Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hyviä ja ei niin hyviä kokemuksia autoliikkeistä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Hyviä ja ei niin hyviä kokemuksia autoliikkeistä

    Haulla en löytäny suoraan aiheesta keskustelua niin laitetaan tänne uusi aihe.

    Tulimme ostaneeksi Lappeenrannasta Autorinne oy:ltä w211 mersun jossa ilmajousitus takana. Jo ennen koeajoa myyjä (jari) sanoi ilmajousituksen toisen pussin olevan rikki ja vaihtavansa sen ennen myyntiä sanoen että korjaa ilmajousituksen kuntoon ennen myyntiä. Ilmapussi vaihdettiin ja kaiken piti olla ok, kunnes ostohetkellä auto antoi vikakoodin ilmajousituksesta ja kappas perän oikea ja vasen puoli ovat eri tasossa. Edelleen lupaus jousituksen korjaamisesta piti ja tehtiin kaupat. Jouduin sitten eri mutkien kautta autosunille tutkimaan mikä vikana ja diagnoosi oli pahin mahdollinen. Jouset eri paria ja siksi täytyy vaihtaa myös toinen puoli samanlaiseen. Ja sehän vaihdetaan uuteen eikä mitään poikittaista sanaa ole tullut autorinteeltä asian suhteen.. Tiedän että autosta tuli takkiin myyjälle kun joudutaan tekemään 1500€ remontti 8500€ autoon. Suorastaan loistava autoliike!!! Suosittelen. Sain myös vaihtoautostani maksimi hyvityksen :)

  • #2
    Olin aivan varma et lopussa tulee liikkeen lynkkaus. :o
    Mukava kuulla, et osataan antaa tätä positiivistakin palautetta! :)
    Mulla sujunu takuukorjaukset kaikkein helpoiten sen kaikkien parjaaman autojobbarin kanssa. Liikkeet yleensä aika tiukkoja.:/

    Comment


    • #3
      Tää Jari on ollu aiemmin vissii 25 vuotta autokillan tj nii osaa palvella asiakkaitaan :) ostan sieltä varmaan seuraavankin auton

      Edit: Tossapa vielä lainaus firman nettisivuilta ja pitää täysin paikkaansa "Tunnen autot paremmin kuin moni muu. Olen viettänyt lähes koko elämäni autojen parissa: rakentanut autoja, leikkinyt autoilla ja ajanut rallia - mihin nyt vain kuuluu bensankatku ja moottorin pärinä. Olen myös aina ansainnut elantoni autoista. Yli 25 vuoden kokemus Auto-Kilta Oy:ssä autojen huollossa, automyynnissä ja liikkeen johtamisessa antaa minulle pätevyyden suoriutua lupauksestani "reilusti vaihtoautoja".
      Viimeksi muokannut AaaVee; 24.6.2016, 22:57.

      Comment


        #4
        Moi,
        En nyt suoraan löytänyt ketjua jossa on käsitelty autoliikkeitä ja kokemuksia niin kysyn siten uudessa ketjussa.

        Eli onkohan jollakin kerhotoverilla kokemusta kyseisestä Lahdessa sijaitsevasta JSV-Auto liikkeestä? Mahtaako olla kuinka luotettavaa kauppa ja minkälaista kalusto on yleispiirteeltään? Ihan suhteellisen uutta kalustoa näkyy myös olevan myynnissä. Siellä olisi myynnissä suht kiinnostava asuntovaunu, mutta matkaa on hiukan turhan paljon (+350km suuntaansa) lähteä vain katsomaan ja korttikaan ei 4F möhkön kanssa riitä sitten vielä edes vetohommaan joten joutuisi ottamaan jonkun mukaan jos sattuisi kauppoihin pääsemään.

        Nopealla googlella ei hirveästi juttua löytynyt mutta toki ne perus Suomi24 huijari / ei mitään ongelmaa viestit.
        Viimeksi muokannut Ronde79; 23.6.2020, 13:38.

        Comment


        • #5
          Mä tunnen Rainen jotenkin. Ihan rehdin oloinen kaveri. Aloitti tonnipommeilla ja saannut pikku hiljaa parempia ja parempia autoja riviin. Kova tekee duunia. Hakee Ruotsista kalustoa itse ja kavereiden kaa. Myi aikanaan hurjia määriä halvempaa kalustoa, noin 30-40 autoa kuukaudessa. Romaani, jos sillä nyt jotain väliä on. Uskaltaisin ehdottomasti ostaa auton tuolta.
          Vaunua en löytänyt. Huomenna ajelen varmaan tosta ohi. Voin käydä tsekkaa. Oon vaunujen kaa pelannut jonkun verran.

          Comment


            #6
            Oli vaunu mennyt melkein saman tien... Tahtoo olla aika nopeasti vaihtuvaa nuo kerrossängylliset mallit; tuokaan kerinnyt myynnissä olla kuin ehkä 2 vuorokautta ja hintakin oli erittäin halpa.

            Comment


            • #7
              Rinta-Joupilta ostettu A6 22.7tdi quattro-08. En päässyt LIIKKEESTÄ kotia asti ennenkuin moottorinvikavalo sytty.. Vikakoodi ilmoitti nämä; Akku paskana, kaasuläppä kaput, kaksi hehkua pimeänä.
              kommentti oli että auto on muutenkin jo elinkaarensa päässä, ei korvausta.
              Nyt vartun että jos lakimies saa kaupan purkamisen tähän..
              Viimeksi muokannut Timoboy76; 24.1.2021, 22:57. Perustelu: Känni

              Comment


                #8
                On kyllä erityisen epäselvästi kirjoitettu sulla tuo viesti. Mutta jos laskee pelkät osat, jotka kaikki on muutenkin kuluvia, niin ei ihan kauheen kalliita: akku 150e, kaasuläppäkotelo 100e ja hehkut 10e/kpl. Jos auto muuten hyvä niin pyydä vähän alennusta, vetkuttelemalla ja käräjien kautta siitä jää kaikki tappiolle.

                Comment


                • #9
                  756€ korjaamolla nuo. Ei ihan 300€ pystyne tinkaamaan... Sitten on aika lailla kaikki huollot rästissä, niin sellaset 1500€ pitäs laittaa 5000€n ritsaan tyyliin heti.
                  En aivan noin itse toimisi.

                  Comment


                    #10
                    Eikö tuollainen auto olisi kannattanut jättää ostamatta kokonaan? Huollot olisi voinut tarkistaa ennen ostoa jne.

                    Comment


                      #11
                      Uskalsit ostaa kuitenkin auton, johon ei ole tehty huoltoja? Ei silloin kannata hirveän korkealle odotuksia hinata.

                      Edit:
                      Tuomas ehti ensin

                      Comment


                      • #12
                        No Jälkiviisaus on tunnetusti erehtymätön.
                        Tässä siis kyse myyjän ilmoitusvelvollisuudesta ja kuluttajan tarkastusvelvollisuudesta. Aika simppeli juttu.

                        Comment


                          #13
                          Mutta ei autoa ostavalta voi odottaa vikakoodien lukukykyä, ja tuollaiset liikkeen nyt olettaisi tarkastavan ja ilmoittavan ostajalle. Auto ehkä ostettu joltain pikkujobbarilta?
                          MIstä tuo 1500€ muuten koostuu? Korjaamoja on "joka" nurkalla joten kannattaa kilpailuttaa. Joskus säästää ostamalla osat itse, mutta silloin ottaa riskin osista itselle.

                          Comment


                            #14
                            En kyllä sanoisi Rinta-Joupi autoliikettä pikkujobbariksi.

                            Comment


                              #15
                              Melkeen sama asia :)
                              Eräänkin S6:sen kohdalla myyjällä iski amnesia tietyistä jutuista.
                              Itse en Rinta-Joupilta autoa osta.

                              Comment


                                #16
                                On niillä virhevastuu edullisimmistakin autoista. Toki kuluja joutuu jakamaan myyjän kanssa. Nuo viat ei nyt niin merkittäviä ole, että kaupan purkaminen onnistuisi. Jos ei sovittelu myyjän kanssa ei onnistu, niin kuluttaja-asiamieheltä on helppo netin lomakkeen kautta kysyä neuvoa. Yleensä myyjä kuuntelee heidän ohjeistusta, yleensä.

                                Jos huollot rästissä, niin se nyt tuskin myyjän vika on. Huoltokirja olisi kannattanut ennen ostopäätöstä selata.

                                Comment


                                  #17
                                  Kulujen jakaminen perustuu usein siihen, että asiakas saa parempikuntoisen auton, kun myyjäliike on kaikki viat korjannut käyttäen uusia osia. Tuon ikäisissä ja hintaluokan autoissa kun ne uudet osat ei näy myyntihinnassa. Vaikka myyjäliike olisi siihen viidentonnin autoon tehnyt remonttia kolmella tonnilla, niin ei liike siitä kahdeksaa tonnia saa, koska tuskin kukaan sitä rahaa siitä maksaisi.

                                  Comment


                                    #18
                                    Rintajouppia puolustaakseni siis ei J.rintajouppia niin ostin 2v sitten tuon b8:n sieltä niin kyllä minulle teetettiin öljynkulutus remontti audicentterillä sekä vajaa vuosi myöhemmin vaihdettiin mekatroniikka vaihdelaatikkoon ihan tappelematta :)

                                    ​​​​​

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja aakman Näytä viesti
                                      On kyllä erityisen epäselvästi kirjoitettu sulla tuo viesti. Mutta jos laskee pelkät osat, jotka kaikki on muutenkin kuluvia, niin ei ihan kauheen kalliita: akku 150e, kaasuläppäkotelo 100e ja hehkut 10e/kpl. Jos auto muuten hyvä niin pyydä vähän alennusta, vetkuttelemalla ja käräjien kautta siitä jää kaikki tappiolle.
                                      Joo, olet oikeassa. En todella tiedä miten oli autocorrect vääntäny lauseita. Pahoittelut.

                                      No, sain Rinta-Joupin kanssa sovittua tämän siten että heidän piikkiin meni kaasuläppä ja 110ah Exide, toki koodattuna.
                                      Kaasuläppä 316€ ja akku tais olla 249€ plus sitten koodaus etc vaihtotyö.
                                      Tämä selvä.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X