Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Rata-auton (aihion) valintaa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Tenavana tuli ihailtua kaverin isoveljen Fiat Uno turboa. Sehän oli pikkuisen piristettynä varsin menevä peli. Eikö noilla uunoilla ajeta jokkiksen lisäksi rallisprinttiä, niin luulisi osia olevan tarjolla hyvin, käytettynäkin. Laittakaa semmonen ja ottakaa kyytiin, tulisi lapsuusajat mieleen. :)

    Comment


      Tuossahan olis sopiva: http://www.nettiauto.com/peugeot/205/6569755

      Comment


      • Sitähän mä koitin sanoa jo viestissä #108 :)

        Comment


          Kamalan kallis :)
          Ruotissa on yksi 205 gti mi16 tekniikalla jota ollaan vilkuiltu ja lisäksi suomessa on muutamia vaihtoehtoja tällä hetkellä...

          Comment


            http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t...fdcbdc288ccd75

            Mites tämä, varsin mielenkiintoinen prokkis :)

            Comment


              Kappas, oli menny ohi toi Kendan aiempi linkki.

              Comment


                Heimoneuvosto on puhunut ja rahat jäivät maailmalle. On sitten vallan hauskan oloinen laitos :)
                P.S. Kilometrit ei näy kuin mittarissa
                Attached Files

                Comment


                  Kuuluuko tässä kohdassa toivottaa "Onnea valitsemallanne tiellä!"

                  Sitten vaan lanka palamaan ja kolmen viikon päästä Alastarolla luulot pois :)

                  Comment


                    En ole aivan varma itsekään, että mitä tuli tehtyä. Korvissa ainakin soi.

                    Comment


                      Antoko joku jo ympäri korvia kun pösön hommasitte vai minkä takia soi? :D

                      Comment


                        Siinä on väljähkö pakoputki.

                        Comment


                          Kuuluu rata-auton ominaisuuksiin.

                          Comment


                            Viikon kokemuksella suosittelen yksilöllisiä korvatulppia. Ette te kuitenkaan tee siitä oleellisesti hiljaisempaa. :)

                            Comment


                            • Tästä seuraavalle aihiota miettivälle :
                              https://www.huutokaupat.com/fi/v/83807

                              Comment


                                Mikä Pösö tuli hankittua?
                                Speksit?
                                Hinta?

                                Comment


                                  306. Projektiosiossa on jo alustavaa juttua ja kuvia.

                                  Comment


                                    Auto maksoi noin yhden touhuyksikön ja hauskuutta siinä tuntuu olevan koko rahan edestä. Alkubudjetista jäi puolet jäljelle ja mahdollisesti lunastetaan toinen samanlainen varaosiksi ja lihoina myyntiin.

                                    Comment


                                      Tuota B5 ajatusta jatkaen tuli mieleen että onkohan aihion valinnassa porrasperän ja avantin välillä paljon eroa?

                                      Comment


                                        Olisko sedanin kori hiukan jäykempi? Lähtopainossakin voi olla jotain eroa.

                                        Comment


                                          Jos lähtöpainossa ratakuntoon siivottuna ei suurta eroa ole, niin ei kai jäykkyys ongelma ole kun kaaria varmaan aihioon sovitellaan?

                                          Comment


                                            Uskoisin niinikään, että sedanin koppa on jäykempi koska takalasi on liimalla kiinni ja luukun aukko näinollen pienempi. Käytännön merkitys varmaan vähäinen, mutta periaatetasolla toki olisi suotavaa, että kun sitä takalasia joutuu autossa mukana kuskaamaan niin se osallistuisi korin jäykistykseen. Avantin takaluukusta ei ole oikein muuksi kuin painolastiksi.

                                            Comment


                                              Ibiza cupra 1.8t ois kyllä meikäläisen valinta. Helppo virittää sinne +200hp ja saksasta saa lyhyttä perävälitystä ja ok lukkoja ihan järki hintaan. Alustapäivityksiä löytyy ja jarruja voi vaikka swapata konsernin isommista. Vaikkakin taitaa tyhjällä korilla ja vakiojarruilla fedoron paloilla pärjätä aika pitkälle. Rengaskoko pysyy maltillisena joten nekään ei ole hävyttömän kalliita. Ei se 2.0 16v kään huono aihio ole,

                                              Comment


                                                Keskustelua, B5 A4 vs. B5 S4 radalle.

                                                Yhdessä projektipäiväkirjassa käytiin mielenkiintoista keskustelua B5 korisen a4 sopivuudesta rata-ajoon. Ajattelin laittaa oman aiheen asiasta.

                                                Jos verrokkeina olisi 400hv S4 B5 sedan ja 400hv A4 B5 aeb.
                                                Molemmissa vaikka S4 jarrut, D2 alusta ja 17" R888 kumit.
                                                Muuten koriltaan alkuperäisiä.
                                                Kumpi kiertää nopeammin alastaron radan samalla kuskilla?
                                                Perusteluita arvioille?

                                                Omia ajatuksia:
                                                -A4 puskee vähemmän kevyemmän keulan ansiosta, mutta suuremman turboviiveen ja alaväännön puutteen vuoksi hankalempi lähteä kurvista
                                                -S4 täytyy jarruttaa aijemmin suuremman painon takia

                                                Meniköhän tämä topik oikeaan paikaan?

                                                Comment


                                                  Vakaajat pitäisi olla myös samat. Tuo turboviive ei ihan noin mene. 400hv ykskasiin saa kyllä noille hevosille semmoisen ahtimen mikä työntää heti kun kaasun avaa.

                                                  Comment


                                                    Mutta S4 voittaa silti! ;)

                                                    Comment


                                                    • Noilla spekseillä tietysti kevyempi parempi. Reilumpi vertailu olisi 600hv S4 ja 400hv A4 jolloin moottorin viritysaste olisi sama.

                                                      Comment


                                                      • Seinäjoelta löytyisi audi coupen kori, sisusta valmiiksi purettu :D

                                                        Comment


                                                          Yhdistin toiseen, samaa aihetta vähän laajemmin käsitelleeseen ketjuun.

                                                          Tuolla 400 hp viritysasteella S4 vetää merkittävästi alempaa, eli vähemmän kranttu käytettävästä vaihteesta. Voi jopa käydä niin, että vaihtotarve vähenee ja siitä syystä aika on nopeampi. Selviää kokeilemalla, joten on ihan arvailua.

                                                          Näkisin merkityksellisempänä lopputuloksen. Mihin pyritään ja mitä siitä ollaan valmiita maksamaan? Jos omistaa jo AEB-B5:n, ei välttämättä kannata lähteä erikseen hankkimaan ässää tilalle. Jos kalustoa on hankittava, kannattaa katsella tarjontaa. Mitä saa käytössä olevalla rahalla ja paljonko kannattaa panostaa ässään enemmän..

                                                          Comment


                                                            Jos unohdetaan ulkoiset erot puskureissa yms ja riisutaan pyöränripustukset ja vakaajat pois niin onko A ja S korissa mitään eroa?

                                                            Comment


                                                              S4 on akkukaukalossa poikkituki. Ei pitäisi muuta eroa olla.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X