Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Valokuvaus topic

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • No joo, tuo vanhakunnon sunpakin tyristori pelittää, kun sai uudet paristot sisäänsä;).

    Mutta kun noita kuvia kahteloo tuosta ylempää, niin pitkältä ja kivikkoiselta tämä tie tuntuu, mutta mikäs, onpahan opettelua ja ajanvietettä;).

    Niin ja pitänee lisätä jotta uus rahareikä syntyi samalla, meinaan laukku ja suotimet, vastavalosuojat ym. Onneks ei tartte niitä kinofilmirullia ostella ja kehitellä enää;). Eli +/-.

    Comment


    • Liekkö tämä jo täällä ollu..



      Ja vaihetaas aihetta :)
      Viimeksi muokannut makekake; 23.9.2013, 20:25.

      Comment


        Tähtitaivasta Kyprokselta:



        ISO1000 ja valotusaika 20s

        Ja pistetään nyt vielä yks auringonlasku:

        Viimeksi muokannut RistoEe; 24.9.2013, 11:46. Perustelu: Lisätty toinen kuva

        Comment




          Merenrantaa. Canon 5dmark3, 16-35 2.8II, Lee 0.6 hard taivasta himmentämässä, aukko 8, valotus 1/6sek, iso100.

          Comment


          • Niagara ja Toronton keskusta

            Comment


            • Muutama tältä päivältä, pitkästä aikaa tuli ulkoilutettua muutakin kun kännykkäkameraa. Kyl on taas homma hakusessa...

              Comment


                Tulipahan taas putkikuume, kun pääsi viikonloppuna räiskimään 70-200/2.8 putkella. Moistahan ei itsellä ole vielä ja sitä tässä on haaveiltu jo pitemmän aikaa. Tuo päivän kokeilu ei kyllä yhtään laskenut ainakaan kuumetta, varsinkin kun oli kyseessä kaverin muksun ristiäiset ja tuolla putkella pääsi jo kaukaa lähelle ja sai hyviä kuvia ilman poseerauksia. Tuntuu vaan tuo kroonin ylimääräisen rahan puute estämään harrastamista jälleen kerran.

                Jos vaikka pistäis loton vetämään :D

                Comment


                  Rigshottia syksyn kunniaks.



                  Nokilla ND4 filtteri. Hiukan on vielä tärähtäny tuo kuva, kun ei oo jaksanu viritellä rigiä tukevammaks.

                  Comment


                    Näppärä, mutta omaan makuun liikaa liikettä. Todennäköisesti fiilis johtuu siitä, että tie ja reunan puut blurraavat yhdeksi matoksi etualalla -> perspektiivi häviää.

                    Comment


                      Kenen ottamia kuvia nämä kaksi? Saa ilmoittautua. Hires kuville saattaisi olla käyttöä piakkoin jo perinteeksi muodostuneessa tarkoituksessa.


                      Comment


                        Letkakuva voisi olla RistoEen kuvaama.

                        Comment


                          Ja onkin.

                          Comment


                            Juu, letkakuva on meikäläisen. Nakkaa vaikka mailia ristoee@gmail.com niin pistän linkkiä mistä saa sekä jpg että CR2 filut täysresona.

                            Comment


                            • Tännehän oliki tullu kuvia sitten viime käynnin. Tuo Riston rigikuva on kyllä hieno, on ollut mulla mielessä tuommosen rigiviritelmän tekeminen/hankkiminen. Kertokaapas asiaa osaavat millä tavalla tuota kannattsis alkaa rakentamaan? Huomionarvioisia kohtia olisi mukava tietää.

                              Comment


                                Alkuperäinen kirjoittaja Kukke Näytä viesti
                                Kertokaapas millä tavalla tuota kannattsis alkaa rakentamaan? Huomionarvioisia kohtia olisi mukava tietää.
                                Eipä rigikuvaan paljon tarvita. 3-6m kevyttä putkea ja pari imukuppia jolla putki kiinni auton. 2mm seinämävahvuista 50mm paksua JAPP putkea käytän itse. Oma rigi on 2 x 2,5m putki jotka yhdistetty pykälää ohkaisemmalla putkella joka putken sisällä, kiinnitys pitkillä pulteilla ja siipimuttereilla.
                                Kamera kiinni magic armilla putken nokkaan ja eiku kuvaamaan.
                                Attached Files

                                Comment


                                • Noita imukuppia löytyy rautakaupasta kaiketi? Vai ovatko jotain erikoisempia?

                                  Eipä tuo loppujen lopuksi kauhean vaikealta vaikutakkaan. Pittääpä alkaa tässä talven aikana askartelemaan tuommonen ja kaamoksen hävitessä lähteä testailemaan.

                                  Kiitoksia Jape!

                                  Comment


                                    Kyllä mä hain ihan suosiolla kaikki tarvikkeet valokuvausliikkeestä. Manfrotto on päivän sana ;)

                                    Comment


                                    • Manfrottoa siis, tuosta olenkin lukenut että on laatukamppeiden merkki. Kahellaanpa mitä saahaan aikaan.

                                      Comment


                                      • Tulipa mieleen tuosta yhdestä ylempänä olevasta kuvasta oma vastaava otokseni mieleen :)

                                        Comment




                                          Tuli käytyä kattelemassa Linnanmäkeä täydessä valaistuksessa ja tommonen tallentui muistikortille. f/25 ISO-100 ja valotus 41 sekuntia

                                          Comment


                                            Lisää lintsiä:


                                            DSC08246 by s.autio, on Flickr
                                            F13 iso 100 6s 17mm


                                            DSC08254 by s.autio, on Flickr

                                            F9,5 iso 100 3s. 28mm

                                            Klikkaamalla suuremmat. ;)

                                            Comment




                                            • Yöteemaa tässäkin. Meillä mitään Lintsejä täällä ole. Mutta pikkukujia löytyy.

                                              F3,5 18mm ISO 200 ja 2 sekuntia.
                                              Viimeksi muokannut Kukke; 21.10.2013, 20:56. Perustelu: Värkkäsi jotain kuvan kanssa.

                                              Comment


                                              • Noista on juttu nyt myynnissä olevassa Autobild Classicissa

                                                http://ylipaine.kuvat.fi/kuvat/urkit/

                                                Comment


                                                • Täytyy sanoa että tuossa Urkissa on jotain alkuvoimaisen kaunista. En tiä mikä siinä iskee, mutta viivottimella vedetty autokin voi olla kaunis :D

                                                  Comment


                                                  • Kuvaa aamulta, ei ikävä kyllä oma peli...
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                    • Pistin kameran ja obiskan jas:lle puhdistukseen ja af:n säätöön.
                                                      Viimeksi muokannut toma-; 12.11.2013, 20:21.

                                                      Comment




                                                      • Tuli käytyä perjantaina kuvailemassa kaverin Boraa.

                                                        125 mm, 4s, F/11. ISO 200

                                                        Comment


                                                          Pari ajankohtaista räpsäisyä :) Vähän kohisevat, mutta minkäs teet.

                                                          Vasen peilattu jälkikäteen dramatiikan vuoksi. EOS450D, 55mm, f/5,6, 1/6s käsivaralta, ISO 800. Oikea about samoilla räpsäisty, mutta valoisuudet jälkikäsitelty.
                                                          Attached Files
                                                          Viimeksi muokannut jasso; 6.12.2013, 23:29.

                                                          Comment


                                                          • Antonin kuvissa ei rakeisuus haittaa lainkaan. Rohkeasti vaan herkkyyttä ylös, että saa valotusajan lyhyemmäksi ja pitkästä valotuksesta johtuvan pehmeyden pois.

                                                            Comment


                                                            • Jas tekniikasta sen verran, että mulla kävi onnettomuus viime talvena messuilla, joku käveli päin kun olin vaihtamassa linssiä ja perä sekä sigman linssi lentelivät pitkin betonilattiaa. No linssi tietenkin tuhannen soseena.

                                                              Siitä sitten tein vakuutukseen ilmotuksen, ja sain korvauspäätöksen. Runko tarkastettavaksi ja korvaukseksi melkein täysi uuden Sigman hinta, koska lasi oli vajaa vuoden vanha.

                                                              No siitä sitten soittelemaan Jas Tekniikkaan, keskustelu meni suunnilleen näin:

                                                              Minä: Moro, kävi haaveri ja tippu runko ja linssi lattialle, nyt on linssi rikki ja runko kaipais tarkistusta
                                                              JAS: Moi, Millanen runko ja millanen linssi
                                                              M: No Canonin 60d ja Sigman lasi
                                                              JAS: Voi kun me ei huolleta Sigmoja
                                                              M: No rungon voin varmaan kuitenkin tuoda katottavaksi
                                                              JAS: Joo, mutta linssiä et, kun me huolleta Sigmoja
                                                              M: No jos mä kuitenkin annan sen olla tossa paikallaan kun mulla ei oo nyt muutakaan suojusta siihen runkoon laittaa, eikä oo korkkia siihen linssinkään puolelle
                                                              JAS: Joo, mut me ei huolleta Sigmoja
                                                              M: No se tuli jo selväksi, saako teiltä sitten uusia linssejä?
                                                              JAS: Ei saa Sigmoja
                                                              M: No sekin tuli tavallaan selväksi, entä onko Canonin linssejä?
                                                              JAS: Sellasia saa, mutta Sigmoja ei
                                                              M: Selvä, mä luulen, että alan uskoa, että teiltä ei saa Sigmoja eikä osia
                                                              JAS: Meiltä ei saa Sigmoihin mitään osia
                                                              M: huoh

                                                              No, vein sitten kameran itse Jasiin.

                                                              M: Moro, tässä olis tälläset, soittelin näistä eilen
                                                              JAS: Voi kun meillä ei huolleta noita Sigmoja
                                                              M: Joo, no se mulle tehtiin koko lailla selväksi, otatko kuitenkin tän rungon tarkastettavaksi, mä piilotan tän Sigman nyt tänne laukkuun ja laitan vetskarin kiinni, jottei se saa sua ihan tolaltas, kunhan myyt mulle tähän bajonettiin korkin, kun mulla ei ole sellasta
                                                              JAS: Meiltä ei saa Sigmoihin mitään osia
                                                              M: Argh, Se vitun korkki on Canonin osa

                                                              No, ne teki kustarin, jossa siis rungon säätö, tarkistus ja puhdistus, sekä grippien vaihto.

                                                              Kysyin, että miten tämä grippien vaihto nyt liittyy siihen, että kamera on tippunut maahan. Vastaus oli, että ne repsottaa vähän reunasta. Mä kysyin, että ootko sitä mieltä, että ne on irronnu siinä kun se kamera tippu lattialle. No se vastas, että ei, mutta kun tää nyt kerran menee vakuutukseen ni aateltiin, että jos ne uusis samalla.

                                                              Kehotin poistamaan grippien vaihdon kustannusarviosta, koska en halunnut riskiä, että joudun ne itse maksamaan. Myöskään en ollut itse mitään repsottamista huomannut. Tämän jälkeen ilmoitin asiasta vakuutusyhtiöön.

                                                              Saatanan naalit. Kuinkahan monet 180 euron gripit ovat vaihtaneet ja vakuutusyhtiö on kiltisti maksanut.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X