Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 puolittaminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Sarkasmi on vaikea laji. ;)

    Edit: Jos nyt asiaakin. Hold Assist on kyllä varuste, johon tottuu salamannopeasti ja on ihan mukavakin vielä. Joten laittaisin ruksin.

    Comment


    • #32
      kytkin on painettu pohjaan
      Kytkin ? Pitäskö sekin ruksata ? ;)


      Minä kun olen kuvitellut, että kerhon jäsenenä säästää - nyt sataa kalliita rukseja kaiken aikaan :)

      Comment


        #33
        Kannattaa kerralla ottaa mieluisat varusteet, jälkikäteen monen lisääminen on kallista. Ja toisaalta jos ostaa uuden auton, niin pitäähän siinä olla myös uusimmat lelut.
        Viimeksi muokannut Vieras; 28.2.2014, 09:32. Perustelu: typot

        Comment


        • #34
          no sitten kannattaa ruksia automaatti+q, ei tarvi noita avustinleluja. vielä ku sais sähkökäsijarrun pois

          Comment


            #35
            Oletko koskaan ajanut autoa jossa on Hold assist? Pidempään kuin normaalin koeajolenkin?
            Makuja on toki monia, mutta minusta se on normaalissa käyttöautossa todella mukava varuste. Toki ilmankin tulee toimeen, missään omissa autoissa sitä ei ole, mutta siitä huolimatta uskallan sitä suositella sitä. Ja jos joskus ostaisin uuden auton, ruksisin sen kyllä listaan.

            Comment


            • #36
              Nyt on pakko kysyä alkeellinen kysymys, kun meikäläisen automaattikokemukset tämän mallin lyhyen koeajon lisäksi perustuvat n. 500 km testiin laina-autolla. Kyseisessä Tiguanissa oli tuo paikallanpitoautomatiikka. Kerran kai kokeilin ja toimihan se.
              Mitenkäs sitten ilman sitä, jos/kun mäessä päästää jarrun ja rauhallisesti siirtyy kaasulle ? Auto ilmeisesti lähtee valumaan ? Sammuu - hyppii - mitä ?
              Entäs se sähköinen käsijarru, joka käsittääkseni irtoaa automaattisesti, kun lähdetään liikkeelle...

              Olis kai voinut näitä kokeilla koeajossa, mutta kun sitä oli kaikesta muusta niin haltioissaan :)

              Niin ja se paikallaan pito kustantaa 160 e eli ei nyt ihan posketon ole tuo.

              Edit: Koopikka olikin pohtinut tuossa juurikin samaa asia. Niin ja automaattihan tämä on !
              Viimeksi muokannut Kalastelija; 28.2.2014, 10:15.

              Comment


              • #37
                Itsellä on molemmissa autoissa tuo, enkä kyllä isoa arvoa anna edes tuossa manuaali foordisssa.

                Comment


                • #38
                  Tietoa esitteestä:

                  Pysähdyttaessä ylä- tai alamäkeen Audi hold assist pitää auton paikallaan niin pitkään kuin haluat. Järjestelmä aktivoidaan keskikonsolin painikkeella ja se mahdollistaa joustavat ja helpot mäkilähdöt ilman seisontajarruun koskemista. Jos auto pysyy paikallaan pidemman ajan vaihtuu jarru automaattisesti sähkömekaaniseen seisontajarruun. Silloinkin liikeellelähtö tapahtuu seisontajarruvipuun koskematta.

                  Audi hold assist on osa ABS-ESP-järjestelmää. Jarrujärjestelmänpaine jää päälle kun jarrupoljin vapautetaan, ja järjestelmä pitää etu- ja takapyörien jarrupaloja puristettuina jarrulevyjä vasten. Tämän toiminnon aikana sähkömekaaninen seisontajarru ei ole käytössä. Etuna on seisontajarrua nopeampi ja äänettömämpi toiminta, pienempi jarruvaikutus kaikilla pyörillä ja lisääntynyt mukavuus. Audi hold assist on tarjolla vain sähkömekaanisen seisontajarrun yhteydessä.

                  Comment


                    #39
                    Varusteena ihan hyvä, varsinkin mäkisissä kaupunkiolosuhteissa (varuste, jota alussa vierasti, mutta käytön jälkeen ei luopuisi). Mikään automaattivaihteisto ei sitä korvaa. Tuota ahtaanpaikan manööveriasiaa en kyllä tunnista. Ja sanoisin, että varsinkaan sähkökäsijarrulla ja manuaalivaihteisella autolla en jättäisi tuota ruksimatta.

                    Comment


                    • #40
                      Esitteessä tuo on kerrottu juuri oikein ja on tosiaan varuste johon kun tottuu, tuntuu typerältä olla ilman. Lainassa olleessa Tiguanissa tuo ei pelannut start-stopin kanssa erityisen hyvin. Tigu ei pysynyt sammuksissa jos jalan nosti jarrulta. Sen sijaan uudessa S3:ssa hold assist ja SS toimii paremmin yhteen: auto pysyy paikallaan ja sammuksissa vaikka jalat on poissa polkimilta. Auto lähtee nopeasti käyntiin heti kun kaasupolkimeen koskee ja tarvittaessa kaasupoljinta voi hipaista niin, että auto käynnistyy mutta hold assistant pitää auton edelleen paikallaan.

                      Comment


                      • #41
                        Kannattaa kerralla ottaa mieluisat varusteet, jälkikäteen monen lisääminen on kallista. Ja toisaalta jos ostaa uuden auton, niin pitäähän siinä olla myös uusimmat lelut.
                        Yllytyshullu tai ei, niin nyt on ruksattu jarruapu, sisävalomikäliehienojuttu ja navigaattori.

                        Pari tonttuu meni, mutta nyt mennään meidän perheessä kai kaurapuurolla ainakin syksyyn... eikä toukokuun jälkeen ole aikaakaan gourmeeta vääntää :D

                        Comment


                          #42
                          Kai katsoit listan vielä pariin kertaan, ettei vaan jotain jäänyt ruksimatta? :)

                          Comment


                          • #43
                            Ei oo vielä tuo TFSI kone porsinut kun ne tuppaa kaikki hajoomaan nettikirjoittelun perusteella :=)

                            Comment


                            • #44
                              ettei vaan jotain jäänyt ruksimatta?
                              Tais muuten jäädä... Ruksasin kokeeks kaiken - siis kaiken mahdollisen tuossa konfiguraattorissa ja sain hinnaksi n. 73 tEUR !

                              Eiköhän mennä valitulla setillä kuitenkin :)

                              Comment


                              • #45
                                Tehtävä suoritettu !

                                Nyt on puolikas-audi tallissa. n. 100 km vasta ajettu, joten syväanalyysiä ei oikein vielä kykene antamaan.

                                Auton speksauksessa kävi sellanen moka, että kuvittelin kiiltävät kattokaiteet ja ikkunalistat kulkevan Land of quattron mukana. Vuoan eivät kule ja viikolla myöhästyin korjauksessa , kun sakemanni oli pannu speksin lukkoon.

                                Jonkin sortin pettymys tuli navin kanssa, kun kuvittelin, että yli tonnin laite / softa kertois peltipoliisit - ei kerro. Navi puhuu lisäksi vain saksaa tai englantia. Ei ole ongelma, mutta jonkinlaista palautetta on siltä puolelta Laakkoselle kai tullut, kun jouduin puumerkkaamaan erillisen paperin, että hyväksyn suomen kielen puuttumisen .

                                Pistin sitten jonkin verran likoon lisää ja otin 2 x ceramic pron pintaan.
                                http://www.ccldesign.fi/

                                Ohessa kuvatus...
                                Attached Files

                                Comment


                                • #46
                                  Onnittelut uudesta autosta. Kävin kokeilemassa vastaavaa viime talvena kovassa lumimyräkässä ja hyvältä tuntui kaikin puolin.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Onnittelut! Tänään juuri ajoin vastaavalla 8V A3 TFSI quattro S-tronicilla Helsingistä Alastarolle ja takaisin. Kiva peli kaikin puolin. Hiukan se on hengettömän tuntuinen mutta kyllä se kohtuullisesti liikkuu kun katsoo mittarin lukemia.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Tuosta navi hommasta oli juuri juttua lehdessä.

                                      http://www.iltalehti.fi/autot/2014050518267191_au.shtml

                                      Eli ei mikään ihme että ovat vaatineet erillisen puumerkin.

                                      Comment


                                        #49
                                        Täällä vähän samanlaisia pohdintoja, uusi A3 sedan 2.0tdiq 184hp moottorilla ja s-tronicilla houkuttaisi. Koeajamassakin kävin(auto tosin etuvetoinen 1,4tfsi s-tronic) ja ei ollenkaan niin huono, kuin alkuun ajattelin. Toki motarilla auto tuntui levottomalta verrattuna kutoseen, mutta mutkatiellä paljon kepeämpi ajettava. Melutasokin yllättävän alhainen, paitsi hiekkatiellä jossa kivien ropina 10x kutoseen nähden.

                                        Onko täällä oltu tyytyväisiä valintaan? Ei jää kaipaamaan ison auton tuntua?
                                        Itse kun en tilaa juuri tarvitse, 95% ajasta ajan yksin.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Kymppitonni on nyt neidin auton mittarissa. Mitään moitittavaa ei ole tähän mennessä löytynyt ajoittain hiukan ahdasta takakonttia ja loivasti isohkoa kulutusta lukuunottamatta.

                                          Comment


                                            #51
                                            Sattuuko olemaan kellään kokemusta mitä tuo uusi 2.0tdi kuluttaa, meneekö alle 6l, jos ajosta 80-90% matkaa?

                                            Edit: lisäkysymys, kenelläkään tietoa saako tuon startstop järjestelmää ohjelmoitua pois käytöstä(juu saa pois napista, mutta täytyy joka kerta erikseen muistaa). Koeajon perusteella kyseinen toiminta ärsyttää itseäni niin maan perusteellisesti. Enkä jaksa uskoa että "tottuisin" tuohon kovin helposti.
                                            Viimeksi muokannut Cid; 15.11.2014, 21:47.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Itsellä ollut nyt maaliskuusta asti tuollainen sedan 2.0 tdi s-tronic ja tuo 150 hv versio. Ajettu nyt aika tarkkaan 20 tkm ja kulutus on excelin mukaan 5,2 -- 5,5. Aika tarkaan puolet on matkaa ja puolet kaupunkia. Ajotyyli ei ole ehjkä ole se polttoainetta säästävin. Ajotietokone kyllä näyttää alle 4,5 lukemia.

                                              Ainakaan Turun AudiCenter ei suostu ottamaan tuota (prkl) stat-stoppia pois päältä. Ei siihen totu. Onneksi tuo paikalla pitoavustin pitää auton paikallaan, niin ei tarvi pitää jarrua päällä.

                                              Comment


                                                #53
                                                Ok, kiitos tiedosta. Voisin siis olettaa quattrolla pääsevän hivenen alle 6l kulutuslukemiin, tuota 184hp versiota s-tronicilla ja quattrolla olen harkinnut.

                                                Edit: pienen kaivelun jälkeen löysin, että tuon saattaisi saada disabloitua muuttamalla VCDS:llä lämpötilaa, jossa se automaattisesti kytkeytyy pois käytöstä. Kenelläkään kokemusta tästä? Itseltäkin kun VCDS sattuu löytymään. :)
                                                Viimeksi muokannut Cid; 19.11.2014, 10:09.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  En tiedä tuliko tehtyä kallis virhe, A3 Sedan
                                                  Land of quattro Edition 2.0 TDI 184hp quattro S tronic lähti tilaukseen. Värinä Glacier white.
                                                  Toimitusaika täysin avoinna, 2015 merkattiin. Tulee pitkä odotus. :(

                                                  Seuraavat mm. tuli ruksittua:
                                                  - Audi adaptive cruise control
                                                  - S-line ulkonäköpaketti
                                                  - S-line urheilualusta, madallettu 25mm vakioalustasta
                                                  - Sisusta musta/musta
                                                  - 3-puolainen ohjauspyörä vaihteenvalitsimilla
                                                  - B&O sound system
                                                  - Sisätilan alumiinioptiikka paketti
                                                  - Sisävalopaketti
                                                  - Automaattisesti himmentyvä taustapeili

                                                  Onko täällä kokemusta miten hyvin tuo adaptiivinen cruise toimii vai onko hukkaan heitettyä rahaa?
                                                  Viimeksi muokannut Cid; 26.11.2014, 16:51.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Makea paketti! Kaukovaloassistentin ja auto-holdin olisin vielä itse tällä kokemuksella ruksinut.



                                                    Adaptiivinen on ihan superhyvä. Toki ripeämmin se saisi nopeutta joskus nostaa mutta siitäkin selviää kaasupolkinen painalluksella.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Tarvitseeko tuota auto-holdia s-tronicilla? Koeajoautossa en ainakaan huomannu taaksepäin valumista kun kaasun nosti.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Tarvii ja tarvii... Itse tykkään kun ei tarvitse painaa liikennevaloissa mitään poljinta. Lisäksi auton saa SS-tilasta nopeammin käyntiin kun hipaisee kaasupoljinta mutta silti auto ei lähde heti liikkeelle vaan vasta sitten kun kaasua painaa enemmän.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Njoo, pitää nyt vielä miettiä, eihän tuo kyllä paljoa maksa. SS-järjestelmälle kyllä täytyy keksiä "jotain"...

                                                          Helppo muokata pakettia vielä myöhemminkin, kun tuotantoa ei olla saatu edes alkamaan vielä.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Makuasia, mutta mustaoptiikka-paketin ottaisin vielä valkoisen ulkovärin kaveriksi.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Muuten kyllä ottaisinkin, mutta 900€ pelkästä mustasta maskista täyttä ryöstöä. Teippaa mustaksi, sitten jos tarvis.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X