Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nokia N95

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Siihen jää karttapohja ja paikallistaminen, reittiohjaus puuttuu, tai siis on lisämaksullinen palvelu. Minulla puuttui uudessa N95 8GB -ssa tuo jo valmiiksi. En koe sitä isoksi puutteeksi koska Navicore on ainakin vielä parempi reitityksissä.

    Sinänsä tuo Maps -ominaisuus on kätevä, vieraassa paikassakin saa heti palkallisteetua itsensä ja saa talletettua kuvan kartasta, lisäksi paikan tallentaminen on hyvä ominaisuus, ainakin minun mielestä.

    Comment


      #62
      Kokeilkaas muuten Google Mobile Maps nimistä ohjelmaa. Ei siinäkään navigointiominaisuutta ole, mutta saa satelliittikuvat karttojen lisäksi, ja loistavat hakemistopalvelut.

      Comment


      • #63
        Kaveri oli ostanu just N95:n, eipä kovin kummoselta palikalta näyttäny, ainaki ulkonäkö on suht. tylsä normipuhelin. En tosiaankaan ole kade sille tämmösestä, ku ite en tee puhelimella mitään ku soitan/tekstaan.

        Comment


        • #64
          Minuutti sitten tarkistin ja esim koko Länsi-Euroopan opastukset maksaa 8.99€/7pv, 9.99€/30pv, 89.99€/vuosi ja 99.90€/3 vuotta. Pohjoismaiden hintoja en pystynyt tarkistaan, kun on vielä lisenssiä jäljellä.
          [saunalahti]
          Nokia N95 Plum
          Voiko olla näin halpaa?
          Paljon mahdollista, se on navigointilaite. Se on valokuvastudio. Se on mukana liikkuva disco. Se on Internet. Se on ihan mitä haluat.[/saunalahti]

          Jännä nähdä kuka maksaa ja mitä. Mun mielestä tuo puhelin on "valmis navigaattori" mainoksen perusteella kun otan sen paketista. Kukaan ei mainitse mainoksessa lisämaksuista. toimiihan nuo "normi navitkin" ilman maksua...
          Tapelkaamme siis ;)

          Comment


          • #65
            Joo no jää N95 multa ainakin ostamatta. Enpä kyllä muutenkaan ole nokiaa huolinut enää vuosiin. Aika törkeetä tuommoinen varsinkin niitä kohtaan, jotka on jo tottunut ilmaiseen navigointiin.

            Comment


            • #66
              Itsellä ollut muutaman kuukauden 6110 Navigator, hyvin on pelittänyt. Hiukan halvempi taitaa olla kuin tuo N95, ja äkkivilkasulla ainoa "merkittävä" ero on N95:n kameran suurempi megapikselimäärä (2Mpix vs 5Mpix).

              Tuossa omassani on Navteqin kartat, Suomen kartat tulee kortilla mukana, muiden maiden karttoihin saa ostaa oikeudet nettipalvelusta. Reittiopastus on toiminut hyvin sen mitä sitä olen tutuissa maisemissa testannut, kohtuunopeasti laskee uuden reitin, jos ei noudata suositeltua ajoreittiä.

              Comment


              • #67
                ei kyllä ihan heti kannata lisenssejä maksaa, otin kokeeksi tuon 7 päivän navigointi-lisenssin... En tiennyt että suomen teillä on niiiiiiin paljon lauttoja :) Parainen - Vaasa välillä oli jotain 28 lauttaosuutta(ne on jopa valikosta pois valittu, mutta silti). Softana uusin mahdollinen. Pitikin hairahtua moiseen.... Kamerallakaan ei tee mitään muualla kuin valoisassa kuvatessa kilpikonnaa hitaampaa kohdetta

                Comment


                  #68
                  Hiukan halvempi taitaa olla kuin tuo N95, ja äkkivilkasulla ainoa "merkittävä" ero on N95:n kameran suurempi megapikselimäärä (2Mpix vs 5Mpix).
                  N95:sta löytyy myös WLAN, mikä on joillekin olennainen varuste, myös kännykässä. Tätä ei 6110 Navigaattorissa ole.

                  Comment


                  • #69
                    Lyhytikäinen oli. Vaimolle ostin pari viikkoa sitten ja nyt se on jo rikki. Poika vähän kokeili ja onnistui pistämään näytön paskaksi. Kai se oli johonkin pöydän kulmaan osunut tai tippunut lattialle. Todistajia tapahtumalle ei nimittäin ole, mutta halkeamat on komeat. Tänään viety huoltoon, ja sanoivat että niitä tulee paljon. On kuulemma näyttö niin pinnassa että hajoaa herkästi. Saa nähdä mitä maksaa... :(

                    Comment


                    • #70
                      Lainaus:
                      Hiukan halvempi taitaa olla kuin tuo N95, ja äkkivilkasulla ainoa "merkittävä" ero on N95:n kameran suurempi megapikselimäärä (2Mpix vs 5Mpix).
                      N95:sta löytyy myös WLAN, mikä on joillekin olennainen varuste, myös kännykässä. Tätä ei 6110 Navigaattorissa ole.
                      Kappas, jäi tuo WLAN huomaamatta kun en sitä itse kaivannut tähän luuriin.

                      Comment


                      • #71
                        Onko foorumin käyttäjillä kokemuksia uudesta N95 8GB facelift versiosta. Näyttäs ainakin olevan suurempi akku ja enemmän SDRAMmia (64->128). Kameran linssin suojus on poistunut, että se on vähän negatiivisempi homma.

                        Mietin tässä, että pitäis luuri laittaa ja valinta menee tuon N95 8GB sekä E90 kommarin välillä. Onko E90 kommarissa mitään lapsenvikoja tai muita ongelmia?
                        Viimeksi muokannut Doniz; 17.1.2008, 15:02. Perustelu: joo siis kameran linssisuojus

                        Comment


                        • #72
                          Tarkoittanette kameran linssin suojusta?
                          Omasta mielestäni parempi näin. Mulla tuppas aina aukeamaan se, kun nappas johonki taskunreunaan tms.

                          Oon tykänny hippasen enemmän tuosta, näyttö on vähän isompi ja näppäimet jotenkin paremmat tuntuiset.

                          Sisäinen GPS toimii ihan julmasti paremmin. Uusimpia softia käytin kyllä tuossa normi N95:ssä, mutta silti se ei ottanu oikeen fixiä.

                          8GB on muutenkin toiminu kaikin puolin paremmin, vaikka softana joku viime syksyn tuotos.

                          Comment


                          • #73
                            Reilun kuukauden ollut aika kovassa käytössä ja ei moitteen sanaa 8 GB -versiosta.

                            Kamera hyvä, valovoima riittää, GPS:n päivittyminen todella nopeaa, näyttö erinomainen. Puhelin ei ole kertaakaan mennyt jumiin vaikka käytössä Wlania, nettiä, sinihammasta, GPS:ää ym. Olen positiivisesti yllättynyt.

                            Comment


                            • #74
                              8GB tipahti eilen pöydälle ja taskupuhelimeksi vähän iso. Komia näyttö ja toi AGPS näytti kyntensä kun piti löytää äkkiä eilen perille.

                              Kellään kokemuksia hyvistä vyökoteloista, joista menee läpi leveämpikin vyö? Helsingissä sijaitseva myymälä plussaa.

                              Comment


                                #75
                                Tuosta alakerran Sonerapisteestä hain itelleni Krusellin magnettisulkimellisen vyökotelon. Niillä on meidän myyjän mukaan elinikäinen takuu. Mitä sitten tarkoittaakin. Mutta kotelona minusta tosi hyvä ja menee isompikin vyö. Mulla on nyt reipas 3 senttinen ja tilaa on ainakin sentin verran enemmällekin. Mulla on perus N95, joten jos tuo 8GB on kovinkin paljon isompi ulkomitoiltaan, niin voipi olla ettei mahdu. Voisin kuvitella, että Hesan Sonerapisteistäkin löytyisi noita. Jos ei, niin kai ne täältäkin toimittaa sikäläiseen putiikkiin?

                                Comment


                                  #76
                                  Mulla on nyt reipas 3 senttinen ja tilaa on ainakin sentin verran enemmällekin.
                                  Hih, perjantai ja ensimmäinen on avattu.. I get me coat.

                                  Comment


                                  • #77
                                    No perus Nokia. Vikoja ja vikoja. Ainakin mulla ollut. 3kk ollut käytössä ja buuttaillee itse itseään, puhelut katkee, ääni kaikuu välillä vastakkaisessa päässä tai ei kuulu juuri ollenkaan ymym. Eli ihan samoja vikoja mitä noksuissa on aina ja ikuisesti ollut. Lisäksi tuo kumpaakin suuntaan avautuva liukukansi on ihan syvältä. Aina aukee kun työntää taskuun. Samsungin kanssa ei ole ollut koskaan ongelmia. Mut tulipahan nyt kokeiltua tuokin ylistetty ihmelaite ja petyttyä pahasti.

                                    Comment


                                      #78
                                      ^ oletko asentanut jo v20.x firmwaren? Itse ehdin jo haukkua N95:n p*skaksi kunnes tuo ilmestyi, ja olen joutunut perumaan puheitani.

                                      Comment


                                        #79
                                        Nyt seurais tyhmä kysymys:
                                        Pystyyko ko. laitteeseen asentaan vag-comia ja käyttään sitä vikahakuhommis?

                                        Comment


                                          #80
                                          Multa ääni kanssa tolle päivitykselle, muuttui ihan eri puhelimeksi.

                                          Comment


                                            #81
                                            Pystyyko ko. laitteeseen asentaan vag-comia ja käyttään sitä vikahakuhommis?
                                            Ei pysty.
                                            VAG-COM on mun tietääkseni tällä hetkellä tehty vain Windowsille.

                                            Comment


                                            • #83
                                              Pystyyko ko. laitteeseen asentaan vag-comia ja käyttään sitä vikahakuhommis?
                                              Tätä on odotettu, että joku vääntäis pätkän softaa jolla symbian ymmärtäis vag-comia. Eikös se olis jonkinmoinen liikeidea?

                                              Ja vaikka vielä BT-mokkula OBD-pistokkeeseen, jolloin toimis langattomana.

                                              Comment


                                              • #84
                                                http://www.intelligentz.net/blutrax/index.php

                                                Tuola on jotain aihetta käpistelevää, s60 tuki puuttuu, porukalla pommittamaan? =)

                                                Comment


                                                • #85
                                                  Noni tuli itsellekkin vihdoin tää facelift nokaneteen. Makia on tämä näyttö kyl ja muutenki jämäkän olonen (ainakin vielä :)). GPS nappas satelliiteistä kiinni <5s ja valmiiksi asennetut kartat nopeutti toimintaa entisestään. Nyt täytyy laittaa omat musat koneeseen, että voi niitä luukutella lenkillä. Hypistelin äsken näpeissäni tuota tulevaa N96:sta ja näytti sekin ihan menevältä peliltä, vaikkei siinä taida kovin paljoa uutta ollakkaan tähän faceliftiin verrattuna.

                                                  Comment


                                                    #86
                                                    Näppärä softa tuo joikuspot. Sillä N95:esta tulee WLAN/3G yhdyskäytävä,
                                                    eli toimii WLAN-puolella tukiasemana, ja reitittää liikenteen 3G
                                                    yli nettiin. Eli tukiasema taskussa :) Tosin tällä hetkellä toimii vain
                                                    HTTP- ja HTTPS-protokollat mutta lisää on kuulemma tulossa.

                                                    Toinen näppärä on Firefoxin laajennus Mobile Barcoder, jolla saa sellaisen
                                                    3D-viivakoodin näkyviin. "Viivakoodissa" on esillä olevan sivun osoite, näppärää
                                                    jos pitää imuttaa jotain kännykkään ja URL on tosi-tosipitkä. Tuolla viivakoodi-
                                                    lukijasoftalla vain tähtäilee tuota näyttöä ja URL putkahtaa käyttöön
                                                    kännyssä.

                                                    Comment


                                                    • #87
                                                      Onkos kukaan löytänyt muuta emulaattori ohjelmaa tuohon kun tuo vampnetin vnes? Tietysti maksuton saisi olla;)

                                                      Comment


                                                      • #88
                                                        Kiva, että Joikuspot miellyttää. Oman firmani tekeleitä ;)

                                                        Comment


                                                        • #89
                                                          Kaivetaan vanhaa ketjua jälleen ylös.

                                                          Omassa N95:ssä alkaa nyt jo toista kertaa kuuloke päristä todella ärsyttävästi! Puhelimeen on jo kertaalleen vaihdettu koko etukuori takuuna saman vian takia ja nyt ilmeisesti se on jälleen tarpeen. Muuten hyvä vehje, mutta ei kiinnostaisi 3kk välein käyttää 2vk huollossa...

                                                          Comment


                                                            #90
                                                            Mulla on sama homma. Kun meinaa viedä takuukorjattavaks, niin vika lähtee itsestään pois. Luultavasti roskaa kaiuttimessa. Kerran sain paineilmalla särinän pois.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X