Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kotiverkon kasaamisen apuja tarvitaan

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Kotiverkon kasaamisen apuja tarvitaan

Varmaan täälläkin on tietokonevelhoja, joten olisi pari helppoa kysymystä heille.

Mulla on wippies adsl boksi, johon tulee adsl piuha seinästä. Lisäksi siihen tulee verkkokaapeli (RJ-45) tietokoneen verkkokortista ja Verkkokaapeli (RJ-45) olohuoneen puolelta digiboksilta. Playstation3 on olohuoneessa langattomasti kytkettynä samaan wippies:iin. Kaikki toimii Ok.

Nyt haluaisin Ps3:lle myös verkkokaapelin haaroitettuna tuosta olemassa olevasta kaapelista, kun tuo langaton on hidas tietokoneen toimiessa musiikin ja videoiden serverinä. Verkkokaapelilla kokeiltuna on mukavasti nopeampi Ps3. Haluan säilyttää olohuoneeseen vedetyn verkkopiuhan, koska se 25 metriä oli tuskaista vetää läpi kattojen/seinien sähköputkessa miljoonalla mutkalla :)

KYSYMYKSET:
    -Mitä laitteita tarvin ? (Joku muutaman paikan kytkin/hub olohuoneeseen ?)
    -Mitä piuhoja tarvin ? (ristiin vai vai miten se nyt oli kytkettyjä ?)
    -Mitä vielä ?

Hola,

Oikeilla jäljillä mennään. Nopea vaihtoehto on tosiaan lisätä hubi olkkarin päässä olevaan kaapeliin ja siitä sitten vedellä useampaan vehkeeseen piuhoja.

ja ihan peruskaapelia voit käyttää. Itse olen siirtynyt tuohon cat-6 piuhaan, jotta sain tuon 1000mb liikenteen toimimaan. tähän siis tarvitaan myös sitä tukevat laitteet. Se on kuitenkin melkein kaikissa laitteissa nykyään. mutta sinun tapauksessa riittää tuo cat-5 jota sinulla on jo muutenkin. Ja hitaimman mukaanhan sitä eletään.

Comment

Kiitoksia ! eli ei siis riistiinkytkettyjä kaapeleita olohuoneen hubilta olohuoneen laitteille (digiboksi ja ps3) ?

Comment

Juu ei tarvitse.

ristiinkytkettyjä käytetään ainoastaan kahden laitteen suorassa kytkennässä. esim pc2pc ratkaisuissa. Ja muutamissa muissa erikoisimmissa ratkaisuissa. Nykyään aika harvoissa ristiinkytkentää tarvitaan. (laitteet osaavat tunnistaa oikein nuo johdot)
        Viimeksi muokannut perrier; 13.1.2009, 21:03. Perustelu: asia unohtu ;)

Comment

Working...
        X