Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Internet tabletit ja tablet PC:t ( EI iPadeille)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alkuperäinen kirjoittaja GTI 2.0 Näytä viesti
    Onko kenelläkään kokemuksia http://www.tabletshop.fi/ainol-novo-10-hero-2
    Vaihtoehtoinen tilauspaikka http://www.ainol-novo.com/ainol-novo...-gps-16gb.html

    Itse tilasin 9.5 ja eilen 21.5 kävin noutamassa postista (ei jäänyt tulliin). Otin kylkeen 16gb muistikortin. Luottokortilta oli veloitettu 164€ eli tabletshopin hintaan verrattuna paljon edullisempi.

    Puolisen tuntia ehdin laitetta koplata kunnes vaimo nappas sen. Mekaaninen rakenne on kiinalaiseksi vehkeeksi todella jämäkkä. Puolessa tunnissa en ehtinyt muuta kuin asetuksia selaamaan läpi ja pientä nettisurffailua harrastamaan. Sulavuudessa on pientä sanomista ja tarkoitan nyt sitä efektiä/tehostetta kun esim ohjelmaa aukastaan tai suljetaan, pientä tökkimistä on havaittavissa. Näyttö tottelee nätisti. Käyttöjärjestelmän sai juttelemaan suomea. Androidista oli 4.1 versio. Sen enempää en osaa tässä vaiheessa kertoa.

    Comment


    • Onko raadilla kokemuksia Nexus 10:stä?
      Nexus 7:sta tykkäsin mutta tuo kymppi on alkanut houkuttelemaan, varsinkin kun tuon seiskan näyttö särkyi lattialle putoamisen seurauksena niin nyt olisi sopiva sauma vaihtoon. Tärkein kysymys on se että toimiiko siinä Navionics Europe HD?
      Seiskassa tuo ei alkuun toiminut, mutta tuki tuli myöhemmin.
      Minun tabletin käytöstä se tärkein osuus on kuitenkin tuo toiminta veneilykäytössä.

      Englannin Ebaysta noita saa kohtuurahaan kun vertaa kotimaisiin verkkokauppoihin.

      Comment


      • Mites noihin tabletteihin on tapana päivittyä uudet käyttisversiot?

        Gigantti lupasi tuon juniorille hankitun Lenovo A1000:n olevan Android 4.2:lla (JB), mutta kone itse kertoo olevansa 4.1.2 (ICS). JB:ssä olisi käyttäjäprofiilit yms, niin saisi paremman lapsisuojauksen tuohon (ja omat jutut piiloon). Pitäisikö tuosta reklamoida Gigantille, nauravatko jo ovella, kun suunsa aukaisee? Laitehan ei ole sitä mitä esite kertoo sen olevan.

        Jos valmistaja ei tarjoa päivitystä, niin onko millainen urakka päivittää itse?

        Comment


        • Onko kokemusta miten saa fpse emulaattorin toimimaan tab2:lla ?

          Olen ko sovelluksen asentanut mutta se ei löydä pelitiedostoja vaikka millä muotoa yrittää asentaa.. Myöskään biosia en saa tuolla auki.. Noo onhan sentään vielä pitkä vapaa aikaa yrittää ;)

          Comment


            Siirryinpa minakin tablettiaikaan. Ellen hommasin Nexus7 32 4G laitteen kun halvalla sai. Kysymyksia vekottimesta tulee varmasti jatkossa.

            Nytkaan ei ole skandinappista kaytossa, mutta kait se jostain loytyy, liittymaksi otin DNA 4G Vepin. Aika sujuvasti vehje silla toimii. Kosketusnaytto vaan vaatii totuttelua.

            Comment


            • Android näppäimistöissä ei Swiftkeyn voittanutta:
              https://play.google.com/store/apps/d...htype.swiftkey

              Comment


                Ostin vanhemmille joululahjaksi Nexus7:n. Sen mitä sitä räpläsin niin tuntui olevan ihan näppärä laite. Siinä oli kyllä skandinäppäimistö. Jos joskus itselle hommaan tabletin niin 7" kokoluokka on mun valinta. Olen käyttänyt myös 10" Applea ja se on moneen tilanteeseen liian suuri ja painava.

                Comment


                • Android näppäimistöissä ei Swiftkeyn voittanutta:
                  Totta kun oppii pelaamaan tuon ennakoivan tekstinsyötön kanssa, sitä ennen
                  yhtä tuskaa.

                  Comment


                    Ostin vanhemmille joululahjaksi Nexus7:n. Sen mitä sitä räpläsin niin tuntui olevan ihan näppärä laite. Siinä oli kyllä skandinäppäimistö. Jos joskus itselle hommaan tabletin niin 7" kokoluokka on mun valinta.
                    Minulla varmaan tuo skandinäppis puuttuu sen takia, kun laitoin vekottimen käyttökieleksi englannin. En oikein tule toimeen suomenkielisen käyttöliittymän ja siihen liittyvien kummallisten epäkielisten sanojen ja termien kanssa. Se on kuitenkin varma, että laitteeseen saa skandinäppiksen, kun tutulla sellainen omassa Nexusissaan on.

                    Olen samaa mieltä tuosta koosta. 7" on minun käyttöön aika optimikokoinen tabletti. Minulla oli käytännössä vaihtoehtoina joko uuden älypuhelimen hankinta vanhan Noksun E72 tilalle tai sitten tabletti reissussa tapahtuvaan nettisurffailuun.

                    Päädyin jälkimmäiseen, kun noita Nexusia sai vielä alkuviikosta hyvään hintaan Expertiltä ja sen näytön tarkkuus (1920 x 1200) on aika vaikuttava sekä se, että tuohon kait tulee ensimmäisenä uudet käyttikset Googlelta, jos oikein ymmärsin. Nytkin tuossa on jo 4.4 versio. Tosin näistä Androideista minähän en vielä mitään ymmärrä. Tämä siis ensimmäinen oma Android laite. Nyt homma toimii niin, että puhelut/SMS noksulla ja kaikki muu aktiviteetti tabletilla.

                    Jos pääsääntöisesti kotikäyttöön olisin ollut tablettia hakemassa, niin silloin vaarmaan olisin päätynyt Sony Xperia Tablet Z. Upean oloinen laite liikkeessä hypisteltynä.

                    Comment


                      Settings --> Language & input --> "Google Keyboard"-kohdan asetuksista --> Input Languages --> "Use system language" pois ja Finnish ruksien listalta?

                      Tämä vanhemmalla Nexus 7 Android v.4.4.2

                      Comment


                        Kiitos Antti, tuolla asetuksella lähti skandinäppis pelittämään.

                        Edit: Osaako joku sanoa, pystyykö Nexus7 laitetta lukitsemaan 4G verkkoon. Siis niin, että valitsee automaattisesti 4G:n, eikä edes yritä 3G yhteyttä. Syy tähän on se, että meillä kotona on aika heikko 4G kenttä (operaattorin mukaan), mutta vahva 3G ja sen vuoksi tuo laite ilmeisesti valitsee tuon 3G:n automaattisesta ja sieltä ei kovin kummoista kaistaa saa. Huono 4G saattaisi olla parempi, kuin hyvä 3G.
                        Viimeksi muokannut Ilkka L; 20.1.2014, 22:25.

                        Comment


                          mikäs olisi tänä päivänä sopiva laite kun pitäisi saada :

                          - simkortti paikka
                          - 7 tuumaa
                          - hinta alle 150e
                          - aux liitäntä

                          laite tulisi lähinnä automatkoille musiikin kuunteluun ja videoiden katseluun eli tallennustilaa en tarvitse juurikaan.

                          Comment


                            Vastaanpa itse itselleni että sitä sanotaan puhelimeksi kun tinkii tuosta 7" näytöstä :-)

                            Comment


                            • Ei tarvi tinkiä kuin tuuma niin Lumia 1520 täyttää pienen tabletin tarpeen. Tosin hintakategoria vähän pompsahtaa. Tallennustilaa tuossa olisi laitteen 32 gigaa+ microSD- kortti max. 64 gigaa. Mukaan saa puhelimen ja autonavigaattorin ;) Itse tuon hankin ja toistaiseksi olen siihen kovinkin tyytyväinen...

                              Comment


                              • Nokia Lumia 2520:aa pari päivää käyttäneenä voin todeta, että ihan mainio laite ja rautapuoli todellakin kunnossa. Win8.1 toimii kohtuullisesti, vaikkakin päivitysten asennus vaatiikin ainakin joissain tapauksissa buuttailua. Lisäksi IE on totuttua kuraa, mutta onneksi vaihtoehtoja on tulossa, nimittäin tällä viikolla julkaistiin FF beta. Eniten ottaa päähän softien puuttuminen, mutta se tulee varmasti korjatuksi kohtuullisen ajan sisällä.

                                Comment


                                  Pienesti apuja vailla. Minulla on Note 10.1 jossa on Navigon navigaattori. Tähän pitäisi saada jotenkin ladattua omat POI:t jotka minulla on tietokoneella. Olen yrittänyt kääntää niitä eri muotoihin ja usb-johdolla siirrellä Navigonin POI kansioon, mutta ei tunnu auttavan.
                                  Help?!

                                  Comment


                                    Useamman kuukauden on ollut Nexus7 (2013) käytössä ja ei voi muuta kuin olla tyytyväinen. Kokoluokka hyvä, mahtuu vaikka povariin ja ominaisuudet on riittäneet täysin. Muutamia pikkujuttuja on toki mitkä vähän närästää. Lähinnä ne liittyy selaimeen (Chrome ja Firefox molemmat) ja sen zoomaukseen sekä nakkisormilla oikeaan kohtaan osumisen. Joskus tämä on vähän väliinputoajamalli: esim. Nordean Mobiilipankkia ei saa tähän laitteeseen vaikka sen saanee Android-puhelimeen.

                                    Comment


                                      Muutama viikko sitten tuli eBaysta hankittua Dell Venue 8 Pro.
                                      64GB, 3G ja täysversio Win 8.1. Oikein näppärä peli, korvasi itsellä käytännössä läppärin kanniskelun muissa kuin työasioissa.

                                      Comment


                                      • Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viesti
                                        Useamman kuukauden on ollut Nexus7 (2013) käytössä ja ei voi muuta kuin olla tyytyväinen. Kokoluokka hyvä, mahtuu vaikka povariin ja ominaisuudet on riittäneet täysin. Muutamia pikkujuttuja on toki mitkä vähän närästää. Lähinnä ne liittyy selaimeen (Chrome ja Firefox molemmat) ja sen zoomaukseen sekä nakkisormilla oikeaan kohtaan osumisen. Joskus tämä on vähän väliinputoajamalli: esim. Nordean Mobiilipankkia ei saa tähän laitteeseen vaikka sen saanee Android-puhelimeen.
                                        Selaimeksi suositellen Dolphin Browseria. Olen sitä useamman vuoden jo käyttänyt ja tykkään paljon enemmän kuin noista mainitsemistasi.

                                        Comment


                                          Tässä illan naputellut galaxy tab 8.0 lätkää ja olen kyllä erittäin positiivisesti yllättynyt. Just sopivan kokoinen, riittävän nopea ja lehtien lukukin tällä onnistui ihan siedettävästi. Evoja tuli plärättyä ziniosta. Hinta/laatu aika bueno! Ei tuu ikävä rotten pineApplea ;)

                                          Comment


                                            Mikäs on tämänpäivän suosikki 8" tableteissa? Reissuseuraksi eli pitää olla 3G ja muutenkin soiva peli

                                            Comment


                                              Suosikista tiedä mutta taloudessa on Galaxy Tab Pro 8.4"; MPC:n testivoittaja. Suosittelen, siihen saa myös useamman "käyttäjän", tosin muut käyttäjät eivät pääse tekstareihin mutta ei haittaa. Pieni, ohut ja mahtava näyttö. 4G:llä pelittää myös hienosti.

                                              Comment


                                              • Käykö 8,9"? Juuri julkaistu Nexus 9 vaikuttaisi ainakin speksien perusteella todella pätevältä.

                                                Comment


                                                • tutkailin kanssa,8" pitäis saada. 4:3 ruudusta tykkään ku samankokoiseen ipadin miniin ehdin tuossa melkein tottua. Halpa acerin A1-830 vaikuttaa kaikin puolin hyvältä, paitsi resoluutio. Siitä on paremmalla näytöllä se 840? malli muistaakseni, mutta puikulana.
                                                  Mä en noita puikuloita siedä kun pidän yleensä vaakatasossa eikä 16:9 ruudulle mahdu pystysuunnassa paljon mitään

                                                  Ja lähtökohtan on se että sinänsä täysin turha mutta vie sohvalta vähemmän tilaa kuin tää vanha läppärin raato...Eli ominaisuudet sen mukaan.
                                                  Viimeksi muokannut kontio; 27.10.2014, 19:34.

                                                  Comment


                                                  • Laitteena samsung tab4 ja tarve olisi pöytätelakalle, joka lataisi samalla kun laite telakassa. Google löysi telakoita vain tab3-mallille, sopiiko se myös uudempaan? Millaisia on porukalla käytössä?

                                                    Comment


                                                    • Positiivinen yllätys oli lapsille jouluna ostamani gigaset 8", hinta 99e wifinä, ei tietoa onko 3g versio olemassa.
                                                      Hyvin pyörii netti ja elokuvat, näyttö juurikin tuo 4:3.

                                                      Comment


                                                      • http://www.verkkokauppa.com/fi/produ...ablet-32-Gt-4G

                                                        tommonen tabu tuli jouluks ostettua,tehoo piisaa pikkukylän verran ja hyvin toimii.erikoisuuksina pilvestä pelattavat pelit,omalta tietokoneelta streamaamalla pelit mihinpäin maailmaa haluaa,todella hienoja pc luokan pelejä,4G yhteydet jne.todellinen namu vehjes.

                                                        Comment


                                                        • Samsung Galaxy Tab S 10.5 4G ollut nyt muutaman viikon käytössä. Pakko sanoa että melko huikea laite, näyttö varsinkin on melkosta silmäkarkkia. Viaplay, Ruutu, Eurosport jne. toimii sulavasti, toisin kuin vähän eri hintatason Tab3:lla.
                                                          http://www.verkkokauppa.com/fi/produ...droid-4-4-pron

                                                          Comment


                                                            Tuli tuossa ennen joulua tabletin tarve. Android ja ios- ympäristöä tullut jo pyöriteltyä ja päätin kokeilla jotain muuta näiden windows -tablettien yleistymisen myötä eli tälläinen kiinalainen tuli tilattua.

                                                            http://www.teclast.com/en/zt/X98Air/

                                                            Ensin vähän ennakkoluuloiset fiilikset laitteesta mutta pakko sitä tässä jopa vähän kehua varsinkin kun ottaa huomioon hinnan (ostohetkellä n.200e toimitettuna sis. tullit , 3G -malli hitusen kalliimpi). Sisässä win 8.1 pro (x86) ja jopa työpöytäpuoli on varsin käytettävä. Vanhemmatkin pelit tuntuvat pyörivän sulavasti (far cry, flatout, half life 2 ym.) Näyttö erittäin hyvä (sama paneeli kuin ipad air), runko muutenkin tukeva ja laaduntuntuma asiallinen alumiinisen takakuoren ansiosta. Toki ei applen laitteille vedä vertoja mutta tuskin yllättää ketään.

                                                            Toki miinuksiakin löytyy mutta lähinnä liittyvät windowsin ominaisuuksiin (mm. ohjelmien skaalaus näytölle jne.) Alkuun tuntui windowsin nappulat hieman pieniltä käyttää mutta nopeasti tottui. Tuli samaan läjään tilattua parin markan usb-hubi ja hdmi adapteri jotta saa kuvan töllöön. Vielä näppis ja hiiri kaveriksi niin tuosta saa mukavan kokoisen kannettavan korvikkeen.

                                                            Onko foorumin porukalla kellään kenties kokemusta hyvistä ja kohtuuhintaisista bluetooth näppäimistöistä?

                                                            Comment


                                                            • ittellä toimii hyvin androidi tabletissa applen bluetooth näppis mutta en tiedä mitä wintoosa siitä sanoo.hintakin esim.gigantissa 69 euroo,ei paha kunnon laadusta ja näppärän pienestä näppiksestä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X