Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nelipyöräsuuntaus kokemuksia.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Teknorengas Suomenojalla sitten. https://www.tekno-rengas.fi/

    Comment


      #92
      Ei toimenpide erikoinen ole, mutta useimmilta säätäjiltä tippuu hanskat kun tulee yksikin jumissaoleva pultti eteen. Olen tosin itse etukäteen herkistellyt kaikki pultit ja mutterit, jotka säätämiseen liittyy, helpottaa ja nopeuttaa säätämistä.

      Comment


        #93
        Tässä allekirjoittaneen kinnerimallissa on kuulemma enemmän kuin varmaa, ettei kaikki pultiit lähde lämmittämättä auki. Ja koska mulla ei ole tsäänssiä herkistellä pultteja itse, mun on luotettava asennuspaikkaan. Siksi kyselenkin vinkkejä täältä, että osaan välttää valohoitajat

        Comment


          #94
          Mäntsälässä ei ihan helposti mene sormi nenään jos näyttää siltä ettei kulmat jostain syystä helposti asetu haluttuihin arvoihin.

          Comment


            #95
            Kysyin Tekno-renkaalta. No nythän on tietysti renkaanvaihtosesonki päällä, ei ne ehdi tekemään mitään muuta ennen joulukuuta. Pitää odotella.

            Comment


              #96
              Alkuperäinen kirjoittaja jannekk Näytä viesti
              Ei toimenpide erikoinen ole, mutta useimmilta säätäjiltä tippuu hanskat kun tulee yksikin jumissaoleva pultti eteen. Olen tosin itse etukäteen herkistellyt kaikki pultit ja mutterit, jotka säätämiseen liittyy, helpottaa ja nopeuttaa säätämistä.
              Samaa mieltä. Varmaan jokaikinen kerta kun on unohtunut herkistely tai ollut luottavainen että keväällä herkistellyt paikat pelaa loppukesästä, avaimia haettaessa sanotaan että yhdestä kulmasta säätö jumissa, ei saatu säädettyä.
              Mikähän olisi nykyisellään hyvä paikka kulmien säätöön Lappeenrannan suunnalla?

              Comment


              • #97
                A6 4F 2006 etuveto, onko takana kulmien säätöä, ettei turhaan maksa nelipyöräsuuntauksesta? Vaihdettu kaikki laakerit, jouset ja etuiskarit, niin voisi tarkistuttaa säädöt vaikka suoraan ainakin kesäkelillä tuntuu menevän. Mihin nykyisin kannattaa Oulun seudulla viedä säätöön?

                Comment


                  #98
                  Säätöjen olemassaoloon en ota kantaa mutta ite käyttäny noita pilalle madallettuja ja enemmän säätämistä kulmien kans iin point-s/lapin kumilla vuosia eikä oo valittamista ollu kertaakaan

                  Comment


                    #99
                    Se on melkienpä niin, että saa vetää rastin seinään, jos jossain paikassa noi hommat tehdään kunnolla, tai ainakin omalla kohdalla homma on tuntunut siltä. Turun vianorilla käytin omaa autoa ja jättäessä pyysin vielä erikseen säätämään myös camberit. Kun hain auton takas, mulle kerrottiin, että olikin helppo homma kun ei ollut oikein mitään säädettävää. Siinä kohtaa alkoi jo keittää. Myöhemmin tutkin paperin ja olihan siellä peräti etuauraus säädetty. Oli kuulemma camber sallituissa rajoissa, kun sitä oli -0,27 ja pyynti -1,5... Sitten käytiin keskustelu, mitä oli tilattu ja mitä tehty. Näkemysero työn teosta oli sitä luokkaa, että en enää halunnut firman edes korjaavan jälkiä. Lopulta vein auton muualle suuntaukseen ja maksoin homman toiseen kertaan. Rengasturku teki hommat niin kuin kuuluu. Ihan samanlaista sekoilua oli aikanaan 944 possun kulmien säädön kanssa. Raha kelpas ja homa tehtiin ihan miten sattuu. 99% asiakkaista kelpuuttaa ihan minkä vaan paperin ja just semmosta sieltä yleensä tarjotaan.

                    Edit:
                    On onneksi niitäkin, jotka tekevät hommat hienosti. Mullakin on yks luottopaja, mutta siellä oli rengassesonki pahimmillaan, niin piti sitten turvautua näihin isompiin ketjuihin, mistä sai aikoja.
                    Viimeksi muokannut JM; 8.12.2022, 18:58.

                    Comment


                      Terhon pajalla tuli kyllä kerrasta hyvää. Ei jäänyt säädöt tekemättä ja saatiin tarvittavat laput muutoskatsastukseen. Toki Mäntsälä ei oo kaikille ihan vieressä mutta ainakin Mikkeliä sen verran lähellä että kävimme.

                      Comment


                        Jaetaanpa omakin kokemukseni tämän 8P:n kanssa. Käytin tässä kylällä suuntauksessa ja kun vein muutaman viikon päästä auton tuohon Akaan Ajoneuvopalveluun, niin paljastui, että molemmat takajouset poikki. Olikin takapää vähän omituisen alhaalla, mutta luulin että on ominaista näille 8P ässille. Olin jo hankkinut hieman korkeammat, joten uudelleen suuntaukseen olisi ollut meno kuitenkin. Näinpä sitten tein. Nyt oli hieman haasteita, kun takapäästä pultti jumissa puslan holkissa. Vihreälle meni kuitenkin. Parin viikon päästä leimalle ja pomppasi etupään laakereista.

                        Olen kuvitellut, että kulmia ei tule säätää, mikäli autossa on vikaa, joka vaikuttaa säätämiseen. Ilmeisesti on, ainakin tässä tapauksessa, asiakkaan vastuulla.

                        Tähän väliin oli Ajoneuvopalveluunkin saatu kulmien säätölaite, joten vihdoin on kulmat oikeasti kohdillaan. Samalla meni uudet takatukivarret, niin kestää puslatkin ehkä hieman pidempään.

                        Comment

                        Working...
                        X