Maalailu on muuten oikein mukavaa puuhaa, mutta koen tuon ruiskun putsauksen jotenkin tuskallisen vastenmieliseksi. Tuntuu, etten ikinään saa sitä riittävän puhtaaksi vaikka kuinka jynssäisin ja laskisin tinneriä litrakaupalla läpi. Eilenkin vetelin MaxMayerin lakkaa ruiskun läpi, ja se jäi aivan mielettömiksi klimpeiksi ruiskun sisään enkä meinannut saada ruiskua sitäkään vähää puhtaaksi. Joko olen perfektionistinen tuon asian suhteen, tai sitten vain kädetön. Millä tavoin te putsaatte ruiskunne?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Maaliruiskun putsaus
Collapse
X
-
Eka tinnerillä säiliö puhtaaksi ja sen jälkeen jonkun verran tinneriä säiliöön > laskee vähän aikaa lävitse ja sitten sormea suuttimen eteen, jolloin paskat tulee säiliöön ja ne on helppo kaataa sieltä veks.
Välillä tietysti joutuu koko ruiskun purkamaan atomeiksi ja putsaamaan kunnolla.
Vesiväreillä maalattaessa puhdistus onkin helppoa =)
-
Mä teen juuri nuo edellä mainitut toimenpiteet, mutta lisäksi joka kerta otan neulan ja suuttimen irti. Tähän toimenpiteeseen menee 30 sek ja ruisku on aina puhdas, kun on aika alkaa maalaamaan. Lisäksi ennen oli aina ongelmana, että neula jumittu ruiskuun , mutta nykyisin kyseistä probleemaa ei enää ole.
Comment
-
Joskus joku neuvoi ettei sormea saisi laittaa suuttimen eteen. Rikkoisi kuulemma jotain tiivisteitä tai jotain, mutta ei siellä mitään sellaista taida olla?
Alla olevaan viestin lisäten, että ruiskua ostettaessa neuvottiin pitämään ruisku säilytyksen aikana kuivana (eli ei siis tinneriä pohjalle), ettei tässäkään tapauksessa tiivisteet haperru ennen aikojaan. Lieköhän perää?Viimeksi muokannut Mike Beuf; 4.7.2008, 22:18.
Comment
-
Itse, kun autoja maalailin liukkari aikoina, niin ensin maalauksen jälkeen tinnerit säiliöön ja laskin läpi. Sen jälkeen ruisku atomeiksi ja rojut astiaan, jossa tinneriä. Vähän aikaa siinä ja pensselillä kaikki osaset penslailin läpi, myös maalisäiliö.
Sitten ruisku kasaan ja puhdasta tinneriä laskin ruiskun läpi jonkun aikaa ja ruisku naulaan jättäen tinneriä muutama sentti säiliön pohjalle.
Ei varmasti tule kuivumis ym ongelmia.
Vesiväriruiskut onkin mukavampia putsailla...
Comment
Comment