Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Android kapulat (ainakin Samsung)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Android 11 tuli viimeinkin vajaa vuosi sitten käytettynä ostettuun 7T Oneplussaan. Toisaalta päivitys ei ole tuonut muassaan mitään mullistavaa. Itse puhelin on palvellut moitteetta. Akkukin kestää vaikka kaksi päivää, kun jätti pois 90 hz ruudunpäivityksen.

    Keskinkertainen kameravarustus ehkä hieman harmittaa ja kuulokeliitännän puute, mut ei nuo niin isoja juttuja ole, että tarvitsisi päivittää sen takia rautaa.

    Comment


      Taisin omast 7T Prosta ottaa ton 90hz ruudun heti pois. Ei mun käytössä ole juuri hyötyä.
      Aika pitkään vielä nämä 7T't vielä raudan puolesta kestää tulevaisuuteen. Seuraava puhelin melko varmasti on OnePlus, mutta koska se sitten tulee niin ei varmaan hetkeen.

      Comment


        Olen tässä speksannut uutta puhelinta ja kaikki tuntuu olevan fyysisesti isoja. Yhdestä puhelimesta jo meni lasi halki kun oli taskussa ja istuin. Vielä kun vaatimuslistalla on 256GB muistia niin eipä valikoimaa, ainakaan järkevän hintaista ole noissa noin 150x70mm kokoisissa puhelimissa jotka painaa mieluummin 150g kuin 200g.

        Samsungin S21 on yksi ainoita mikä taitaa edes auttavasti täyttää nuo speksit pl. järkevä hinta.

        Comment


          One plus nord ei olisi kovin kaukana ja jokseenkin järkevällä hinnalla. Jos ei tarvi android olla niin iphone se mahtuis aika mukavasti noihin mittoihin.

          Comment


            En jaksa enää näillä metreillä vaihtaa Androidista appleen vaikka hyviä laitteita ovatkin.

            Nord täytyy vielä tsekata. Oon ymmärtänyt että ei ole mikään suorituskykyisin malli.

            Comment


              Joo se on kyllä totta, että tuppaavat olemaan isoja jos haluaa kunnon speksejä.
              Tiedä millaista suorituskykyä etsii, mutta onhan toi Nord aavistuksen huonommalla prossulla varustettu kuin esim 7T. Nordissa on Qualcomm® Snapdragon™ 765G

              Kaikki Snapdragon 865'lla varustetut puhelimet taitaa olla vielä tovin riittävän nopeita, ja semmonen on esim Oneplus 7T joka on jo siis vanhentunut malli.

              Aikasemmin mulla oli Samsung, ja se oli hyvä puhelin kans. Ainoa sen kanssa on, ettei niitä samsungin bloatwareja saa pois. Oneplussassa tykkään siitä, ettei siinä ole juuri mitään ylimäärästä oletuksena.
              Viimeksi muokannut Puuhapete; 29.4.2021, 14:22.

              Comment


              • Samsungin bloatwaret saa pois jos haluaa/osaa käyttää adb shelliä. Kolmas Samppa mulla menossa ja kaikista olen poistanut noin 120 turhaa appia. Aikaa tuohon menee about 10 min koko hommaan.

                Comment


                  Miksikähän Samsungin A40 ei enää suostu lähettämään MMS viestiä useammalle vastaanottajalle? Paitsi jos aktivoi group conversationin jossa kaikkien vastaukset menee sitten kaikille. Uusin softa käytössä, ja edellisellä tuo vielä vuodenvaihteessa toimi.

                  Sampan S10e myös uusimmalla tuo toimii "oikein" ilman lisäasetuksia. Järkkyähän tuollainen on, jos vastaanottaja saa yllärilaskun monistuneista viesteistä.

                  Comment


                  • Harkinnassa Android luuri, verollisena noin 600 hintaluokassa ja vahvana ehdokkaana tällähetkellä on Sampan S21 FE. Plussia mm. 888 prossu, liitettävyys telkkuun, hintaan nähden asialliset kamerat, IP68 suojaus, langattomat lataukset, tietoturvapäivitykset vuoteen 2026 ym.
                    Miinusta sitten hitaanpuoleinen lataus, ja sampan bloatwaret, joiden ärsyttävyys on kait vähentynyt.
                    Pari Oneplussaa ollut, 3 ja 7T nykyinen, mut ne ei nyt oikein sytytä.

                    Onko raadilla mielessä noilla spekseillä varteenotettavia vastaehdokkaita joihin olisi syytä tutustua ?

                    Comment


                      En tiedä onko Suomessa saatavana, mutta itsellä tuli siirryttyä Samsungista vuosi sitten Googlen Pixel 5A 5G-luuriin. Natiivi Android, eli ei bloatwarea ja suorituskykyä aivan tarpeeksi. Olen kyllä tykännyt kovasti. Nyt on tullut versio 7, joka vähän kiinnostaisi, mut pitänee odotella hiukkasen...

                      Comment


                      • Ei ole virallista Googlen maahantuontia, mutta ainakin verkkokauppa.com on ostanut eriä ja myynyt Pixel 6-sarjaa. Kutosessa oli ja on edelleen ilmeisesti kuitenkin aika paljon bugeja. Seiskaa en malttanut itse odotella Suomeen asti tällä hankintakierroksella, mutta se vaikutti kyllä mielenkiintoiselta pitkän tuen ja puhtaan Androidin vuoksi.
                        Viimeksi muokannut Wezq-Ape; 22.10.2022, 10:30.

                        Comment


                          Meillä kotitaloudessa ollut monta xiaomia (Note 8, 9 ja 11 pro) ja täytyy vaan ihmetellä, miksei nää suuremat merkit saa asioita kuntoon samalla tavalla. Akku kestää heittämällä kaks päivää, usein kolmekin. Jos ei lataile teholaturilla, tuntuu kestävän pari vuotta ja jopa ylikin ihan hyvänä. Ei minkäänlaista pätkimistä tai lagaamista käyttiksessä. Näitä Note sarjan luureja saa about 300e hintaan ja on sillä rahalla kyllä varsin toimiva kampe. Nyt taskussa Note 11 pro 6/128 ja en mä kyllä parempaa luuria tarvitse mihinkään. Tietysti kaikille pitää löytyä jotain, mut nää on pelanneet meillä kyllä hyvin, eikä oo tarvinnut huollossa käyttää. Päivityksiäkin tuntu tulevan ihan hyvällä tahdilla.

                          Comment


                          • Pari viikkoa käytössä Xiaomi T 11 5G. Sujuva käyttää, hyvä kamera, akunkesto erittäin hyvä. Hintaa oli Elisalla 249.- joka on mielestäni ominaisuuksiin nähden edullinen. Yllätyin oikein ja täten tuotteena suositeltava.

                            Comment


                              Muutaman päivän samsung s21 fe 5g ollut nyt. Valintaperusteena 3x optinen zoom ja hyvät arvostelut kamerasta ja muutenkin, sekä mahtuu vielä taskuun. Akku tuntuu olevan äkkiä puolessa välissä, liekö kun uudella puhelimella pitää jatkuvasti leikkiä.

                              Comment


                                Juuri tää on sen jännä juttu. Itselläkin tuon noten kanssa meni kaks päivää ihan hillittömästi luuria räpläten ja toisen päivän iltana akkua jäljellä vielä yli 20%. Olis mielenkintoista tietää, mitkä prosessit sen virran sieltä syö. Roottaamatta se ei selviä, koska luurien omat softat ei kerro koko totuutta. Softajuttu se on, koska esimerkiksi Lineage käyttiksellä käyttöaika pitenee ainakin 30%. Sampasta taisi kyllä saada sitä bloatwarea karsittua pikku vaivalla.

                                Comment


                                • Kuten aiemmin tuolla kirjoitin Sampan siivous vie noin 10min. Ja akun kestävyys kasvaa huomattavasti.
                                  Adb shell käyttöön ja lista hakuun internetin syövereistä.

                                  https://letmegooglethat.com/?q=Adb+shell
                                  https://letmegooglethat.com/?q=Samsu...atware+removal

                                  Comment


                                    Yllätys kun Samsungin 4G tabletti S5e ei tue VoLTE:tä ("Telia 4G-puhe"). Sampan tuki sanoo että "ei ole mainittu", ketjujen myyjät eivät tiedä uusistakaan malleista onko niissä tuota vai ei. Jossain UK forumilla oli että sitä ei olisi missään Samsungin lippulaivoissakaan - tarkoituksella. Se ymmärtääkseni riippuu Androidin paketista, kun toisessa S-luurissa sama Android 11 ja OneUI 3.1 se toimii.

                                    Että siitä vaan 3G sammuksiin... nythän ne jo sammuttelee yöksi 4G tukareita, että ei kannata ihmetellä jos kuso ei kulje tai vaikka reititin tippuu verkosta.

                                    Comment


                                      Otsikon aiheeseen löyhästi liittyen, viikko sitten oli älykello kädessä koko illan ja yön kun oon rampannu uimassa ja saunassa ja paljussa. Luulen että varsinkin toi palju on lopulta ollut liikaa vesitiiviydelle. Kaikki äänet ja värinät ja bluetooth yms toimii vaan näyttöön ei tuu kuvaa. Olen sen nyt moneen kertaan purkanut, putsannut ipalla, kasannut ja kerran sain semmosen värisevän ja vilkkuvan kuvan näkymään mutta sekin loppui. Oh well, gigantista uusi Galaxy Watch 5 tilalle ja rokrok.

                                      Comment


                                      • OnePlus Nord 3 16/256 Gt ilmestyi kesällä saaden hyvät arvostelut keskihintaisten luokassa (399.- Elisalla) joten kokeilen. Käyttö sujuvaa ja koko sopiva, heille jotka moisen hintaluokan puhelinta hakevat, varaukseton suositus, osviittaa esim. tuossa:
                                        Arvostelussa OnePlus Nord 3 – Ylivertainen ja täydellinen (suomimobiili.fi)

                                        Comment


                                          Noin neljän vuoden käytön jälkeen vaihdoin OnePlus 7T Prosta nyt 11 5g/256gb malliin. Ensimmäinen fiilis oli varmaan, että miksi joku maksaa satoja euroja samasta. Ero nimittäin vanhaan verrattuna on minimaalinen. On uudempi nopeampi, kaikki aukeaa nopeammin. Lataus suporvoc tilassa on kyllä nopeaa. Käytiksen puolella ehkä otettu hieman takapakkia, mutta eroja on vanhaan aika vähän.

                                          Vanhasta puhelimesta alkoi akku hyytyä, että joutui latailemaan päivän aikaankin välillä. Muuten sen käytössä ei ollut mitään miksi se ei olisi vielä pitkään ollut riittävä.

                                          Ja disclaimer tähän, en ole kännyköiden megakäyttäjä. En esim ole jaksanut ikinä perehtyä kännyköiden kameroiden salaisuuksiin. Mulle ne kuvat mitä ne ottaa on ihan ok ja riittäviä, mutta ei voi verrata järkkäriin ja kunnon objektiiviin. Tosin en ole jaksanut järkkärilläkään kuvata pitkiin aikoihin.

                                          Comment


                                            Itse päädyin vaihtamaan merkkiä Oneplus 7:sta Motorolan Edge 40 Pro'hon, kun OP 11 ei oikeastaan tee mitään paremmin, ja osan asioista tekee huonommin kuin Motorola. Esimerkiksi latausoptioista ei tarvinnut Motorolan kanssa tinkiä, puhelimesta löytyy 125W langaton USB Power Delivery -yhteensopiva langallinen lataus, ja langaton lataus kaksisuuntaisena (voi ladata muita laitteita). Akun kesto on ainakin omassa käytössä helposti useamman päivän. Tallennustilaa on heti perusmallissa 256Gt ja käyttömuistia 12Gt. Löytyy myös IP68 tiiveysluokitus, mitä OP:lla ei ole. Mitään kovin pahaa sanottavaa tuosta ei nyt keksi, laajakulma- ja telekamerat ei taida olla ihan parhaimmistoa.
                                            Viimeksi muokannut alpi; 6.11.2023, 14:15.

                                            Comment


                                              Sehän näissä luureissa on, vuosiin tullut enää mitään uutta. Hiukan nopeampia ja kenties parempia kameroita, siinä se. Itse en edes laita kameralle yms. mitään arvoa, koska en oikein tarvitse sitä mihinkään, perustarkkuus yms. riittää jos pitää joku napsu jostain saada. Sosiaalisen median yrittäjät ja influensserit on sitten varmaan ihan omaa porukkaansa. Paras kamera kännykässä on ollut tuo Flir:n lämpökamera CAT:ssa, se on ollut monesti oikeasti hyödyllinen.

                                              Comment


                                                Yksi motorola perheessä ja toinen lähipiirissä on. Molemmissa ehkä tiettävästi ärsyttävin käynnistysääni "Hellou Moto" jollain oudolla äksentillä. Ero kalliimpaan Oneplussaan on pieni vaikka halvemman pään puhelimia molemmat. Hitaampia ja muovisempia.

                                                Olisin halunnut Flipin tai foldin, tai mahdollisesti nyt juuri tulleen Oneplussan Openin, mutta on niin tottunut lompakkokuoriin, että olisi hankala taas totutella pitämään jotain erillistä lompakkoa mukana. En ole vielä niin edistynyt, että kortit ja kaikki olisi puhelimessa.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X