Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Parveke-/terassioven heloja?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Parveke-/terassioven heloja?

Kävipä pieni vahinko. Eli maalasin talosta terassille menevästä ovesta karmit. Otin siitä ne karmin sisäpinnan metallihelat pois (eli ne läpyskät joihin ne oven kiinnityskynnet (3kpl) tarttuvat/uppoavat)

No maalauksen jälkeen niitä ei tietenkään löydy mistään. Ovi jää nyt hiukan raolleen, kun ne oven kynnet ei tiivistä ovea vaan jäävät vain sinne reikiin. No ajattelin, että haen rautakaupasta uudet, mutta homma stoppasi siihen, niitä ei ole missään varaosina?!

Myyjien kanssa katseltiin noita ovia ja melkein joka mallissa nuo helat on samanlaiset, mutta varaosina niitä ei löydy. Pitää kuulemma ostaa koko ovi...

Eli onko jollakulla tietoa mistä noita voisi kysellä, ovitehtaat tuntuvat olevan melko vastahakoisia vastailemaan, lupaavat kyllä selvittää, mutta mitään ei tapahdu...

Yritän juuri metsästää käytettyä/romutettua ovea, josta nuo saisi. Jos tietoa paikasta josta nuo löytyy niin laittakaan infoa tulemaan...

Oven mallista ei ole mitään tietoa (ei löytynyt tietoa mistään ja itse ovikin on merkitön) Borohus ja Älsby taloissa nuo ovet on 100% samanlaiset

Ei mitään henkilökohtaista Jari, mutta voisiko vähän rajoittaa tätä remontti aiheiden määrää tai tehdä yhden yhteisen sellaisen?

En oikein ymmärrä miksi täälläkin olevien ammatti ihmisten pitäisi auttaa sunnuntai remontoijia ja vielä maksutta. Remontoinnin neuvominen on lisäksi mahdotonta ellei ole paikan päällä käymässä.

Esson ensimmäisellä sivulla oli 4-5 remontti ja siihen liittyvää aihetta ja tämä on kuitenkin autofoorumi! Eiks je?

Comment

Eikö löydy tuostakaan sopivaa?
      http://www.fiskarssaranat.fi/Mallisto.7.0.html

Ilpolla taitaa olla pykälää liika pieni pipo.

Comment

Noh, onhan täällä remonttiaiheisia kysymyksiä jonkin verran (tosin tämä on minun ensimmäinen), mutta ne on täällä Esson baarissa, kuten mielestäni kuuluukin.

En nyt oikein ymmärrä miksi remontointi pitäisi rajata täältä pois, kun täällä Esson baarissa on aiheita ihan kaikesta muustakin? Rakennusalan ammattilaisia täällä varmasti on, mutta eihän näihin viesteihin ole pakko vastailla, jos siltä tuntuu...

Itse luen kyllä mielelläni muiden kokemuksia remontoinneista yms. niin autojen kuin esim. talojen. Aina saattaa tarttua jotain hyödylistä korvan taakse.

Comment

Miksi täällä autofoorumilla joidenkin ammattiautonasentajienkaan pitäisi auttaa muita ilmaiseksi, en ymmärrä. Ei muuta kuin kaikilla autot huoltoon, perkele.
          Viimeksi muokannut pasi_; 5.10.2008, 18:05.

Comment

Kun kerran on tuo ketju klubilaisten ammateista niin ehdotan että tänne perustetaan omat osastot eri aiheille (lakiasiat, remontointi, politiikka, verotus, jne) jossa klubilainen määrätään erottamisen uhalla vastaamaan oman osaamisalueensa kysymyksiin, sekä myös auttamaan asiassa kädestä pitäen.

Tällöin emme pelkästään kuormita liikaa niitä muutamaa vaatimatonta remonttireiskaa jotka oman leipänsä uhraten joutuvat vastaamaan täällä muutamaan yksinkertaiseen kysymykseen.

Pölvästit kuten minä on tietysti vapautettava tästä

Comment

Ainahan tietysti voit itse lattaraudan pätkistä ne vastahelat tehdä.

Tietysti joku metallileikefirman edustaja sulle ne ilmaiseksi pakotetaan leipomaan. Mittojen mukaan tietysti.

Löytyiskö tuolta primon valikoimista sopivaa?

http://www.tml.fi/pdf/muut_oven_helat.pdf
              Viimeksi muokannut Hasa; 5.10.2008, 19:03.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Onroud Näytä viesti
                Ei mitään henkilökohtaista Jari, mutta voisiko vähän rajoittaa tätä remontti aiheiden määrää tai tehdä yhden yhteisen sellaisen?

En oikein ymmärrä miksi täälläkin olevien ammatti ihmisten pitäisi auttaa sunnuntai remontoijia ja vielä maksutta. Remontoinnin neuvominen on lisäksi mahdotonta ellei ole paikan päällä käymässä.

Esson ensimmäisellä sivulla oli 4-5 remontti ja siihen liittyvää aihetta ja tämä on kuitenkin autofoorumi! Eiks je?
                Alkuperäisessä kysymyksessä ei käsittääkseni kyselty apuja "ammattilaisilta", vaan apuja ovesta hävinneiden kilkkeiden ostopaikan löytämiseen. Itse olen monta vuotta ihmetellyt miksi aina joutuu kaikkien sukulaisten sekä tuttujen atk tukena toimimaan ja vieläpä ilman korvausta, varmaan siksi että päätyö liittyy yritysten toiminnanohjausjärjestelmiin. Rakentelu tai remontointi sinänsä ei ole mitään rakettitiedettä, vaatii asennetta ja monesti oikeimmat ratkaisut sekä tiedot löytyvät itse etsimällä (jää ne suusta suuhun muuttuneen tarinat pois).

Comment

Kyllä tänne keskustelua mahtuu, se vastaa joka jaksaa. Jos ei kiinnosta vastata vaikka osaisikin auttaa niin se on jokaisen oma asia, turha siitä tänne on tilittää.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Teppo Kalske Näytä viesti
                    Kyllä tänne keskustelua mahtuu, se vastaa joka jaksaa. Jos ei kiinnosta vastata vaikka osaisikin auttaa niin se on jokaisen oma asia, turha siitä tänne on tilittää.
                    Aivan, juuri näihän se homma menee.

Comment

ilmaisin itnesi ehkä vähän epäselvästi. Anteeksi siitä.

Tarkoitukseni oli ehdottaa mahdollista aiheiden yhdistämistä.
                      Enkä itse nikkaroi mitään, joten puhuin aivan yleisellä tasolla, eli otin kantaan siihen että tämä on autofoorumi.

Esson baarissa tosissaan höpistään asioista laidasta laitaan ja se on ihan ok.

Jos on eri mieltä niin on aina kiva jos asioita perustelee. Itsekin koitan perustella tarkemmin ettei ihmiset ymmärrä väärin.

Pahoittelut viestiketjut aloittajalle, toivottavasti ongelma ratkesi :)
                      Viimeksi muokannut Onroud; 6.10.2008, 00:37. Perustelu: matka puhelin sekoilee

Comment

Kiitoksia Harrille, löytyihän se vastaus täältä =)

Eli kadoksissa oleva hela on 62R (Oven pitkäsalpa FIX 861 vastakappale)

Comment

Siis tieto löytyi, mutta löytyikö ne itse helatkin jostain?

edit: Niin aikomus olikin mainostaa varsinaisia helaliikkeitä rautakauppojen sijaan. K-raudoista tms lienee turha kysellä. Abloyn hinnastossa tuo on joka tapauksessa omana tuotteenaan, eli pitäisi olla saatavilla pelkiltään.
                          Viimeksi muokannut taski; 6.10.2008, 12:33.

Comment

Eiköhän noita saa ihan lukkoliikkeistä. Mikäli ei pelkkää levyä saa, niin varmaan ainakin koko setin. Maksaa tietysti yhtä paljon kun koko ovi.

Comment

Nyt on osat =) Harrin linkistä helojen tiedot mukaan ja lukkoliikkeeseen niin johan alkoi löytyä. Helat löytyi jopa suoraan jostain varastonlaatikon pohjalta ja oven lukkosalpa meni tilaukseen (se ei enää pitänyt).

Ihme ettei noita aikaisemmin löytynyt, mutta kai ne itsekin oletti ettei noita saa. Sanoivat, että oli eka kerta kun myivät moisia osia. Tottahan se on, ettei noita tarvitse koskaan vaihtaa, kai olen ensimmäinen joka nuo on irroittanut ja hukannut =)

Rautakaupoista on ihan turha näemmä kysyä mitään varaosia, ne myy vain kokonaisia tuotteita ja heti sormi suussa jos pitäisi osia saada (näin ainakin Kirkkonummella)

Comment

Working...
                              X