Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C5 RS6, kannattaako pysyä erossa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Mutta tässä ketjussahan oli puhetta 25k€ hintaluokan autoista, siinä äkkiä palaa kolmannes ostohinnasta että saa ylipäätään pidettyä auton ajokuntoisena.
    Juurikin näin minäkin asian ajattelen. Ja vielä kun miettii sitä, että jos ajokista haluaisi eroon jostain syystä, niin kilometrien hinta on aika kallis.

    Meneehän niitä automaattiaskeja usein muistakin audeista, mutta oon siinä uskossa, että RS6 askeja on mennyt 50tkm-100tkm ajossakin.. niin kyllä silloin voi ihan rehellisesti sanoa sen vakioaskin olevan täyspaska, ja en näkisi mitään järkeä laittaa sinne samanlaista tilalle. Etenkin kun lienee aika selvää sekin, että lievää virityshalua tuollaisen kanssa saattaisi tulla (edes lastu).

    Muissa nuo automaatit taitaa kestää huomattavasti pidempään kuitenkin..

    Comment


      #62
      Onko hinta ero esim. s malliin verrattuna perusteltu? Eikö nämä konetta lukuun ottamatta liki samoja pelejä? Toki olishan se kiva omistaa rs.

      Comment


      • #63
        Yhtä lähellä samoja kuin A ja S -mallit ovat toisiaan. Eli samalla logiikalla voisi vaan ostaa sen Aakuutosen, ihan samat fiilikset saa ja jää muutama lanttikin housujen taskuihin.

        Comment


        • #64
          Tulee mieleeni toissa vuonna rs -meetingissä Saksassa käymäni keskustelu. Tässä saksalainen versio RS6 C5 laatikko-ongelmasta:
          Alun perin Quattro suunnitteli siitä 500 hevosvoimaa. Protoyksilöillä käydyissä testiajoissa huomattiin että laatikko oli rajoilla (väännönsietokyvyn suhteen). Koska ZF oli jo tehnyt työkalut ja valmistuslinjan valmiiksi ei "ollut enää kovin paljon tehtävissä". Tehtiin ratkaisu tehon (ja väännön myös) alentamiseksi siihen 435 hevosvoimaan tuotantoautoissa. Tätä laatikon rajoilla oloteoriaa tukee myös se että RS6 Plus C5 (476 hevosvoimaa) toteutettiin samalla väännöllä (toisin sanoen vääntöä ei uskallettu nostaa).

          Comment


            #65
            Isoa Räsästä siis tehtiin vain tuolla alimitoitetulla (ja muutenkin vikaherkällä) shittronicilla.

            Harrastajan näkökulmasta 6-speed manual swap olisi jousitusmuutoksen lisäksi varmaan tärkeimpiä parannuskohteita, jos tuollaista aikoo kauemmin pitää.

            Comment


            • #66
              Otsikon mukaisella ajellut pari vuotta ja yli 30 tkm. Jarrupalat ja -levyt, 3 x renkaat ja 3 x perushuolto. Kone ja laatikko käyty läpi kolmisen vuotta sitten ja tehoja nostettu hieman vajaa sata heppaa. Ei vikoja ja mukavaa on ollut. Ensitalvena suunnitelmissa koneen läpikäynti, tehon nostaminen pari sataa heppaa ja vaihdelaatikon vahvistus. Ja mukavuus jatkuu kunnes jotain menee rikki, sitä murehditaan sitten. Ei juuri kiinnosta keskustelut jostain lähestulkoon ja sinnepäin autoista. Vaimon kauppakassissa 260 hv ja kyllä silläkin ajaa kun on pakko, mutta ei huvin tai harrastuksen vuoksi. Järkiautoa hakevan kannattaa ostaa 1,6 diesel ja lopettaa tämän ketjun lukeminen.

              Comment


                #67
                Alkuperäinen kirjoittaja JoKo Näytä viesti
                Järkiautoa hakevan kannattaa ostaa 1,6 diesel ja lopettaa tämän ketjun lukeminen.
                Naulan kantaan!

                Comment


                  #68
                  Löysin tämmösen vähän vanhemman ketjun. Mites tämä tarina päättyi?

                  Comment


                  • #69
                    Olisiko ketjun aloittaja päätynyt kuitenkin lopulta Focukseen?

                    Comment


                      #70
                      Sen mitä noita on pajalla pyörinyt muutamia niin voisin sanoa että sellainen pari-kolme harrasteyksikköä on hyvä olla sukanvarressa jos tällaista käyttöautona pitää. Ja sitten se Focus, millä pääsee kulkemaan jos rivahtaa. Esimerkiksi moottoriöljyn jäähdyttimen putki/letkuasetelmat, vain orkkiksena saa ja hinta on karvan auki 300e/linja ja niitä on kolme. Voi tietty patentoida jotkut omat myös, mutta kovin ruhtinaallisesti ei ole tilaa. Toimitusaikaa oli vissiin 3vko, kyseiset putket oli valmistusleimojen perusteella tehty varta vasten tilaukselle. Laturi oli muistaakseni 450e tms. Fixuksen kautta. Triviaalit osat voi maksaa hassuja summia ja vaihdot olla yllättävän työläitä. Toimiessaan hieno peli kyllä.

                      Comment


                      • #71
                        Alkuperäinen kirjoittaja GaIIe Näytä viesti
                        Löysin tämmösen vähän vanhemman ketjun. Mites tämä tarina päättyi?
                        No se päättyi siihen että nyt on pihassa 530xd bemmi E60. Pirteämpi kuin edellinen Audi 2,7bit, ja varusteet huippuluokkaa. Esim HUDia en ikinä uskonut kaipaavani, mutta nykyään ei tule mittaria katsottua enää ikinä. Ja jos jonkun muun autolla ajaa, niin tosi häiritsevää kun pitää kääntää silmät pois liikenteen seurannasta. Ilmastoidut penkit, kaarrevalot, pimeänäkö... Kaipa ne oli nuo varusteet mitkä lopulta käänsi valinnan Audista Bemmiin. Oli 3.0TDI A6 ihan loppuun asti kilpailussa mukana.

                        Comment


                          #72
                          Surullista, mutta ei se toki väärin ole tuokaan.

                          Comment


                            #73
                            Ajettavuustekijät pidemmällä, joten ymmärrän valinnan.

                            Comment


                              #74
                              E6x on A6-kokoluokan auto, jossa A8-tason varusteet ja paremmin aikaa&ruostetta vastaan kestävä kori kuin vastaavan ikäluokan audeissa. Ihan järkevä valinta siis kunhan tarkastat akun + kaapelin läpiviennin kontin pohjassa, sen kaapelin liitännän konehuoneen virranantopisteeseen ja jarruputket taka-apurungon tienoilla. Nuo lienee ne kriittisimmät vikakohteet olis sitten alkupään malli tai lci.

                              Comment

                              Working...
                              X