Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi urs6 tunnistukseen apua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi urs6 tunnistukseen apua

    Olen menossa viikonloppuna katsomaan Audia, jota myydään 96-vuoden aitona S6-mallina 2.2T-koneella. Tein autosta haun tekstiviestipalvelun avulla ja auton rekisteriin merkityt tiedot ovat:

    Audi 5D Avant A6 Quattro 2.2E C4-4x4/269

    Merkinnässä ei siis ole mitään "S6" mainintaa.

    Miten autosts voi tunnistaa esim. runkonumeron perusteella oikean alkuperän? Haluan vaan varmistua, että jos ostan aidon Audi S6:n, niin saan myös sellaisen.

  • #2
    Re: Audi urs6 tunnistukseen apua

    Runkonumerosta tuskin saat paljoa irti. Huoltokirjassa ja jossain päin autoa on tarra jossa on runkonumero ja moottorikoodi AAN.

    Comment


    • #3
      Kai sekin jo jotain kertoo, että ainoa 2.2-litrainen bensiinimoottori jota tuohon koriin on saanut, on AAN. En muista saiko tuohon vapari-viitosta, mutta se olisi silloin käsittääkseni 2.3l. Joka tapauksessa tuo tarra on parempi varmiste, sikäli että mätsää auton runkonumeroon. :) Muistaakseni avantissa siellä takakontin apparin puolen sivuluukun takana, koripellissä kiinni.

      Comment


      • #4
        Eikä olisi ensimmäinen (eikä varmaan viimeinenkään) jonka tyyppitiedot olisi merkitty väärin rekisteröintikatsastuksessa.

        Tosiaan Terhon jo neuvoma tunnistetarra esille. Siellä pitää löytyä kirjaimet AAN ja lisäksi CET (jos viisivaihteinen) tai CMG (jos kuusivaihteinen)
        Viimeksi muokannut gedu; 25.1.2013, 12:22.

        Comment


        • #5
          Nämä eivät ole varsinaisia tyyppitietoja, mutta jotain sinne päin.

          Edit: Sama setämies noitakin tietoja on näppäillyt, kuin kaikki muutkin tiedot. Virjheellisistä tyyppitiedoista on myös olemassa se surullisenkuuluisa "GT3" Possun tapaus.
          Viimeksi muokannut Jusaberg; 25.1.2013, 12:47.

          Comment


          • #6
            Mjoo, ei sinällään tyyppitietoja. Omassani lukeaa lisätiedoissa LTJ-mallimerkintä: 4D SEDAN 100 QUATTRO S4-C4B-4X4/269

            Comment


            • #7
              "Perus nettipalveluiden" runkonumero haku ei varmaankaan kerro tuota alkuperää, mutta itse hain tuolta runkonumerolla tiedot omasta A8 D2:sta

              https://erwin.audi.com/erwin/showVehicleSearch.do

              Perustietoina suolsi:

              Perustiedot
              Merkki:
              A
              VIN:
              WAUZZZ4DZVN002555
              Vuosimalli:
              1997
              Kuvaus:
              A8 Sed. quat.4.2 V8220/EG2A5
              Maksutapa:
              4D2G3B
              Toimituspäivä:
              Leasing:
              Ei
              Moottorin tunnus:
              ABZ
              Vaihteiston tunnus:
              CUE
              Tyyppihyväksyntänumero:
              -
              VäriTyyppi Värikoodi Lakkanumero Kuvaus
              Ulko (Kori/katto) D4/D4 Magnolia Pearl Effect/Magnolia Pearl Effect
              Sisä BT --- anthrazit/anthrazit/anthrazit


              Ja LISÄKSI 117 riviä varustelutietoja joilla auto on lähtenyt tehtaalta. Selvisi mm että alunperin sveitsin markkinoille toimitettu. Mielestäni tuolta saatava tieto on jo melko luotettava määritys sille mikä auto on alunperin ollut...

              Comment


              • #8
                Maahantuoja ei ole tyypittänyt S4 tai S6 C4 mallia erikseen, eli ne voivat teknisten tietojen perusteella olla A6 tai 100 -mallia. Kokeiltiin kerran tutun katsastusmiehen kanssa selata Trafin tyyppitietojärjestelmää, niin sieltä ei kerta kaikkiaan saa kyseiselle autolle malliksi S6:tta. Oma taannoinen -96 2.2tqa sedani (Suomi-auto vieläpä) oli rekisteriotteessa 100 4x4 2.2T tai jotain sinne päin.

                Comment


                  #9
                  En jaksaisi otta aliikaa stressiä noista tyyppitiedoista Trafilta.
                  Rekkarin kanssa menee marmorille, niin näyttää ihan tarpeeksi. Esim. konetunnus pitäisi jopa noin vanhasta tulla esille.

                  Comment


                  • #10
                    Joo, Mullakin tossa Audissa rekisteriotteessa lukee merkin kohdalla: Quattro. Ei kyllä haittaa, hienohan tuo merkintä on minun mielestä. :)

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja touko Näytä viesti
                      Joo, Mullakin tossa Audissa rekisteriotteessa lukee merkin kohdalla: Quattro. Ei kyllä haittaa, hienohan tuo merkintä on minun mielestä. :)
                      Katopa onko valmistenumeron alku WAU vai WUA. Ainakin joissain quattro GmbH:n tekeleissä on väännetty alku toisinpäin ja auton merkkinä Quattro ja malli esim. Audi RS4

                      Onko kyseessä muuten DTM-edition?

                      Comment


                      • #12
                        Joitakin erikoisvarusteltuja ei-RS -Audeja on tosiaan virallisesti merkitty quattro gmbh:n tuotoksiksi.

                        Comment


                        • #13
                          Eli jotensakin näin, valmistaja Audi mutta kuitenkin mallina Q1 ja toisaalta runkonumerossa WUA:

                          Audi 5D AVANT A6 S6 PLUS QUATTRO 4.2-Q1-4X4/269
                          Ajoneuvo: 5D Van
                          Valm.kuukausi: -
                          Rekisteröintipvm: 19960725
                          Alustan nro: WUAZZZ4AZVN******

                          Comment


                          • #14
                            Jossain B7 RS4:ssä muistelen nähneeni juuri em. tavalla. Ja sarjanumerotkin taitaa alkaa pikkusen isommalla kuin normaalisti. RS:t näyttäisi alkavan 9:llä ja DTM 8:lla, kun normaalimalleissa loppuu juokseva numerointi paljon ennen noita.

                            Comment


                            • #15
                              Eikös S6:n tunnista parhaiten etulokasuojankaarista, jotka on selkeästi pulleammat kuin A6:ssa ja lisäksi ne näyttää olevan eriparia takalokasuojankaarien kanssa. Toki onhan joku voinut tehdä ranetuksen ja vaihtaa S6:n etulokasuojat.

                              Comment


                              • #16
                                Njoo, konetilan tarrassa lukee tosiaan quattro gmbh. Ajattelin, että nää "sport editionit" ois samaa kauraa muidenki kans. Sama konetyyppi kyllä kuin tuossa DTM-editionissa. :)

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja gedu
                                  Tosiaan Terhon jo neuvoma tunnistetarra esille. Siellä pitää löytyä kirjaimet AAN ja lisäksi CET (jos viisivaihteinen) tai CMG (jos kuusivaihteinen)
                                  CMG on V8 ässän 6v-laatikko, kun taas 6v. CBL löytyy AAN:n perästä

                                  Comment


                                  • #18
                                    Aivan totta. Minun käpy.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Auto tuli hankittua talouteen ja AAN -sekä CBL-merkinnät löytyivät niinkuin pitikin.

                                      Kiitos avusta.

                                      Comment


                                        #20
                                        Minkälainen jalostus tälle tullaan tekemään?
                                        En jaksa uskoa, että vakiona pitäisit? :)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tarkempaa suunnitelmaa ei vielä ole. Autosta pitäisi tarkistaa nykyisen ahtimen kunto ja lähestyä ehkä perinteisellä rs2-setupilla kun vakioahdin tulee tiensä päähän.

                                          N. 350hp ja hyvä katuajettavuus riittäisi mulle.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X