Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S5 4.2 V8

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Tuossa pakettissa ei sitäpaitsi ole tilaa siirtää mitään minnekään. Laturikin kun on suunnilleen kiinni runkoaisassa ja aisan päätylapussa. Ei siinä oikein ole hirveästi vaihtoehtoja kuin auto nosturille, keula irti, laatikko irti koneesta ja kone pois etukautta.

    Comment


    • #32
      Onkos nää S5/A5 kuinka hiljasia? Nykyautolla ei oikeen musan kuuntelusta ole paljoa iloa kun ei sitä kuule muun melun seasta.

      Comment


        #33
        Kovin on subjektiivista, onko melua vai ei ja häiritseekö se. Käy ajamassa, selviää parhaiten

        Comment


        • #34
          Toki joo, mutta antaa se osviittaa, jos kaikki toteaa vähintäänkin "ihan hyväksi" melutason. A8-kauppaan vaan, niin varmaan melut pienenee edelleen.

          Comment


          • #35
            No siinä oli mulla sellainen ajatus et kun keula aukeaa n. 12-15cm niin jos sais saman verran konetta ja askia siirrettyä niin sit riittäis jo tila. Kyllä se varmaan suoraan eteenpäin liikkuis. Silloin ei tarvis irroittaa kaikkia letkuja, putkia, johtoja ym. joita tuossa koneessa on ehkä 100kpl. Tulis ns. pikahuolto :-)

            Jos taas hiemankin alkaa ahdistaa niin sit kannattaa pudottaa koko keulan tekniikka akseleineen alas kuten tehtaalla. Ei siinäkään koko päivää tuhraannu ja sit on tilaa.

            Koneen pyörittämiseksi tarvii päästä käsiks melkein väkisin kampiakselin keskipulttiin ja silloin joutuu varmaan keulan avaamaan. Laturin pyörään voi päästä paremmin ja siitä saa käännettyä ilman sytytystulppia.

            Ahdasta on, 3.2FSIkin on jo ihan älytön.


            Edit: Ei taida muuten kampurassa olla keskipulttia ollenkaan. Ainoa vaihtis lienee laturi ja siitäkin voi olla vaikeaa kiertää oikeaan suuntaan sillä hihnan kiristin on silloin väärällä puolella. Takaperin varmaan menee paremmin mut silloin voi jako hypätä lisää jos kiristin on rikki.
            Viimeksi muokannut Coupe32V; 30.9.2013, 22:22.

            Comment


            • #36
              Näyttää olevan tuossa uudessa S8:n 4.0 V8 moottorissa jakoketju "väärässä" päässä..

              [ame]http://www.youtube.com/watch?v=3u4EjLY6Hwk[/ame]

              Comment


              • #37
                Onkos nää S5/A5 kuinka hiljasia?
                S5:sta ei ole muuta kokemusta kuin koeajo vuosia sitten quattro-tourilta, mutta 3.0tdi A5:lla n.50tkm ajelleena sanoisin, että varsin kovaääninen rengasmelultaan. Toki mulla oli 285/25-20" rengastus takana ja edessäkin 235, mutta jo ihan alkuperäisillä 18" rangastuksella oli rengasäänet sen verran kovat, että kiinnitin heti asiaan huomiota auton hommattuani. Ei siellä kopissa mitään radio-peltoreita tartte, mutta ero oli huomattava verrattuna esim. edelliseen B7 korin A4:seen. Tosin massauksellahan tuosta olis päässyt, jos olis niin paljon häirinnyt.

                Tässä on tullu palloteltua A5 2.0TFSI - S3 - Golf R - BMW E92 335Xi - S5 - A5 3.0TFSI -linjaa vaikka kuinka, eikä oikeen tahdo löytyä oikeaa. Tekis mieli ostaa noi kaikki ja ajella niillä.
                Nyt vajaat 10tkm tuolla 3.0tfsi:llä ajaneena annan vahvan puoltoäänen sille noista em. moottorivaihtoehdoista. Teho vakiona 290hv (S5:ssa 333hv) ja käytännön suorituskyky varsin lähellä 4.2:sta vaparia, mutta kulutus inhimillisempi. Mulla reippaassa matka-ajossa n.9L ja kaupungissa n.12L. Matka-ajossa pääsee myös 8L pintaan pahemmin pihistelemättä, jos ei ohittele. Ja ohjelmallahan tuosta koneesta saa sen n.350hv eri valmistajan mainospuheista riippuen. Huoltokuluista ei vielä tietoa, mut käsittääkseni tuokin taitaa olla ketjulla?

                Comment


                  #38
                  Tuossa omassa A5:ssa on edessä 255/35R19 ja takana 265/30R19, rengasmelu on semmoinen tasainen humina maantienopeuksissa. Muuta metelöintiä en ole havainnut. Täällä Kaliforniassa tiestö on suurimmalta osaltaan kamalassa kunnossa, koska osavaltio on käytännössä pa. Uudella asfaltilla ja hyväpintaisella tiellä äänentaso on selkeästi pienempi.

                  Comment


                  • #39
                    en nyt sinänsä tiedä asiasta eikä ole mitenkään ajankohtainen mutta kyllähän tuo 3.0TFSI olis tosi houkutteleva paketti. Ja jopa melkein järkeväkin :)

                    Comment


                      #40
                      On se. Ja hyvin pienilla muutoksilla (pulley, putkisto ja softa) 500bhp. Hyvin vahva ehdokas seuraavan auton moottorivalinnaksi. Eli sanelee hyvin pitkalti millaisen auton seuraavaksi hankkii...

                      Comment


                      • #41
                        Käväsin koeajamassa tuon 2.0TFSI A5:n. Olen tottunut jäykkiin alustoihin, joten toi jopa tuntui letkulta :D Kaikki tuntui niin "ylitehostetulta". Jarrut äkäset, ohjaus yllättävän nopea ja tunnoton. Tuntui kuin olisi ollut linja-autossa tai junassa vaan matkustajana eikä kuskina. Moottorihan tuntui hyvältä kyllä näiden vaparien jälkeen. Vakionakin kulkupuoli varmaan riittäisi. Täytyis löytää jostakin uusin S3 koeajettavaksi.

                        Comment


                          #42
                          Kävin koeajamassa tänään V8 S5:n. Tykkäsin kovasti äänestä. Ei mielestäni ollut mitenkään häiritsevä edes motarinopeuksissa ja kaupunkinopeuksissa ei ääntä juuri kuulunut. Suorituskyky tuntui ihan riittävältä ja auto totteli tiukoissakin mutkissa kuljettajan haaveita kulkusuunnasta. Koeajoyksilöllä oli ajettu ennen minua jo risat 140tkm, silti heposet tuntuivat olevan kotona, eikä mitään ylimääräisiä rahinoita moottorista kuulunut edes kylmäkäynnistyksessä.

                          Kasiin tottuneena tämän "suomi-auto" -yksilön varustetaso oli kyllä melko jäätävä. Manuaaliaski (joka jonkun mielestä saattaisi olla must, minä olisin kyllä tykännyt vaikkapa S-tronicista enempi), sähköpenkit puolinahkaversiona, cruise (ei ACC), akustinen parkkiapu. Siinä ne sitten taisi olla. Melko masentavaa, kun autosta kuitenkin halutaan 49 tonttua...Saksasta kun katsoo valikoimaa, niin risat parinkymmenen kiloeuron, huomattavasti vähemmän ajetuissa kulkineissa, varusteita on "vaativampaakin makuun".

                          Paljonkos tuommoisesta menee veroa, jos vaikka innostuisi? Entä paljonko valtio haluaa tuosta vuodessa käyttömaksua? Polttoaineen kulutus ei niin kauheesti mun vuotuisilla ajomäärillä töyssytä (eipä tuo 4,0TDI kasikaan ihan pyhällä hengellä kulje), tämänpäiväisellä noin 60km:n sekalaisella ajosuoritteella (ei niin kauheesti yritetty säästellä) oli noin 14l/100km. Sellaisenkin mukavan featuren oli sitten kauppaliike tehnyt, että toimintasäde oli autoa hakiessa 40km, perkele! Piti käydä 5l tankkaamassa ensitöikseen...

                          Comment


                          • #43
                            Joo autoliikkeissä on ihan naurettavaa tuo bensan hamstraus. Aina on tankki tyhjä jos meinaa lähteä ajamaan. Ainakin rintajuoppo imee tankit tyhjäks ja tankkaa sitten kanistereista tarpeen vaatiessa. Kamuxin autoa oli pakko tankata kun näytti että 10km pääsee, shellin v power oli lähintä. Myyjä valitti että mistä oon löytäny niin kallista bensaa ;)
                            Pitäs itekin käydä vertailun vuoksi ajamassa uudempaa kasikonetta, näkis että onko paljon muuttunut.

                            Comment


                              #44
                              ot: Yhen auton oon autoliikkeestä ostanu ja edellisenä ehtoona ajelin omasta vaihtoon menevästä autosta tankin niin kuivaksi ku vain uskalsin.

                              Comment


                              • #45
                                Mulla on -08 S5. Mukava peli, vaikka juoppo onkin. Vakuutus täyskaskolla alle 800 €. Öljynvaihdot tekee vuosittain luotettava paja ja isommat huollot ja murheet Tallinnan Audi. Alusta pudotettu 20 mm ja vaihdettu Milltekin non-resonated putket. Pyörät on 275-30-20. Kyllä ulkoa meteliä tulee, mutta pääosin pakoputkesta.

                                Comment


                                • #46
                                  Alkuperäinen kirjoittaja Tolkkju Näytä viesti
                                  Kävin koeajamassa tänään V8 S5:n. Tykkäsin kovasti äänestä. Ei mielestäni ollut mitenkään häiritsevä edes motarinopeuksissa ja kaupunkinopeuksissa ei ääntä juuri kuulunut. Suorituskyky tuntui ihan riittävältä ja auto totteli tiukoissakin mutkissa kuljettajan haaveita kulkusuunnasta. Koeajoyksilöllä oli ajettu ennen minua jo risat 140tkm, silti heposet tuntuivat olevan kotona, eikä mitään ylimääräisiä rahinoita moottorista kuulunut edes kylmäkäynnistyksessä.

                                  Kasiin tottuneena tämän "suomi-auto" -yksilön varustetaso oli kyllä melko jäätävä. Manuaaliaski (joka jonkun mielestä saattaisi olla must, minä olisin kyllä tykännyt vaikkapa S-tronicista enempi), sähköpenkit puolinahkaversiona, cruise (ei ACC), akustinen parkkiapu. Siinä ne sitten taisi olla. Melko masentavaa, kun autosta kuitenkin halutaan 49 tonttua...Saksasta kun katsoo valikoimaa, niin risat parinkymmenen kiloeuron, huomattavasti vähemmän ajetuissa kulkineissa, varusteita on "vaativampaakin makuun".

                                  Paljonkos tuommoisesta menee veroa, jos vaikka innostuisi? Entä paljonko valtio haluaa tuosta vuodessa käyttömaksua? Polttoaineen kulutus ei niin kauheesti mun vuotuisilla ajomäärillä töyssytä (eipä tuo 4,0TDI kasikaan ihan pyhällä hengellä kulje), tämänpäiväisellä noin 60km:n sekalaisella ajosuoritteella (ei niin kauheesti yritetty säästellä) oli noin 14l/100km. Sellaisenkin mukavan featuren oli sitten kauppaliike tehnyt, että toimintasäde oli autoa hakiessa 40km, perkele! Piti käydä 5l tankkaamassa ensitöikseen...
                                  Taisin käydä hakemassa pois tuon sinun koeajaman S5:n. Puolisen vuotta oli myynnissä turun vv-autossa mainistemallasi hinnalla mutta sain mielestäni aika hyvän vaihtokaupan aikaiseksi. Ehkä halusivat siitä vihdoinkin eroon.

                                  Varustelu on tosiaan aika karu. Löytyy sentään navi mainitsemiesi lisäksi, mutta paras varuste, joka saa muut puutteet unohtumaan onkin se kun pistää kasikoneen pöhisemään! Vielä huono sanoa kovin kattavaa raporttia autosta kun vasta ajanut auton liikkeestä kotipihalle. Yllättävän hiljainen, en huomaa eroa b8 a4 avantiin, molemmissa 255/35/19 renkaat.

                                  Koeajolenkillä keskikulutus oli 12 litran pinnassa mutta täyty ottaa tarkempaan seurantaan tuokin. Aika vähän tulee pyörittyä ihan keskustassa, enemmänkin moottoritiellä ja taajamissa. Olen tyytyväinen jos keskikulutus omilla ajoilla jää alle 15:n.

                                  Niin joo, se vääntö! Kestää kyllä hetken varmasti tottua manuaaliin ja ennen kaikkea tuohon vääntökapasiteettiin. Tiukemmatkin kadunkulmat voi huoletta kääntä läpi isolla vaihteella ja jo alle 60 km/h nopeudessa ajotietokone pyytää heittämään 6 vaihdetta silmään!
                                  Viimeksi muokannut James Potkukelkka; 20.3.2014, 16:22.

                                  Comment


                                    #47
                                    Kova-askinen vitosässä suorastaan kerjää remmisarjaa.. :)

                                    Comment


                                    • #48
                                      Hieman omia kokemuksia, aiemmin oli käyttöautona A4 3.0 tdi lastutettuna (ilman dpf:aa) ja sen perään S4 B6. Normiajossa tuo 3.0 tdi pesee ässän mennen tullen.
                                      Siksipä seuraava Audi tulee olemaan tuolla samalla motilla, ihan vaan sen takia et se on niin kiva moottori (erityisesti käyttiksenä).

                                      Comment


                                        #49
                                        Kuluissa vai kulussa? ;)

                                        Comment


                                        • #50
                                          Molemmissa :)

                                          Comment


                                          • #51
                                            Nojaa, onhan tuo 3.0 tdi lastutettuna varsin ärhäkkä peli, vaikka omat kokemukset onkin osittain viallisesta autosta. Dieselissä on mukavasti vääntöä, mutta on sitä tässä 4.2:ssakin. Se 3.0 tdi on vakiona vähän niinku S4 johon olis laitettu rajoitin 4500rpm kohdalle, mutta viidessä tonnissahan ässä vasta herää. Mutta olishan tää silti parempi jonain 3 litraisen turbona.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Onko kellään tällaisen omistajalla itsellä vag comia?

                                              Tarvitsisin pikku graafilogit tyhjäkäynniltä kanavilta 1, 90 ja 91

                                              Comment


                                              • #53
                                                Vaikka on tai olisi diesel moottori taloudellisempi samalla polttoaine määrällä.
                                                Se tuo sitä nautintoa ja riemua minkä V8 tai V10 moottori päästää kun räjäyttää sen käymään kylmänä. Tämä on vain minun mielipiteeni, ei saa hermostua.
                                                Niin, vuodessa on kertynyt alle 8000km joten en näe tarvetta ekoiluun. Autovero + käyttövoimaveron hinnalla maksetaan pitkälle vakuutusta pois.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X