Mulla on pikku ongelma noiden em asioiden kanssa, kun otin käyttöön WIN7 koneen. Kun avaan sähöpostiohjelman (thunderbird) kone kyllä kirjautuu sisään palvelimelle ja alkaa lataamaan viestejä. Hetken päästä ruutuun tulee kuitenkin connection timeout ja mitään viestejä ei tule koneelle. Tämä ongelma esintyy ainoastaan silloin, kun kone on kiinni wlanissa tai ethernetissä. Mobile broadbandilla kaikki toimii normaalisti. Tutkin jo seiskan palomuuria, mutten löytänyt sieltä mitään, mikä estäisi thunderbirdin toimimisen. Yhteyksiä ulospäin ei le rajattu. POP posti kyllä kulkee.
Aivan sama ongelma on myös bitwise tunnelierin kanssa. SSH tunnelia ei saa pystyyn ja sekin kaatuu timeouttiin. Mobile broadbandilla sekin toimi. Vika ei varmaan oo mikään ihmeellinen, mutta mulle se ei ole auennut. Samaa ongelmaa ei ole koskaan esiintynyt xp koneella.
Kokeilin jo laittaa kaikki yhteydet koti profiilin alle, muttei sekään auttanut. Mikä mahtaa olla se juttu joka blokkaa yhteydet. Virustorjuntana on Symantec endpoint protection jossa ei le palomuuria. Yhtreyksien luomiseen käytän lenovon access connectionssia.
Aivan sama ongelma on myös bitwise tunnelierin kanssa. SSH tunnelia ei saa pystyyn ja sekin kaatuu timeouttiin. Mobile broadbandilla sekin toimi. Vika ei varmaan oo mikään ihmeellinen, mutta mulle se ei ole auennut. Samaa ongelmaa ei ole koskaan esiintynyt xp koneella.
Kokeilin jo laittaa kaikki yhteydet koti profiilin alle, muttei sekään auttanut. Mikä mahtaa olla se juttu joka blokkaa yhteydet. Virustorjuntana on Symantec endpoint protection jossa ei le palomuuria. Yhtreyksien luomiseen käytän lenovon access connectionssia.
Comment