Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A5 Coupe/Sportback ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Lisää vettä myllyyn kun tein alustavan varauksen 2017 A5 TFSIQ coupesta, jossa on se 252 heppainen kone. Olen menossa perjantaina hakemaan autoa, joten täältä löytyy varmaan enemmän kokemusta tuosta myllystä, joten onko tuon ja s-tronic kombon kanssa odotettavissa mitään isompaa murhetta tai asiaa mitä olisi hyvä tsekata? Ainakaan aiemman mallisarjan öljynsyöntiongelma ei pitäisi enää koskea tuota B9 mallia enää. Ja kaikki muutkin kommentit +/- on tervetulleita.

    Comment


      Ne tukkeutuvat männänrenkaat on noissa jo vaihdettu parempiin. Vaihteistoistakaan en muista kuulleeni kummempia, ovat toki vielä vähän tuoreemmasta päästä.

      Comment


      • Olen ostamassa A5 2016-18 3.0 dieseliä. Onko näissä jotain mitä ostaessa kannattaa huomioida? Käsittääkseni Audin 3.0 v6 on luotettavimmasta päästä VAGin koneita? Vai onko 2.0d parempi??
        Siis mihin kannattaa kiinnittää huomiota?

        Comment


          Tästäkin löydät paljon tietoa: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...4-b8-ostamassa

          Comment


            Olen ostamassa A5 2016-18 3.0 dieseliä. Onko näissä jotain mitä ostaessa kannattaa huomioida? Käsittääkseni Audin 3.0 v6 on luotettavimmasta päästä VAGin koneita?
            Minulla oli aikaisemmin ekan sukupolven A5 Coupe 3.0TDi manuaalilaatikolla. Oli hullun hauska auto ajaa ja on ulkomuodoiltaan kuvankaunis ❤ Auto lähti minulta 300tkm ajettuna, eikä siinä minun omistushistorian aikana mitään vikaa koneessa ollut. Noita 3.0Tdi koneita on kuitenkin aika montaa eri versiota ja toiset on olleet luotettavampia kuin toiset. Jakoketjun mahdollinen vaihto esim.on aika kallis homma, kun edellyttää koneen poistoa. Eli ostopäätöstä miettiessä kannattaa kuunnella rallatteleeko autossa nokkaketju Myöskin A5 käytetyn S-Tronic-laatikon parasta ennen päiväys taitaa olla 150-200tkm kieppeillä ja laatikkoremppa kustantaa myös jokusen tonnin. Auton sivuikkunoiden sähkömoottorien toiminta kannattaa myös pitää mielestä. Näissähän on karmittomat ovet ja niissä on automatiikka, joka pudottaa sivuikkunoita sentin verran alaspäin ovi avattessa ja sama juttu toisinpäin ovi suljettaessa. Noita niistä on mennyt ja niiden korjaus maksaa myuös jonkun verran. 200-250tkm kieppeillä on todennäköistä, että etupään alusta vaatii huomiota, (kuten missä vain autossa), Tuo painava 3.0TDi aiheuttaa alustan tukivarsille jonkun verran rasitusta.
            Viimeksi muokannut Ilkka L; 3.2.2024, 12:05. Perustelu: Korjattu typo 50-> 150-

            Comment


              Välttäkää B9-sukupolven mietoja 3.0TDI. Tehtaan aivopierun johdosta niiden perässä on DL382 -kaksoiskytkinlaatikko, joka on merkittävästi heppoisempi kuin B8-aikakauden DL501. 200kw on sitten 8HP -öljyvatkaimella, joka on sangen ok.

              Comment


                Alkupään B8 (olisko 2010 asti) on 6HP askilla. Jos epäilyttää kumpi jossain yksilössä on, helpoiten selviää kokeilemalla löytyykö laatikosta 6 vai 7 pykälää

                Comment

                Working...
                X