Käyttäjätunnus ja salasana omille sivuille pitäisi olla sama, kuin yhteyssalasana. Eipäs ollut :D
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Soneran 24/1 toimii liian hitaasti
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja juutasqsa Näytä viestiAuttaisko tämä: Ohjekirja Olet kyllä varmaan löytänyt jo tuon linkin :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja diexsel Näytä viestiLoistavaa!!!! En kyllä löytänyt kuin modeemin esitteen vasta netistä. Toi helpotti kummasti, sisällä ollaan. Suurkiitos. Nyt vaan katsastetaan asetuksia.
Edit: Enpä huomannut lukea että pääsit jo asetuksiin.
Comment
-
http://www.elisa.fi/asiakastuki/1991...well-tw-ea501/
Eipäs löydy mun modeemista noin kattavaa valikkoa. Firmwarepäivitys onnistui. Jippii!!!
Nyt valikkokin aivan erilainen.
Ja modeemi on ANNEX_A
Comment
-
Heittäkää ne telewellit helvettiin ja hankkikaa vaikka jotkut Zyxelit lainaan ja kokeilkaa niillä. Sitku alkaa saamaan järjellisiä nopeuksia, niin käyttäkää sitä modeemia.
Itellä oli Soneran Telewell EA510 käytössä, sit vaihdoin Saunalahteen (24m) ja tuolla motukalla tuli vaan ~14mb netti. Sitkut Elisan kotiboksi saapui, niin netin nopeus nousi ~20mb nopeudeksi, joka riitti mulle.
Comment
-
Siinä se vika varmaan on oikeastikkin. Kaverilla oli sama homma. Oli tilannut loimaan takametsään 8mb linjan, mutta eihän se sellaista kapasiteettia omannut. Lopulta tiputtivat yhteyden 2b ja nyt toimii. Tuon kupareiden mittauksen voi tehdä ihan soittamalla asiakaspalveluun. Soiton aikana mittaavat ne kun pyydät. Siitä on hyvä lähteä etsimään syytä ongelmiin.
Comment
-
Kun aamulla klo 8 avaat linjan, niin ennen työpäivän päättymistä hyvällä tuurilla pääset puheille jonosta :)
Elisa Viihteen kaapelimodeemi on laadultaan todella hyvä. Sietävät häiriöitä oikein hyvin. Moni saanut sillä kaapelitaloudessa nopeudet halutuiksi. Saunalahden mukana tulevat boksit taas täyttä kuraa. Eivät kestä häiriöitä linjassa yhtään.
Comment
-
Noita asiakaspalvelun jonotusaikoja yleensä liioitellaan aika ankarasti. Vikailmoituksiin oli viimeisen seurannan mukaan keskimääräinen jonoaika 9 minuuttia. Eli sen takia ei kannata täällä tai muuallakaan kirota huonoja yhteyksiä. Voihan sen puhelimen laittaa kaiuttimelle ja laskea vaikka pöydälle viereen ja nappaa sit käteensä kun joku vastaa.
Itse tämän vuoden aikana olen kahdesti joutunut soittamaan ja molemmilla kerroilla tosiaan tuo ~10 minuuttia on saanut varrota mut sitten kun pääsee läpi niin aika äkkiä saa asiansa hoidettua.
Comment
-
Itsellä kanssa 24 megainen ja koti noin 3 km päässä keskuksesta. Yhteys toimii luotettavasti 12 megaisena. Alussa pitivät 15-16 megaisena mutta pätki paljon ja oli epävarma. Sen jälkeen pudoteltiin portaittain ja 12 kohdalla pysyy vakaana.
Tosiaan vikapalveluun saa nopeastikkin yhteyden mutta ei asiakaspalveluun :)
Comment
-
Nyt vittu rupiaa vituttaan tuo jatkuva pätkiminen, saatana! 10 minuutis katkassu yli viis kertaa! Asiakaspalveluun en oo soittanu vielä mutta sen arvaa että johtoja ne tulee syyttään.
Ennen toimi niin että vaikka en varmaan yli vuoteen katkonut itse sähköjä purkista (Zyxel HW600-D1), toimi moitteetta. 12/1 -liittymä pyöri yleensä 10+/1+ -nopeudella.
Vajaa kuukausi sitten alkoi pätkimään, tuolla Zyxelillä en saa toimimaan enää ollenkaan, ja Linksysin purkilla saattaa toimia öisin...
Ei muuten, mutta tarvin toimivaa nettiä välttämättä työn takia!
Nyt on yksi läppäri 3G:llä toiminnassa että pystyn tälläkin hetkellä työskentelemään.
Kiva maksaa 44e/kk tästä :-/
Comment
-
Mainitaan nyt vielä, että itellä nopeuden nousun seurauksena alkanut pätkiminen loppui kun vaihdoin modeemin ja seinäpistokkeen välisen piuhan. :)
Anviahan nosti noita nopeuksia joku kuukausi pari sitten ja jos sullakin sattu linjat aiemmin olemaan just rajoilla optimaalisen toiminnan kannalta niin nyt on sit alkanut ajamaan linjaa alas muutaman minuutin välein..?
Comment
-
Alkanut itseäni risoa tuo nykyisen liittymän hinta. Nopeutta on huikeat 2 Mb, joka sekin on siis tuplattu vast'ikään. Samaan hintaan, tai siis noin escudon halvemmalla saa esim. Saunalahdelta ns. tuplaliittymän, jossa 10Mb-ADSL:n lisäksi mukaan tulee 3G-liittymä.
Onko heittää kokemuksia hyvin toimivasta liittymästä tai vastaavasti jostain, joka kannattaa kiertää kaukaa? Paikallinen on toiminut ihan ok, mutta on siis kovin hintava verrattuna noihin valtakunnan laajuudella toimiviin.
Comment
-
Jos sulla on hyvin toimiva liittymä, niin kehotan kiertämään helvetin kaukaa sonerat, saunalahdet ja muut isot putiikit. Siellä ei asiakas ole minkään arvoinen. Ja varmaan tähän perään tulee kommentteja "mulla toimii ihan ok", niin toimii omakin liittymäni pitkällisen taistelun jälkeen nyt ok teknisesti, laskutus ei vaan vielä vuodenkaan jälkeen toimi oikein. Näin siis soneralla.
Saunalahdelta suorastaan valehdeltiin, tai oliko sitten joku heidän alihankkija-myyntifirmansa. Asia ei toki minua kiinnosta koska saunalahtea myivät ja ilmaisia kuukausia piti olla mitä ei sitten ollutkaan. Heillä ei myöskään toiminut tekniikka.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja KariM Näytä viestiEttä mitäkö pitäisi välttää? Saunalahti / Elisa Viihde -kaapelimodeemia, jos alueena on Länsi-Tampere.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viestiJos sulla on hyvin toimiva liittymä, niin kehotan kiertämään helvetin kaukaa sonerat, saunalahdet ja muut isot putiikit. Siellä ei asiakas ole minkään arvoinen. Ja varmaan tähän perään tulee kommentteja "mulla toimii ihan ok", niin toimii omakin liittymäni pitkällisen taistelun jälkeen nyt ok teknisesti, laskutus ei vaan vielä vuodenkaan jälkeen toimi oikein. Näin siis soneralla.
Comment
-
Täytyy vielä sen verta lisätä kommenttia, että palveluntarjoaja olisi lähtenyt jo aikaa sitten vaihtoon, ellei sonera olisi ainoa jolta saa lankaliittymää asuinpaikkaani. Jos olisin rikkaampi, tilaisin kuituliittymän paikalliselta energiayhtiöltä. Nykyisellä tulotasolla se on kuitenkin mahdotonta.
Comment
Comment