Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1,9 TDI kulutus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    No ainakin tuohon vikatilaan menoon yksi mahdollinen vikakohde on MAP.

    Comment


      #62
      Jos joku viitsii varmistaa, onko AJM- ja ATJ-koneiden MAPit samalla numerolla, niin voit Petri kokeilla tuolla omallani, pitäisi olla toimiva. Muutaman minuutin homma irroittaa ja laittaa takaisin. Ja matkakaan ei ole pitkä. :)

      Comment


      • #63
        Pitää testata. Auto taas toimii kuten pitääkin, mutta alkaa ottaan pattiin kun ei löydä syytä mikä tuon aiheuttaa.

        Edit: Katsotaan ensin mitä arvot näyttää, aina nuo "viat" on tullut kun oon räpeltäny jotain konepellin alla. Viimeksi laitoin evryn takaisin.

        Comment


        • #64
          Itseltä löytyy vm97 passatti 110hp 1.9TDI motilla, kilometrejä 360tkm.

          Suurinosa ajosta on Mäntsälä - Kerava - Mäntsälä, jolloin pienin keskikulutus johon oon päässyt on 3.8l/100km. Tämä siis vanhaa lahdentietä nopeusrajoitusten +10% mukaan. Aika paljon vaikuttaa jos himmaa ja kiihdyttelee silleen sopivasti. Jos taas ajaa motaria pitkin 130km/h vakionopeudensäädin käytössä niin keskikulutus 5.5l, ilman vakkaria 4.5l.

          Autossa autom. ilmastointi kokoajan päällä, perus 16" renkaat 205/55 kumeilla.

          Comment


          • #65
            Missäs kohtaa tuo MAP-anturi on? Itsellä on kanssa ATJ-koneessa tuota samaa vikaa että nakkaa varaohjelmalle tämän tästäkin kun kovemmin kiihdyttää...

            Comment


              #66
              MAP-anturi sijaitsee paineputkessa, joka tulee imusarjalle. Näkyy putkessa lähellä rintapeltiä edestä katsoen oikealla sivulla. Anturiin tulee pari johtoa ja on kahdella ruuvilla putkessa kiinni.

              Comment


              • #67
                Eli rautalangasta, MAP:in ja MAF:n arvon pitäisi olla lähes samat jos kaikki kunnossa?
                Eiku siis.. MAP mittaa painetta, MAF virtausta. Jollain kuitenkin vertaillaan, muutenhan ei paine-ero vikakoodeja saada aikaseksi.

                Comment


                • #68
                  Mitäs sulla mahtaa ahdot olla?

                  Comment


                  • #69
                    Tuossa joutessani loggailin omastani ahtoja ja 2560mbar näytti VAG-COM eli reilu 1.5bar:ia. Liekköhän tuo liikaa? Auto on vakio ja tosiaan ATJ koneella...

                    Comment


                    • #70
                      Eiköhän tuo lie hetkellinen piikki ja oikeat ahdot pyörii siellä vajaassa barissa.
                      Kai tossakin on 2.5bar map? Taitaa olla siinä vikatilan rajamailla...

                      Comment


                        #71
                        Minulla sama tilanne, tosin ahdin on 1749VA ja asennettuna tuolle ahtimelle tehty lastu.

                        En vielä ehtinyt purkaa logia, mutta ajossa näytti tosiaan käyvän yli 2500mbar:n, ja myös tasaiset ahdot näyttivät olevan kyllä 2300-2400mbar. Auto on kerran kiihdytyksessä rykäissyt, ilmeisesti piikitti jo ahdot yli, mutta vikakoodia ei antanut.

                        ATJ:ssa on vakiona 2,5bar MAP.

                        Comment


                        • #72
                          Itseasiassa ahdot oli siellä 1.5bar:issa koko ajan... Eli liikaa sitten ahtoja. Pitäis vissiin ensin testata tota uutta N75:sta, se kun ei maltaita maksa.

                          Comment

                          Working...
                          X