Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Koneremontti josta kukaan ei ole vastuussa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Jos kolaroit ja menee vakuutuksen piikkiin, maksat omavastuun, bonukset tippuu ja sen seurauksena vakuutusmaksut kasvaa. Eli mitä se vakuutusyhtiö edes korvaa? Mun mielestä ei mitään. Ainoastaan säästyy isosta kertamaksu summasta.

    Comment


    • #62
      Matematiikkaa tuo onkin, valtaosa maksaa enemmän kuin saa... mutta uskallatko jättää vakuuttamatta? 99% ei uskalla, se on ikävää kun 300t€ talo palaa, siinä vaiheessa voi miettiä, oliko oikea paikka säästää.

      Autossa kasko maksaa itselläni 300e vuodessa, jos menee lunnaaksi, vasta kun olen maksanut vakuutusta noin 40v, sitten vasta minä muutun häviäjäksi... eli maksan kiltisti, eiköhän tuossa ajassa jokin vahinko osu kohdalle.

      Kun taas otetaan kaikki vakuutukset, maksan 2500e vuodessa, siltä kantilta häviän paljon vikkelämmin, mutta toisaalta on silloin suurempi riski sattuakin vahinkoja, kun vakuutettujen kohteiden määrä kasvaa.

      Moni ajattelee vakuutuksia hirveän kapea-alaisesti, vähän kuin verojakin... saamme niitä vastaan todella paljon toisinaan, mutta silti pitää kokoajan kitistä miten paha valtio ryöstää :)

      Suurin pettymys täälläkin näyttäisi tulevan siitä, ettei ymmärretä, ettei vakuutukset kata kaikkea, vain pienen murto-osan mikä ehdoissa on määritelty... ajatusmalli on siis väärä ja siksi pettymyksiä tulee.
      Viimeksi muokannut jjj84; 22.9.2013, 20:50.

      Comment


      • #63
        Ei nyt liity oikein aiheeseen, mutta hinausvakuutus on jo ihan hyvä syy pitää kaskoa. Parin vuoden välein ku joku vetonivel tms räjähtää tien päällä niin siinähän se jo tuleekin takaisin maksetuksi.Tai rumpu kuten tässä topicissa :)
        (EDIT toki fennialla sen hinauksen sais osakaskossakin ja se ei maksa juuri mitään)

        Comment


        • #64
          Tien päällä sattuvia teknisiä vikoja vastaan koin parhaaksi ratkaisuksi autoliiton tieturvan. Maksaa 80€ vuodessa mutta eipä tarvi tapella hankalien korvauskäsittelijöiden kanssa.

          Comment


            #65
            Ei nyt liity oikein aiheeseen, mutta hinausvakuutus on jo ihan hyvä syy pitää kaskoa.
            Joo ja ei. Se korvaa hinauksen lähimmälle merkkikorjaamolle. Jos asut vaikka Turussa ja auto hajoaa esimerkiksi Nummelassa, niin äkkiä käy siten, että auto onkin Helsingissä korjattavana, vaikket ole edes sinnepäin menossa. No sitten korjaamisen hinta merkkikorjaamolla on monesti sitä luokkaa, ettei se tule kysymykseenkään ja sitten lopulta auto hoidetaan itse kotiin omaan piikkiin. Jos auto on sen arvoinen, että sitä voisi missä tahansa merkkikorjaamossa korjauttaa, se olisi todennäköisesti myös sen ikäinen, että siinä olisi tehtaan liikkumisturva voimassa. Silloin taas koko hinausvakuutuksella ei tekisi mitään. Aika paljon on ihmisillä päällekkäisyyksiäkin näissä jutuissa. No toki sitä hinausturvaa tarvii silloin, kun joku toinen uuvatti ajaa kontista sisälle.

            Comment


            • #66
              Sanamuoto on muistaakseni "soveltuvalle korjaamolle". Eli sen saa itse määritellä kunhan ei ole juurikaan kauempana kuin lähin marmori.
              e: tai ainakin mä olen saanut. kaikki 2 kertaa. paitsi että toisella kertaa marmori oli ainoa vaihtoehto halimaillakaan kun vetari kajahti Jämin hiihtokeskuksen hotellin pihaan.

              Comment


                #67
                Kaverille kävi tuo kertomani kuvaus ja ei käynyt mikään muu kuin merkkikorjaamo. Asiasta taisteltiin aika pitkään vakuutusyhtiön työntekijän kanssa puhelimessa. Turkuun olivat matkalla, kun pyöränlaakeri meni suht uudesta jenkki pick-upista paskaksi. Lopulta se nilkutettiin Turkuun. No tää alkaa olla aika kaukana aiheesta, mutta ihan valtavia eroja noissa käytännöissä tuntuu olevan.
                Viimeksi muokannut JM; 22.9.2013, 22:16.

                Comment


                • #68
                  Minulla hajosi ooppeli kerran omaan pihaan, niin sain hinautettua sen kaverin pajalle (joka on lähempänä kuin oma talli), ja korjasin sen itse siellä :)

                  Comment


                  • #69
                    Kaverille kävi tuo kertomani kuvaus ja ei käynyt mikään muu kuin merkkikorjaamo.
                    veikkaan että tarinassa on jotain mitä me ei tiedetä kuten etäisyydet... (tai sitten yhtiö vaihtoon...) e: tai oli hinurikuski vaan turhan olevinaan pykälien kanssa.

                    e2: luin tuon kuvauksen uudestaan,enpä oikein vastannut asiaan. eli mihin se sitten olisi sen halunnut? Turkuun?
                    e3: Miksei vaikka Lohjan AD jossei mikään vakuutuksen piikkiin menevä vika ollut, ts AD:kin sen saisi hoidettua kuosiin.
                    Viimeksi muokannut kontio; 22.9.2013, 21:55.

                    Comment


                    • #70
                      Yleisin ehtomuoto taitaa olla "lähin korjaamo", eli tuo merkkiliike on ollut yksittäistapaus tai olisiko autossa voinut olla ns. merkkikasko, eli räätälöity vakuutus jossa on merkille on määritelty erilaiset ehdot? noitahan saa ainakin uusiin autoihin.

                      Hinausturvaa ei tarvita kun toinen uuvatti ajaa kontin sisään, koska liikennevakuutus korvaa liikennekelvottoman hinauksen... tuossakin periaatteessa lähimpään korjaamoon. Hinureilla on kiinteä taksa paikallishinauksille, eli max 30km edestakainen matka, eli kun pysytään tuon sisällä, aivan sama mihin autonsa kiikuttaa, kun ei hintaan vaikuta.

                      Comment


                      • #71
                        Termi kuului "Lähin korjaava korjaamo." Toisin sanoen, jos Veyronista porsii vaihdelaatikko niin hinaus suoritetaan tarpeen vaatiessa Saksaan asti. Samasta syystä vaikka sen pyöränlaakerivian takia yleensä ei korvata kuin hinaus lähimmälle nyrkkipajalle koska työ ei edellytä erikoistyökaluja tai -osaamista kuin harvoissa tapauksissa.

                        Comment


                        • #72
                          Alkuperäinen kirjoittaja jjj84 Näytä viesti
                          Matematiikkaa tuo onkin, valtaosa maksaa enemmän kuin saa... mutta uskallatko jättää vakuuttamatta? 99% ei uskalla, se on ikävää kun 300t€ talo palaa, siinä vaiheessa voi miettiä, oliko oikea paikka säästää.

                          Autossa kasko maksaa itselläni 300e vuodessa, jos menee lunnaaksi, vasta kun olen maksanut vakuutusta noin 40v, sitten vasta minä muutun häviäjäksi... eli maksan kiltisti, eiköhän tuossa ajassa jokin vahinko osu kohdalle.

                          Kun taas otetaan kaikki vakuutukset, maksan 2500e vuodessa, siltä kantilta häviän paljon vikkelämmin, mutta toisaalta on silloin suurempi riski sattuakin vahinkoja, kun vakuutettujen kohteiden määrä kasvaa.

                          Moni ajattelee vakuutuksia hirveän kapea-alaisesti, vähän kuin verojakin... saamme niitä vastaan todella paljon toisinaan, mutta silti pitää kokoajan kitistä miten paha valtio ryöstää :)

                          Suurin pettymys täälläkin näyttäisi tulevan siitä, ettei ymmärretä, ettei vakuutukset kata kaikkea, vain pienen murto-osan mikä ehdoissa on määritelty... ajatusmalli on siis väärä ja siksi pettymyksiä tulee.
                          En nyt ihan noin syvällisesti asiaa analysoinut mutta silti autonvakuutus kaikista muista mahdollisista vakuutuksita on vähän ontuva.

                          Ja minulla on kaskot molemmissa autoissa vaikka vanhoja romuja ovatkin :) Köyhän on pakko maksaa...

                          OT, pahoittelut...

                          Comment


                          • #73
                            Meikä ei tajua miks se kasko pitää olla aina! ei mulla ainakaan ole ollut moneen vuoteen vanhassa perusautossa kaskoa. osia voi ostaa itsekin, käytetyt ei paljoo maksa.

                            sit taas jossain erikoisemmassa, vaikka oikeasti vanhemmassa (kalliissa) autossa kasko voi ollakin ihan hyvä idea. kun jos jotan sattuu, se maksaa taas enempikin..

                            eikä mulle nyt ihan pikkuremppaan tulis mieleenkään kaskoa käyttää. Sit ku homma alkaa maksaa tonneja, asia ois erikseen. samasta syystä onkin aina ollut isot omavastuut jos kasko on jossain autossa jostain syystä ollunna.

                            Comment


                            • #74
                              Sepä just kun vanhankin auton korinosat voi maksaa aika paljon. Ässän parkkitutkallinen etupuskuri oli muistaakseni noin 2200€ + maalaus ja asennus. Sillä maksaa jo monen vuoden kaskot kun kerran sattuu jotain.

                              Comment


                              • #75
                                Alkuperäinen kirjoittaja jjj84 Näytä viesti
                                Vakuutuksesta haettaessa korvauksia, asiakkaalla on näyttövastuu, eli asiakkaan tulee osoittaa, että kyseessä on vakuutusehdoissa tarkoitettu korvattava vahinko. Jos ei ole selvää mistä vahinko on aiheutunut, asiakkaan velvollisuus on se osoittaa, ei vakuutusyhtiön. Tämä myös pätee tähän thredin aloittajan vahinkoon... hänen tulee osoittaa että kivi jakohihnan välissä on välitön seuraus vahingosta, joka pitäisi kaskosta korvata? Ongelma taitaa tulla siinä, että se tapahtui kuitenkin vasta pitkän ajan päästä.

                                Tuolla on aika paljon avartavaa infoa vakuutuksista yleisesti

                                https://www.kilpailuttaja.fi/palvelu...vakuutuksista/


                                Tässähän ei ole kyse siitä, että vakuutusyhtiö ei uskoisi tuon jakohihnan olevan samassa yhteydessä syntynyt, vaan on sitä mieltä, että se olisi pitänyt tutkia huollon yhteydessä, jolloin olisi vältetty tämä kalliimpi jälkikäteen syntynyt vahinko. Huolto taas on sitä mieltä, ettei tuollainen tarkastus kuulu toimenkuvaan tällaisessa vahingossa.

                                Kukaan ei ole tähän mennessä ollut siis sitä mieltä, että minun pitäisi maksaa yhtään mitään tai että olisin tehnyt jotain väärää. Vakuutusyhtiö ja AudiCenter väittelevät siis keskenään siitä kuka on korvausvastuussa, ongelma tulee vaan siinä, ettei kukaan ole vapaaehtoisesti muhun yhteydessä vaan joudun itse soittelemaan ja selvittelemään missä mennään.

                                Comment


                                • #76
                                  Vaikuttaa tämä tapaus vähän vastaavalta kuin eräällä tutulla, jolla katuojan tulviminen nosti vedet kiinteistöön. Vakuutusyhtiö totesi, että selkeä tapaus ja menee laajasta kotivakuutuksesta, mutta hae ensin rahat kaupungilta, koska taustasyynä on kaupungin rakentamien katuojien liian pienet virtaamat. Ja jos ei sieltä onnistu, niin sitten maksavat, mutta ensiksi tarvitaan kaupungin päätökset asiasta.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Uusissa autoissa tietysti Kasko pitää olla. Rahotusta ei ilman täyskaskoa varmaan edes saa, jollei ota pankkilainaa.

                                    Kummasta tämä nyt oikein korvataan? Liikennevakuutuksesta vai Kaskovakuutuksen kolarivakuutuksesta? Vai jostain muusta?
                                    Tapahtumahistoria siirtyy yhtiötä vaihtaessa, joten se voi vaikuttaa kyllä uuden vakuutuksen kohdallakin.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Kaskoon saa yleensä 70% bonukset, ei kai niin huonoa diiliä kannata tehdä että ne putoavat heti alkuunsa...
                                      Viimeksi muokannut kontio; 23.9.2013, 11:29. Perustelu: selvennys

                                      Comment


                                      • #79
                                        Saako 70% vaikka on vahinkohistoriassa tuoreita tapahtumia?

                                        Comment


                                        • #80
                                          Muistaakseni jos on yli 30% kaskossa bonarit niin saa vaihdon yhteydessä automaattisesti sen 70%. Tämä siis mutuna.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Ihan naamasta kiinni. Just kyselin tarjouksia kolmosautoon ja siihen olis upouuteen vakuutukseen saanut saman 70% kun vanhoissa vakuutuksissakin moiset on. Ja ei, en ottanut kaskoa -92 vuoden satkuun...

                                            Comment


                                            • #82
                                              Mut ois saanu? Yhtiötä vaihoin vuos sitten ja oli parista viikosta kiinni, että sai urssiin jonkinnäkösen kaskon. Sanoivat, että 20v on takaraja. Kun ehtii ottaa vakuutuksen, niin sitä voi pitää vaikka maailmantappiin, mutteivat myönnä tuota vanhemmille. Ja kyllä, otin rakkaalle perheenjäsenelle moisen :) Viime talvena pikku pusun myötä olikin ihan kiva. Urssin osat ovat aika hintavia.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Ollaanko jo hieman alkuperäisen aiheen ulkopuolella? Eli oliko se nyt OT oikea termi?

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Kyllä se tästä aiheeseen palaa kun tulee alkuperäiseen asiaan lisätietoa :)

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Ai nyt on erätauko menossa? No sitten. :) Mulla ei lähteny bonuksista prosenttiakaan kun ajoin Audin kattoa myöten ojaan.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Jos nyt miettii vaikka sen -92 satkun lunastusarvoa niin eipä se valtava riski yhtiöllekään ole vaikka moisen tuotteen myisivätkin.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja Ugemi Näytä viesti
                                                        Mut ois saanu? Yhtiötä vaihoin vuos sitten ja oli parista viikosta kiinni, että sai urssiin jonkinnäkösen kaskon. Sanoivat, että 20v on takaraja. Kun ehtii ottaa vakuutuksen, niin sitä voi pitää vaikka maailmantappiin, mutteivat myönnä tuota vanhemmille. Ja kyllä, otin rakkaalle perheenjäsenelle moisen :) Viime talvena pikku pusun myötä olikin ihan kiva. Urssin osat ovat aika hintavia.
                                                        Ainakin Pohjolalta 2010 sai 19v takarajasta huolimatta kaskon silloin 22-vuotiaaseen TQ-satkuun kun vaan älysi kysyä. Piti vaan toimittaa parit kuvat autosta vakuutustarkastajalle. Nyt pohjolalla taitaa olla erikseen saatavilla harrasteautokasko jossa ajoneuvon minimi-ikä on 20v.
                                                        Viimeksi muokannut markush; 23.9.2013, 21:12. Perustelu: korjattu takaraja

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Tämä viikko on mennyt odotellessa ja soitellessa. Ouluun on vaikea saada yhteyttä, ja kun yhteys saadaan, ollaan yleensä reissussa ja soitetaan huomenna. Viikko on nyt siis mennyt siihen, että koitan saada oululaista soittamaan Pohjolalle jotta päästään asiassa eteenpäin. Auton hajoamisesta on nyt 3,5kk. Kohta pitää ruveta miettimään millä talvirenkaat roudataan Tammer Dieselille, jos sen auton sieltä talven aikana saa pois.

                                                          Jos auton päälle tippuu ensi viikolla esim merikontti niin onko lunastusarvo pienempi, koska kone on rikki vai korvaavatko toimivan auton mukaan?
                                                          Viimeksi muokannut Lampinen; 26.9.2013, 13:42. Perustelu: Humoristinen(?) lisäys.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Käypä arvo, eli kunto välittömästi ennen vahinkoa :)

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Olin liian nopea kirjoituksissani, juuri soitti tuo jälkimarkkinointipäällikkö, että oli soittanut Pohjolaan ja oli sitä mieltä että Pohjola rikkoo kaikkia sopimuksia yrittäessään laittaa tätä Pörhön syyksi. Oli pyytänyt sieltä kirjalliset selvitykset asiasta ja vaatinut Pohjolan uudelleenkäsittelyä.

                                                              Säästän tuon merikonttikortin myöhemmäksi ja jatkan odottelua vielä. Tällä tahdilla seuraava päätös tulee jo tammikuun alussa, joten on aikaa roudata niitä talvirenkaitakin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X