Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lohkon pesu?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lohkon pesu?

    Olisi tarkoitus puhdistaa/maalata 2.7 bitukan lohko ja mielessä käynyt lipeä kylpy ja siitä sitruunahappo kylpyyn onko kukaan testannut miten toimii ja millä seoksilla?

    Muita tehokkaita ideoita otetaan myös vastaan.

    #2
    Alumiinilohkoa ei varmaan sitruunahapossa kannata uittaa.

    Comment


      #3
      Itse veisin koneistamoon pestäväksi, ensin suurimmat töhnät pois mekaanisesti.

      Comment


        #4
        Biturbon lohko ei ole alumiininen.

        Kannattaakohan niitä sylinteripintoja liuotella hapossa?
        Viimeksi muokannut okkim; 2.9.2015, 15:23. Perustelu: Lisäystä.

        Comment


        • #5
          Biltemasta pari paukkupulloa moottoripesua ja kevyesti teräsharjaa pahimpiin lika kohtiin,vedellä lopuksi. Tietenkin suojaten öljykanavat yms... Itse ainakin tein näin ja hyvä tuli, toki ei ollut alulohko mutta tuskin suurta eroa

          Comment


          • #6
            Joo en ehkä lähde kokeilemaan ku arveluttaa mitä tekee sylinteri pinnoille muuten olisi aika hyvä keino puhdistaa kone.

            Comment


              #7
              Mitenkäs korkeapainepesu tai höyrypesu, siis sellainen millä noita autojen korejakin puhdistetaan maalista/massasta.

              Comment


                #8
                Soodapuhallus, jos on ruostetta niin niihin kohtiin hiekkapuhallusta. Puhalluksen jälkeen pesu ja maali päälle.

                Comment


                • #9
                  Eikö soodalla lähde myös ruoste?

                  Comment


                    #10
                    Sooda ei taida oikein hyvin purea ruosteeseen. Onkos kukaan täällä kokeillut lasikuulapuhallusta lohkolle? Amw:n kuvia kun katseli facebookis ni aika siistiltä näytti. https://www.facebook.com/46225044383...type=1&theater

                    Comment


                    • #11
                      Jos on kyseessä raaka lohko ilman lisäosia, niin voihan sen laittaa elektrolyysikylpyyn. Iso palju johon taittaa peltiä reunoille, lohko keskelle ja palju täyteen kristallisoodalla terästettyä vettä. Akkulaturin plusnapa kehykseen ja miinus puhdistettavaan kohteeseen niin ruoste lähtee.

                      Toinen asia sitten, että miten hyödyllistä tuo on, eikö se pikkuinen rusotus valuraudan päällä toimi vain hyvänä tartuntana emalimaalille jos rasva on pesty pois ja kunnon kelmu vedetään päälle? Näin toimin ainakin oman I5 lohkon tapauksessa.

                      Comment


                        #12
                        Muutaman vitosen lohkon olen putsannut ihan painepesurilla hitaasti ja hartaasti, sillä puhdistuu myös öljykanavat hyvin kun työntää melkein kiehuvaa vettä kanaviin (päätyroput pitää vain poistaa). Sitruunahappoa kukkasumuttimella ruosteeseen ja taas kuumaa vettä päälle. Tuolla höyrypesurilla kun putsaa ja lämmittää lohkon, se kuivuu silmissä eikä ruostekaan siihen heti iske. Ainakaan niin kauan kun se on kuuma.

                        Kansi puhdistuu samalla kaavalla, se pitää vain pultata kiinni johonkin tai lähtee lentoon kun pesurin suihkulla tökkää. :-)

                        Comment


                          #13
                          Joo jokaisellahan meistä on tuon tehoinen kuumapainepesuri :)

                          Comment


                          • #14
                            Alukannen ja joitain moottorin ulkopuolisia aluosia olen joskus lasikuulalla puhaltanut, puhalluksen jälkeen sinolilla pyyhkinyt/valellut osat, ei hapetu.

                            Comment


                              #15
                              Jos ei ole tarkoitus vanhoja maaleja isommin irroitella, niin voihan sitä kysyä jostain lähi korjaamosta/koneistamosta jos löytyy pesukone mihin tuon työntää.
                              Laittaa vaikka vähän kuumempaan pesuun, 15min pitäisi riittää hyvin.

                              Comment


                                #16
                                Onko porukalla kokemuksia koneistamoiden tai muiden firmojen suorittamasta lohkon lasikuulapuhalluksesta? Ilmeisesti jos hyvin haluaisi tehdä, niin lohko kannattaisi uunittaa ennen puhallusta, jolloin öljykarsta palaa tuhkaksi kanavista, eikä lasikuulat jää ainakaan niin helposti kosteisiin öljy- ja vesikanaviin kiinni. Puhalluksen jälkeen vielä pesukoneseen, kanavien huuhtelu vedellä ja puhallus paineilmalla. Ja käsittääkseni lasikuulapuhallus ei vahingoita myöskään koneistettuja tiivistepintoja.

                                Ottaisin mielellään vinkkejä vastaan, jos joku tietää, että missä ylläolevaa palvelua olisi tarjolla.

                                Comment

                                Working...
                                X