Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vanhantyypisen liimattoman tuuli-/takalasin vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Vanhantyypisen liimattoman tuuli-/takalasin vaihto

    Pitäisi saada yhdestä väärän merkkisestä harrasteautosta maalausta varten tuulilasi ja takalasi pois. Kattoverhoilun joutuu myös ehkä irrottamaan, joten senkin puolesta. Molemmat lasit ovat vanhaa mallia, eli ilman liimaa. Tuulilasin alakulmassa halkeama, joten se täytynee joka tapauksessa vaihtaa ja pikaisella etsimisellä niitä olisi vielä saatavilla ihan ok kaikilta isoilta lasivalmistajilta. Uutta takalasia en tiedä saako enää, joten se olisi hyvä saada ehjänä pois.

    Auto on ajamattomana seissyt ensin 10v tallissa, sitten toiset 10v pihalla, mutta kromit ja tiivisteet ovat sekä edessä että takana edelleen aivan uuden veroiset. Ne kun aikoinaan vaihdettiin täysin uusiin. Eniten kammoan, että millä ne kromit saisi irti ehjänä? Vai onko enemmän sääntö, että aina hajoavat? En tiedä saako niitä enää mistään ja jos, niin mihin hintaan. Sama tiivisteen kanssa. Eritoten takana.

    Koska tuo nyt on seissyt ulkona kauan, niin olettaisin kaiken olevan suht jumissa, vaikkakin näyttävät erittäin hyvältä.

    Kannattaako tätä edes yrittää itse lähteä kokeilemaan, vaan suosiolla soittaa joku lasimies paikan päälle? Kellään kokemuksia osaavasta kaverista Keski-Uudenmaan alueella? Joku joka osaa oikeasti yhä näitä tehdä, eikä vain liimalaseja.

    #2
    Riippuu varmaan paljolti tapauksesta, mutta niissä missä on ollut listoja, niin kyllä ne on saanut suht koht ehjinä irti. Kunhan vaan maltilla irroittelee.

    Itse lasien irroittamisessa ei ole mitään ihmeellistä sisältä päin vaan painatusta. Takaisin laitto sitten sopivalla narulla tiiviste rasvattuna esim. rengasrasvalla tai saippualla.

    Comment

    Working...
    X