Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Luotettava VAGine tänäpäivänä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Meillä ei ole vaggineissa ollut mitään kummempaa, huomannut vain että kun vaihtaa ll-huolto ohjelman kiinteään 15tkm välillä olevaan on moottorit pysyneet huomattavasti "puhtaampina" ja hiljaisempina kuin mitä töissä asiakkaiden autot joita huolletaan miten sattuu viellä lonkkarin lisäksi :D Sitten ihmetellään kun hajoaa eikä tehdas korvaa mitään.
    Tuota portterin öljynvaihto väliä ihmettelin itsekin kun näin mitä mittaristossa luki. Muistelisin vain mitä kävimme kaverin kanssa vw polo gt:n koe ajamassa ja vilkaisin huolto kirjaa oli siellä ylimääräisiä tarkastus huoltoja joissa piti käydä. Näissä huolloissa ei tehty mitään muuta kuin laadun valvontaa ymmärtääkseni. Tuo uusin gt polohan on varustettu tuolla uudella hihna koneella ja vaihtoväli oli 210tkm :D
    Jäi tuolta aiemmin kirjoitellusta takuu listasta mieleen tuo alfa romeon takuu aika ja km rajoitus. Huvittavaa sinäänsä että ovat tehtaalla epävirallisesti sanoneet että eivät ole suunnitelleet koneitaan yli 160tkm kestäviksi :D
    Uudemmista parin vuoden ikäisistä ei ole viellä päässyt kuin muutamaa 200tkm ajettua ropaamaa eikä kyllä niihinkään ole tarvinnut kuin normaaleja huoltoja tehdä. Juuri viimeisin isompi oli egr vaihto 2011 skoda superb 2.0tdi konelliseen ajettu 250tkm joten täysin ymmärrettävää että hajoaa noissa kilometreissä.

    Comment


    • #92
      Tähän väliin kaverin tuumailut kun etsi uutta autoa.

      "Kaikki autot on paskoja, tietäis vain mikä on vähiten paska"

      Tuolla kaavalla on hyvä vetää :)

      Comment


      • #93
        Tuossa kun luotettavaksi kehuttiin 3.0tdi 4f:fää ja vielä automaatilla. Miten kyseinen moottori manuaali askilla 4f korissa tai B8 korissa manuaalina? Tuollanen alkanut kiinnostamaan näiden 1.8 turbo koneiden jälkeen, kun ei enää kovin uusia vanhanliiton 1.8 turboja saa :)

        Comment


          #94
          Ihan samaa kamaa. Automaatin vikojen tilalle 2-massavauhtipyörän ja kytkimen tuomat mahdolliset viat.
          Ostaa sen mistä tykkää, kaikkia joutuu kuitenkin korjaamaan.

          Comment


          • #95
            Mun valinta olis 3.0TDI nimenomaan manuaali lootalla. Se on selkeästi kunnossa tai rikki...eikä sellaista vatulointia, että välillä toimii, välillä ei....ja vikadiagnostikkaa maksaa automaateissa ja silti joskus summassa vaihdellaan osia...ja äkkiä on pari tonnia mennyt ja onko välttämättä sittenkään kunnossa. Manuaaliin kun budjetoi sen 1000€ kaksoismassan uusimisen vaikka 250-300tkm välein niin ei tule isompia yllätyksiä :D Softassa sitten joutuu vähän rajaan vääntöjä alhaalta, mutta eiköhän siinä ole silti vastinetta kaasuun :D

            Comment


            • #96
              Alkuperäinen kirjoittaja Munkkiniemen Kreivi Näytä viesti
              Eli todettakoon liian hienoa tekniikkaa liian aikaisin. Ehkä jo kymmenen vuoden päästä on olemassa kestävä ja luotettava 1.2 tai 1.4 TSI. Mitäs tuo 3.0tfsi neljä äffän keulalla? Kokemuksia kenelläkään. Aavistuksen kiinnostaisi tuollainen hankkia.
              Näitä 4f:iä 3.0TFSI:llä ei taida paljoa Suomessa olla, kun niihin liittyviä kommentteja on aika vähän tällä foorumilla.

              Itse ostin sellaisen clubilaiselta vähän yli 70tkm ajettuna ja vm -09. Hänellä ei ollut auton kanssa ongelmia ja puuta koputtaen toivon myös itselleni ongelmavapaita kilometrejä rutosti.

              Kiisselit eivät koskaan ole olleet mieleeni ja olen todella tyytyväinen, kun onnistuin tämän kappaleen löytämään. Saksastahan noita jo löytää paremmin, jos sieltä vaivautuu auton hakemaan.

              Comment


              • #97
                Uskallan sanoa, että hyvin vähän. Ei verrattavissa TSI koneiden ketjuongelmiin.
                Kieltämättä joo. Vaimon 1.4TSI:ssä kallein yksittäinen remontti muistaakseni 9940 tai 9960e... En muista kumpi. Meni laakereita, männänrenkaat, pakoventtiileitä, öljypumppu, turbo, koko jakopää jne kerralla vaihtoon.
                Viime syksy oli armeliaampi eikä mennyt kuin pari turboa, nokka-akselin säädin ja korkeapainepumppu... Harva auto "haukkuu hintansa", mutta tämä on enemmän kuin tuplannut ostohintansa muutamassa vuodessa!
                Korjauskuitteja n. 20000e arvosta reilun 3 vuoden ajalta. Merkkiliikkeen huollot toki lisäksi.

                Tuo oma Audi myös ylitti tavallaan itsensä kun edelliseen B5 -koriseen 1.8T quattroon meni korjauksiin 7 vuoden aikana vähän vajaa 1ke rahaa, tämä B7 2.0TFSI quattro otti kerralla reilusti yli 2ke. Vielä kierrokset "humppaa" eli Tiptronicissa jotain, ja vikavalo koko aajan päällä kun nokka-akselin säädin pitäisi uusia. Huokaus... Nyt JO yli 150tkm mittarissa.

                Comment


                • #98
                  Vieläkö uudemmat 2.0tfsi koneet vie öljyä? Missä vaiheessa muutoksia on tullut?

                  Comment


                  • #99
                    Alkuperäinen kirjoittaja cancermann Näytä viesti
                    tämä B7 2.0TFSI quattro otti kerralla reilusti yli 2ke. Vielä kierrokset "humppaa" eli Tiptronicissa jotain, ja vikavalo koko aajan päällä kun nokka-akselin säädin pitäisi uusia. Huokaus... Nyt JO yli 150tkm mittarissa.
                    Mitäs sulle saatiin 'aikaiseksi' tuolla 2 te:llä ?

                    Comment


                    • Alkuperäinen kirjoittaja cancermann Näytä viesti
                      Kieltämättä joo. Vaimon 1.4TSI:ssä kallein yksittäinen remontti muistaakseni 9940 tai 9960e... En muista kumpi. Meni laakereita, männänrenkaat, pakoventtiileitä, öljypumppu, turbo, koko jakopää jne kerralla vaihtoon.
                      Viime syksy oli armeliaampi eikä mennyt kuin pari turboa, nokka-akselin säädin ja korkeapainepumppu... Harva auto "haukkuu hintansa", mutta tämä on enemmän kuin tuplannut ostohintansa muutamassa vuodessa!
                      Korjauskuitteja n. 20000e arvosta reilun 3 vuoden ajalta. Merkkiliikkeen huollot toki lisäksi.
                      Paljonko on ajettu ja missä autossa ja mikä tehoversio? Äitipuolella on A3:nen S-Tronicilla ja tuolla 1.4TSi:llä ja muistaakseni se heikoin tehoversio. Siinä ei ole ollut moottorin eikä vaihteiston kanssa mitään ongelmia.

                      Comment


                      • Täällä on 2010 mallin scirocolla kurvailtu huoltojen välit maksimissaan 10tkm välein. Kone 2.0 tsi 155kw EA888.
                        Eka huolto ollut 7tkm kohdalla, siitä seuraavat ollut maksimissaan 10tkm välein. Viime huollossa vaidettiin myös lisätyönä jarrunesteet.
                        Tämä vuosi näyttää menevän 8tkm kieppeille.
                        Kone lämpenee webastolla aina ennen käynnistystä joten vältämme kylmä käynnistystä samoin kone käytetään aina "kuumaksi" eli öljyt yli 85 asteen ennen sammutus vaikka olisi "pätkä" ajoa, sen verran suunnitelmallista on auton käyttö.

                        Puuta koputetaan koska ei ole vikoja ollut mutta teknisiä laitteitahan nämä on ja kaikki on mahdollista.

                        Harrasteeksi suunnitelmissa V10 fsi tai V8 fsi moottorinen kulkupeli, mutta..

                        Comment


                        • Luotettava VAGine tänäpäivänä?

                          Olikohan tuo muistaakseni koodilla BMY. Nyt kilsoja jotain 205tkm. Touran kyseessä.

                          Tontsa: Paljon piti tehdä itse js lisäksi keräillä osia mm. Puolasta, Saksasta ja briteistä. Joitain juttuja myös ihan korjattiin eikä vaan hyllystä kalliita uusia osia vaihtamalla ;)
                          Vielä tosin menee kun nokan säädin ei toimi...

                          Comment


                          • Ehkä tää nyt tänne sopii, mutta yleensä pohdituttanu noitten 2.0 TFSI quattro koneiden/vaihdelaatikoiden kestävyys? Että esim. jos A4 B7 kyseisellä koneella piristäisi: vaikkapa nytten kevyemmästä päästä...
                            Cat-back kisa katti:lla,dp, FMIC, ja parempi ilmasuodatin+ lastu noille. päästäisiin tehoihin: 265-280 hp? ja vöönnöissä 400nm? vääntö alueha noissa taitaa olla vakionakin aika laaja kierroksia ajatellen. Mutta sitten tulee kysymys, onko näinkin "uuden" korinmallin pieni perus piristys järkevää, siis toisin sanoen hajoaako paikat? Tosta laatikosta kuullu vaan niin paljo huonoa sanottavaa...

                            Comment


                            • Ehkä tää nyt tänne sopii, mutta yleensä pohdituttanu noitten 2.0 TFSI quattro koneiden/vaihdelaatikoiden kestävyys?
                              Tuo quattron 01E-manuaalilaatikko on ainakin ns. pomminkestävä. En huolehtisi sellaisen kestävyydestä noinkin maltillisella viritysasteella. Automaateista ei ole kokemusta.

                              Comment


                                B7 tipin kanssa ei ongelmia. Pelkällä softalla päästään jo 400Nm tuntumaan.

                                Comment


                                • Onko noissa B7-tippilootissa noita turbiiniongelmia yms kuinka paljolti? Tuossa nyt hetken selaillut mobilea ja Nettiautoa tuollaisen 3.0TDI tai 2.0TFSI:n perässä.. Manuaali tietty olis hyvä, mutta automaatteja tuntuu enempi olevan.

                                  Comment


                                  • juu ihan manuaali lootaa tarkotin :) Mites toi orkkis kytkin? kestääkö 450nm vääntöä esim? vai kannattaako vaihtaa jo tossa vaiheessa kytkin/vauhtis? kellää kokemusta?

                                    Comment


                                    • Mulla kävi tuon edellisen A6:n (3,0 TDI) kanssa mielenkiintoinen tapaus: kovilla pakkasilla auton alta kuului vaimea viheltävä ääni, aivan kuin viallinen ahdin, mutta tässä tapauksessa se kuului silloin kun auto rullasi kaasu ylhäällä.
                                      Vein auton normaaliin huoltoon( Audi AirPort) n 60 tkm ajettuna ja mainitsin myös tuosta äänestä. Huollon vastaanottaja lupaili tutkia asiaa ja totesi, että saattaa tietää, mistä on kyse. Iltapäivällä, kun olin noutamassa autoa, hän kertoi, että kardaani pitää vaihtaa, laakerointi pitää ääntä. Avauduin sitten hieman kaverille, että Audi varmaan osallistuu ko remppaan, eihän 60 tkm ajetusta autosta voi mennä kardaani. Hän selitteli, että osien hinnassa voidaan vähän joustaa jne, mutta olisin joutunut maksumieheksi, ellei autossa olisi ollut 5 vuoden / 100 tkm takuuta. Myöhemmin paljastui,että tästä hommasta on ollut kampanja, mutta ko auto oli silloin vielä Saksassa.

                                      Myin auton pois kesällä ja syksyllä uusi omistaja soittaa ja kyselee tuosta tehdystä huollosta. Hän oli firmansa autohallissa tehnyt väliöljynvaihdon, kun ei ollut ajatellut ajaa 30 tkm samoilla rasvoilla. Hän oli laskenut öljyt 8 litran mitta-astiaan, mutta astia oli tullut täyteen, ennen kuin öljyn tulo lakkasi. Proppu kiinni ja uusi astia, sieltä tuli vielä 4 litraa lisää. Virallinen öljymäärä lienee 6,4 litraa, joten se oli ilmeisesti täytetty kaksi kertaa.

                                      Ihme, ettei mikään hajonnut ja öljy mahtui pyörimään siellä. Ilmeisesti matalat kierrokset isossa dieselissä auttoi asiaa. Auto oli menossa seuraavalla viikolla Audille tutkittavaksi, en tiedä onko mitään löytynyt. Tässäkään versiossa ei ole enää öljytikkua, tietokone tosin näytti ylitäyttöä, kun kerran sitä tutkin, mutta kuvittelin sen olevan desilitroissa...

                                      Comment


                                      • Omalla B seiskalla takana 5 vuotta ja noin 120tkm. Mittarissa nyt 239tkm. Moottorina 2.0t ja manuaaliaskilla. Ohjelmoitu Motestilla ja putkisto alusta loppuun. Kulkupuoli ja ajettavuus kunnossa. Sytytyspuolat ja antureita vaihdeltu, mutta taitaa olla ihan perus settiä näissä. Samanlaiseen vaihtaisin nyt jos pitäisi.

                                        Comment


                                        • 3.0 tdi myllylle antaa castrol öljytilavuudeksi 8.2l. 6,4l kuulostaa aika vähälle omaan korvaan.

                                          Comment


                                          • Oma rakkine ottaa sen 8.0 litraa öljyä. Nyt joulun pyhinä ensimäistä kertaa 5 vuoden aikan mitä nyt Audeja on ollut jäi matka kesken. Tietysti mahdollisimman kauas kotoa. Korkeapainepumppu päätti antautua 197tkm kohdalla. VW-autolta olisi pumpun saanut heti mutta 1743e luki hintalapussa. Huollolle pisteet siitä että tilasivat uuden pumpun Saksasta hintaan 995e. Samalla aukasulla vaihtuu apulaitehihna ja vesipumppu. Koko lysti kustantaa sen 1900e töineen mutta se on pieni hinta siitä pääsee shitroenistä eroon.

                                            Comment


                                              Ei saatana,kyllä kait ton pumpun pitäs vähän pidempään kestää.Mitäköhän sieltä hajos?

                                              Comment


                                              • Pumpun akseli väljä ja stefan pullautti pihalle.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X