Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Luotettava VAGine tänäpäivänä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Alkuperäinen kirjoittaja Coupe32V Näytä viesti

    Nämä kun yhdistää niin saadaan B7 3.0TDi Quattro Automaatti jonka pitäis sit olla se täydellinen värkki.
    Tämmöinen olo itsellenikin muodostunut, muutoinkin pidän tämän B7:n ('kivikautisesta') tekniikasta joka omaa juurensa tuonne 90-luvun lopulle, ei turhia krumeluureja vaan toimivaa perustekniikkaa. Itellä ollut tämä kohta 4 v. ja ainoa vika mikä ollut on se puolavika joka sekin korjattiin takuuna ( kaikki puolat vaihdettiin samantein).

    Eli itselleni kaiken informaatioähkystä näistä ties mistä vioista on todella vaikeaa lähteä oikeasti vaihtokaupoille.
    Viimeksi muokannut tontsa; 25.2.2014, 11:02.

    Comment


    • #32
      elexter antoikin hyvin ideaa tuohon DSG+nykydiesel padan toiminnan takaamiseen. Isälläni 2011 VW Jetta 2.0tdi + DSG. Ensimmäisen 30tkm huollon jälkeen alkoi laatikko liputtelemaan omiaan, kävin koeajolla ja huomasin myös että moottori ei oikein vedä vaan tahmaa, vaikkakin juuri vaihedttu uudet LL-litkutkin koneeseen. Vähän kenkää, todella reippaasti jarrua ja sport ajolla laatikko kokoajan. Laatikko ei tee omiaan enää ja moottori vetää normaalisti. Annoin nopean ajokoulutuksen ja ei enää 65tkm asti mitään ongelmia.

      Ainoastaan tuo Longlife huolto on suorastaan saatanallista, ei kyllä voi kone pahemmalta kuullostaa kun vertaa ennen ja jälkeen öljyn vaihdon, eihän se ole enää edes öljyä vaan dieselin ja lietteen sekoitusta mitä sieltä koneesta valuu pihalle. Ja uudelle Transportterille kun ilmoittivat 40tkm huoltovälin niin meinasin pyörtyä.

      Comment


      • #33
        Elähän mitä. Isän X3 on käynyt 116tkm aikana vasta kaksi kertaa öljyn vaihdossa:) Ei kuulemma ole auto sen enempää ilmoitellut vaihdosta.

        Comment


        • #34
          Valitettavasti historia on historiaa vääjäämättömästi...pikkuhiljaa ne vaan loppuu nuo B7 ja A6 4F mallitkin...tai siis ovat niin paljon ajettuja/vanhoja, että eivät enää ole varteenotettavia vaihtoehtoja kovin monelle. Varmaan topickin avaajakin toivoi keskustelua vähän tuoreemmista vaihtoehdoista?

          Ilmeisesti ainakin nuo 2.0 dieseli CR koneet ovat olleet ihan asiallisia laitteita? Mikä kone bensapuolelta on luotettava? Ja mihin koppaan yhdistettynä säästyy suurimmilta harmeilta?

          Comment


          • #35
            Alkuperäinen kirjoittaja elexter Näytä viesti
            PS. Kyllä se aika vaan kuultaa ihmisten muistot, kun tässäkin ketjussa viattomaksi moottoriksi kehutaan koneita, joita tuttavallisemmin on välillä kutsuttu nimellä "nokkasorvi".
            Niinhän se menee että n. 15-vuotta vanhoista autoista tulee aina "vanhaa, simppeliä ja kestävää tekniikkaa".

            Comment


            • #36
              PS. Kyllä se aika vaan kuultaa ihmisten muistot, kun tässäkin ketjussa viattomaksi moottoriksi kehutaan koneita, joita tuttavallisemmin on välillä kutsuttu nimellä "nokkasorvi".
              Viittaat varmaan minun kommenttiin. Jos näin niin aika ei kultaa muistoja, koska kyseinen "nokkasorvi" on ajossa edelleen ja koneessa ei ole ollut ainuttakaan vikaa edellisen 5v. aikana, siis sinä aikana kun auto on minulla ollut. Omien kokemusten perusteella erittäin hyvä kone, mutta koputellaan puuta, ettei se laukea kotimatkalla :)

              Comment


                #37
                Erään erittäin epäluotettavan baijerilaisen jälkeen piti saada luotettava, suht tilava, nelivetoinen ja farmari vaggilainen. Valinnaksi tuli BG Passat 1,9tdi 4motion, löytyy torsen ja keulilta AVF pumppari. Tämäkin keksintö piti uittaa Saksasta, kun ei Suomesta tahtonut hyvää löytyä:)

                Täytyy sanoa, että tyytyväinen olen valintaani ollut.

                Comment


                • #38
                  Ite taidan talsia autokauppaan ettimään tuota 3.0tdiq:ta. Pitkää matka-ajoa tulee ajeltua, niin sama kai se on hommata tuo ja laittaa kakkosnelonen bensa myyntiin :)

                  Comment


                  • #39
                    Mahtaakohan sitä viatonta konetta olla olemassakaan. Tässä jotain esimerkkejä foorumilta poimituista vioista:
                    -20vt vitoset - halkeavat kannet
                    - 3.0 TDi, nokkaketjun kiristimet ja ketju, suuttimet, läpät
                    -10v vitoset - k-jetronic
                    - 1.9PD koneet - kytkin ja kaksoismassa vp, johtosarjat, laturin kiristin
                    - 2.0 PD piezot - suuttimet
                    - 2.0 CR koneet - suuttimet ja lukematon joukko muita pikkuvikoja
                    - 2.5TDi vitoset - katkeavat jakohihnat
                    - 2.7Bit - nokat, pakosarjat, turbot
                    - 2.0tfsi - öljysyönti + möhnä imusarjoissa
                    - muut tfsi koneet - möhnä imusarjoissa
                    - 2.5 Tdi V6 - em nokat, vp44
                    - 1,8t - tukkeutuva öljysihti

                    jne.

                    Ei kannata tarttua mihinkään em. vikaan, nämä on vain karkeita yleistyksiä.

                    Se, että jos jostakin koneesta löytyy joku tyyppivika, ei tietystikään tarkoita sitä, että kone muuten olisi huono. Voi hyvinkin olla, että koneet hyvät ominaisuudet painavat vaakakupissa tyyppivikoja enemmän.

                    Tiedä sitten mikä olisi VAGin valikoimasta se miljoonan kilometrin kone? Siis kone jolla ajetaan vain perushuollot tekemällä Mkm.

                    Comment


                    • #40
                      Entäs 2,4v6??

                      Comment


                      • #41
                        Oma ääni B6 AVF moottorilla. Ajoin omalla 60-280tkm (ei longlife). Ainoana vikana kerran xenonien ballastit ja usein rikkoutuvat etuparkit. Alustasta ei yhtään tukivartta, laakeria tai niveltä ja jarruista vain palat ja levyt. Harmi ettei ollut quattro. Tuo B8 ei oikein vakuuta, pyöränlaakerit juuri menossa, tehostimen pumppu vuotaa ym. eikä sisustan laatu ole kummoinen.

                        Ja tuon tsi:n 50tkm ajetut jakopäänosat odottavat pahvilaatikossa taulun tekemistä.

                        Comment


                        • #42
                          2.4 V6 4B on toiminut 100tkm miltei moitteetta, virtalukon pohja on vaihdettu ja pari niveltä, thats it. 4F kutosesta kerron sitten, kun se toimii. Omani ei varmaan ikinä :D

                          Comment


                          • #43
                            Mikä tahansa on hyvä, kunhan vaihtaa ennen takuun umpeutumista. Tosin toimiva ei sekään välttämättä ole.. ;)

                            Comment


                            • #44
                              Täällä ei mainittu 4.2 V8 konetta? Itselläni on ABZ ja siinä ei toistaiseksi ole ollut mitään vikaa. öljyjä on vaihdettu 10-15tkm välein eli joka syksy. Kynttilät vaihdoin kerran ja ilmansuodattimen. 330tkm nyt rullattu.

                              Comment


                              • #45
                                Alkuperäinen kirjoittaja Jape Näytä viesti
                                Onkohan tuo minun 2.0tfsi A4 vm 2009 ketjulla vai hihnalla?.......
                                B8:t on ketjulla.

                                Comment


                                • #46
                                  1.8T sihdin tukkeutuminenkin taitaa olla 06A lohkojen vikoja. Eli B6 mallista eteenpäin.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Kyllähän kaikista moottorityypeistä löytyy joku jossa on jotain vikaa ollut ja niistä foorumeilla kirjoitellaan. Pitäisi olla saman tyyppinen nettipalsta jonne kirjoittelis vaan ne joilla ei ole ollut vikaa. Sen jälkeen voisi vasta suorittaa vertailua suhteutettuna ko. Moottorityypin kappalemääriin.

                                    Esimerkki. 2.0 tdi moottorista löytyy tuhat postausta joista 100 kappaletta eli 10% käsittelelee jotain vika.
                                    4.2 tdi moottorista löytyy 10 käyttäjäkokemusta joista yhdellä eli 10% on ollut vikaa. Kummasta moottorityypistä jää luotettavampi kuva?

                                    Comment


                                    • #48
                                      Eräs asia vielä, mikä vaikuttaa tuohon luotettavuuden mielikuvaan, on kaikenlaiset lisävarusteet. Moottori sinällään saattaa toimia suht ongelmitta, mutta ne ziljoona erilaista (mukavuus-)varustetta keksivät lisäjumppaa vuorotellen ja välillä yhtäaikaa. Tuollaista hyvin varusteltua uudempaa kulkinetta kun vertaa vaikkapa siihen perus 1,9TDi:hin aidolla Suomivarustuksella, niin saattaapa olla, että sillä 1,9:n omistajalla on vähemmän kirjoiteltavaa autonsa vikatapauksista.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viesti
                                        Mahtaakohan sitä viatonta konetta olla olemassakaan. Tässä jotain esimerkkejä foorumilta poimituista vioista:
                                        -20vt vitoset - halkeavat kannet
                                        - 3.0 TDi, nokkaketjun kiristimet ja ketju, suuttimet, läpät
                                        -10v vitoset - k-jetronic
                                        - 1.9PD koneet - kytkin ja kaksoismassa vp, johtosarjat, laturin kiristin
                                        - 2.0 PD piezot - suuttimet
                                        - 2.0 CR koneet - suuttimet ja lukematon joukko muita pikkuvikoja
                                        - 2.5TDi vitoset - katkeavat jakohihnat
                                        - 2.7Bit - nokat, pakosarjat, turbot
                                        - 2.0tfsi - öljysyönti + möhnä imusarjoissa
                                        - muut tfsi koneet - möhnä imusarjoissa
                                        - 2.5 Tdi V6 - em nokat, vp44
                                        - 1,8t - tukkeutuva öljysihti

                                        jne.

                                        Ei kannata tarttua mihinkään em. vikaan, nämä on vain karkeita yleistyksiä.

                                        Se, että jos jostakin koneesta löytyy joku tyyppivika, ei tietystikään tarkoita sitä, että kone muuten olisi huono. Voi hyvinkin olla, että koneet hyvät ominaisuudet painavat vaakakupissa tyyppivikoja enemmän.

                                        Tiedä sitten mikä olisi VAGin valikoimasta se miljoonan kilometrin kone? Siis kone jolla ajetaan vain perushuollot tekemällä Mkm.
                                        Tuohon 1.9 tdi:n kaksoismassaan ja kytkimeen on pakko senverran kommentoida, että isommalla kytkimellä (ja vauhtipyörällä) ei kaiketi ongelmia juurikaan ole. Omassa AVF:ssä vaihdettiin alkuperäinen kytkin n. 265 tkm kohdalla ja laitettiin takaisin alkuperäinen vauhtipyörä, kun siinä ei ollut mitään vikaa. Nyt on mittarissa 322 tkm ja ei ongelmia vauhtipyörän suhteen.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Itellä on ollut tuo 2.0CR Passatti nyt 2v ja 60tkm ja 0 varsinaista vikaa.
                                          Pari featurea on ollut eli webasto savutteli, mutta se kumma kyllä korjaantui softapäivityksellä. JArrut ottaa vähän epätasasesti myös.
                                          Öljyäkään ei syö juurikaan. 30tkm vaihtovälin pääsee lisäämättä.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Omassa AVF:ssä vaihdettiin alkuperäinen kytkin n. 265 tkm kohdalla ja laitettiin takaisin alkuperäinen vauhtipyörä, kun siinä ei ollut mitään vikaa. Nyt on mittarissa 322 tkm ja ei ongelmia vauhtipyörän suhteen.
                                            Omassa AKE:ssa mennään nyt 320tkm kohdalla alkuperäisellä kytkimellä ja vauhtipyörällä. Tai siis tunnettu huoltohistoria ei ainakaan kerro kytkinremppoja tehdyn.

                                            Comment


                                              #52
                                              Kytkin on kuluva osa, sen kesto on täysin käytöstä riippuvainen loppupeleissä. Noh pois lukien 8K asetelma viat.
                                              Missä 2.0 CR-koneessa on ollut suutinvikoja?

                                              Ei pidä unohtaa 8v 1.6 koneita listasta.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Omaan 1.6 suurin huolto oli vaihteiston vaihto ja käyntinopeusanturi, muuten on ollut iha luotettavan tuntuinen peli. Nytku kehuin ni ei varmaan enää starttaa tosta pihalta...

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Tällä logiikalla tarpeeksi kauan haukutut 2.5 v6tdi nokkasorvit ovat ottaneet "nokkiinsa" ja ruvenneet kestämään :)

                                                  Jos miettii tehdastakuiden kautta autojen kestävyyttä ja valmistajan luottoa omaan vehkeeseen, niin Kiat sunmuut on vahvoilla. Sillä toki varmistetaan käyttäjän merkkiuskollisuuskin. Saksalaisilla taitaa kaikilla olla takuu 2vuotta/100000km.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Vähän epäilen kuitenkin noiden Kiian tms "7v takuita". Luulempa, että aika paljon on rajattu takuun ulkopuolelle "kuluvina osina"....suunnilleen kaikki liikkuvat osat ovat varmaan takuun ulkopuolella. Ja siihen päälle kaikki huollot "pitäisi" tehdä merkkiliikkeessä (tiedän ettei ole pakko mutta menee saikkaamiseksi kuitenkin)...merkkiliikkeen hinnoin (sekä työ että varaosat)....että lienekkö sitten onni ja autuus tuokaan.

                                                    Mutta onhan se 2v/100.000 aika vähän, varsinkin kun suurimmalla osalla autoilijoista ei tule kuin joku 30tkm vuoteen....niin onhan se "noloa" laatumerkkien valmistajalta pahimmassa tapauksessa nostaa kädet pystyyn jos autossa on mittarissa esim. 60tkm ja ikää 2v ja 1pv....

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      VAG;lla ei ole kilometrirajaa Euroopassa.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Vähän epäilen kuitenkin noiden Kiian tms "7v takuita"
                                                        Tiedän tapauksen missä takuun aikana hajosi radio/cd soitin kiasta, vai olikoan huyndai, no kuitenkin, ei mennyt takuuseen kun oli kuulemma kulutus osa.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Ei kai VAG:lla ole kilometrirajaa takuussaan.
                                                          Tuossa joitain takuita

                                                          Uusien autojen tehdastakuut:

                                                          Automerkki Takuu, vuotta tai kilometriä
                                                          Alfa Romeo 3 100 000
                                                          Audi 2* ei rajoitusta
                                                          BMW 2 ei rajoitusta
                                                          Chevrolet 3 100 000
                                                          Citroen 2. ei rajoitusta
                                                          Fiat 3 100 000
                                                          Ford. 2 ei rajoitusta**
                                                          Honda 3 100 000
                                                          Hyundai 5 ei rajoitusta
                                                          Kia 7 150 000
                                                          Mercedes-Benz 2*** ei rajoitusta
                                                          Mitsubishi 5 150 000
                                                          Nissan 3 100 000
                                                          Opel 2 ei rajoitusta
                                                          Peugeot 5 100 000****
                                                          Renault 4 100 000*****
                                                          Skoda 2 Ei rajoitusta
                                                          Toyota 3 100 000
                                                          Volkswagen 2 ei rajoitusta
                                                          Subaru 3 100 000
                                                          * varaosat/lisävarusteet
                                                          ** tai 3 vuotta, 100 000 km
                                                          *** Euroopan laajuinen takuu
                                                          **** 2 vuotta ilman kilometrirajoitusta
                                                          ***** tai 3 vuotta,150 000 km. 2 vuotta ilman kilometrirajoitusta

                                                          Linkki koko juttuun.

                                                          http://www.taloussanomat.fi/autot/20.../201116607/304

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Sinällään hauska asia on se, että USA;ssa on Audin takuu 4v/ 50t mailia. Käytettyjä myydään nimikkeellä CPO eli Certified Pre-owned joissa on myyjän ostama lisätakuu Audilta, siinä tulee 2v lisää tai 100t mailiin asti. Eli periaatteessa pari vuotta vanhaan saa vielä takuuta 4v lisää. mitä tuli autoja katsottua, niin moni oli luokkaa 30t mailia ajettuja, eli aika merkittävä lisätakuu tuo on.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Onneksi köyhän ei tarvia miettiä uudempien vaggineiden luotettavuusongelmia. Täytyy kyllä sanoa että joku 2000 luvun bensa Subaru on alkanut hieman kiinnostamaan jos seuraavaa kulkupeliä miettii.

                                                              Mietin tuossa yhtenä päivänä Taloussanomien sivuja lukiessa että on tämä mailma mennyt kummalliseksi. Siellä oli uutinen jonka mukaan Audi lykkää uuden A4 mallin esittelyä, koska siinä ei tulisi olemaan pahimpiin kilpailijoihin verrattuna tarpeeksi houkuttelevia varustehimmeleitä ja muotolukin olisi liian pliisu. Kannattaisikohan kuitenkin ensin suunnitella sellaista tekniikkaa jolla voisi ajaa perushuolloilla 200 tkm ilman ongelmia ennenkuin alkaa miettimään mikä ostajaa miellyttää ?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X