Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Grillin hankintaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mulla myös Weberin hiiligrilli. Olen käyttänyt lähes pelkästään Weberin brikettejä ja piippusytytin käytössä myös. Ei kai ne halvimpia ole mutta hiillos kestää pitkääääään. Verkkokauppa.comissa ainakin joskus ollut noita brikettejä ihan ok hinnalla.

    Comment


      En noista kalliimmista tiedä, mutta ainakaan lidl:n grillimaisteri hiiliä ei kannata ostaa. Pussissa oli 1-2 yli isoa möykkyä ja loput sitten pientä hilettä.

      Comment


      • Itse olen käyttänyt hyvällä menestyksellää vähän kaiken merkkisiä hiiliä/brigettejä. Toki kalliimmat on ollut yleensä tasalaatuisempia, mutta hyvin on myös halvemmilla pärjännyt.

        Suurempi merkitys on itse grillillä. Halvoissa pallogrilleisä ritilä on yleensä aivan liian lähellä hiiliä, jolloin lämmön säätely on hyvin haastavaa. Jos hiiliä käyttää liian vähän kerralla, tulee lämmöstä epätasainen, ja tuo hiilien koon vaihtelu haittaa suoritusta.

        Monesti käytän itse vielä sekaisin hiiliä ja brigettejä. Etenkin jos tarvii pidempään grillailla, brigetit antavat hyvän peruslämmön, johon hiilillä sitten saadaan hieman lisää potkua.

        Comment


        • nonniih, nyt on grillin hankintaa taas lykätty. NYT syksyn toivottavasti tarjouksista tulee uusi hommattua.

          Päädyn weberiin, 3 poltinta eikä sivukeitintä tarvitse. Eikun hyviä tarjouksia linkkaamaan jos törmäätte!

          Verkkiksessä olisi Genesis e-310 799,- hintaan, Spirit sarja kelpaisi myös hyvin jos hyvä tarjous tulee vastaan.

          Comment


            Olen nyt kesän aikana kokeillut erilaisia brikettejä ja hiiliä. Näistä parhaaksi on osoittautuneet Weberin kookospähkinä briketit ja suomalaiset puuhiilet.
            En vaan nyt muista minkä valmistajan nämä puuhiilet olivat, mutta niissä oli tasalaatuinen koko ja hyvä hiillos niillä tuli.
            Mökillä sattui myös olemaan Rainbow hiiliä jotka oli ihan hirveetä kuraa. Pussissa pari isompaa hiiltä ja muut vain muruja.

            Weber briketit: http://www.webergrill.fi/grillaustar...g-1009-s9.aspx

            Verkkokauppa.com myy myös toisenlaisia Weber brikettejä jotka on pienemmän kokoisia ja ainakaan minä en saanut niillä grilliä niin kuumaksi, eli taitaa olla lämpöarvo pienempi.

            http://www.verkkokauppa.com/fi/produ...roduct-reviews

            Comment


            • Edottomasti samaa mieletä noista briketeistä eli kookospähkinäbriketit parhaita ja sitten se Weberin toinen malli, jos ei ole kookospähkinäbrikettejä saatavilla. Itse en ole hillillä kokeillut grillata omalla Weberillä.

              Comment


              • Nyt on uusi grilli pihassa, weber sprit original e-310 löytyi läheisen rautakaupan valikoimasta "sopuhintaan". Eroa muiden putiikkien tinkimisyrityksiin ~100 euron luokkaa.

                Comment


                  Meneekö kaasugrilli huonoksi ajan myötä? Tuntuu siltä että seitsemänkymppiä maksanut kannettava ei lämpene samalla tavalla enää. Putket on siistit, ja sinisellä liekillä kyllä palaa. Voiko paineensäädin esimerkiksi mennä sellaiseen tilaan ettei se anna enää täyttä painetta?

                  Motonetissä oli nyt Caravan-niminen grilli. http://motonet.fi/fi/tuote/421276/Caravan-kaasugrilli

                  Vähän samanlainen on nyt käytössä.

                  Comment


                  • Minulla pikakiinnityksellä oleva paineensäädin alkoi juurikin oireilemaan samalla tavalla. Sitten huomasin kun ei oikein istu pulloon ja vot, oli yksi laakeri karannut ja oli siis vinossa. Uusi tilalle ja taas pöhisee. Toki letkukin voi vuotaa.
                    Viimeksi muokannut 8866; 6.9.2014, 00:04. Perustelu: ^merkkiä ei käytetä.

                    Comment


                    • Kohta se grillaus alkaa ja pitäis grilli hommata. Onko kenelläkään kokemuksia jakaa tuosta mustangin grillistä? Olis ainakin tarpeeksi kokoa jos sattuu isommat kemut olemaan.. Hobbyhaalissa tarjouksessa olis 399 tuo vastaava, kuin linkissä http://www.grillikauppa.com/tarjous-...in-p-1297.html

                      Comment


                      • Grillin hankinnassahan tärkeintä on että se on isompi kuin naapurilla. Polttimiakin saisi olla vähintään yksi enemmän. Näillä ohjeilla ei voi pahasti mennä vikaan.

                        Hankala vaan helmikuussa saada specsejä naapureiden grilleistä. Parempi pelata varman päälle ja lykätä investointi toukokuulle.

                        Comment


                        • Minnuu ei naapurin grillit niinkään kiinnosta, mutta kun tuolleen asian ilmoitit niin täytyy jättää nuo 3 polttimen grillit sit muille ;) Lähinnä kuitenkin jos joku on tuon merkkisen vekotttimen ostanu, niin onko kestänyt sääolosuhteita vai ruostunut puhki ensimmäisen kesän jälkeen.. Joku täällä mustang merkkisistä grilleistä joskus kyseli, mutta sitten ne hetimiten unohti. Ei oikein löydy kokemuksia mistään.

                          Comment


                            Meneekö kaasugrilli huonoksi ajan myötä?
                            Ei mene, jos kunnollisen hankit ja huollat ja putsaat sitä säännöllisesti. Mulla Weberin Genesiksellä lähtee neljäs kesä käyntiin. Tosin, grillaan talvellakin. Olen kyllä ollut tyytyväinen. Jospa tuo vielä 10-15 vuotta menis.

                            Comment


                              Grillikauppa näyttää harrastavan samaa kusetusta kuin Wihonen eli ovh.hinnat on ihan pilvissä ja sitten myyvät "halvalla" isolla alella samaan hintaan mitä muut normaali hinnalla.

                              Oma kokemus halpisgrilleistä (4 poltin ~400€), että vaikka grillaustehoa polttimien lukumäärässä niin puolet menee hukkaan lämmön epätasaisuuden takia. Ongelma korostuu etenkin rosteripolttimolla kun lämpöä tulee vain itse liekistä kun poltin ei tasaa lämpöä kuten valurautainen.

                              Mökille hommattiin Beefeater 4, joka samassa hintaluokassa Mustang 4:n kanssa ja oli ilo grillata.

                              Comment


                                Itse tilasin saksanmaalta grillin sähköisellä varraspyörittimellä. Omasta mielestä hinta kohdillaan jos vaan liha lämpenee------->. http://www.ebay.de/itm/Edelstahl-Gas...item461bb87760


                                Vanha kolmen polttimen kaasugrilli ruostui puhki sisältä kestoikä 5 vuotta hinta tällä oli muistaakseni yli 300 euron

                                Comment


                                  Ei mene, jos kunnollisen hankit ja huollat ja putsaat sitä säännöllisesti. Mulla Weberin Genesiksellä lähtee neljäs kesä käyntiin. Tosin, grillaan talvellakin. Olen kyllä ollut tyytyväinen. Jospa tuo vielä 10-15 vuotta menis.
                                  Tän voin alekirjoittaa. Mun vanha Weber baby-q puksuttaa edelleen työkaverilla, eikä siihen oo tarvinnut vaihtaa edes pietsoa. Grillillä alkaa olla ikää kymmenisen vuotta. Vaihdoin sen pikkusen isompaan samanlaiseen, kun perheen juniorit alkavat jo syödä sen verran evästä, että kapasitetti loppui kesken. Pesen grillin pari kertaa kesässä ja syksyllä ennen säilöön laittoa. Hyvänä on pysynyt.

                                  Comment


                                  • onko kenelläkään kokemusta vastaavanlaisesta grillistä? Landmanilla olisi vastaava mutta 2x kalliimpi?
                                    http://www.ebay.de/itm/72-XXL-PROFI-...item3f177439f0

                                    Tekeekö tuollaisella mitään ruokaa? Tulisi kaasugrillin kaveriksi?

                                    Comment


                                      On kokemusta offset tynnyri-bbq:sta, juurikin mallia ebay hinnat + p&p alkaen. Muutama vuosi takaperin tuon oman yksilön hankin käytännössä pelkästään bbq slow&low savuisempaan kokkailuun. Nythän noita on tullut myös kotimaisille markkinoille about tuossa satkun hintaluokassa, ainakin moponet tarjosi vastaavaa viime kesänä.

                                      Kokonaisuutena hinta huomioiden aivan loistava kapistus. Ja tuota on myös helppo parannella. Thupun kaltaiseen metallityöhön kun ei meikäläinen taivu, niin todennäköistä on, että hommaan samanlaisen uuden kun aika nykyisestä jättää (säilytyksessä terassilla ilman peitteitä).

                                      Jos jotain negatiivista & parannettavaa kaivaa, niin... Piipun lähtö tuntuu olevan järjestään kaikissa halvemmissa offset bbq vermeissä tynnyrin yläreunassa. Itse olen omassani siirtänyt piipun lähdön ritilätason alapuolelle, joka ainakin tuossa pienessä kapistuksessa helpotti lämmön ja savun hallintaa. Tämän modin jälkeen piippua voi pidentää paremman vedon aikaansaamiseksi, jolloin taas koko homma helpottuu lisää. Luukkujen istuvuus ei myöskään ole ollut ihan täydellistä, joten niitä on pitänyt koputella kohdilleen. Paloilman säätöluukut tuohon piti askarrella omavalmisteena. Alkuperäinen luukku on akseloitu pultilla, joka lämpötilan muutoksien ja säätämisen takia löystyy ja säätö muuttuu mahdottomaksi. Lisäksi alkuperäisellä ei voi säätää erikseen ilmaa "arinan" alle ja päälle. Sitten jos laiskottaa, niin pesään sopii juuri täydellisesti muurikkapoltin, jonka voi höystää valurautapannulla ja savupuulla.

                                      Comment


                                      • Jees! Siinähän sitä tietoa tulikin kivasti.
                                        Pitää käydä vielä Motonetissa katsomassa jos sieltä vastaavaa laitosta löytyy niin ei tarvitse alkaa tilailemaan.
                                        Kiitos.

                                        Comment


                                          Weber ja laadukkaat hiilet. End_of_discussion.

                                          Kotona, mökillä ja veneessä Weberin hiilet...

                                          Comment


                                            Tässä Barbec grillin "rosteri"poltin vajaan 2 vuoden ikäisenä. 4-polttimon grillin hintaluokka 400€ eli ei edes halvimmasta päästä.?!?! Kyllähän tuolla tuli muutama grillikylki haudutettua viime kesänä mutta ei herran isä...
                                            Attached Files

                                            Comment


                                            • Laadukasta etten sanois.. Veli osti sen mustang miami grillin. Toivottavasti katetulla terassilla hupun alla sillointällöin pestynä ei sama kohtalo grillille tule.. Äsken luin gigantin lehteä ja huomasin weberi e-310 mallin olevan 444 € tarjouksessa. Turha varamaan kysellä onko hyvä, niin lähdempä tästä vähä ostelee ! :)

                                              Comment


                                                Weberin putkimallinen poltin ei mene miksikään 10 vuodessa, vaikka käyttöä on ollut paljon. Joskus joutuu karstat raapaisemaan pois teräsharjalla ja taas pelaa. On niissä eroa...

                                                Comment


                                                  Oma Sprit E210 on ollut todella huonolla pidolla viimeiset 3v ja siti toimii kuin se kuuluisa ja on täysin ehjä.
                                                  Ja tosiaan nuo putket ei mene miksikään.

                                                  Comment


                                                    Mulla oli aiemmin pieni "hinnat-alkaen" grilli valurautapolttimolla, huonolla pidolla, ulkona kesät talvet yli 5 vuotta, ei juuri huollettu talviteloille laitettaessa ym. jne. eikä siinä ikinä ollut mitään vikaa vaikkakin polttimo olikin jo aika kärsineen näköinen. Vuoden tai pari olisi vielä mennyt
                                                    Uusi tuli ostettua kun vanha vaan jäi pieneksi. Se varmaan oli sit yhtä hyvä kuin Weeperit :)

                                                    Comment


                                                    • En vielä ostanu weeberiä. Huomenna ostan tai jätän hautumaan. Tuli vaan gigantissa semmone olo, että onko sen pakko olla taas viimesenpäälle :)

                                                      Comment


                                                        Erään onnekkaan sattumuksen kautta saattoi itsellekin tulla ajan kohtaiseksi grillin päivitys.

                                                        Onkos tovereilla kokemusta Napoleonin kaasugrilleistä?
                                                        Vertailussa olisi Napoleon T325 & Weber Spirit E210. About saman kokoisia ja hintaisia mutta Napoleonissa sivukeitin. Tuolle en kuitenkaan välttämättä laske arvoa koska ehkä en sitä käyttäisi. Toisaalta ei siitä haittaakaan olisi.

                                                        Tai sitten säästää vielä ja ostaa Deltan Landmanin tai Luciferin. Onko noilla keskenään eroa?
                                                        Viimeksi muokannut Lipponen; 8.5.2015, 20:57.

                                                        Comment


                                                        • Tuli hankittua tuommoinen Landmann Taurus BBQ. Oli Ruotsissa muutamassakin paikassa alehintaan 1995Kr(n.210€), toimitettuna ruotsiin.
                                                          Itse tilasin työpaikalle Haaparannalle mutta saattavat toimittaa muuallekin kun DHL näytti olevan rahtarina.

                                                          Tuossa pari tuntia sitä kasasin ja alkas olemaan ensisavuja vaille.
                                                          Olihan siinä ruuvaamista mutta kaikki osat sopi just paikoilleen. Hintalaatusuhde on kohdallaan, suunnittelin ensin tekeväni vastaavan itse mutta eipä olis todellakaan kannattanut.

                                                          Tällaisessahan ei valmistettavan ruuan perusteella voi sanoa onko se hyvä vai huono, riippuu niin paljon käyttäjästä. Mutta antaahan tämä niin pirusti mahdollisuuksia.

                                                          http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2432986
                                                          Tuo Buildor oli mistä itse ostin, 3:ssa päivässä toimitettiin.

                                                          -Pasi

                                                          Comment


                                                            Alkuperäinen kirjoittaja Lipponen Näytä viesti
                                                            Erään onnekkaan sattumuksen kautta saattoi itsellekin tulla ajan kohtaiseksi grillin päivitys.

                                                            Onkos tovereilla kokemusta Napoleonin kaasugrilleistä?
                                                            Vertailussa olisi Napoleon T325 & Weber Spirit E210. About saman kokoisia ja hintaisia mutta Napoleonissa sivukeitin. Tuolle en kuitenkaan välttämättä laske arvoa koska ehkä en sitä käyttäisi. Toisaalta ei siitä haittaakaan olisi.

                                                            Tai sitten säästää vielä ja ostaa Deltan Landmanin tai Luciferin. Onko noilla keskenään eroa?
                                                            En miettisi hetkeäkään, jos vaihtoehdoissa on Weber. Jos Lucifer tms. on isompi ja sille tarvetta, niin sitten sellainen, muuten Weber. Ei tarvitse miettiä kestoa, selaa tätä topikkia niin huomaat.

                                                            Comment


                                                              Tosiaan tuo Napoleonkin oli melko jämäkän oloinen peli. Myyjän puheiden mukaan Kanadasta kotoisin, mutta eiköhän kaikki grillit ole made in China. Kyse on vain siitä, miten tarkkaa laadunvalvontaa emäyritys harrastaa. 10 vuoden takuukin taisi olla.

                                                              Mutta tosiaan tämä on nyt hieman budjetti kysymyskin. Eli tuo Weber ja Napoleon ovat noin 400€ hintaisia ja halvemmista olisin päätynyt Lucifer Breksia 3:seen joka olisi nyt K-raudan tarjouksessa 269€.

                                                              Webe ja Napo ovat 2 polttimen vehkeitä ja Luci 3 polttimella. 90% käytöstä tuollainen 2-polttiminen varmaan riittää mutta entäs sitten kun on ACF:n grilli ilta? Mitenkäs muuten nuo paistopinnat eroaa käytettävyydeltään? Eli emalia, valurautaa vaiko jotain muuta? Noista aikaisemmin luettelemistani vaihtoehdoista taisi lähtökohtaisesti Napossa olla valurautaiset ritilät ja muissa emaliset. Nykyisessä grillissä on emaloidut ja ihan OK niiden kanssa on pärjännyt. Hieman laiska olen kyllä niitä puhdistamaan.

                                                              Vaikeita asioita nämä tälläiset.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X