnea hankintaan. Itsekin alkukesästä hommasin sähköavusteisen pyörän ja autoilu taajama-alueella on vähentynyt ainakin sen 50% ja kunto on noussut kohisten. En ihan täysin ymmärrä monien sähköpyöräilyä vastustavien ihmisten asenteita. Se on joko tavallisella pyörällä hiki päässä tuskaillen sinne töihin tms, tai sitten sillä katumaasturilla. Sähköavusteinen on mielestäni täydellinen kompromissi. Se voi olla yhtä nopea tai nopeampi kuin auto, kustannukset ovat vain murto-osan auton vastaaviin, aamulla virkistyy mukavasti kun saa raitista ilmaa ja se on myös todella hauskaa, toisin kuin hiki päässä ylämäkeen kitkuttaminen tai aamuruuhkassa jumittelu.
                                  TÄÄLTÄ tilatulla muunnossarjalla ja akulla sähköistin oman pyöräni. Todella tyytyväinen olen ollut, koska sain juuri mieleisen sähköpyörän hyvillä ominaisuuksilla selvästi valmista pyörää halvemmalla. tuossapa vielä kuva pyörästä.
                                  http://i55.photobucket.com/albums/g1.../kuwahara2.jpg

                                  Edit: ainiin, etuna valmiiseen sähköavusteiseen pyörään verrattuna unohtui vielä mainita, että tuon muunnossarjan voi helposti sirtää johonkin toiseenkin pyörään halutessaan.
                                  Viimeksi muokannut jyde84; 22.8.2011, 09:29.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mummon vanha sähköpyörä saattais olla kaupan, en tosin tiedä missä kunnossa akku ym, kun on jonkusen vuoden jo ollut käyttämättä.

                                    Comment


                                      #19
                                      Postimies vs. kilpapyöräilijä. Saa arvata kummalla on sähköavusteinen :-)

                                      http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=86117

                                      Comment


                                      • #20
                                        Nyt ompi uusi malli markkinoilla ;)
                                        Emännälle se turvallisempi muutaman kilometrin kulkine :)

                                        Comment

                                        Working...
                                        X