Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RFC Imports - Audi ruotsista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Zoikkeli: Kyllä se auto sieltä tulee, joka on luvattu tuodakkin! Stefan ja Roni tekee hatun noston arvoista työtä ja tarkkaa sellaista.

    Auton toimitus saattaa viivästyä esim myyjän johdosta, jos kaikkia tarvittavia asiapapereita ole osto hetkellä yms... Toki ukoilla on kyllä sen verran kiirettä, että asiakkaat hoidetaan tilausjärjestyksessä.

    Joten ole huoleti, hyvää kannattaa odottaa ;)

    Comment


      #62
      Tjooh, jotain papereiden kanssa tuossa juurikin oli.
      Mutta olisi sitä voinut suoraan sanoa, että nyt voi mennä viikko ylimääräistä, eikä vaan luvata ja luvata.
      Viimeksi muokannut Cid; 5.2.2009, 16:37.

      Comment


      • #63
        Mun piti alunperin hakee Audi RFC:n kautta Ruotsista. Hintapolitiikka oli sovittu yms. Sitten kun ruvettiin viemään asioita eteenpäin, hinta pompsahtikin yhtäkkiä noin 2k ylöspäin ja yhteyshenkilö vaihtui jatkuvasti. (Nyt puhutaan siis bruttosummasta, verot, tullaukset yms.) Vedin tästä vähän hernettä nenään ja päätin sitten soittaa firmaan, joka tuo autoja pääasisassa Saksasta. Audi on nyt pihalla ja en voi kuin suositella ko. firmaa. Hoidimme yhdessä tullaukset ja liikennevakuutuksen. Ja koko ajan yksi ja sama henkilö hoiti hommaa alusta loppuun asti.
        Nyt vain verotuspäätöstä odotellessa.
        Tämä firma oli siis: http://www.msmachineinvest.fi/

        Comment


          #64
          Jep jep, että muillakin samansuuntaisia kokemuksia. Noh eipä tullut auto lauantainakaan, vaan TAAS luvattiin(neljäs kerta), että tiistaina tulee. Saapi luvan olla auto minulla tiistaina, tai täytyy ruveta pohtimaan koko homma uudelleen. Tuon paperisähläyksen olisi saaneet hoidettua yhdellä puhelulla, mutta ei niin ei.

          Edit:
          No auto tuli tänään, itse laite kutakuinkin sitä mitä toivottu. :) Propsit siitä.
          Viimeksi muokannut Cid; 10.2.2009, 22:01. Perustelu: päivitystä

          Comment


            #65
            Minulle kun tuli tuo audi lokakuussa 2008, siirtyi minullakin tuo auton saanti sovitusta kahdella viikolla, tosin ei ollut rfc importsin vika, vaan autosta oli mennyt vesipumppu, päivää ennnekuin Stefanin piti mennä autoa katsomaan, no ei tämä minua haitannut sillä autoon tehtiin ruotsin puolella ennen myyntiä 900 euron huolto, vesipumppu, jakopää + muut hihnat, öljyt ja suodattimet.Sen jälkeen auto tuli silloin kuin oli sovittu ja oli sellainen kuin pitikin.

            Koko homman ajan minua kyllä pidettiin kiitettävästi ajan tasalla missä mennään.Joten voin kyllä suositella.

            Comment


            • #66
              Nyt joutuu antamaan risuja myös tuosta lupailusta.Koko ajan lupaillaan et huomenna huomenna ja aina edeltävänä päivä tulee aamusta viesti ettei kerkeä tai jms.. Olisin jo lyönyt homman jäihin ja odottanut rauhallisempaa hetkeä mut sillon luvattiin että alku viikko on vapaata ja auton saan sillon. No nyt oon järkkäilly kyytejä ja perunut niitä sitä mukaa, muuten ei olisi paniikkia mut oon lomalla tän viikon ja tosiaan oisin voinut viettää lomaa enkä hermoilla noiden haku juttujen takia.

              Kaverit on kyllä tarkkoja ja hoitavat homman huolellisesti mutta asiakkaan näkökulmasta turha lupailu on inhottavaa.

              Matkaa hakemaan auto satamasta on kummiskin n.500km

              Comment


                #67
                Kaverilla sama juttu, kaksi viikkoa luvatun jälkeen auto vasta tuli suomeen. Millon ei myyty autoa suoraan kaverin nimiin, millon ei ollut tarvittavia papereita jne. Tuota selittelyä tuli vähän liikaa. En tiedä mikä rfc:n pojilla nyt mättää, mutta ei tuo ihan normaalia ole.

                Comment


                • #68
                  No nyt kävi vielä niin et auto oli kolaroitu ja ehtona oli ettei semmosta osteta,joten nyt on enää tämä päivä aikaa etsiä autoa koska auton on oltava huomen aamuna helsingissä..=)

                  Comment


                  • #69
                    No niin nyt ois auto lähdössä laivaan ja on tosiaan aamulla helsingissä... Nopealla 4h työllä löyty sopiva ja edullinen.. Niin ymmärssin että kruunun kurssin takia "viis kolme" suomalaista ostamassa autoa joten paineet kertyy..

                    Comment


                    • #70
                      Minulta pelkästään kehuja. Stefan hoiti auton etsimisen, tarkastamisen, oston, rahdin järjestämisen ja auton laivaamisen täysin sovitun mukaisesti. Kiireistä huolimatta ehti myös vastailemaan kysymyksiin ihan kiitettävästi. Nyt vaan odotellaan, että auto saapuu perille.

                      Comment


                      • #71
                        Jep kaikki meni kun elokuvissa=) siljanlinen apinat olivat kolhineet 2ovea audista joten joutuu vähän maalauttamaan..=)onneks rfc:llä on asian mukaiset vakuutukset.. muuten auto oli ok..

                        Comment


                        • #72
                          Nuo ruotsinlaivat on kyllä sellaisia paikkoja missä saa auton kyljet kolhuille. Kahdesta Audista saanut kanssamatkustajan toimesta kylkiin jälkiä kun "kiireessä" satamaan tullessa kolhitaan kylkiä milloin kaljacasella milloin muilla rojuilla...

                          Comment


                          • #73
                            Näin on.. apparin puolen etuovessa terävä reilu peukalonpään kokonen lommo keskellä ovea ja kuskinpuolen takaovessa reilu kämmenen kokonen painauma ovilistasta oven alareuinaan..

                            Comment


                            • #74
                              Tosiaan tarkistakaa se auto kun se saapuu satamaan. Eli ennen kun edes lyötte sitä uutta lullaa tulille, kiertäkää auto ja verratkaa tarkkaan vaurioita lähtötarkastuspaperissa mainittuihin. Näin minä ainakin tein jo ennenkuin aukaisin edes ovia ensimmäistä kertaa. Minulla tarkastuspaperi oli ainakin heti kojelaudalla odottamassa.

                              Oma lulla saapui noin parissa viikossa tilauksesta satamaan. Tämä viime kesänä. Luultavasti käytän heidän palveluksiaan ensi kerrallakin ellen reissun kannalta innostu itse etsimään.

                              Comment


                              • #75
                                Niin - itsehän hakee auton ruotsista todella helposti ja halvalla... Kaksi A3:ta nyt haettu itse ihan merkkiliikkeestä ostamalla. Tinkivät hyvin pyyntihinnoista kun taitavat olla kusessa kun kauppa ei käy. Mulla ainakin sellainen fiilis että ei ne ruotsissakaan Audin merkkiliikkeessä paskoja autoja myy.

                                Itsellä hakiessa kulut: lennot 29-150eur (Göteborg/Tukholma), bussi/juna 30eur (junat muuten ruotsissa todella halpoja), lautta Tukholma-Tku (auto+1hlö Vikingillä 90eur B-hytissä). Eli auton hakee helposti alta 200euron itse hakemalla...

                                Siirtokilpiähän ei useimmiten ruåttista tuodessa tarvitse ollenkaan ajelee vaan ruotsi orkkiskilvillä laivaan ja nappaa sitten Turun tullissa ruåttikilvet takakonttiin kun saa siirtokilvet. Englannilla ja keppiruotsilla onnistuu hyvin kaupanteko...
                                Viimeksi muokannut Monster; 6.3.2009, 20:15. Perustelu: modattu välimerkkejä

                                Comment


                                • #76
                                  Orkkiskilvillä voi ajaa Suomessa. Tullin sivuilta löytyy lomake jonka täyttämällä, ja tullissa hyväksyttämällä, voi ajaa. Liikennevakuutus on otettava viimeistään 5 vuorokauden kuluessa myyntipäivästä. Myyjän vakuutus voimassa 5 vrk myyntipäivästä.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Täältä kehut ja kiitokset Stefanille. Useasta vaihtoehdosta kun valikoitui se oikea niin auto olikin viikossa Turun satamassa.
                                    Kaikki sujui kerrassaan hienosti ja laivamatkallakaan ei sattunut vahinkoja. Hienoa palvelua!

                                    Comment


                                    • #78
                                      Aika usein kuulee, että viikkarin ja siljan laivoilla on ollut ahdasta autokannella ja ovet on lommoilla.

                                      Itse olen käyttänyt Finnlinkin laivoja, joissa tuntuu tilaa olevan autokansilla huomattavasti paremmin kuin noilla perinteisillä laivoilla.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Noniin... Kiitokset risuista ja ruusuista!!! Itse olen jo vähän aikaan ollut autoalan muissa hommissa Suomessa mutta Stefan ja Joakim on hoitanut auton tuonteja minkä ehtii.. Tästä syystä olen myös joutunut forwardoimaan suuren osan minulle lähetetyistä kysymyksistä ja tarjouspyynnöistä. (Kaikki puhumme suomea vaikkakin toisten nimet ei siihen viittaa ;))

                                        Vuodenaika, Ruotsin taloudellinen tilanne -> Ruotsin kruunun heikko arvo ja hetkellisesti jopa Suomen verotus on TODELLA teettänyt kiirettä. Maaliskuun viimeisellä viikolla toimitettiin suomeen pitkälti toistakymmentä autoa.

                                        Pyydämmekin suuresti anteeksi heille jotka valitettavasti ovat saaneet odottaa vastauksia liian pitkään, sekä heille jotka eivät ole saaneet autojaan ajoissa.. Teemme kaikkemme jotta autot tulevat suunnitelmien mukaan mutta valitettavasti on monta meistä riippumatonta tekijää joka voi myöhäistää sunnitelmia. Usein syynä on myyjän tilanne auton luovutukselle (varsinkin yksityishenkilöiden kanssa), toisinaan laivat ovat täynnä ja joskus joutuu odottaa rekisteriotteita ennenkun autoliike voi luovuttaa auton vientitarkoitukseen. (kuullostaa kauhealta selitykseltä) Joskus oikeesti myös meidän liiallinen kiire on se syy miksi palvelu ei toimi tarpeeksi nopeasti !!!

                                        Käytämme vain ja ainoastaan Siljan Cargo palveluita (kokemuksia muidenkin yhtiöiden palveluksista on). Nämä ovat toimineet ylivoimaisesti parhaiten vaikka heilläkin toisinaan toivomisen varaa on... Autot ovat toki vakuutettuja laivamatkan aikana mutta varsinkin jos ollaan vanhempaa autoa hakemassa jossa jo kolhuja ja naarmuja on ennestään kannattaa tutkia Ruotsin satamassa teetettyä katsastuslappua huolella ennenkun vastaanottaa auton.

                                        Autoja tulee RFCimportsin kautta Suomeen vuositasolla noin puolitoista sataa. Koitamme joka kerta olla mahdollisimman huolellisia ja tarkistaa auton niin hyvin kuin se suinkin on mahdollista. Tähän määrään sattuu aina inhimillisiä virheitä ja näkemyseroja, nämä pyritään aina kompensoimaan parhaamme mukaan! Koska auton tuonti on lähtenyt oman harrastukseni myötä liikkeelle olemme kiitos internetin ja eri foorumeiden takia olemassa. Olenkin aina kehottanut asiakkaitamme "googlamaan" ja tehdä oma näkemys toiminnastamme, netissä on helppo kertoa juuri se oma näkemys ja tarina toiminnasta. Joten tästäkin viestiketjusta otamme oppia ja pyrimme aina parantamaan tapojamme.

                                        Terveisin, Roni Collin //RFCimports.com

                                        Comment


                                        • #80
                                          Paljonko noista ruotsista ostetuista Audi S4 b5-sedan korisista audeista menee nykyään veroa kun suomesta näyttää saavan S4 audeja 16000 eurosta ylöspäin. Jos ruotsista ostaa hyväkuntoisen 98 vuosimallin n. 180000 ajetun yksilön niin paljonko menee "suunnilleen" veroja jos sen tällä kurssilla saisi hintaan 9600€
                                          Viimeksi muokannut tomi667; 24.4.2009, 20:32.

                                          Comment


                                            #81
                                            4000-6000€. Tullin sivuilta löytyy tarkempaa tilastoa.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Itelle just tulleen verolapun perusteella sanoisin että on aika lähellä 4k? verot, ei ainakaan paljon yli, mut luultavasti vähän alle.. Jaa niin, nythän joutuu sen alvin taas maksaan ni voi olla lähemmäs 5k?.. ;)

                                              Comment


                                              • #83
                                                Niin sen alvinko joutuu taas maksamaan? No joutuuko suomi silti palauttamaan sen vaikka ensin maksaa?

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Ei sitä alvia makseta, vaan veron määrää kasvatettiin sen alvin vaikutuksen verran.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Jep, veron osuus kyseiselle on noin 4500-5000eur. Alvia ei siis enää peritä veron päälle mutta veron osuus kasvoi samassa suhteessa, kokonaisvero pysyy siis samana.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Eli nyt se on entistä kalliimpaa tuoda auto ulkomailta, kun maksettua ei edes enää saa palautuksiin? Hieno homma :D

                                                      Sori OT.

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Tästä hyvä tietoa antava linkki autoaan esim Ruotsista etsiville.
                                                        Linkin avulla saat selville auton aiempaa historiaa, mikäli tiedät ostettavan auton rekisterinumeron.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Täältäkin todellakin kiitokset RFC-Importsin porukalle. Audin toimituksen jälkeen tietää, että kenen palveluita käyttää myös seuraavalla kerralla, ellei itse halua hakea!
                                                          Ja kuten Roni jo kertoi RFC:n käyttämistä palveluista, niin ei meidän kohdalla ollut ongelmia Silja Gargon kohdalla (koputtaa puuta).

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Harkinnassa auton tuonti Ruotsista. Tuonnin apuna firmaa ajattelin hyödyntää. Hieman mietityttää rahansiirtotavat. Tuntuu omituiselta siirtää 10 k€ yrityksen tilille etukäteen. Millä tavoin olette yleensä toimineet ja millä tavoin ylläolevat kaupat syntyneet?
                                                            Olisiko tällaiseen kommentteja?

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Kyllä se itseäkin hirvitti siirtää rahat niitten tilille kun ostin oman kuljettimen!
                                                              Mutta ei voi kyllä sanoa mitään pahaa kyseisestä firmasta kaikki meni hienosti paitsi kiitos ruotsin postin ja audin edelliselle omistajalle!

                                                              Minulla meni niin että rahat niitten tilille. Sen jälkeen katsomaan autoa, soitto paikan päältä millainen audi on (otanko vai en) ja sen jälkeen auto laivaan!

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X