Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Saksasta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi Saksasta

    Terve!

    Nyt olisi mahdollisuus hakea uusi kiesi alle saksanmaalta. Hintaluokka pyörii siinä 10-15 tuhannen euron paikkeilla (veroton hinta). En ole henkilökohtaisesti kovin hyvin perillä uudempien Audien sielunelämästä (tullun pelattua <2000 vm. autoilla), joten kysyisinkin neuvoa asiasta enemmän tietäviltä.

    Ym. hintaluokkaan näyttää tippuvan melko hyvin alle 100t vm2007-2008 ajettuja A4:sia quattrolla ja 1.8-2.0t koneilla.

    Mille ominaisuuksille kannattaisi antaa eniten painoarvoa autoja katsellessa, jotta tulevaisuudessa auton jälleenmyyntiarvo olisi verrattaen hyvä?

    Kiitoksia avusta!

  • #2
    Varusteet ja kilsat.

    Comment


    • #3
      juu. Itse etsiskelin autoa kriteereillä farmari, isohko diisseli, automaatti ja neliveto. Kävin katsomassa reilut kymmenen yksilöä. Kaikki oli tuotu aika vasta saksasta , itliasta jne. kaikilla oli ajettu vähän ikäisekseen ja ne oli rengasliikkeen johtajan vaimon autoja tjs. Vähän ajettu audi tai bemari, yleensä ottaen ihan pa...a. Ja varmaan aina ei näin ole, mulla oli vain huono tuuri. Kaikissa oli joku huoltokirja ja kilometrit viimesen päälle varmoja. Eli kiinnittäisin juurikin huomiota kilometreihin ja niitä VASTAAVAAN kuntoon. Harmitti suuresti kun huomasin että laatuautona pitämäni audi on keskimäärin alle 200 tkm ajettuna ihan loppu.

      Comment


      • #4
        Ei kai ne voi olla loppuun ajettuja millään noilla kilsoilla, uusia tuskin, mutta käytetyt on aina käytettyjä.

        Comment


        • #5
          Nii...
          kuten sanoin, kilometrimäärän vastaavuus kuntoon...

          Comment


          • #6
            Tosi paska mäihä tai liian ranttu kaveri :)

            Comment


            • #7
              Noh, toivottavasti ei asiat nyt noin surkeasti ole kuitenkaan.

              Asiasta kolmanteen: Esimerkkiautona esim. tällaiset Audi a4 1.8T Audi A4 Avant 1.8t S-Line

              Kilometrit ei paljoa näytä ainakaan paljoa painavan.

              Comment


              • #8
                Pystyykö noita kilometrejä jotenkin tarkistamaan? Kuulin, että ottavat (TUV?) kilometrit ylös aina katsastuksen yhteydessä. Pitääkö paikkansa?

                Comment


                • #9
                  Itse löydettiin leasing käytössä ollut A4, kilometerejä oli ikään nähden paljon, mutta huollot hoidettu niin hyvin, että oikeastaan uudelta tuntunut ja tuoksunut. Eikä ollut yhtään syytä epäillä autoa, kun oli laput ja kaikki Audin tilauskuitista lähtien. B8 korillinen valikoitui verojen vuoksi, DPF autossa selkeästi pienempi co2 ja vero. Varusteet vaikutti ainoastaan Saksan ostohintaan, ja tässä tapauksessa Saksassa myynti vetänyt huonosti yleisesti ja hintaa oli pudotettu jo useampi tonni. Veroihin vaikuttaa vain se mitä "vastaavat" myydään Suomessa, käytännössä siis perusvarusteisiin verrataan.

                  Verrokeiksi parit vastaavat Suomessa testattiin samoilla kilometereillä. Huonompia oli kaikin puolin kunnoltaan, toisessa moottori täristi vielä niin että huomasi.
                  Viimeksi muokannut jounii; 21.9.2013, 20:59.

                  Comment


                  • #10
                    juu. edelleenkään en epäile kaikkia, itse asiassa en edes suurinta osaa, saksan autoista. kuitenkin erittäin selkeä tosiasia oli etsissäni SUOMESSA myytävistä seuraavat hakukriteerit täyttävistä autoista ( suurehko diesel moottori, neliveto, automaatti, farmari) oli, että löytyy melkein 10 v vanhoja johtajien vaimojen autoja, joilla on ajettu saksassa alle 20 tkm vuosi ja ovat kunnoltaan oikiasti heikkoja. Useat olivat olleet suomessa pari vuotta, kilometrit pitivät varmasti paikkaansa. Vähän ajvat saksassa isoilla diisseleillä. Hämmästykseni sitten huomasin ettei kaverin 260 tkm ajettu 2010 3.0 tdi audi lotissutkaan eikä siinä ollut penkki halki. Ja edelleenkin tarkoitan kunto/km määrän vastaavuutta.

                    Comment


                    • #11
                      Selvitettäköön vielä, että saan ostaa auton verottomana käyttööni, joten suomen pään veropäätöksistä ei tarvitse huolehtia.

                      Olen itse estynyt menemään paikan päälle katsomaan autoa, joten ostossa täytyy turvautua joko välitysfirmaan ja/tai sukulaiseen. Tuttujen kokemuksien ja sivujen perusteella http://www.auto-saksasta.fi/ vaikuttaa melkolailla pätevältä vaihtoehdolta lähteä kalastamaan juuri sitä "täydellistä" yksilöä. Mahtaako täällä olla porukalla kokemusta muista välityspalveluista tahi tavoista hakea autoa, kun saksankieli ei taivu kahta sanaa pidemmälle?

                      Comment


                      • #12
                        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=127571

                        Tuolla oli ihan vasta keskustelua aiheesta. Itsellä välittäjänä Graulin. Auto vielä kuitenkin matkalla Suomeen, joten lopullisen arvion välittäjästä voin antaa toivottavasti myöhemmin ensi viikolla.

                        Comment


                        • #13
                          Graulin myös minullakin. Edullinen ja luotettava. Auto oli just niinku pitikin.

                          Comment


                            #14
                            Hannu Linden, firma Graulin on mulle tuonut prätkän ja kaksi autoa. Hommat toimineet aina niinkuin luvattu.

                            Joskin kaikki nämä omat tapaukset on toimittu niin, että itse olen pongannut ostettava tuotteen ja Hannu on käynyt sen katsomassa ja ostamassa sekä sitten laivaamassa tänne härmään.

                            Eli voin kyllä suositella Hannua.

                            Comment


                            • #15
                              Itselleni on Ottoauto tuonut saksasta viimeisimmän autoni maahan. Riston kanssa pelasi kaikki myöskin erittäin hyvin.

                              Comment


                              • #16
                                Sattumalta katsoin mitä autoja myynnissä tuolla myyjällä keneltä oma auto haettiin. Löytyy aika hyvillä varusteilla (aika vastaava kuin tämä A4 mikä haettiin) oleva Q5:

                                http://home.mobile.de/SCHMITT-HOESBACH#des_184490469

                                Jos tuollanen auto jotakuta kiinnostaa rahdata Suomeen niin kyseistä myyjää voin suositella. Toimittaa kyllä kysyttäessä huoltokirjaa ja muuta sähköpostilla. Englanniksi kommunikointi onnistuu ja paikanpäällä auttoi kilpiasioissa ja homma oli tunnissa hoidettu.

                                Comment


                                  #17
                                  Täällä myös hakuprosessi Graulinin kautta menossa, etsitään vielä sitä oikeaa. Tähän asti erittäin hyvää palvelua, kyselty jo vissiin viidestä eri autosta tietoja, vaikka en ole vielä maksanut penniäkään.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X