Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lieden uunin luukun säätö

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Lieden uunin luukun säätö

Upo lieden uunin luukku on ruvennut jostain syystä vuotamaan. Luukku on vähän vääntynyt, mutta ilmeisesti puutteellisesta koulutuksestani johtuen en oikein tajua, miten tuota saa käytännössä säädettyä.

Luukku ilmeisesti lähtee irti ne saranan pikkulipareet kääntämällä ja kampeamalla, mutta eipä tuota uskaltanut niin paljon vääntää, että olisi mitään tapahtunut.

Onko kohtaloveljiä ? Levynupit alkaa pikkuhiljaa mustumaan jo alalaidastaan, tarttes kai tehä jotain.

Ite oon miettiny ihan samaa, kun luukku jää yläreunasta jotenki väljäksi. Tuntuu semmoiselta "kelluvalta". Ja olen sitä mieltä että se ei kuuluis olla noin.
    Ja mallihan on UPO Loistoliesi 60L. (keraaminen).

Comment

Just sama liesi ja sama vika meikäläisellä.

Comment

Mietin et onko toi uutena ollu tollai ku ei oo mikää vanha laitos. Silmään se näyttää jotenki oudolta noin...pitäis kait kysyä joltain ammattimieheltä.

Comment

Upo täälläkin, ja väljyyttä luukussa. Liekö tyyppi vika?

Comment

Löytyykö käyttöohetta tuolta? Pikaisella silmäyksellä jonkun mallin dokkarissa oli ohje luukun irroitukseen.

http://www.upo.fi/index.cfm/fi/2/kayttoohjeet/

Comment

Juu tavasin itsekin tuota käyttöohjetta, en vain uskaltanut kiskoa luukkua niin kovaa, että olisi irronnut. Lienee valunut liian monta kertaa puuroa pitkin reunaa alas tai jotain..

Säätö-ongelmasta lähinnä on kyse. Ehkä se luukku on vaan jotenkin vääntynyt, pitänee ottaa lasi löysälle viikonloppuna ja murjoa sitä vähän toisella tavalla kieroon ja laittaa sit lasi takaisin paikalleen.

Comment

Jos luukku tuntuu jäävän löysäksi, vika on saranoissa.
                Saranoissa on jouset jotka löystyy ajan myötä, saranat vaihettava..
                Saranat maksaa muutaman kympin jos itse vaihdat, vaihtoon tarvitset pop-niitti vehkeet.
                Säätöä ainakaan suomalaisissa upoissa ei ole.

Luukku irtoaa liedestä kääntämällä ne pienet hakaset loveen niiden yläpuolella, sitten vain otetaan luukusta kiinni ja nostetaan pois, paikalleen laitto käänteisessä järjestyksessä.

Comment

Ja saranoita luultavasti saa huoltoja tekevistä liikkeistä?

Comment

Joo löytyy kodinkonehuoltoliikkeistä joilla Upon huolto..
                    Lieden kyljestä tyyppi ja malli numerot mukaan, jotta saat oikeat saranat kerralla, kaikissa kun tahtoo olla erinlaiset.

Comment

Nonnih, nyt jo tuli ne saranat vaihdettua. Ja hyvä tuli.
                      Luukun joutui kyllä purkamaan melkein atomeiksi, että siitä sai samalla lasit ja muut puhtaaksi.
                      Eikä ne kyllä muulla puhtaaksi lähtenytkään kuin vedellä ja tuhkalla.

Comment

Melko ripeää toimintaa :)

Comment

Just, kaikissa asioissahan ei aina kannata olla liian nopea ...

Comment

"Kyllä minä teen minkä oon luvannu, ei siitä tarvii joka kuukausi muistuttaa"

Comment

Ei oo todellista.. :D:D

Comment

Working...
                              X