Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VAG päästöhuijaus dieseleissä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Sopiva päästöpäivitys löytyi Haaparanta - Lemi akselilta. Auto toimii kuten pitääkin.
    Kiitokset mukavasta palvelusta.

    Comment


      Pyöreästi 18tkm pääsee AdBlue-tankilla laadunparannuskampanjan jälkeen. A7 CVUA eli BiTdi. Kyllähän noilla Audin tarjoamilla ilmaisilla lisätäytöillä kohtuullisen matkan ajaa.

      Comment


        Reilu 16 tkm pääsin minä, A6 CVUB. Juuri ja juuri 17 tkm olis päässy jos olis ajanu säiliön aivan kuiviin.

        Comment


          Nojoo, mullakin se ilmoitti äsken että 2400km pääsee vielä ja siitä laskin. Eihän tohon talous vielä kaadu jos tolla maailma pelastuu, mutta kyllähän toi hintoihin tulee jos itse AdBlue:hen liittyviä laitteita joutuu korjaamaan tai uusimaan.

          Oliko jollain dataa paljon AdBlueta meni ennen ohjelmistopäivitystä?

          Comment


            Joo tonne oman auton topiciin laitoinkin, reilu 25 tkm pääsi ennen päästöpäivitystä.

            Comment


              Tämä on otettu oheisesta dokumentinsta, joka liittyy USA'n VAG korjauksiin. https://theicct.org/sites/default/fi...U_20171214.pdf
              Hauska sinänsä, että korjaukset selkeesti mennyt tuossa moottorissa putkeen :)
              VW Tiguan 2.0L ÖAMTC 712 1624 + 128% 9.0

              Eli suomeksi, ennen korjauksia NOX 712, korjauksien jälkeen 1624. Hyvin meni.
              Tässä tuon ÖAMTC mittaukseen linkki.
              “New ÖAMTC tests on VW recall: Consumption and performance still unaffected,” accessed on 22 November 2017. https://www.oeamtc.at/thema/autokauf...lusst-19190841

              En uutta info kaivanut mikä on nykyään tilanne. Edelleen ihmettelen oman Sharanin SCR katin lahoamista jo 120tkm matkalla, Sehän meni siis Goodwillin piiriin ilman, että tajusin edes semmosta kysyä. Vieläkään uskalla katsoa vikakoodeja, kun siellä on välillä SCR catalyst not efficient tms herjaa.

              Comment


              • Sen verran oman Bitdi leikin kanssa tapahtunut päivitystä..että kertoi Audilla että laatikkoon on päivitys.. mutta ei ne saanut sitä sisään.. ajoin Jyväskylään TDI tuningille ja nyt toimii laatikko.. menee kasilla jo 90kmh.. ja tota voiman paskaakin tuli sopivasti

                Comment


                • Mun Bitdi leikki loppui tänään.
                  Tiedoksi että DTech moottori ja vaihteisto-ohjelmat ei korjaa (minua ärsyttänyttä) vaivaa. Kannattaa siis viedä sen sijaan asiantuntevaan puljuun.
                  Nyt on sit toinen tuplaturbo alla, eikä tule muuten Audia mulle enää ikinä. Ei ikinä. Never.
                  Autot on hyviä(oikeasti), merkillä hyvä imago ja tämä foorumi parhautta, mutta ei ne auta kun touhu on mitä on.
                  Tsemppiä päästöhuijauksienne kanssa!Click image for larger version

Name:	20200725_175204.jpg
Views:	2895
Size:	270,4 Kt
ID:	1894893

                  Comment


                    Katselin erWinistä, että mulla on A8 (4H 2010 4.2tdi) kampanja 23x6 olemassa ja näyttäisi minun runkonumeron kohdalla käynnistyneen 06/2020. TPI:n mukaan sisältää mm. EGR:n vaihdon (jos vastapainelukema diagnostiikan kautta yli rajojen) ja uuden softan (mm. vaihtokohdat optimoitu). Koskee kaikkia ja Audi AG maksaa riippumatta siitä missä päin maailmaa auto on. Sitten on pitkät jutut "chip-tuninginsta" ja kuinka siitä pitää muistuttaa ja huomion arvoisesti mainitaan, että lisäkulut voidaan rajoitetuissa tapauksissa jopa korvata...

                    Ei ole tullut minulle asti mitään takaisinkutsuja, mutta toisaalta en ole myöskään merkkihuollon asiakas muuta kuin varaosatiskillä. Kannattaisiko tässä nyt soitella perään ja varata aika vai antaa olla?

                    TPI:n mukaan 3.0tdi V6:ssa näköjään osassa menee DPF vaihtoon kyseisen kampajan myötä. Ei huono diili.

                    Comment


                      Kyllä kannattaa hoitaa pois. Korvauksia tuskin saat menetetystä softasta, ainakaan ilman tappelua mutta muuten kannattaa hoitaa pois. Itse asiassa tällä hetkellä kaikkien 3.0TDI koneilla ajavien 4G tai 4H koppa kuskein on syytä ottaa luuri käteen ja soittaa marmorille ja kysyä kampanjasta. Lähes viikottain pitää passittaa ennen voimasoftan laittoa asiakkaat ensin marmorille päivityksiin ja sitten vasta meille. Ja päivitysten jälkeen ajoa muutama sata kilometriä, että kaikki toimii.

                      Comment


                        Esim. FL 4G BiTDI:n tapauksessa päästöpäivityksessä tulevaa laatikkosoftaa ei voi kyllä ihan varauksetta kehua hyväksi, tai ainakaan yhtä hyväksi kuin ennen sitä. Olen antanut itseni ymmärtää, että vanhalla softalla alaspäin vaihtoja ei tullut yhtään niin herkästi matkavauhdissa kuin nykyversiolla, erityisesti vakkari päällä ajaessa. Puhumattakaan kylmänä/puolilämpimänä ajaessa, on erittäin raivostuttavaa, että ilman vakkaria auto heittää jo satasen vauhdissa lähes heti kasia tupaan, tai 80 vauhdissa seiskaa tupaan, mutta kun vakkarin laitat päälle, niin eikun heti joko yhtä tai pahimmillaan kahta pykälää pienempi vaihde tupaan. Sitten kun käyttää vakkarin pois päältä, menee taas isompi vaihde päälle. Jos heti klikkaa resumea, niin taas vaihtuu pienempi tupaan. Jos malttaa odottaa pari-kolme sekuntia, niin sitten suostuu jo vakkarillakin pitämään isomman vaihteen. Ei sillä eikä millään, mutta loivasti sanottuna kaipaisi jotain ihan muuta softaa askiin sisään.

                        Comment


                          Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
                          Kyllä kannattaa hoitaa pois. Korvauksia tuskin saat menetetystä softasta, ainakaan ilman tappelua mutta muuten kannattaa hoitaa pois. Itse asiassa tällä hetkellä kaikkien 3.0TDI koneilla ajavien 4G tai 4H koppa kuskein on syytä ottaa luuri käteen ja soittaa marmorille ja kysyä kampanjasta. Lähes viikottain pitää passittaa ennen voimasoftan laittoa asiakkaat ensin marmorille päivityksiin ja sitten vasta meille. Ja päivitysten jälkeen ajoa muutama sata kilometriä, että kaikki toimii.
                          Vakiosofta sisällä vielä, joten sen puoleen ei koske minua vielä. Tosin tarkoitus nyt loppuvuodesta käydä säädättämässä, joten hyvä ottaa tuo kampanja alta pois.

                          Katotaan muuttuuko laatikkosofta A8:ssa lainkaan. Sehän ei koske kaikkia. Hyvä referenssipiste löytyy, sillä 100km/h talvirajoituksilla tuo on aina ensimmäisen kerran vaihtanut 8:lle Järvenpää-Helsinki välillä motarilla vasta hiukan ennen Kehä3:sen ramppia.

                          Comment


                            Karin kanssa olen aivan samaa mieltä samanlaisen auton omistajana siitä että laatikon toiminta meni päästöpäivityksessä aimo harppauksen perseelleen. Ei se nyt ihan kamala ole mutta juurikin vaihteiden vatkaus turhaan edes takas pienenkin mäennyppylän kohdalla ottaa aivoon. Samoin kuin tuo Karin kuvailema vakkarin toiminta ylipäänsä. Luulis menevän samalla vaihteella isommatkin mäet tuolla väännöllä. Ja niin menikin ennen päivitystä, olen noin vuoden ajellut ennen päivitystä ja reilun vuoden sen jälkeen.

                            Comment


                              Ainakin 3.0TDI kohdalla useimmat on pakollisia kamppiksia. A8 kohdalla kun on noin tuore, en osaa sanoa onko/ tuleeko pakolliseksi. Jos ei autoa meinaa ohjelmoida eli ajelee vakiona, niin sittenhän tuo on sama mutta jos ohjelmoi niin parempi on tehdä tuon päivitetyn päälle se softa, ettei jossain vaiheessa joudu käymään uudestaan ohjelmoinnissa kun Trafi on pakottanut marmorille päästöpäivitykseen. Ja saahan toki osaavat ohjelman tekijät varmasti vaihdeltua vanhemmat versiot jos on tarvetta. Muuten en ota kantaa päivityksen sisältöön.

                              Comment


                                Kari ja Markku, ajatteko D vai S ja onko (drive select) cruise/ACC comfort vai dynamic? Itsellä aina S ja ACC on Dynamic.

                                Nimim. En tunnista ongelmaa Saab-peräisessä 4G.

                                Comment


                                  Mulla loota D:llä ja ACC comfortilla.

                                  Jos muistaa täytyy kokeilla tuota sun comboa.

                                  Comment


                                    Täältä kyllä yhdyn kaiman ja Markun kokemuksiin. Kyllä tuo päästöpäivitetty facelift vatkaa noita vaihteita varsin rasittavaan tahtiin. Olen kokeillut D:llä ja S:llä sekä pitänyt ACC:tä dynamicilla ja comfortilla enkä huomaa eroa, sama vatkaaminen jatkuu. Meidän pre-facelift (ei ole päästöpäivityksiä tehty) menee tähän verrattuna todella nätisti, eikä mistään vatkaamisesta ole tietoakaan.

                                    Comment


                                      Samat kokemukset ovat minullakin.
                                      Askin toiminta meni huonommaksi päivityksen jälkeen.

                                      Comment


                                        Se on vinkeetä tuossa cruise päällä pienemmälle vaihtamisessa, että empiiristen kokemusten mukaan sitä ilmenee n. 70 nopeudessa ja siitä ylöspäin, silloin kun pykälänä sopivin olisi 7 tai 8. Jos ajaa hiljempaa, niin vaihdot menevät kuten ajatus vaikka cruise päällä. Vaikka vähän reilun neljänkympin vauhdissa menee vitonen tuvassa karvan yli 1000rpm tasaisella, kuudenkympin vauhdissa kutosella 1200rpm ja sitä rataa. Ei ole merkitystä onko kylmä tai puolilämmin kone/laatikko. Vähä ns. tympäsee.

                                        Comment


                                        • Minulla on A6 Allroad 3.0 biTDI vm 2014 ja vaihteisto käyttäytyy samanlai pääsöpäivityksen jälkeen kuin täällä monella muullakin. Esim. ilman vakkaria 95km/h menee seiskalla ja vakkarilla vaihtaa heti kuutoseen. samoin välillä vaihtelee turhaan vaihteita. K-Auton vastaus: "Korjaamolta saatujen tietojen, auton tämän hetkisen toiminnan kuvauksen ja videoiden perusteella auton toiminta on viimeisimmän ohjelmistopäivityksen jälkeen normaalia ja vastaavaa kuin muissa verrokki autoissa."
                                          Tuo K-Auton vastaus kyllä pitää paikkaansa eli käyttäytyy vastaavasti kuin muut verrokki autot. Sen voi täältä sivuilta lukea. Näköjään kun riittävän monessa autossa on samanlainen vaiva, niin se muuttuu normaaliksi. Harmi vaan kulutus lisääntyi, ilmeiseti se sitten vähentää päästöjä ???

                                          Comment


                                          • Sama vika täällä, päästöpäivityksen jälkeen vaihteisto alkoi sekoilla vakkarilla. Pariin otteeseen kyselin apua kuopion k-caaralta, mutta ei sieltä apua löytynyt. Yrittivät ajaa vaiheistopäivityksen, mutta eivät päässeet auto softaan käsiksi. Saivat vaan sinne muutaman vikakoodin. Tämän jälkeen ajo jyväskylään TDI tunningille, josta apu löytyi. A6 allroad bitdi -14

                                            Comment


                                              Piti ihan kattoo miten oma bitdi toimii vakkarilla. Ei mitään eroa ajaako vakkarilla vai ei, sama 7 tai 8 vaihteen veivaus satkun vauhissa. Tai ylipäätää ei pudottele kovin helposti pienemmälle. Empiirinen kokeilu tehty deellä ja toki tässäkin päästöpäivitys tehtynä

                                              Comment


                                              • Ongelma ilmenee koneen ollessa vajaalämpöinen. Nopeuden ollessa 65-70 km/h rumppaa vaihteita 5 ja 7 välillä. Tätä ilmenee myös 85-90 nopeudessa, erityisesti vakkarilla. Moottorin öljyn lämpötilan noustessa 90 asteeseen vaihteisto alkaa pelata niin kuin ennen.

                                                Comment


                                                • Onko tästä tietoa koskeeko päivitys vaatimus 4g prefacelifteja? Kone CGQB

                                                  Näen auton tiedoilla että kampanja on auki, mutta onko tuo mahdollisesti tulossa pakolliseksi?

                                                  Lähinnä jos autoa softaa niin tuo kait olisi järkevää tehdä etukäteen, mikäli uhka on
                                                  Viimeksi muokannut Heromanni; 17.3.2021, 14:34.

                                                  Comment


                                                    Koskee. Omaan pre-fl on tehty päästöpäivitys ja sen jälkeen erikoismoottorin toimenpiteitä.
                                                    Et saa autoasi katsastettua, jos kampanjaa ei ole tehtynä ja merkattuna huoltokirjaan.

                                                    Comment


                                                    • Mielenkiintoista, soitin käyttöautolle, kampanja on avoin kyllä.

                                                      Kahteen konttoriin olen ollu yhteydessä eikä traficomin kautta näe tuota vaatimusta.

                                                      Kyllä se mahtaa tulla joo pakolliseksi jossain kohtaa kun trafi ehtii mukaan. 6/2020 On auennut kampanja a6 4g mallin osalta.

                                                      tässä auki tuleeko autoa ohjelmoitua, ehkä siinä kohtaa tuo päivitys kannattaa tehdä. Oliko pönni vaihdelaatikkoon tehty ohjelmamuutoksia 4g bitdi malleissa? Lähteekö kaikki ongelmat pois päästöpäivitys->moottorin optimointi reseptillä?

                                                      Comment


                                                        Mun vaihdelaatikkoon ei ole tehty ohjelmistomuutoksia kolmannen osapuolen kautta. Ainoastaan merkkarilta on lyöty uutta ohjelmaa vaihdelaatikkoon päästöpäivityksen yhteydessä.
                                                        Kuten viestissä 652 ja 654 näkyy.

                                                        Comment


                                                        • Ok, eli marmorilla a6 4g laatikko myös softataan, tuohon ei osannut marmorilla kaveri vastata.

                                                          Jäikö tuo (päästöpäivityksen vuoksi) lisääntynyt vaihteiden empiminen pois moottorin optimoinnin myötä?

                                                          Comment


                                                            Viestien 656 ja 661 mukaan jäi pois.

                                                            Comment


                                                            • Viestin 656 mukaan vikaa ei ollu edes ennen softausta. Noh tiedäppä koko vaihteenvatkaus ongelmasta, ei ole omakohtaista kokemusta.

                                                              Ehkä se on vain kosmeettista, mennään käymään marmorilla kun aika koittaa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X