Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Gran Turismo 5

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • GT5:sta ei vielä ole, mutta sotkeennumpa aiheeseen. Colin Mcrae Dirt varten rakensin penkin ja G25. Ratti käytettynä 150e ja penkki coupesta. Vaikka penkin ois ostanu ralli.netistä ois budjetti alle 300e.

    http://jaka.kotipolttoinen.com/galle...g2_itemId=1391

    Comment


    • Alkuperäinen kirjoittaja terroristiristo Näytä viesti
      "My locale" siinä viestin print screenissä oli ja kanssa valittu 4 grudgea.

      Tuli itse mentyä Aku Ankka tyylillä, ei jaksa lukea, riittää kun katsoo vain kuvat :)
      Niin siis jouduin tekeen 4 kertaa tuon 4 tyypin grudgen :) Kuvien avulla mentiin, mut sit piti lukea ku ei ottanu onnistuakseen.
      Viimeksi muokannut okkim; 7.12.2010, 12:25. Perustelu: Poistettu "Sent from my HTC Desire using Tapatalk", muuta asetuksia.

      Comment


      • Vähän kuin GT2 (Suzuki Pikes Peak) myös GT5 on aikalailla valmiina ultimate auto:

        http://www.carmagazine.co.uk/News/Se...echnical-spec/

        En tiedä miten tuon saa käsiinsä mutta ei taida olla paljoa muilla vehkeillä sanomista.

        Comment


        • Nää löyty pikagoogletuksella.

          The Red Bull X-1 Prototype is one of best car in Gran Turismo 5. There are many people who want to own it. However unlocking Red Bull X-1 Prototype in Gran Turismo 5 is not a easy job. Here are some methods to help you unlock Red Bull X-1 Prototype in GT5.
          Gran Turismo 5 Red Bull X-1 Prototype Unlockable Tip 1:
          1. High enough level.

          2. Complete an event to unlock as a prize car.

          3. Beat the hidden Red Bull X-1 Special Event to unlock Red Bull X-1 Prototype.

          Gran Turismo 5 Red Bull X-1 Prototype Unlockable Tip 2:
          Complete the "Sebastian Vettel Challenge", which appears at Level 30, you could unlock Bull X-1 Prototype in GT5.

          With the methods above, you could unlock Gran Turismo 5 Red Bull X-1 Prototype. Just have a try in your game.
          Zonda-R:ää väittävät myös aika löymättömäksi. Tiedä sitten.

          Comment


          • X-1 Vettel itse ajeli Suzukan(?) radan 20s nopeammin kuin tämän vuoden F1 paaluaika. On se suht sukkela. Zondan nopeudesta paha sanoa. 545kg/1500hv on sinänsä aika hyvä tehopaino ja aerodynamiikan pitäisi olla kanssa kunnossa...

            Mutta sitten maallisempia asioita:

            http://www.gamereactor.fi/uutiset/78...p%E4ivityksen/

            Vahinkopäivitys. Kukas kerkeis koittaa ja raportoida miten pelaa? Itse tässä vielä odottelee peliä saapuvaksi kynsiä pureskellen...

            Comment


            • Tulee muuten hiukan hitaasti tuo päivitys... 149 mb on koko ja vartissa tullu 5 %... vissiin pari muutakin lataa samaan aikaan.

              Comment


              • Aamulla tuli aika nopsaan se päivitys. Missään vaan ei kerrottu mikä päivitys se on eli mitä hyötyä siitä on. Nyt selvis sitten sekin.

                Veyron on kyllä kans aika tuskanen kääntymään. Yrittäny keksiä jotain autoa siihen GT championshippiin vai mikä lie onkaan. Oisko siinä toisiks ylimmässä tasossa. Tökkää vaan heti siihen ekaan rataan kun yllättävän "hiljaa" pitää ajella kun ei se laitos käänny mihinkään. Se rata missä on 2 pientä nyppyä peräkkäin ja sitten U-käännös. Veyronihan lähtee keulimaan/lentoon siinä jos hana pohjassa menee niistä pikku nypyistä kun isohko takasiipi nousee esiin. Kyseisessä championshipissä on vastustajina just noita Zondia ym.

                Comment


                • Täräytin päivityksen jälkeen RS6:lla 300 km/h seinään: Ratti alkaa täristää ihan saatanasti, siinä vasemmalla alhaalla missä näkyy auton renkaitten kuva niin vauriokohdat alkaa välkkymään punaisena. Useamman tärskyn jälkeen kun ratti oli puoli kierrosta vasemmalle niin auton sai menemään suoraan.

                  Jälkiä tuli keulaan, konepellin maalipinta kärsi ja puskurikin taisi mennä hieman sisään. Mutta en toistaiseksi saanut peltiä ruttaantumaan pahemmin vaikka 300 vauhdista seinään mentiin.

                  Edittiä sen verran että auton saa taas ehjäksi kun käy vaihtamassa renkaat/tankilla.
                  Viimeksi muokannut -Maukka-; 7.12.2010, 20:17.

                  Comment


                  • Alkuperäinen kirjoittaja RistoEe Näytä viesti
                    Tulee muuten hiukan hitaasti tuo päivitys... 149 mb on koko ja vartissa tullu 5 %... vissiin pari muutakin lataa samaan aikaan.
                    Äkkiä tuli päivitys tännekin...149MB ja lataus ja asennus yhteensä noin kaksi minuuttia :)

                    Comment


                    • Eilen oli lyhyet sessiot btcf:n puolelta järkättynä ja hauskaa oli. Jos täältä löytyy halukkaita niin laitetaan pelit pystyyn joku ilta. Voin vaikka olla hostina. Nimim. on sonikk1, saa lisätä.

                      Comment


                      • Joo. Se piti sitten aloitella minunkin. Joku 1,5h meni aika nopeasti. Piti GT1 kunnioittaakseni pistää -91 VTEC Civic ekaksi autoksi. Kyllähän tuo kevennettynä nopealla 6-lovisella +270hv jerkulla alkaa ehtiä...

                        Mutta kai se pitäisi alkaa säästää johonkin fiksumpaan ajopeliin. Rinkulamiehille se RS6 näkyy olevan vahvoilla mutta millainen lienee esim R8 V10 potentiaali?

                        Comment


                        • Kolareista tuli tämmöinen vastaan:

                          http://www.dvdplaza.fi/forums/showpo...&postcount=110

                          Tiedä sitten pitääkö paikkansa. Onko joku kerennyt noille tasoille?

                          Comment


                          • Tällä hetkellä tasolla 21 enkä kyllä oo huomannu korissa oikeen minkäänlaisia vauriomallinnuksia kun Veyronilla pamautin pari kertaa kunnolla kaiteisiin. En kyllä tarkotuksella. Tosin en ruvennu kisan jälkeen mistään replaysta tarkastelemaan vahinkoja. Samapa tuo meneekö se auto ryttyyn vai ei, siitä mitään hyödy kun kummiskin ajaa näkymästä jossa näkyy pelkät mittarit. Oon ruvennu miettimään, että jääkö noihin autoihin pysyviä vaurioita kisan jälkeenkin kun siellä on se korin korjausvaihtoehto (samassa paikassa missä öljytkin vaihdetaan). Tuntuu vaan, että tuo Veyroni ei käänny niin hyvin kuin aluks. Sillä tullu kuitenki mällättyä useita kertoja oikeen kunnolla.

                            Vähän tuskastuttava tuo Historic Racing Car kisa toisiks vaikeimmassa tasossa. Ei oikeen tahdo löytyä mitään autoa siihen paitsi jotain älyttömiä +10milj autoja. Pari normaaliautoa ostellu ja virittäny tappiinsa niin ei niillä oo ollu mitään jakoa ykköspallille kun loppuliitteenä jokaisella vastustajalla on race/rally car. Toisessa käytämässäni autossa oli n. 750hp ja toisessa 801hp nii ei silti. Täytyy tolla palkinto-Cobralla vielä koittaa, mutta tuskin sillä on mitään jakoa.

                            Comment


                            • Niin tuo vauriomallinnus toimii tällä hetkellä vain verkkopelissä...

                              Comment


                              • Jep. Tämä taas voisi pitää enemmän paikkaansa:

                                http://community.eu.playstation.com/.../td-p/11961068

                                For Standard cars, Car Damage is limited to minor scratches and other aesthetic deterioration.

                                For Premium cars, Car Damage goes a little further - dents, broken lights etc.

                                The full cosmetic damage can only be seen on "Racing" cars. With cars such as the Tom's Castrol GT Supra, you'll see boots and bonnets popping open, bumpers hanging off and really nasty impact damage to the car.

                                Linkin takaa löytyy myös kuva mäsästä ralliautosta. Plazan puolella näkyy sakki olevan jo +60% pelistä pelanneita, miljoonia tilillä, vajaa sata autoa tallissa ja lukuisia tuhansia km alla.. No jospa kaikki ei käy esim töissä. :)

                                Edit: Tuo 100% kolarimallinnus 100% autoista vaatisi aika pirusti aikaa ja voi olla että edelleen autonvalmistajilla on ongelmia hyväksyä sitä että autot hajoavat kisoissa. Näin asiaa ainakin aikaisemmin perusteltiin kun kolarimallinnusta ei löytynyt. Tiedä sitten todellisesta syystä...

                                Comment


                                • Löytypä tällänenkin netin syöveröistä, elikkä palkinto auto lista, ja kisat mistä saa mitänkäkin auton.

                                  Jokainen voi itse päättää, haluaako tietää etukäteen mitä saa palkinnoksi mistäkin kisasta.

                                  The list

                                  Comment


                                  • Mulla tuo pelaaminen menee fanaattisen kullasta-kultaan ja äkkiä-läpi (mitä plazalla näkyy ilmenevän) sijaan naatiskelussa. -91 Civic alla ja kattoo nyt mitä siitä saa aikaan. Ei sen laitto mitenkään järkevää ole mutta GT1 nostalgiassa ihan pakko kuitenkin. :D

                                    Sitten odottaa GT3000 Mitsut, R34 Skyllet ja muut klassikot. En tiedä pärjääkö niillä mutta kunhan nyt ajelee..

                                    Comment


                                    • Rinkulamiehille se RS6 näkyy olevan vahvoilla mutta millainen lienee esim R8 V10 potentiaali?
                                      Mulla on muistaakseni tossa R8 V10:ssä täl hetkellä 848 HP ja paino ~1450 kg. Ihan mukavasti kulkee, suorilla etenkin... Sais tohon viel lisää tehoa ainaki sen 50 HP ja painoaki alemmas. Mukavasti tolla kyllä kyykyttää noita "superautoja" tollasenaanki =)

                                      Comment


                                      • Lueskelin netistä että tosiaan tuo Zonda R pitäisi olla täysin tuunattuna raju peli ja jätättää mm täysmodatut Veyronit jotka ei sitten kai oikein mutkissa kuitenkaan mene. Sitten oli paljon kehuttu Vipereitä ja muutamaa muuta jenkkipeliä, tiedä sitten mitä niistä saa. Italia ja 599 Ferrareista saa ilmeisesti kanssa aika sirpakkaa.
                                        Viimeksi muokannut LongJohn; 9.12.2010, 12:20. Perustelu: Hölmöydet pois... :P

                                        Comment


                                        • Juu jonkun verran piristetyllä (muistaakseni tappiin asti ei ollut) 599 '06 Ferrarilla ajoin sen La Festa Cavello (meniköhän nimi oikein) ferrrarikisan läpi vaikka siellä oli Enzojakin kisaamassa. Oli tosiaan ihan näppärä auto verrattuna vaikka Veyroniin joka ei käänny yhtään mihinkään vaikka tehoja onkin paljon enemmän. Tais vaan perä lähtä tosi herkästi irti kaasun kanssa niin pakko olla vähän apuja päällä. Oiskohan ollu se kallein Viper jolla ajoin jonkun kisan kanssa läpi, saatto olla tosin toisiks kalleinkin jos siellä joku vielä oli miljoonan hiltalapulla tai kalliimmalla. En muista mikä kisa se oli, mutta toisiks ylimmällä tasolla se kisa muistaakseni oli.

                                          Comment


                                          • Löytypä tällänenkin netin syöveröistä, elikkä palkinto auto lista, ja kisat mistä saa mitänkäkin auton.

                                            Jokainen voi itse päättää, haluaako tietää etukäteen mitä saa palkinnoksi mistäkin kisasta.

                                            The list
                                            Kiitokset linkistä, täytyy ruveta B-classia ajamaan et sais ton Urkin... Köh köh :D

                                            Comment


                                            • Alkuperäinen kirjoittaja terroristiristo Näytä viesti
                                              Kiitokset linkistä, täytyy ruveta B-classia ajamaan et sais ton Urkin... Köh köh :D
                                              Samaa täällä suunnittelin itsekkin =)

                                              Harmi vaan että ei voi useammalla kuskilla samaan aikaan ajatuttaa eri kisoja, niin menis nopeammin tuo B-specci.

                                              Comment


                                              • Alkuperäinen kirjoittaja RistoEe Näytä viesti
                                                Tää on kyllä pakko jakaa täälläkin, kun on sen verta huvittava määritelmä pelin äänistä:



                                                Muutenkin, jos sattuu olemaan tylsää, niin Muron palstalta saa hyvää viihdettä esim. just GT5 threadistä. Tuntuu että toisille kyse on elämästä ja kuolemasta =D
                                                Se on niin suhteellista... Luultavasti Murossa naureskeltaisiin Audifinnsin porukoille "jotka keskustelee ihan tosissaan siitä kannattaako laittaa etuvaloihin luomet vai ei, tai pitääkö vaihdelootaan vaihtaa oljyt 1) heti, 2) tasaisin väliajoin tai 3) ei koskaan." Jokainen tyylillään, antaa kaikkien kuppien kukkia. :)

                                                Peliharrastajalle kyse voi olla elämästä ja kuolemasta, koska 6 vuoden kehitysaika toi väistämättä tullessaan täysin epärealistiset odotukset pelin laadusta. Siitä piti huolen harhaanjohtava mainostus, jossa suurin piirtein sanottiin että peli olisi parempi kuin oikea elämä. Ja nyt kun kyseessä olikin pelkkä perustason kaahailupeli, niin pettymys ja katkeruus voi iskeä rajuna.

                                                Voisin kiteyttää GT:n olemuksen näin: Jos haluaa hyvää ajotuntumaa ja realistista fysiikan mallinnusta, kannattaa pelata iRacingia PC:llä. Jos haluaa keräillä autoja ja rällätä illan ratoksi muutaman kierroksen, eikä ajotuntumasta ole niin väliä, niin GT5 on ihan hyvä vaihtoehto (tosin Forza 3 taitaa olla parempi. Kyse on oikeastaan siitä kumpi konsoli olkkarista löytyy.).

                                                Tuli mieleen tuosta iRacingista että TopGear maksoi pelin suomalaisen maailmanmestarin Greger Hutun Road American radalle jenkkilään ja antoi alle Formula Star Mazdan (sama auto jollainen löytyy myös pelistä). Halusivat testata kuinka hyvin simulaattorilla kovaa ajava henkilö osaa ajaa oikeaa autoa. Tilanteen teki jännittäväksi sekin, ettei Huttu ollut koskaan ajanut minkäänlaista kilpa-autoa metriäkään. Joidenkin huhujen mukaan tällä 3-kymppisellä kaverilla ei olisi edes ajokorttia. No, Greger teki loistavaa jälkeä, jääden neljännellä ajamallaan kierroksella vain kolme sekuntia kyseisessä sarjassa kilpailevalle oikealle kuskille. Siis neljännellä kierroksella koko elämänsä aikana minkäänlaisella kilpa-autolla. Eniten tallin henkilökunta ihmetteli sitä miten paljon Huttu luotti autoon jollaista ei ollut edes koskaan nähnyt livenä ennen kyseistä päivää, saati ajanut. Mutta salaisuus olikin siinä että hän tunsi auton läpikotaisin, koska oli ajanut sillä virtuaalisesti satoja kierroksia. Hän yksinkertaisesti tiesi että tiettyyn mutkaan voi ajaa tietyllä nopeudella kun auton säädöt ovat tietynlaiset. Simulaattorin teknisestä tasosta kertoo se, että simulaattorin opeilla pystyi ja ennen kaikkea uskalsi ajaa oikealla autolla, vaikka siinä voi sentään mennä vaikka henki. Greger itse kertoi ottaneensa rauhallisesti, eli varaa olisi luultavasti ollut parantaakin. Häneltä vaan loppui kunto. Jossain vaiheessa hän mm. alkoi voida pahoin ja oksensi kypäränsä sisään.

                                                Comment


                                                • Onhan tuosta juttua Iltalehden sivuillakin: Top Gear istutti pelimestarin kilpa-autoon. Ja jutun mukaan kaverilla siis ei tosiaan ole edes ajokorttia.

                                                  Comment


                                                  • Tämä peli kyllä paranee mitä enemmän pelaa. Nyt on tullut Konsolifin -porukan kanssa ajeltua verkossa ja on kyllä mahtavuutta :)) Ajomallinnus on loistava vaikkei toki ihan iRacingille pärjääkkään.

                                                    B-Specciäkin on nyt tullut väännettyä kunhan ensin ymmärsin, että ei ole pelin vika jos ei osaa pelata ;)

                                                    Comment


                                                    • Alkuperäinen kirjoittaja -Anzelmi- Näytä viesti
                                                      Mulla on muistaakseni tossa R8 V10:ssä täl hetkellä 848 HP ja paino ~1450 kg. Ihan mukavasti kulkee, suorilla etenkin... Sais tohon viel lisää tehoa ainaki sen 50 HP ja painoaki alemmas. Mukavasti tolla kyllä kyykyttää noita "superautoja" tollasenaanki =)
                                                      R10 TDi on myös varsin mielenkiintoinen vekotin. hieman yli 800hp ja väähtöä riittävästi. ;) Olikohan painoa sen 950kg.

                                                      Comment


                                                      • Saako noita ns racing car tyyppisiä kikottimia vielä piristettyä vai onko ne siinä? Esim tuommone R10 TDI.

                                                        Piti eilen vähän koitella lisää. Alkaa Civicissä olla tehoja -91 kakkulaksi ja jotain pikku-katiskaa laittelin ultra-kevyiden kisoja varten. Lyhyitä on nuo pelisessiot verrattuna varmaan täälläkin moniin, illasta joku kolme varttia oisko kopassu ja sitten nukkumaan.

                                                        Comment


                                                        • Ite en yleensä jaksa kolmen vartin takia rattia alkaa vääntämään paikoilleen... tuolloin kyllä tulee B-specciä pelailtua, jotenka ei jää sekään käyttämättömäksi :) Yleensä jos reilun tunnin vähintään kerkee pelailla niin väännän ratin kiinni jne...

                                                          Tulipas eilen testi mielessä kokeiltua B-Specin puolella tuota GT World Championship:iä (löytyy Pro tasoltaviimeisenä), kuinka pirteällä perhefarkulla (RS6 '08) pärjää GT-autojen seassa. Voittoon ei päässyt vaikka oli jo vähän viriteltynä (~770 hp), jotenka ei kun rahaa vain menemään lisää ja nyt oli muistaakseni 890 hp tai 910 hp ja parista kisasta tulikin jo kultaa. =) Joutu tosin koko kisan ajan paimentamaan kuskia. Oli kyllä hauskan näköstä kun Farkku kurvailee GT-autojen seassa ja vie voiton vieläpä =D

                                                          Toinen mikä on pakko jakaa täälläkin, on voittomarginaali. Pienin millä olen voittanut (tai no AI-kuski voitti B-Specin puolella, mutta kuitenkin) on 5 sekunnin tuhannesosaa. Ensimmäisen kerran B-specin puolella tuuletin voittoa, joka jo siinäänsä on huvittavaa, ainakin ulkopuolisen mielestä =D

                                                          Comment


                                                          • Heheh. Pitää tuota B-specia varmaan itsekin alkaa katsella. Siinä ilmeisesti ajellaan samoilla tallista löytyvillä vehkeillä mitä itse laittelee A-spec puolelle?

                                                            Edit: Nii mullei oo kun pädi toistaiseksi joten sama mitä pelaa. Taitaa vain näiden juttujen perusteella nousta jossain vaiheessa tie pystyyn ilman rattia mutta kattoo sitä sitten...

                                                            Comment


                                                            • Juu siis, jos ei ole B-specci tuttu niin ensin valitaan kuski talliin siitä pääikkunan Drivers osiosta (ei kannata välttämättä ensimmäiseen tyytyä, kuskeissa on eroja, toki niitä saa lisää pelin myöhemmissä vaiheissa). Sen jälkeen kuski ajamaan B-specin kisoihin, ja auto on sama joka on sillä hetkellä käytössä.

                                                              Eri kisoihin käyvät autot on helpoin valita kyseisen kisan ruudun kautta, kun menee suoraan Garageen, niin näyttää millä autoilla tallista voi osallistua kyseisen luokan kisoihin. Tämäkin varmaan on mainittu täällä aikaisemmin, mutta ei kai muistutuksesta haittaakaan ole.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X