Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Luotettava VAGine tänäpäivänä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Eiköhän se ostajan miellyttäminen ole se pääasia jotta kauppa käy. Jos auto on jo lanseerausvaiheessa vanhanaikainen tekniikaltaan ja ulkonäöltään niin useimmat ostajat kyllä siirtyvät kilpailijan leiriin, ellei hinta ole erityisen houkutteleva, ja mitään "alennusmyyntejä" Audilla tuskin aletaan harrastamaan.
    Lisäksi ne jotka uusia Audeja ostavat, eivät niillä aja sitä kahtasataa tonnia, vaan auto menee kiertoon paljon paljon aikaisemmin, joten se tekniikan täydellinen ongelmattomuskaan ei ole mikään este.

    Comment


    • #62
      Alkuperäinen kirjoittaja Hervast Näytä viesti
      Siellä oli uutinen jonka mukaan Audi lykkää uuden A4 mallin esittelyä, koska siinä ei tulisi olemaan pahimpiin kilpailijoihin verrattuna tarpeeksi houkuttelevia varustehimmeleitä ja muotolukin olisi liian pliisu. Kannattaisikohan kuitenkin ensin suunnitella sellaista tekniikkaa jolla voisi ajaa perushuolloilla 200 tkm ilman ongelmia ennenkuin alkaa miettimään mikä ostajaa miellyttää ?
      Aika isojen riskien kanssa pelaavat, jos eivät tosiaan saa normiaikataululla ns. kestävää tekniikkaa aikaiseksi niin näin vuoden aikataululla ei ole muuta odotettavissa kuin sutta ?

      Comment


      • #63
        Linkitin tuon uutisen johonkin ketjuun täällä heti kun sen luin.

        Autotehtaiden pääasiallisena tavoitteena on tuottaa houkuttelevia tuotteita joiden ensimmäisen omistajan ajosuorite on ongelmaton ja joiden huoltokulut leasingyhtiön näkökulmasta ovat edulliset ensimmäiset kolme vuotta. Ei ole sattumaa että esim. jarruneste vaihdetaan uuteen Audiin vasta kolmen vuoden kohdalla ensimmäisen kerran ja sen jälkeen kahden vuoden välein.

        Comment


        • #64
          "Audi jätettiin mainitsematta..." , mutta tuo uusien mallien esittelyn lykkääminen (paluu suunnittelupöydälle) ei johdu kestävyydestä vaan ominaisuuksista ja varusteista, jotka eivät esim. tulevissa a4:ssä ja Q7:ssa olleet ollenkaan sitä "teknistä etumatkaa". Mursu ja BuMWagen olivat jo nyt esitelleet edistyksellisempää tekniikkaa ja ominaisuuksia.

          Comment


          • #65
            Juurikin noin. Mesellä ja Bemulla on jo olemassa uutta tekniikkaa ja fiitsereitä jotka olisivat puuttuneet tulevista uusista Audimalleista, jotka on vielä puoliksi suunnittelupöydällä, siksi aikalisä.
            Lisäksi kai muotoiluakin lienee tarkoitus säätää vielä? Esim. A4 B9:n muotoilu on kai koettu liian konservatiiviseksi, ts. muistuttaa aika pitkälle B8:ia. Minusta se kyllä on ihan ok näköinen mitä jotain kuvia on nähnyt, liekö olivat kuinka lopullisia.

            Comment


            • #66
              Alkuperäinen kirjoittaja buzz Näytä viesti
              Lisäksi kai muotoiluakin lienee tarkoitus säätää vielä? Esim. A4 B9:n muotoilu on kai koettu liian konservatiiviseksi, ts. muistuttaa aika pitkälle B8:ia. Minusta se kyllä on ihan ok näköinen mitä jotain kuvia on nähnyt, liekö olivat kuinka lopullisia.
              Tuotekehitysputket ovat varsin pitkiä, en millään jaksa uskoa että peltejäkin muutettaisiin vielä.

              Comment


              • #67
                Saksalaisisssa lehdissä olleet ennakkokuvat b9 mallista ikävä kyllä antoi vaikutelman siitä, että nyt Audi mahdollisesti ryssii uuden nelosen muotoilussa. Näytti lähinnä typistetyltä a6 mallilta, mutta itseä mielenkiintoisempi kuvagalleria liittyy sisustaan. Kuvissa b9 näytti vanhemmalta kuin uusi a3 sedan, joten en ihmettele josko olisi käskyä tullut vähän radikaaleimpiin pokkauksiin kokonaisuuden nähden. Audin valtti on ollut mittasuhteet. Mut mielenkiintosin asia itselle on nimenomaan alusta ja sisusta, millaiseen suuntaan on lähdetty ajettavuuden, yleisen laadun ja mukavuuden suhteen. B9 malli tulee siihen saumaan, jossa ns. premium nostaa tasoaan pykälän korkeammalle, mutta tärkeä kysymys on miten Audi sen tekee, koska alemmat luokat hengittää jo kovasti niskaan ns. tuntumasta premiumista.

                Comment


                • #68
                  Onkohan siitä uudesta b9 missään oikeasti oikeaa kuvaa ?

                  Jonkun minkä itse näin oli enempikin 10 v. vanhan A8 pienempi painos, eli aika kuraa ainakin omaan silmään.

                  Comment


                  • #69
                    Onhan tuo kieltämättä hankalaa tehdä vetovoimainen auto A3:sen ja A6:sen väliin. Itsekin tässä autonvaihtoa pohtineena hankintaa jarruttaa tuo B8:n antiikkisuus varsinkin sisätiloissa. A3 ja A6 vaikuttavat huomattavasti modernimmalta varsinkin sisältä, tosin niin pitääkin koska tuoreempia korimalleja.

                    Eli hieman on pettymys mikäli tuota B9 mallia ei nyt sitten tänävuonna tulekaan. Ja noista ennakkokuvista en vielä kovin syvällisiä johtopäätöksiä tekisi.

                    Comment


                    • #70
                      Alkuperäinen kirjoittaja Jape Näytä viesti
                      Itsekin tässä autonvaihtoa pohtineena hankintaa jarruttaa tuo B8:n antiikkisuus varsinkin sisätiloissa. A3 ja A6 vaikuttavat huomattavasti modernimmalta varsinkin sisältä, tosin niin pitääkin koska tuoreempia korimalleja.
                      Meitä kaikki on vaikea miellyttää, itse ymmärtänyt että B8:n sisusta oli loikka nykyisyyteen verrattuna B7:aan ollessaan enempi Nintendo-maailman tuote, ja nyt taas tämä uusi A3 on (omasta mielestäni) palannut ajassa taaksepäin omatessaan varsin kliinit sisustan muodot ( siihen istahtaessa tulee väistämättä fiilis sen sukulaissuhteesta vanhaan B7:aan).

                      Pelkkä oma milepide mutta vanhan B7 kojelauta hakkaa kokonaislaadussa uudemman B8:n kojelaudan, en oikein ymmärrä sitä ämpärimuovin määrää premiumautossa ....

                      Oikeasti itseänikin jänskättää mitä tämä B9 tuo tullessaan, ainakin sitä n. 100 kilon laihtumista on jo hehkutettu mikä sinänsä olisi kyllä tervetullutta, mutta tuntuvat nuo kevennysyritykset olevan vähän torsoja sillä oletin A3 Sedan 1.8 TQ S-Tronic:in olevan kevyempi kuin 1400 kg. ( ilman kuskia), ero vanhaan 'panssariautoon' (profiilin auto) on aika nimellinen ( n. 100 kg.) kun ottaa huomioon muut ominaisuudet.

                      Muovisia öljypohjia odotellessa .....

                      Comment


                        #71
                        Muoviset öljypohjat on jo uusimmissa A4 malleissa käytössä. :)

                        Comment


                        • #72
                          Pakko kommentoida, että 10v:n k-jetronic ei ole mikään vastaava vika. Varsinkin jos mietitään ensimmäisiä 10 vuotta auton käyttöiässä, niin pirun varma ja toimiva yksinkertainen systeemi. Tai oikeastaan suurin osa toimii vielä 30v iässäkin eikä niiden määräjakajia kukaan ole huoltanut. Toki käyntivikojakin jo tuossa ajassa on moneen ilmennyt, mutta se nyt on tästä ketjun ideasta täysin eri juttu.

                          Tämän ketjun aihehan voitaisiin sanoa koskevan 5-8 vuoden ja 200tkm aikana ilmenevistä vioista, joissa jotain hajoaa totaalisesti. Mutta löytyy 10v:stä toki listalle sopivaa vikaakin: halkeavat pakosarjat.
                          Viimeksi muokannut jasso; 28.2.2014, 12:52.

                          Comment


                          • #73
                            Sama tyyppivika koskee muitakin vanhempia 20vt-koneita (3B, ABY, AAN) ja v6:sia (AAH&ABC).

                            Yleisesti voisi varmaan sanoa, että luotettava vaggine tänä päivänä on vähän luksus- ym. varusteita omaava ja vanhalla tekniikalla varustettu esim. Skodillac jollain 1.9tdi koneella ja manuaali laatikolla. Seat Exeo eli kierrätetty B7 taitaa myös sopia näihin raameihin.

                            Comment


                            • #74
                              Liittyy löyhästi aiheeseen tämä tarina.
                              Naapuri osti kaveriltaan pari viikkoa sitten -09 A4:sen (2.0T bensa etuveto) joka ostettu uutena Suomesta, viety pois ja tuotu muuttoautona takaisin 2010.
                              Autolla ajettu alta 40tkm ja nyt nokkaketju "löystyi" mikä aiheutti isoa remonttia kanteen. Audi ei ota kuulemma mitään vastuuta, koska nokkaketjun kiristimen (tjms) osalta ollut takaisinkutsu joskus vuona -09 ja sitä ei silloin ole hoidettu koska silloinen auton omistaja tai auto ei ollut Suomessa. Huollot on tehty ei merkkikorjaamolla ja tähän vedoten Audi ei ota vastuuta (jos olisi huolto tehty Audilla, olisivat voineet samalla huomanneet ettei kiristintä ole fixattu ja korjanneet asian).
                              Onko se nyt niin, ettei tosiaan valmistajalla/Audilla ole asiasta minkäänlaista vastuuta?

                              Comment


                              • #75
                                Tuossahan juuri on tulee esiin se syy, miksi takuunalaiset autot pitäisi huoltaa asiallisessa paikassa. Valmistajalle pitäisi suoda mahdollisuus korjata mahdolliset viat ennen kuin ne eskaloituu kalliimmaksi laskuksi.

                                Toisinsanoean alkuperäinen vika liittyi ketjunkiristimeen, jonka Audi on tarjoutunut korjaamaan takaisinkutsulla. Vastaavasti kallis remontti on seurausta huollon puutteesta (viallista komponenttia ei ole vaihdettu ajoissa)

                                Jotta ei menisi liikaa aiheen ohi, niin tässä on hyvä esimerkki siitä ettei autot edelleenkään ole vain "tankkaa ja aja"-laitteita. Luotettavuuden kannalta on äärimmäisen tärkeää tarkkailla/tarkastuttaa määräajoin auton kuntoa. Kun tarpeekksi ajoissa puututaan ilmeneviin vikoihin, voidaan säästyä monilta kalliilta remonteilta tai matkan katkeamisilta.

                                Comment


                                  #76
                                  Huollon puute on ehkä väärä sana, mutta osoittaa hyvin sen, miksi aika ajoin on hyvä edes soittaa merkkikorjaamolle, onko kampanjoita päällä. Niitä saattaa tulla ns. keskenkaiken myös voimaan, kuten puolakamppis osoittaa.
                                  Muutaman auton olen passittanut marmorille kysymään tietoja ja osa on jäänyt sille tielle, kun korjaus on löytynyt tiskin takaa.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Pakko kommentoida, että 10v:n k-jetronic ei ole mikään vastaava vika. Varsinkin jos mietitään ensimmäisiä 10 vuotta auton käyttöiässä, niin pirun varma ja toimiva yksinkertainen systeemi.
                                    Rohkenen väittää esim. Motronicin olevan kertaluokkaa luotettavampi, kuin K-Jetronic, mutta onhan se toki paljon uudempi järjestelmä.

                                    K-Jetronic on -70 luvun alkupuolen lapsi, mutta jostain syystä sitä pidettiin Audeissa 90-luvun alkuun asti. K-Jetronicin suurin ongelma mielestäni on mekaanisuus ja sitä kautta kuluvat osat, mm. wc-pytyn kansi ja siihen liittyvät osat, kylmäkäynnistimen/kuormitusrikastimen kaksoimetalliliuskat, kalvot yms.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Miten vanhoihin autoihin näitä kampanjoita vielä tulee?

                                      Comment


                                      • #79
                                        Kuskista myös aika paljon kiinni, miten ja kuinka kauan auto pelaa hyvin :) ajotavat yms.
                                        Ja yleensä mies kuskit "osaa kuunnella" jos autossa ilmenee jotain vikaa... Naiset ei sitten sellai ymmärrä... ja huomaa vasta sitten, kun vika on levinnyt pahemmaksi.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Alkuperäinen kirjoittaja Munkkiniemen Kreivi Näytä viesti
                                          Miten vanhoihin autoihin näitä kampanjoita vielä tulee?
                                          Nää korjauskampanjat tuntuvat olevan varsin 'aavemaisia', etenkin noitten uusien TSI-moottorien nokkaketjujen korvauksista on kuulunut todella montaa versiota, jollekin on laitettu kaikki kuntoon kättä päälle-sopimuksella, toiset taas joutuneet maksamaan osan työstä/osista.

                                          Yksi kait pisimpiä on ollut se sytkäpuolakampanja, oma autoni oli 5 tai 6 vuotta vanha kun ne siihen vaihdettiin (kaikki/ hinta 0 euroa).

                                          Comment


                                            #81
                                            Noita ketjuhommia ei ole korjattu niinkään kampanjana vaan goodwill korjauksena. Ja ne taas riippuu auton iästä, kilometreistä ja huoltohistoriasta. Voisi sanoa että todella häilyviä on rajat ja käytännöt. GW tietoja ei saa, ennen kuin viet viallisen auton marmorille tutkittavaksi ja jos vikakuvaus osuu tehtaan listaan oikein, tehdään korjaus GW;nä tietyin ehdoin.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viesti
                                              Rohkenen väittää esim. Motronicin olevan kertaluokkaa luotettavampi, kuin K-Jetronic, mutta onhan se toki paljon uudempi järjestelmä.
                                              K-Jetronicissa voi olla lähes kaikki muu rikki paitsi bensapumppu ja edelleen moottori käy. Idioottivarman ruiskun yksi ikävä puoli on se, että se ei osaa itse kertoa ongelmistaan. Kun mietitään K-Jetronicin aikaa ja elinkaarta, niin moniko niistä on saanut asiantuntevaa huoltoa osakseen ja kuinka moni K-Jetronic on osaamattomissa käsissä särjetty. Kuinka moni tuntee edes yhden asentajan, joka K-Jetronicin kohdalla tietää tasan tarkkaan sen mitä tekee? Veikkaisin aika pitkällä K-Jetronic "kokemuksella", että ehkä yksi asentaja tuhannesta on oikeasti tuntenut K-Jetronicin. Kokemuksella suluissa siksi, että ei ole vielä yli kymmenen vuoden ja seitsemän K-Jetronicin kokemuksella ollut ylitsepääsemättömiä ongelmia K-Jetin kanssa ja järjestelmä edelleenkin on minulle melko vieras ja pääosin huolettomuutensa takia, kun ei ole tarvinnut tutustua.

                                              K-Jetronic on laadukkain ruiskutusjärjestelmä mitä koskaan on tehty ja koskaan tullaan tekemään. Siitä yksinkertaisesta syystä laadukkain, että sitä ei olisi voinut muuten tehdä. Siinä se on K-Jetronic-ajassa Audin laadun huippu ja KE-Jetin myötä alkoi kaiken kattava alamäki.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Voisin väittää, että yksikin imuvuoto halvaannuttaa keljukoon aika totaalisesti. Motronikki vain vähän kakelteleen siitä.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  K-Jetronic on laadukkain ruiskutusjärjestelmä mitä koskaan on tehty ja koskaan tullaan tekemään.
                                                  Tästä voidaan olla montaa eri mieltä :)

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    A4 B6 ja 1.9 TDI AVF on paras kokemukseni tähän asti.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Motronic päihittää kyllä K-jetin joka osa-alueella. Komponenteiltaan yksinkertaisempi eli varmempi sekä kaiken lisäksi osaa kompensoida vikojaan.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Onko 1.8TFSI-moottoreista millaisia kokemuksia ja millainen maine niillä on? On alkanu tällä moottorilla varustettu rinkula kiinnostaa. Koneessa taitaa olla jako ketjulla ainakin? Ainakin mainostivat pientä kulutusta ja mukavaa vääntöä ja tehoa tälle koneelle. Näissä taisi olla pariakin eri tehoversiotakin?

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja J-M Koopikka Näytä viesti
                                                          Voisin väittää, että yksikin imuvuoto halvaannuttaa keljukoon aika totaalisesti. Motronikki vain vähän kakelteleen siitä.
                                                          Mjaa, ei minulla semmoista tehnyt, tottakai riippuu varmaan että mikä alipaineletku... edellinen omistaja oli ilmeisesti jotain koittanut säätää, oli yksi jos toinen letku irti/ väärin kytketty. Vaikuttihan se toki käyntiin mutta kyllä minä sillä hetken aikaa sellaisenaan ajelin :)

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            1.8tfsi:tä saa kolmena eri versiona: 120hp, 160hp ja 170hp. Tuo 170hp on uusin näistä ja tuli muistaakseni vuonna -11 tai -12. Kaksi edellistä eli 120 ja 160 hevosvoimaiset ovat olleet A4 B8:ssa alusta alkaen tyrkyllä eli vuodesta 2008. Oman kuulemani mukaan ihan perushyvä motti, jos pidetty hyvin. Tosin jakoketjuongelmia on tiedossa tästäkin koneesta. Mutta se on sitä nykyaikaa.
                                                            Viimeksi muokannut Munkkiniemen Kreivi; 5.3.2014, 18:36. Perustelu: Virheet taasen korjattu

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              On olemassa myös uudessa A3:ssa oleva 180 hv versio 1.8 TFSI:stä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X