Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Risuja ja ruusuja autokorjaamoille

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Vähän riippuu merkkiliikkeen paikkakunnasta ja yrityksestä antaako numeroita vai ei.Tavallaan ymmärrän sen et vie työaikaa mut jos siinä tiskillä ei jonoa ole niin antaahan se asiakkaalle positiivisen kuvan merkin palveluhalukkuudesta jos numeron saa.Siinä saa äkkiä ikävän maineen merkkiuskollisten keskuudessa jos pimittää numeroita.Itse olen vielä tähän mennessä aina saanut numerot ilman jupinoita.

    Comment


    • Ehkä 3 audia samanaikaisesti "taloudessa" on liian vähän, neljännellä saisi palvelua. ;)

      ​​​​​a4 b5 1.8tsq -00
      a4 b7 3.0tdiq -07
      a3 2.0tdiq 135kw ja se -16


      Olikos Keskolla mitään tekoa penarin kanssa, nimittäin mikäli ei, ni jospa vaihtaisi merkkiä tyystin ja alentuisi cancel-kulttuuriin, väritellen pariin paikkaan viestiä kuvien kanssa kuinka audit veks ja pnv alle. Höhö.

      115e kieltämättä aika mielenkiintoinen hinta lasille yksinään, ehkä täällä Suomessa veroero on sitten 150-200% vrt muut orggista myyvät kanavat. Vai mahtaiskohan olla Keskon ahneutta. Vai n. klo 08:55 tapahtunut vierailu, kiire kahville? Vaiko ettei ollut puku päällä, asiakkaina lisäkseni pölyhiukkaset.


      Samaisesta tapauksesta tulee mieleen muuan kiinteistövälittäjä, siinä missä muiden tarjoukset 4-5k, tämä halusi 8,5k paritalonpuolikkaasta. Toki aiemmilta diileiltä kyseinen välittäjä tietää mikä tilanne, että asuntoja tulee ja menee, niin alkoi tympäsemään suoranainen vittuilu (keskon tapaan) etten jaksanut keskustella enempää. Ei kiinnosta hukata aikaa vaan ennemmin tolkun ihmisten kanssa asioiden.
      Ohjasin myös erään toisen asunnonvaihtajan pois samaisen kiskuriksi muuttuneen välittäjän pakeilta, siinä menetti kaksi kauppaa jo kolmannen osapuolen taholta.

      Ynnä eräs neito kyseli kommenttiani että vaihtaisi tuoreempaan, kyseessä A3 -14 ja sanoin että vilkaisee nykyisellä pikkuajollaan esimerkiksi että miltä Golf GTE maistuisi. Kerroin että odottelee nuo välipäivätarjoukset kun ns. nollakoroin tuossa vuodenvaihteessa. Kait sekin on ohjattava muualle kuin Keskon ikeen alle.

      Ps. Mulla ei ole plussakorttia :)


      ​​
      Alkuperäinen kirjoittaja Killeri Näytä viesti
      Eikö se ole aika ymmärrettävä että heillä tuollainen ohjeistus? Muuten porukka käy kysymässä varaosanumeroa ja tilaa netin kautta muualta halvemmalla.
      En kyllä usko että nykyaikana porukka liikkuu liiemmin, tiedonhaku kun sen verran helppoa jos päässä muutakin kuin tyhjää.
      Viimeksi muokannut mäggäri; 8.12.2021, 11:18.

      Comment


      • Tuskin jokainen nyt osaa netistä numeroita hakea täysin idioottivarmasti. Tuotakin peilin lasia saanee tummennuksella, ilman tummennusta, kaarevana, lämmityksellä ja näiden kaikkien eri kombolla. Äkkiä moni tilaa kolme eri lasia alvadista, ennen kuin osuu oikea, joten uskoisin niitä kyselijöitäkin olevan. Itsekin väitän osaavani etsiä oikeita numeroita ja ainakin urssiin aikanaan tilasin väärän lasin ja taitaa olla pari muutakin hankintaa tallissa, joissa on osunut viimeinen merkki vikaan.
        Ja jos sen ettiminen on niin helppoa, niin mitäs sitä edes hölmöjä kyselemään sieltä :) Toki mielikuvaa ja palveluahan se on toki, mutta en nyt sinällään katso sitä ilmaisen tiedon jakamistä heidän tehtäväkseen.

        Comment


        • Ugemi, hintahan se kiinnosti, olisin tilannut samantien mikäli esim. 70e, kyselemättä muualta. Peileissä on toki eroa, tummenevista sivupeileistä tosin en ole kuullut. :) Tykkään vaan helpppudesta, tuollainen venkoilu on aika tuulahdus 70-luvun asenteita mielestäni, vaikken silloin olekaan elänyt. Osanumeronkin saa minuutissa nappaamalla peilin irti, kun nuohan vain painetaan kiinni.
          Sitten ihmetellään miksi Suomen kilpailukyky heikkenee, kun keinotekoinen junttimeno valloillaan ja asiakas on aina aasi. Tää toki vähän lavealla pensselillä maalailtua ajatusta, mutta kuvastaa omia ajatuksia.

          Comment


          • Eräälle etelä-suomalaiselle merkkarille vein kerran auton määräaikaishuoltoon toiveena että hommaavat uuden peilin lasin apparin puolelle, kun ei lämmennyt. Menin hakemaan autoa, niin esittelivät sirpaloituneiden pohjamuovien kuvia, antoivat tarvittavan osalistan numeroineen ja sanoivat että tilaa jostain netistä näillä numeroilla, niin pääset aika paljon halvemmalla. Samalla opastivat peilin lasin vaihdon. Kaikki tämä ihan pyytämättä. Veti hetkeksi ihan sanattomaksi.

            Comment


              Ugemi lienee tarkoitti himmeneviä sivupeilejä, ne varmaan Audiinkin on saanut. Mitä hintaan tulee, niin erilaiset pinnoitteet (himmenevyys) kaarevuus, lämmitys, kaikki nämä tekee peilistä kalliimman. Päätäni en laita pantiksi, mutta jos ajattelee mitä muut lasit autoon maksaa, niin peilin omakustannushinta valmistajalla on lienee joitain euroja joka on halpa kun ajattelee että ensin peililasi leikataan, hiotaan, taivutetaan pintakäsitellään yms. että siitä saadaan valmis lopputuote. Valmistajahan ei sitä tietenkään omakustannushinnalla autonvalmistajalle, koska valmiista tuotteesta tulee valmistuskulujen lisäksi varastointikuluja, kuljetuskuluja, yleiskuluja sun muuta. Ja sama pätee tietenkin auton valmistajaan, jolle myös alkaa tulla kustannuksia kun se peililasi on varastoon saapunut. Ja kun niitä toimitetaan johonkin välivarastoon, niin taas tulee kuluja. Ja lopulta kun se on siellä K-Auton tms. varastossa, niin siihen on ehtinyt tulla hyvänlaisesti kuluja ja kun se varaosatiski myös haluaa osansa siitä peilistä, niin helposti siinä sataseen päästään. Tätä hintaa on turha verrata esimerkiksi siihen, että käy Motonestista hakemassa jonkun vastaavankokoisen peilin parilla kympillä. Peilin joka on joku kiinalainen väsännyt kasaan ja Broman Group suoraan on sen kiinasta maahantuonut. Siinä on oleellisesti eroa kustannusrakenteessa.

              Ja tämä ei ollut puloustuspuhe, vaan varaosahinnoittelua ja tilaus-toimitusketjun kustannuksia työkseen laskevan henkilön oma näkemys.

              Comment


              • Mistä näitä peikkoja taas kaivautuu esille? Arvon mäggärin kannattanee varmaan siirtyä leasing-autoilijaksi noutohuolto-mahdollisuudella kun tuntuu niin ahdistavan ettei siun tallaamaa maata ruveta välittömästi palvomaan asioidessasi tiskillä. Värikynän käyttö näyttää sujuvan hyvin kyllä, pisteitä sulle siitä. :) Hyvä että rinkelibussisi kuitenkin on namibia-varusteilla ruksittu, olisit varmaan tiputtanut leukasi maan sulaan ytimeen asti jos olisit kalleimman vaihtoehdon lasia hoppaasi kaipaillut, nehän meinaan kipuaa hintalapullaan pitkälti lähelle puolta tai jopa yhtä harrasteyksikköä (lue: tuhatta euroa). Ja siis tottakai kappaleelta. Kuten edellä mainittu niin kyllä se varaosien kulurakenne vaan on eri planeetalta merkkarilla vrt wishin/aliexpressin/ebayn yms hikipajoihin. Mutta kyllähän se siitä halpenee ja paranee kun baijerilaiseen vaihtaa, vai mitä?

                Jottei ihan offtopiciksi menis, niin risuja annan Espoon Autohuollolle, eivät tuota raaskineet ilmeisestikään konepeltiä edes avata tuttavan Skodillacin starttaamattomuuden selvittämiseksi saatika tehdä mitään mittaustyötä vaan myivät suoraan uutta virransyöttörelettä koska testerillä ei saanut diagnoosiyhteyttä moottorin ohjainlaitteeseen. Releen vaihdon jälkeen nostelivat käsiä ilmaan ja vakuuttelivat että moottorin ohjainlaite olisi hapettunut rikki. "Vie merkkarille varmistettavaks" oli saatesanoma lähtiessä.. Turhaan odotuttivat muutaman päivän jopa tuossa välissä kun osaa piti odotella saapuvaksi. Olisihan tuon aloitteleva oppipoikakin ehkä huomannut, että akun vierestä menevä (selkeästi näkösällä) virtapiuha on nirhaistu ja kristallinkirkkaasti vihreä nirhaumakohdasta, ja murtui taivuttaessa kokonaan poikki. Niin, ja moottorin ohjainlaite täysin ehjä, ulkokuoressa oli aavistuksen verran ajan patinaa, mutta sehän ei sisuskalujen kunnosta luonnollisesti kerro mitään. Yksinkertainen johdinvika siis, jonka olis 5-10min mittaustyöllä viimeistään saanut paikallistettua.

                En tiedä oliko osaamisen vai motivaation pula, mutta ei jatkoon.
                Viimeksi muokannut jaeger; 8.12.2021, 18:02.

                Comment


                • Namibia tai ei, tuolla "Eye Catcher" paketilla se, joten sellanen osittainen. Ite jos larppaisin samaa roolia kuin mitä nuo pokkuroivat myyjät (todellakin, vain myyjiä eli siivojasta seuraavaa), niin ei tarvitsisi pian tehdä nykyistä duunia enää. Pyyntöjä tulee kasapäin ja apua yhden sun toisen teknisen laitteen kanssa kädestä pitäen, opastan tietenkin. Ja ei, kyseessä ei ole ATK-vehkeet vaikka automaatio liittyykin. Funtsin vaan että olenko keskellä kummelisketsiä jossa kaupan kassa kulkee kuin ruhtinas nokka pystyssä, mittaillen häiriköiviä asiakkaita päästä varpaisiin että mitä-sä-täällä-teet? Kun en mennyt kuitenkaan ostamaan huumeita saati ihmisen sisäelimiä ja täten niin salamyhkäistä.

                  Varmaan logistisesti melkoisen high-end varastot ku Suomes hinta pompsahtaa sinne saapuessa? (joo, Ruotsistahan ne tulee useimmiten). Varastolla soi Sibeliuksen sinfoniat ja hyllyrakenteet tehty jalometalleista. En usko että Audi on kuin Apple, joka vuorostaan sanelee pitkälti mihin hintaan heidän tuotteensa tulee asettaa myymälän tiskillä, jottei mielikuvat koe inflaatiota, kun tonnin aceri onkin sen kolmen harrasteyksikön väärti olevinaan.

                  Eikä se 115e hinta jäänyt kaivelemaan, se asenne kylläkin laittoi ihmetyttämään, syytähän en myyjää varsinaisesti saati merkkiä... vaan mikäli on Keskon ohjeistus niin omaa oksaansa sahaavat, kun tarpeeksi moni asioiva pääsee osalliseksi. Emmä pihtaavaa waifuakaan kattelis, ni miksi tälläkään kertaa. ;D
                  Viimeksi muokannut mäggäri; 8.12.2021, 19:09.

                  Comment


                    Bongasin tori.fi että eräs Lahteleinen autosähkö-alan firma tekee DPF-pesuja. Varasin DPF-pesuun ajan vaikka DPF nyt ei olekkaan VCDS:n mukaan täynnä. Järjestin sitten auton sinne päiväksi ja itseni pois korjaamolta ja myöhemmin takaisin korjaamolle. Iltapäivällä saan soiton että "ei pesty DPF kun asentajan mukaan ei tarvi". Olivat sitten lukeneet tuhkamassat jollain OBD-laitteella. Sain auton avaimet takaisin diagnostiikkatyö-laskua vastaan, siinä printattuna samat asiat mitkä olen jo itse katsonut VCDS:llä ja kertonut työtä varatessa. Hirveen hyvä fiilis jäi tästä hommasta.

                    Comment


                    • Kyseinen lafka oli mielestäni parhaimmillaan noin 10 vuotta sitten. Jotenkin kadonnut ote perus ovella käyviin asiakkaisiin autojensa kanssa, kun on vähän bisnes kasvanut. Halpahan se ei ikinä ole ollut, mutta joskus mielestäni jopa päteviä autosähköjen kanssa. Vuosiin en ole kyllä siellä enää asioinut.. Muutaman kerran yrittänyt, mut ei oo oikeen palvelutaso ja hintataso kohdannut niin hoidattanut muualla.

                      Comment


                        Samppa Sport, Järvenpää.

                        Siitä tuli kyllä kertaheitolla mun vakipaikka huollattaa autot. Käytin öljynvaihdossa ja autoa hakiessa kertoivat, mitä olivat samalla kertaa löytäneet. Eli tekevät pyytämättä tsekkaukset perus öljyjenvaihdossakin. Ja sieltähän löytyi ja yksi asia on jo siltä listasta korjattu, Samppa sportin toimesta.

                        Comment


                        • Kerta toisensa jälkeen pitää hämmästellä Autokorjaamo Biesen palvelua Kuopiossa. Olen aina saanut erittäin hyvää palvelua kyseiseltä korjaamolta, jos en ole itse saanut vehkeitä kuntoon, tai riittänyt työkalut, niin aina on hommat saatu Biesen kanssa järjestymään. Nyt tässä hommassa aikataulut ei natsanneet ja ruuhkaa heillä, joten sovittiin eilen, että ensi viikon loppupuolella voivat ruuhkan vuoksi ottaa auto työn alle ja auto meni lavetilla eilen verstaalle. Kuittasin, että kun heille vaan sopii, niin kaikki ok. Hämmästys oli suuri, kun aamupäivällä soi puhelin, että audi olis valmiina.
                          Hyvin organisoitua ajankäyttöä ja asiakaspalvelua. Ten points!

                          Comment

                          Working...
                          X