Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pitäisiköhän ne kasin äänet saada kuulumaan paremmin? ja muidenkin...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pitäisiköhän ne kasin äänet saada kuulumaan paremmin? ja muidenkin...

    En löytänyt aiheesta oikeen mitään täältä joten kirjoittelen uuden.

    Olisi ajatuksena saada tuon A8:n pappaääniä vähän miehekkäämmäksi ihan vain vakioputkea muokkaamalla. Onkos kukaan muokkaillut vakioputkia ja millaisin tuloksin? Haluaisin että auto pitäisi tyhjäkäynnillä sellaista kivaa matalaa murinaa, joka ei häiritsisi matkaajossa. Haluaisin myös että kun kierrokset menevät yli 4k niin sitten alkaa taas ääntää kunnolla. mitähän muokkauksia tuohon putkeen voisi tehdä ,että tämä toivo toteutuisi? (välipöntöt pois vai takapönttö auki ja sisuskalut uusiksi?)
    Toisena kysymyksenä on että onnistuuko tuohon D2:seen samanlaisen ulostulon teko kuin D3:ssa eli molemminpuolinen? ajatuksena oli vakiopöntön toisesta ulostulosta vetää 90 mutka ja viedä se varapyöräkotelon ja puskurin välistä toiselle puolelle. En siis halua mitään teiniääniä enkä audin traktoria.

  • #2
    Muistelinkin, että tässä taannoin näin patentin aiheeseen liittyen. Siitä ostoksille tai mallia ottamaan:
    http://www.ebay.de/itm/FOX-DUPLEX-AU...item53edf92058

    Comment


    • #3
      juutuupissa tuohon äsken törmäsin. näyttäisi kulkevan juuri tuon varapyöräkotelon ja puskurin välissä. Eiköhän tuo onnistu ihan motonetin mutkilla ja putkenpäillä

      Comment


      • #4
        Tuossa yksi ratkaisu.
        Attached Files

        Comment


        • #5
          jotain tuollaista mielessä. Kävin ostamassa 2kpl 90asteen mutkaa ja metrin suoraa 2" putkea, katsotaan mitä saa aikaiseksi

          Comment


          • #6
            tälläinen kokoonpano siitä sitten tuli.
            http://img839.imageshack.us/img839/4673/8bd7.jpg
            Seuraavaksi kai välipönttöjä pois vai mitä tuolle äänimailmalle voisi tehdä?

            Comment


            • #7
              Kun ottaa välipöntön pois niin tulee ihan kelvolliset äänet vaikka onkin pirkka-modi. Mielipideasia onko se sitten pilalla (motarilla +120 nopeudet saattaa jo kuulua sisään :) )

              Comment


              • #8
                Sepä se mietityttää. Tänään katselin että kattien jälkeen olisi se ensimmäinen välipönttö jonka tilalle saisi aika helpolla suorat tai X-putken kumpi sitten parempi ratkaisu?

                Comment


                • #9
                  Itellä on sattunut niin, että tuollainen 1500-1700 rpm kumisee kaikista kivoiten, justiin se liikkeellelähtövauhti. Sitten 3000 rpm muuttuukin tuo sivistynyt kurnutus raa´aksi ärjynnäksi.

                  Edit: niiden putkien kuuluu yhdistyä siinä kohden missä alkuperäisetkin yhdistyy, suurin piirtein. Ei toimi oikein, jos kummallekin lohkolle on omat putket.

                  Comment


                  • #10
                    Yhdistyykös ne putket jo ennen ekaa pönttöä? Lienee vain läpivirtaava yhtenäinen kammio jossa putket nyös yhdistyvät. Tuon ekan pöntön tilalle siis x-putki niin eikös homma silloin toimi?

                    Comment


                    • #11
                      No, jos vaihdat keskeltä taaksepäin niin samaan kohtaan vain x kuin alkuperäisessäkin. Tulee tehohäviötä jos pakopulssit ei mene tasaisesti ulos.

                      Comment


                      • #12
                        Epäilen kyllä ettei tule tehohäviötä, vaikkei putkia yhdistäisikään.

                        Comment


                        • #13
                          On kai siinä ainakin teoreettinen mahdollisuus jos firing order on 1-5-4-8-6-3-7-2

                          Tuossahan on tuo järjestys bank-puoliksi tulkittuna bank 1,2,1,2,2,1,2,1. Nojoo, kun siellä ei ole käärmeenpesää, niin ei välttis tule. Ehkä teoreettisia kuitenkin? =)

                          Comment

                          Working...
                          X